2017-09-11, 20:03
Medlem
Fantantonios avatar
En jobbig förlust för Milan igår. 4-1 är aldrig ok framför allt inte mot självaste Lazio. Ett under för mig att montella fortsatt har spelat med 4-3-3 när laget saknar yttrar av hög klass. 3-5-2/3-4-3 eller 4-4-2 (kvadrat) bör prioriteras framöver.

Rätt så besviken minst sagt.
Citera
2017-09-12, 08:16
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
En jobbig förlust för Milan igår. 4-1 är aldrig ok framför allt inte mot självaste Lazio. Ett under för mig att montella fortsatt har spelat med 4-3-3 när laget saknar yttrar av hög klass. 3-5-2/3-4-3 eller 4-4-2 (kvadrat) bör prioriteras framöver.

Rätt så besviken minst sagt.
Om det inte blir en ny formation måste någon få sparken. Montella eller sportcheferna. Om planen är att fortsätta med 4-3-3 så har maken till idiotisk mercato har aldrig skådats. De bör sätta in romagnoli, ta ut montolivo och sälja honom i januari, sätta in bonaventura, ta ut borini. På anfallet ska de två etablerade kaliinic och andre Silva starta, inte junioren cutrone.
Senast redigerad av sebastian_ 2017-09-12 kl. 08:19.
Citera
2017-09-12, 16:13
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Om det inte blir en ny formation måste någon få sparken. Montella eller sportcheferna. Om planen är att fortsätta med 4-3-3 så har maken till idiotisk mercato har aldrig skådats. De bör sätta in romagnoli, ta ut montolivo och sälja honom i januari, sätta in bonaventura, ta ut borini. På anfallet ska de två etablerade kaliinic och andre Silva starta, inte junioren cutrone.

Enig. Sett till truppen är 4-3-3 fullkomligt idiotiskt. Suso är förvisso väldigt bra på söka inåt i banan från högerkanten men är ingen ytter, spanjoren är i mina ögon en central offensiv mittfältare. Likaså Calhanoglu. Det är dags att satsa på Silva och Kalinic som man värvat för dyra pengar.

En 3-4-1-2 ser jag som en bra formation till nuvarande trupp.

Sen tycker jag det är lite löjligt hur hårda vissa personer är redan efter 3 matcher. Milans målsättning har varit och förblir att ta den sista Champions League positionen, antigen genom ligaspel eller EL. Ser knappast det som en omöjlighet, framför allt inte genom det förstnämnda alternativet.
Citera
2017-09-12, 22:28
Medlem
Sunrise01s avatar
Tre mål av Ciro senast. Den gamla räven Dzeko kommer nog ha jävligt svårt att försvara titeln som bästa målskytt i ligan i år. Han får nog nöja sig med att vara den enda balkanesen någonsin som vunnit skytteligan i 2 av Europas bästa ligor dvs BL o Serie A samt att ha den högsta lönen i Roma.
Citera
2017-09-12, 22:29
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Ett skadeskjutet Juventus alltså, och det ska bli intressant att se hur man klarar ett tufft test såpass tidigt på säsongen.
Inte alls, visade det sig.
Citera
2017-09-12, 22:38
Medlem
JayGatsbys avatar
Pinsamt Juventus.
Första halvlek höll man ju en bra nivå, hur lyckas man tappa så totalt?

Och vad har hänt med Dybala? Inte ett skott rätt.
Citera
2017-09-12, 22:39
Medlem
JayGatsbys avatar
Vi får väl glädjas åt att Roma lyckades hålla 0-0 mot Atletico.
Citera
2017-09-12, 22:41
Medlem
sebastian_s avatar
Helt okej av roma ändå. Det är en liten klubb på den här nivån. 35000 på läktarna som är riktigt nöjda med en 0-0 match på hemmaplan. Men jag kan bara hålla med, större är man inte.
Citera
2017-09-12, 23:01
Medlem
sebastian_s avatar
Perotti är för övrigt för läcker . Han spelar som om han var kvar i sydamerika. Bästa mot Inter, bäst mot Atletico.
Citera
2017-09-12, 23:59
Medlem
tjenaretjenares avatar
Juventus har en ledning som verkar se det som en sport att år efter år nedmontera sitt lag.
Citera
2017-09-13, 02:30
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Juventus har en ledning som verkar se det som en sport att år efter år nedmontera sitt lag.
Vad var det du skrev för ett år sen, eller ska vi säga en cl-final och en ligatitel senare?
Citera
2017-09-13, 02:36
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vad var det du skrev för ett år sen, eller ska vi säga en cl-final och en ligatitel senare?

Man kan släcka bränder, ha tur med lottningar osv men man kan inte luta sig tillbaka på det i all evighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in