2017-09-13, 09:18
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Mycket de sagt som inte stämt i slutändan. Och finns det bevis att de väntade? Man hinner ju tillbaka till Malmö för övrigt på den tiden.
Om man kastar bagaget i panik förvirring?

Ja, Pia! Det är väl inte mycket, som verkar vara med sanningen överensstämmande i "Världens Story?" Bara, att komma tanken, att kalla försvinnandet för "Världens Story" tycker jag verkar suspekt!
Speciellt, som yttrandet kom ifrån fadern!
Citera
2017-09-13, 11:51
Medlem
zippzons avatar
Hej på er

en fråga vad krävs för att polisen ska ta fingeravtryck ? misstanke om brott antar jag
men undrar om dom tagit fingeravtryck på väskorna ,det hade ju varit bra för att utesluta
att någon annan slängt väskorna,eller om det va P själv .

fan va det stör mig att det är så tyst ,inte en djävel yttrar sig någonstans ,varför ?
vad har J.L för makt för att kunna tysta ner allt

Jag hittade i början en annons på något forum där en klasskompis gjorde en efterlysning ,
men den togs bort snabbt . varför är det så viktigt att bara J.L ska styra allt (som det verkar)
Citera
2017-09-13, 11:54
Medlem
Maff1as avatar
Värst vad ni krånglar till det , är de bara för kroppen inte är hittad som ni misstänker brott ?

Han mådde ju tydligen inte bra och de som rann över var troligtvis bägaren var att de kom in lite folk obehagligt nära han .
Att väskorna lämnas är väll att han inte såg något val att dra runt med dem, en uppgivenhet över att mobilen dog och fel ort gjorde de inte bättre.

Tyvärr tror jag han tog sitt liv på en vacker plats nånstans 3-7km från stationen .
Citera
2017-09-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maff1a
Värst vad ni krånglar till det , är de bara för kroppen inte är hittad som ni misstänker brott ?

Han mådde ju tydligen inte bra och de som rann över var troligtvis bägaren var att de kom in lite folk obehagligt nära han .
Att väskorna lämnas är väll att han inte såg något val att dra runt med dem, en uppgivenhet över att mobilen dog och fel ort gjorde de inte bättre.

Tyvärr tror jag han tog sitt liv på en vacker plats nånstans 3-7km från stationen .

Ja ,men det är ju inte lätt för Missing Peoples att hitta denna vackra plats ,för det är ju kvadratmeter gånger kvadratmeter som behövs sökas av ,ifall att inte någon vänlig själ som har koll på "vackra platser " i Hallsbergsområdet ,kan yttra sig om var de ligger , så please hjälp till ,Ni som har kollen på dessa vackra platser . Skriv in och nämn var de ligger ,de ställena ....så vi har något att utgå ifrån ...
Senast redigerad av evaveva 2017-09-13 kl. 12:28.
Citera
2017-09-13, 12:40
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja ,men det är ju inte lätt för Missing Peoples att hitta denna vackra plats ,för det är ju kvadratmeter gånger kvadratmeter som behövs sökas av ,ifall att inte någon vänlig själ som har koll på "vackra platser " i Hallsbergsområdet ,kan yttra sig om var de ligger , så please hjälp till ,Ni som har kollen på dessa vackra platser . Skriv in och nämn var de ligger ,de ställena ....så vi har något att utgå ifrån ...

Ska du ut och söka evaeva?
Skämt o sido, jag tyckte hela Hallsberg var vackert! De har verkligen kombinerat det gamla Sverige med det nya. En otroligt fin natur, gamla byggnader och en väldigt städad och fin kommun i min ögon.
Citera
2017-09-13, 13:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Mycket de sagt som inte stämt i slutändan. Och finns det bevis att de väntade? Man hinner ju tillbaka till Malmö för övrigt på den tiden.
Om man kastar bagaget i panik förvirring?

Det är nästan 50 mil mellan Hallsberg och Malmö, mer än 5 h bilresa, enkel resa.
Hur tänker du att ett sådant scenario skulle se ut?

Och vad skulle motivet vara? Han är ju ändå 22 år, har kommit på rull i livet, med stipendium och klar talang. Början till ett eget liv. Redan pluggat 2 år i Falun.

Det innebär väl isf att de skulle börja åka innan Patrik lämnat Falun för att kunna hinna möta upp honom där.

https://kartor.eniro.se/?c=57.379861,13.941650&z=7&mode=route&r=car;F00;-1;59.066474;15.11119;Hallsberg;55.608795;12.999305 ;Malm%C3%B6&d={%22m%22:[[59.070213,15.012131,null,0]]}&q=%22malm%C3%B6%22;geo

Patrik åkte ca 11.30 från Falun (om man kollar en liknande resa en måndag enligt nuvarande tidtabell) och anlände till Hallsberg ca 14.30. Det är alltså ca 3 h resa- medan då föräldrarna skulle vara tvungna att åka från Malmö ca 9.30 för att tajma honom.

https://www.sj.se/#/tidtabell/Falun%2520C/Malm%25C3%25B6%2520C/enkel/avgang/20170918-0700/avgang/20170918-1500/VU///0//

Till Malmö skulle då Patriks tåg anlänt ca 18.45 med byte i Mjölby till X-2000. Från Hallsberg är det ca 4 h restid (tåget avgår ca 14.45).

https://www.sj.se/#/tidtabell/Hallsberg/Malm%25C3%25B6%2520C/enkel/avgang/20170918-1400/avgang/20170918-1500/VU///0//
Citera
2017-09-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Ja, Pia! Det är väl inte mycket, som verkar vara med sanningen överensstämmande i "Världens Story?" Bara, att komma tanken, att kalla försvinnandet för "Världens Story" tycker jag verkar suspekt!

Du verkar ha fastnat för ordvalen iaf..
Citera
2017-09-13, 17:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag vet inte om "några vänner" skrivit här, men EN utgav sig för, att vara "nära vän!" Den personen skrev väl inte fler än ett inlägg?
Några "sektmedlemmar" och pappan har skrivit här några gånger utan, att ge någon information, som lett oss framåt.
Jo, fina kartor har tillhandahålllits oss!
till "sektmedlemmar" räknar jag även de tre / fyra "sektbossar" och utträdda "bossar!" Med "utträdda" menar jag dem, som sagt upp sig eller blivit uppsagda ifrån uppdraget av diverse mer eller mindre suspekta anledningar.

Visste inte att pappan skrivit här? Han har väl aldrig gett sig till känna på det sätt som en del fd gruppmedlemmar och någon kompis gjort.
Hur vet du att pappan har skrivit här?
Citera
2017-09-13, 17:39
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Du verkar ha fastnat för ordvalen iaf..

"I alla fall?"

Nesligt nog fastnade inte det lilla, men viktiga ordet "på" i :"bara, att komma på tanken!"
Citera
2017-09-13, 17:42
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Visste inte att pappan skrivit här? Han har väl aldrig gett sig till känna på det sätt som en del fd gruppmedlemmar och någon kompis gjort.
Hur vet du att pappan har skrivit här?

HUR jag vet, att olika personer skrivit här avslöjar jag givetvis inte!
Jag vill inte riskera en ny avstängning!
"En avstängning är en för mycket!"
Citera
2017-09-13, 18:51
Medlem
Citat:

Allt den där Pappan sa och gjorde i "Världens story" känns bara fel. Det verkar som det är en man som inte ifrågasätts. Därav ingen av P.s eller familjens vänner som skriver här.
I mina ögon är han en obehaglig typ som vet något som har betydelse för P:s försvinnande.
Citera
2017-09-13, 19:03
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allie3831
Allt den där Pappan sa och gjorde i "Världens story" känns bara fel. Det verkar som det är en man som inte ifrågasätts. Därav ingen av P.s eller familjens vänner som skriver här.
I mina ögon är han en obehaglig typ som vet något som har betydelse för P:s försvinnande.

En tanke jag haft är att han vet med säkerhet att P inte ligger någonstans i Hallsberg , därför det tog 7 veckor innan han åkte dit .

Det va inte så viktigt att vara på plats , själv hade jag bott på stället tills jag stupade om mitt barn försvann
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in