2017-09-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Här blev det på en gång smärtsamt uppenbart var du står och vad trådens syfte är. Du fick det svar du bad om men är inte nöjd för att personen ifråga inte vill ryggdunka dina feministiska ideal.

Var ärlig med nästa trådstart istället.

Mvh

Trådens syfte är att ta reda på vad antifeminister vill, deras idéer för hur samhället ska ordnas.
Att antifeminsiter avskyr feminism/ feminister och vissa kvinnor har jag för länge sen fattat, det behöver jag alltså inte höra 3000 ggr till. Utan nu vill jag ha deras idéer.

Om du har problem med mina frågor så kan du ju bara undvika tråden.
Citera
2017-09-12, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
googlade lite hittade denna.

"IDAG finns en oro kring att en ökad jämställdhet inombrandförsvaret skulle sänka kvalitén på det arbete som utförs. Oron handlar framförallt om ifall alla har de fysiska förutsättningarna som antas krävas för att kunna utföra de tyngsta arbetsmomenten. Så som många arbetsmoment är organiserade idag är fysisk styrka en förutsättning för att arbetsuppgifter ska kunna genomföras, men man ifrågasät-ter hellre de som utför momenten än hur momenten utförs. Kvinnor blir ifrågasatta utifrån om de orkar dra ut en kollega eller slå in en dörr medan män förutsätts kunna göra detta. Bilden av att arbetet är fysiskt krävande och den manliga normen väger tungt i bedömningen om vem som är lämplig för brandmannayrket."

TÄNK OM fysisk styrka inte var en central förutsättningför att lösa vissa arbetsmoment, hur skulle dessa i sådant fall utföras om varken rå muskelstyrka eller verktyg
behövdes? Att exempelvis forcera en dörr är ett
arbetsmoment som kräver en viss muskelstyrka och
verktyg. Eller? Inom hemtjänsten finns det, liksom inom räddningstjänsten, ett stort behov av att kunna komma in snabbt hos personer som behöver hjälp. Här har en del löst problemet med hjälp av teknik. Hemtjänsten kan till
exempel med hjälp av sina mobiltelefoner öppna dörrlåset hos en brukare och snabbt komma in. För att minimera de risker som finns när man förlitar sig på fysisk styrka och för att säkerställa att det går att komma in i en dörr på
kortast tänkbara tid har vi designat ett lås. Vi kallar det för brandlås.

http://www.jamstall.nu/wp-content/uploads/2016/02/Oppna_dorrar.pdf

den pratar också om att verktygsutvecklingen för just brandmannayrket nästan stått still...
Intressant.

Som sagt allt som behövs är lite ny design och nytänk.
Den totala avsaknaden av logiskt tänk och sunt förnuft inom den genusteoretiska feministiska rörelsen är rent av skrämmande.
Du vet brand och el är ingen bra kombination (låsa upp dörrar med mobilen hehehe).
Fastigheter byggs i allt större utsträckning ut ett säkerhetsperspektiv, det blir svårare och svårare att ta sig in, du vet brand/säkerhets dörrar med metallskiva i mitten och kraftiga gångjärn o.s.v.
Nycklar i all ära men vam skall vara ansvarig för att brandförsvaret har nycklar som passar till alla lås, vem skall stå för kostnaden när dessa försvinner och alla lås måste bytas.
Vem vill ha lås som man vet att staten indirekt ansvarar för ?

Ja jag orkar inte gå in på allt men du vet…
Hjulet är uppfunnet sedan länge, utvecklingen av det har inte gått med raketfart direkt, du vet vissa saker går inte att utveckla även om genusteoretikerna vill det, ser man bara lite logiskt på saker kommer man inse det.
Fast vem vet, genusteoretiker kanske kan ge sig in i hjul branschen och göra fantastiska framsteg med sitt genustänk hehehe.

För du vet väl att det finns en hel bransch som drivs av konkurrens som hela tiden försöker skapa bättre, smartare produkter som skall göra det enklare, säkrare, snabbare för brandmännen.
Men genusteoretiker vet o kan bättre eller hur hehehehe

Men i alla fall, alternativet är att köra på i feministisk utstakad väg, trots allt inte så ofta det brinner och om en o annan skadas av det är det inte så farligt, det viktiga är att kvinnor jobbar som brandmän trots allt, eller hur hehehehe
Det kommer i alla fall vara omöjligt att bevisa att någon skadas för att brandhen brustit i fysisk styrka och jag antar att ett femenistiskt brandförsvar kommer i så fall ha en bra förklaringsmodell för att det inte är så.
Citera
2017-09-12, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Den totala avsaknaden av logiskt tänk och sunt förnuft inom den genusteoretiska feministiska rörelsen är rent av skrämmande.
Du vet brand och el är ingen bra kombination (låsa upp dörrar med mobilen hehehe).
Fastigheter byggs i allt större utsträckning ut ett säkerhetsperspektiv, det blir svårare och svårare att ta sig in, du vet brand/säkerhets dörrar med metallskiva i mitten och kraftiga gångjärn o.s.v.
Nycklar i all ära men vam skall vara ansvarig för att brandförsvaret har nycklar som passar till alla lås, vem skall stå för kostnaden när dessa försvinner och alla lås måste bytas.

Hjulet är uppfunnet sedan länge, utvecklingen av det har inte gått med raketfart direkt, du vet vissa saker går inte att utveckla även om genusteoretikerna vill det, ser man bara lite logiskt på saker kommer man inse det.
Fast vem vet, genusteoretiker kanske kan ge sig in i hjul branschen och göra fantastiska framsteg med sitt genustänk hehehe.

För du vet väl att det finns en hel bransch som drivs av konkurrens som hela tiden försöker skapa bättre, smartare produkter som skall göra det enklare, säkrare, snabbare för brandmännen.

Men i alla fall, alternativet är att köra på i feministisk utstakad väg, trots allt inte så ofta det brinner och om en o annan skadas av det är det inte så farligt, det viktiga är att kvinnor jobbar som brandmän trots allt, eller hur hehehehe
Det kommer i alla fall vara omöjligt att bevisa att någon skadas för att brandhen brustit i fysisk styrka och jag antar att ett femenistiskt brandförsvar kommer i så fall ha en bra förklaringsmodell för att det inte är så.

Jag tycker nog att antifeminsiternas totala frånvaro av intelligens på detta forum är mer skrämmande.

Det framgår rätt tydligt vad jag ville åt med att citera denna länk.
Nyckelfrasen är: "man ifrågasätter hellre de som utför momenten än hur momenten utförs."
Citera
2017-09-12, 10:58
Bannlyst
Citat:
Jag tycker nog att antifeminsiternas totala frånvaro av intelligens på detta forum är mer skrämmande.

Nyckelfrasen är: "man ifrågasätter hellre de som utför momenten än hur momenten utförs."

Du vet att antifeminister kan vara allt från vänster till höger, va?

Så om en, ska vi säga Nazist och en kommunist som är antifeminism så skulle du få två helt olika svar...?
Citera
2017-09-12, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
En av pansarvagnens uppgift är att ge skydd åt fotsoldater, den ska vara stor.
De byggdes som de byggdes därför att det var vad som krävdes. För att rädda de egna soldaternas liv inte för att män skulle få nya leksaker att leka med och heller inte för att stänga ute kvinnor.

Du är ett bra exempel på vad jag som antifeminist vill motverka.
Aha du därför som pansarvagnar rymmer hela bataljoner?

Jag trodde pansarvagnars funktion var att komma så nära som möjligt till fienden för att kunna slå ut artilleri och kunna bryta igenom försvarslinjer för de som kommer efter.

Det du tänker på är nog bunkrar/ skyddsrum typ.
Citera
2017-09-12, 11:16
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666

Du gillar inte att hemtjänsten har tillgång till mobilupplåsning, eller hur?
Citera
2017-09-12, 11:36
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Aha du därför som pansarvagnar rymmer hela bataljoner?

Jag trodde pansarvagnars funktion var att komma så nära som möjligt till fienden för att kunna slå ut artilleri och kunna bryta igenom försvarslinjer för de som kommer efter.

Det du tänker på är nog bunkrar/ skyddsrum typ.
Och hur många av "de som kommer efter" tror du finns kvar i livet om de inte haft skydd av stridsvagnen under framryckningen ?

Dåtidens pansarstrid bestod till stor del av att de körde rakt fram mot fientliga befästningar med infanteriet i skydd bakom sig medan man använde sin eldkraft för att bekämpa fienden .

Stora pansarbataljer som Kursk var mer ett undantag .
Citera
2017-09-12, 11:48
Medlem
Citat:

Det är en logisk slutsats, speciellt om allt i slutändan kommer till att det är individens kompetens och förmåga att utföra arbetsuppgifterna som i slutändan avgör om liv kommer kunna räddas.

Feminismen får det att låta som om en brand går att styra över och att arbetet går sedan att styra upp, ja det är intelligent hehehe ja låt oss ringa så dörren öppnas, huset är i lågor så elen funkar med största säkerhet …
Kanske genusteoretikerna skulle sätta sig in i det hela innan de kommer med idiotiska idéer som brandmännen förkastat för 100 år sedan….som sagt var hjulet är redan uppfunnet.
Det är inget lagerarbete där vi enkelt kunnat sänka max vikter på kollin för att anpassa oss.

Alla med minsta lilla intellektuell förmåga inser att vem som helst kan utföra det allra flesta uppgifter en brandman utför med lite utbildning, det är inte det som är problemet.
Problemet är de få tillfällen där en viss kompetens, fysisk styrka krävs som de flesta inte har.
Hur skall vi säkerställa att rätt person jobbar just då? Skall vi leva på hoppet, eller skall vi se det som ett naturligt svinn om en o annan stryker med för att brandhen inte orkat springa 3 trappor med utrustning, knacka ned dörren och släpar ut en skadad.
Intelligens jo tjena, det är i alla fall inte feminismens starka sida..humor börjar vara det om man kan se det ur den synvinkeln heheheh
Citera
2017-09-12, 12:01
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Tack för den du.

Citera
2017-09-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du gillar inte att hemtjänsten har tillgång till mobilupplåsning, eller hur?
Du vet brandkår, gör utryckningar till platsen de aldrig på förhand vet om, släcker bränder o.s.v.…..hemtjänst hjälper utsatta människor i hemmet som de på förhand vet om att de är i behov av hjälp, vars de bor o.s.v.
Ja, jag vet inte om jag orkar förklara skillnaderna i dessa yrken, men om du tror det är liksom samma sak så är det OK för mig.

Du vet mobilupplåsning, fastighet som brinner tja tro det eller ej men det är inte så säkert att det funkar om den elektriska utrustningen brunnit upp, förmodligen vet man inte om dörren är öppen förän man står utanför, och då kan det bli lite pinsamt om annan tung utrustning som kan öppna den inte är med,
eller vad tror du?….men ok du får tro vad du vill.
Personligen vill jag inte ge staten tillgång till nyckeln till mitt hem, inte så förtroende ingivande hantering de haft på sista tiden beträffande säkerhet, men den dagen jag är i behov av hjälp får jag väl göra det, men inte förr.
Citera
2017-09-12, 12:05
Medlem
Phoenixboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftonblaskan
Feminism är en vänsteridé som till exempel står för kvotering (50% kvinnor, 50% män) i alla positioner i samhället, tycker att världen styrs av ett "patriarkat" under vilket kvinnorna är dominerade av männen.

Antifeminister fördömer dessa idéer. Till exempel föredrar man att positioner styrs av kompetens istället för att vara 50/50. Antifeminister vill alltså ha jämställdhet utan kvotering, med målet att vårt samhälle ska drivas av kompetens, inte av vilket kön man har.

Genus"vetenskapen" är lall och står emot allt som har med bevisad vetenskap att göra. Kolla in det norska TV-programmet Hjernevask. Den alternativa faktan som denna "vetenskap" för fram är inte något som vi vill ha eftersom den är direkt fientlig mot riktig vetenskap.

Det är biologiska egenskaper som gör skillnaden mellan män och kvinnor. Man ska inte tro att man kan få bort dessa genom att indoktrinera barn i förskolan med allt "det finns inga kön"-trams. Könsroller kommer alltid finnas, och det finns inget negativt med det i vårt jämställda Sverige. Snarare är det främmande kulturer (MENA) med diskriminerande tankar kring kvinnor som vi måste bekämpa.
Jag håller med dig på punkten att genusvetenskap är en pseudovetenskap.

Dagens feminism och HBTQ-rörelsen i Sverige och många andra delar av världen har en gemensam nämnare, och det är normaliseringen av psykisk ohälsa.

Däremot tycker jag det är nyttigt att det finns en motpol till allt, det gäller även värderingar jag står bakom.

Tycker dock inte man borde tumma på det fria ordet.

Då har vi helt plötsligt fascism. Ironiskt nog så har de största hycklarna, de mest intoleranta, fega och hatiska människorna jag stött på varit antingen anti-fascister, feminister eller "social justice warriors".

Som jag ser det är mänskligheten fortfarande i en utvecklande fas, och kommer aldrig nå fram till vår fulla potential. Jag tror vi mår bäst i ett samhälle där sammanhållningen är stark, där dom absolut viktigaste värderingarna ser likadana ut och där utvecklingen går framåt.

Om detta samhälle nödvändigtvis bör vara homogent tror jag inte på, vi behöver olikheter.
(speciellt iom. att världen runt oss ständigt förändras)

Ständig konservatism leder till att man står och trampar i samma pöl om och om igen, det krävs experimentering, men för den sakens skull behöver man inte totalt bortse från vad som ledde mänskligheten dit vi är idag.

Jag skulle nästan vilja hävda att allting går i cykler, och för eller senare går vi tillbaks till samma samhällsstruktur gällande familj, försvar och utbildning vi såg tidigare.

Det är ingen hemlighet att "frigjorda" kvinnor, kvinnor som bor i länder med feminism mår dåligt.
Det är ingen hemlighet att kvinnor i västvärlden utsätts för fattigdom i en väldigt stor utsträckning iom. att giftermål inte är lika vanligt.

Vi har en högre livsstandard som gör det möjligt för dom svaga, utstötta att överleva i väst.
That's all.
Men det säger sig själv att detta inte kommer att hålla när samhällena kraschar pga. krig/sjukdomar/naturkatastrofer.

By the way:

Träffade en feminist som tyckte att kön är en social konstruktion och att män och kvinnor egentligen är identiska, och att män inte borde träna kampsport eller dylikt.
För det "förstärker" eller "underlättar" patriarkatets överlevnad eller vad fan hon svamlade om, vem fan skall försvara henne eller hennes "systrar" då när något psykfall trippar på drogerna hon vill legalisera?
Inte någon "transperson" som genomgår någon hormonbehandling för att bli mer kvinnlig iallafall.

Jag tycker såhär: Det är alltid bra att kunna försvara sig själv eller någon utsatt, för man vet aldrig vilka man stöter på, och det värsta är impulsiva, farliga människor som kan slåss.
Då gäller det att vara tränad fighter, annars är det klippt.

Tycker också mitt feminist-ex är naiv som hävdade att hon skulle kunna sänka mig om hon började tränade boxning (något jag har gjort i flera år)..
Men så går det när propagandan styr vad vi har för uppfattning om verkligheten, kolla på dom senaste filmerna.. kvinnliga super-hjältar som är fullständigt badass som kan göra mos av ett 20-tal tränande elitsoldater på några sekunder.. detta leder bara till falsk trygghet..
Senast redigerad av Phoenixbox 2017-09-12 kl. 12:29.
Citera
2017-09-12, 12:49
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nej, och vad har det med något att göra?
Hitler tog delar av Darwins teorier och förvred dem till att passa hans rasistiska ideologi.
Det gör inte Hitlers teorier/ ideologi eller praktik ett smack försvarbart eller "vetenskapligt" korrekt. Och Darwin hade nog roterat i sin grav om han vetat.

Han förvred ingenting han utvecklade Darwins tankegånger, Darwin var rasist mer så än Hitler skulle jag tom påstå, läste du inte att han kallade kvinnor underlägsna dessutom i Origin Of Species? Precis det här jag menar, ni måste vara historielös för att få er cherry picking att fungera. Vad som är självklart att vara anti förstår ni er inte på. Darwin hade varit stolt, hans tankar blev ju utförda i praktiken.

Citat:
OK, och hur är svenska kvinnor 2017 mer privilegierade än svenska män? Tell me.

Både feminism och nazism sysslar med politik. Feminism som en accepterad ideologi VALD till verkställande makt via demokratiska processer. Nazism i dagens Sverige i utkanterna, eftersom de gjort bort sig tämligen rejält historiskt, när de visade sitt rätta ansikte.
Vilken ideologi som varit mest "förgörande" kan du ju redan avgöra nu...
vad åstadkom Nazisterna och vad har feminismen åtsadkommit....? Är rätt enkelt konstatera.

50 miljoner bebisar om året....Wow! du...jäklars!

Nu är knappast abort något som enkom feminister sysslar med. Du har strikt patriarkla nationer som också har abortmöjligheter.
Inte heller är det "bebisar" som "mördas"

Dom lagar som finns som är specifika till ett kön är till förmån för kvinnor, det finns inga statliga privilegier som män har i detta landet som inte kvinnor har men motsatsen finns inte.

Hitler var också demokratiskt vald. Som man ser på nazismen nu kommer man att se på feminismen om 70 år med.

Utan Singer/Planned parentehood och dom andra psykopat feministerna hade vi inte haft 50 miljoner mördade bebisar om året, det kan man enkelt konstatera.

Citat:
Jöss vad du ordbajsar...

Är man maktens lakej 2017 hade man varit det 1939 med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in