Citat:
Ursprungligen postat av
proximac
Nej så tycker jag inte. Polis samlade till presskonferans tidigt och berättade om fyndet samma kväll. Där antyddes att det var KW som funnits indirekt eller så gott som direkt. Försvaret bemötte detta och sade att PM inget hade med torson att göra. PM nekar till styckning och det är det advokaten utgick från, PMs historia är att han begravt KW hel. Advokaten var juridiskt på tårna direkt för sin klient. Hon är bevandrad och kvick även medialt, hon sköter endast sitt arbete. Med i "leken" så att säga.
Ja respekterar det du tycker men jag håller inte med dig.
Min omgivning som bl a består av advokater tycker på förfrågan att det var dumt gjort av PM s advokat. De menar att hon kunde väntat med uttalandet. DNA-testet kom redan efter två dygn, då är det bättre att avvakta och hänvisa till att "alla fakta inte är tillgängliga" och vägra uttala sig mer än att tydligt ta avstånd från att fyndet hör till fallet. Det är så trist när man får backa och se sig överbevisad.
Det var ju inte så att det framöver skulle bli en debatt hurvida detta var KWs kropp eller inte, facit skulle ju ligga på bordet inom några dygn. Hon må vara en erfaren jurist som åklagare, men som nybliven purfärsk försvarare har hon ingen större vana.
Det är som att hålla vittnesförhör i rätten - man måste veta precis vad vittnet ska säga. Det får inte komma några överraskningar som inte stämmer med de uttalanden om fakta man presenterat. Här presenterade hon en utsaga som gick stick i stäv med verkligheten. Det är inget plus och gynnar absolut inte PMs sak.