Citat:
Ursprungligen postat av
aftonblaskan
Feminism är en vänsteridé som till exempel står för kvotering (50% kvinnor, 50% män) i alla positioner i samhället, tycker att världen styrs av ett "patriarkat" under vilket kvinnorna är dominerade av männen.
Antifeminister fördömer dessa idéer. Till exempel föredrar man att positioner styrs av kompetens istället för att vara 50/50. Antifeminister vill alltså ha jämställdhet utan kvotering, med målet att vårt samhälle ska drivas av kompetens, inte av vilket kön man har.
Genus"vetenskapen" är lall och står emot allt som har med bevisad vetenskap att göra. Kolla in det norska TV-programmet Hjernevask. Den alternativa faktan som denna "vetenskap" för fram är inte något som vi vill ha eftersom den är direkt fientlig mot riktig vetenskap.
Det är biologiska egenskaper som gör skillnaden mellan män och kvinnor. Man ska inte tro att man kan få bort dessa genom att indoktrinera barn i förskolan med allt "det finns inga kön"-trams. Könsroller kommer alltid finnas, och det finns inget negativt med det i vårt jämställda Sverige. Snarare är det främmande kulturer (MENA) med diskriminerande tankar kring kvinnor som vi måste bekämpa.
Jag håller med dig på punkten att genusvetenskap är en pseudovetenskap.
Dagens feminism och HBTQ-rörelsen i Sverige och många andra delar av världen har en gemensam nämnare, och det är normaliseringen av psykisk ohälsa.
Däremot tycker jag det är nyttigt att det finns en motpol till allt, det gäller även värderingar jag står bakom.
Tycker dock inte man borde tumma på det fria ordet.
Då har vi helt plötsligt fascism. Ironiskt nog så har de största hycklarna, de mest intoleranta, fega och hatiska människorna jag stött på varit antingen anti-fascister, feminister eller "social justice warriors".
Som jag ser det är mänskligheten fortfarande i en utvecklande fas, och kommer aldrig nå fram till vår fulla potential. Jag tror vi mår bäst i ett samhälle där sammanhållningen är stark, där dom absolut viktigaste värderingarna ser likadana ut och där utvecklingen går framåt.
Om detta samhälle nödvändigtvis bör vara homogent tror jag inte på, vi behöver olikheter.
(speciellt iom. att världen runt oss ständigt förändras)
Ständig konservatism leder till att man står och trampar i samma pöl om och om igen, det krävs experimentering, men för den sakens skull behöver man inte totalt bortse från vad som ledde mänskligheten dit vi är idag.
Jag skulle nästan vilja hävda att allting går i cykler, och för eller senare går vi tillbaks till samma samhällsstruktur gällande familj, försvar och utbildning vi såg tidigare.
Det är ingen hemlighet att "frigjorda" kvinnor, kvinnor som bor i länder med feminism mår dåligt.
Det är ingen hemlighet att kvinnor i västvärlden utsätts för fattigdom i en väldigt stor utsträckning iom. att giftermål inte är lika vanligt.
Vi har en högre livsstandard som gör det möjligt för dom svaga, utstötta att överleva i väst.
That's all.
Men det säger sig själv att detta inte kommer att hålla när samhällena kraschar pga. krig/sjukdomar/naturkatastrofer.
By the way:
Träffade en feminist som tyckte att kön är en social konstruktion och att män och kvinnor egentligen är identiska, och att män inte borde träna kampsport eller dylikt.
För det "förstärker" eller "underlättar" patriarkatets överlevnad eller vad fan hon svamlade om, vem fan skall försvara henne eller hennes "systrar" då när något psykfall trippar på drogerna hon vill legalisera?
Inte någon "transperson" som genomgår någon hormonbehandling för att bli mer kvinnlig iallafall.
Jag tycker såhär: Det är alltid bra att kunna försvara sig själv eller någon utsatt, för man vet aldrig vilka man stöter på, och det värsta är impulsiva, farliga människor som kan slåss.
Då gäller det att vara tränad fighter, annars är det klippt.
Tycker också mitt feminist-ex är naiv som hävdade att hon skulle kunna sänka mig om hon började tränade boxning (något jag har gjort i flera år)..
Men så går det när propagandan styr vad vi har för uppfattning om verkligheten, kolla på dom senaste filmerna.. kvinnliga super-hjältar som är fullständigt badass som kan göra mos av ett 20-tal tränande elitsoldater på några sekunder.. detta leder bara till falsk trygghet..