2017-09-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag dillade tidigare om Han i Perugia.

Och det var direkt efter att Perugia besegrat Pescara med 4-2.

Men låt oss diskutera Pescara. Som nu välkomnat Zeman tillbaka efter hans tidigare framgångar i klubben. Det synbara resultatet för Calcio är Verratti, Immobile och Insigne. Pescara förlorade mot Perugia i förra omgången och spelde ikväl oavgjort mot Frosinone. På klassiskt Zemanskt manér så ledde man med 3-0 efter första halvlek, sedan slutade matchen 3-3 under stor dramatik. Vackert men samtidigt frustrerande att se.

Första matchen var hemma mot Foggia. Stor Zemanlandia! Resultat 5-1.

Vilket betyder att Pescara har gjort 10 mål på tre matcher och släppt in 8… Klassiskt Zeman. Den stora hjälten är Pettinari som gjort 6 mål. Det kan bli en fin kamp mellan Han och Pettinari om skytteligasegern.

För att stanna kvar i Serie B, så kan jag konstatera att Brescia tagit en poäng på två matcher och nu ska möta Parma på bortaplan. Parma har två raka segrar…

Brescia har gjort ett mål på två matcher. Såklart Caracciolo. Som är en svag doft att svunna tider, tänk Baggio, Pirlo, Luca Toni osv in absurdum. Vafan Pep sökte sig från Barcelona till Brescia för att få uppleva Mazzone & Baggio. Men Caracciolo var med redan då…

Och nu äger Cellino klubben, och snickesnackar redan om en ny arena. Som han gjorde i Cagliari och Leeds. Men han kan sin Calcio och tjänar pengar på det. Han är en outsider som tog över familjeföretaget och utvecklade det till en stor industri. Drev Cagliari framgångsrikt, och tjänade nog pengar även på Leeds. Men han är en outsider som spelar gitarr i ett rockband samtidigt som han styr över tusentals anställda.

Och jag kan samtidigt konstatera att den betydligt stillsammare Giulini har lyckats bygga den tillfälliga arenan som är godkänd av alla instanser. Till helgen kommer det hedersamma laget Crotone till Cagliari för att inviga arenan.

Jag tror att Cagliari vinner med minst tre mål.
Citera
2017-09-09, 16:16
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Stadio Luigi Ferraris är en av Italiens vackraste.... men nu är det fan dags att slänga på ett jävla tak
Citera
2017-09-09, 22:46
Medlem
Juventus vann enligt plan ganska enkelt mot Chievo med 3-0. Som sig bör.

Nästan full omgång i Serie B. Endast två matcher kvar, en imorgon och en på måndag. Jag har skrivit några inlägg om årets Serie B, men Carpi har gått under radarn. Tre matcher med 1-0 segrar och enda laget med nio poäng.

Dock spelar Parma imorgon och Perugia på måndag. Båda kan komma upp i nio poäng. Och inte minst är det spännande om Han fortsätter att göra mål. Zemans Pettinari har som sagt gjort sex mål, men Pescara har trots det endast fyra poäng efter tre matcher. Det handlar om att vinna matchen, inte att dunka in en massa mål och spela spektakulär fotboll. Perugia har dock lyckats kombinera ovanstående i de två första matcherna.
Citera
2017-09-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Stadio Luigi Ferraris är en av Italiens vackraste.... men nu är det fan dags att slänga på ett jävla tak

Dåligt väder på flera platser I Italien. Kan nog bli fler inställda matcher imorgon?

I Cagliari så ser jag på prognosen att det kan bli regn inatt och kanske även imorgon kväll. Men det blir ändå runt 30 grader på dagen…

För mig låter det märkligt med regn. Jag har bäst koll på småbyarna uppe i bergen och där har det inte regnat sedan i våras. Och det är varmt dvs 30+ på dagen med fräsch luft, dvs ingen tryckande, fuktig, jobbig värme. Premiärmatchen mot Crotone på den nya arenan lär vara utsåld.

Snittet för Cagliari kommer att vara tämligen uselt, men det beror på att arenan är liten. Vilket är ok, eftersom den bara ska användas ett par år innan den nya arenan är färdig. Tyvärr bygger man en liten arena med möjlighet för endast 21.000 personer. Vansinne! T o m Gigi Riva har protesterat på bristen av visioner.
Citera
2017-09-10, 00:39
Medlem
Citat:

Om jag ska drista mig till att göra en prognos över säsongen:

1. Napoli
2. Juventus
3. Milan
4. Inter
5. Roma
6. Fiorentina
7. Torino
8. Lazio
9. Sampdoria
10. Atalanta
11. Sassuolo
12. Hellas
13. Udinese
14. Bologna
15. Chievo
16. Genua
17. Cagliari
18. Spal
19. Crotone
20. Benevento

För Cagliari så förändrades allt under de sista minuterna. Van der Wiel och Pavalotti skapar nya förutsättningar. De borde vara en garanti för att hamna i mitten istället för att behöva kämpa om överlevnad.

Förra året var Cagliari nykomling och hamnade på 11:e plats. Jävligt starkt trots att man tog flera patetiska förluster.Nu tror jag att man kan återskapa det resultatet . Men det blir inte lätt. Och just nu ligger man på sisa plats efter att ha noll poäng efter två matcher.
Citera
2017-09-10, 00:51
Medlem
På tal om målskyttar så tänker såklart Allegri framåt. Barcelona i CL nästa vecka. Dybala kom in i andra halvleken och gjorde mål. Igen. 5 mål på tre matcher imponerar.
Citera
2017-09-10, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Varför har calcio så svårt mot futbol?
Pinsamt VMkvalmatch. Flashbacks till CL-finalen (och EM-finalen 2012).

Ha ha och nu spelar Barcelona hemma mot Juventus och Roma mot Atlético Madrid i CL. Borde vara mardrömslottning för de italienska lagen med tanke på hur spanska lag dominerat tidigare… Men!!

Jag anser att de italienska lagen borde vinna, eller åtminstone få fördel.
Senast redigerad av Brille68 2017-09-10 kl. 01:08.
Citera
2017-09-10, 17:13
Medlem
sebastian_s avatar
Jag har varit inne på det innan, nu tycker jag det är tydligt: Donnarumma är inte tillräckligt bra. Han är för stor vilket gör honom långsam och aningen klumpig. Han är grym när han får sträcka ut, men milan behöver någon som är komplett.
Citera
2017-09-10, 19:18
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ha ha och nu spelar Barcelona hemma mot Juventus och Roma mot Atlético Madrid i CL. Borde vara mardrömslottning för de italienska lagen med tanke på hur spanska lag dominerat tidigare… Men!!

Jag anser att de italienska lagen borde vinna, eller åtminstone få fördel.

Nåja, Juventus spelade ju två kvartsfinaler mot Barca i april utan att släppa in ett mål, så det ska nog inte vara hela världen.
Atletico mot Roma kan däremot bli lite pinsamt för calcio...
Citera
2017-09-10, 19:31
Medlem
Morganovics avatar
Citat:
För att stanna kvar i Serie B, så kan jag konstatera att Brescia tagit en poäng på två matcher och nu ska möta Parma på bortaplan. Parma har två raka segrar…

Brescia vann borta med 1-0 i ett regnigt Tardini ( Parma ). Det såg ut som en vattenpolo match. Iallafall 3 viktiga poäng och första segern för Brescia.
Citera
2017-09-11, 08:59
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Nåja, Juventus spelade ju två kvartsfinaler mot Barca i april utan att släppa in ett mål, så det ska nog inte vara hela världen.
Atletico mot Roma kan däremot bli lite pinsamt för calcio...

Nu har man dock en på pappret bräckligare defensiv. Bonucci är borta, Chiellini missar förmodligen matchen. Kvar finns då Rugani, Benatia, Barzagli och Höwedes som mittbacksalternativ. Barzagli har sett ut som sin faktiska ålder på senaste, Höwedes har inte gjort en minut för Juventus och jag tror inte att Rugani-Benatia håller tätt mot Messi et al.

Khedira och Marchisio missar matchen. De har internationell rutin i mängder, vilket är viktigt på Camp Nou. Även om Pjanic-Matuidi förmodligen är en snäppet vassare konstellation över tid.

Även Mandzukic ser ut att missa och jag ställer mig frågan om Douglas Costa eller Bernardeschi är redo att göra skillnad redan nu. Farhågor också för att Alex Sandro inte hinner tillbaka, då han var sjuk i helgen.

Ett skadeskjutet Juventus alltså, och det ska bli intressant att se hur man klarar ett tufft test såpass tidigt på säsongen.
Citera
2017-09-11, 20:01
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag har varit inne på det innan, nu tycker jag det är tydligt: Donnarumma är inte tillräckligt bra. Han är för stor vilket gör honom långsam och aningen klumpig. Han är grym när han får sträcka ut, men milan behöver någon som är komplett.

Knappast den spelaren i nuvarande Milan som behöver ersättas asap, finns andra positioner. Sedan har Milan en talangfull Plizzari (som gör det fint i Ternana) bakom honom som kan ersätta Donna. Men förstår kritiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in