2017-09-25, 20:04
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen300
Haha, förlåt, men vad fan menar du med detta?^^
Klart jag vill ha det kvinnliga, om det är det du syftar till. Vilken förjävla ful värld vi hade haft om det maskulina hade vart det enda vi hade tillgång till. Så på ett sätt kan jag väl nästan säga, ja, så är det nog. Men jag tror att detta gäller i precis lika stor utsträckning för dig, och alla andra. Och skulle nog vilja påstå, att de som inte ser det så, är antingen omedvetna om sig själva, eller en smula skruvade i huvet.
Jag menar att det blir så väldigt uppenbart att du är en riktig mammas gosse, när du tolkar allt kvinnligt som varmt bra och mjukt och allt manligt som fult, farligt och skrämmande. Tyvärr ingår både yin och yang i helhetsbilden för att bli komplett.
Kanske och med bra manliga förebilder kan du hitta något bra med det män åstadkommer i helhetsbilden också?
Hur känns datorn du skriver på nu t.ex?
Jo, det var en man.
Har du okej nät/uppkoppling?
Oj, en man? Vafaa...
Vad gillar du det här forumet?
Ja, du gissar rätt.

Med endast kvinnor i världen hade vi inte funnits till, men hade vi gjort det hade vi förmodligen suttit och huttrat under en gran eller i en grotta nånstans. Men visst, det kan vara både varmt och mysigt...
Citat:
Du har en poäng, det kan jag inte säga emot. Jag tycker dock att det finns en verklig och sann poäng, i att ha en förgrening inom samhällsvetenskapen som undersöker sociala mönster män och kvinnor emellan, sen råkar nuvarande genusvetenskap balla ur en smula ibland med detta, vilket i nuvarande socialkulturella praxis ses som okej.
Det saknas bara en liten detalj där. Genusvetenskapen är inte ett dugg intresserad av män. De utgår ifrån att män är den stoera bromsklotsen som man ska försöka eliminera så långt som möjligt.
Och det går jättebra bland de unga.
Pojkar trillar av redan i lågstadiet från flickornas tempo och i högskolor och universitet är de en solklar majoritet redan idag och det växer. Vi har passerat 60% nästan överallt och där det går riktigt bra är de över 75% kvinnor.
Gissa vilka som har positiv särbehandling fortfarande?
Gissa vilkas studielån staten erbjuder sig att betala om de läser på T.ex KTH?
Citat:
Genusvetenskap, för all del. Men fokusera på rätt saker, och, tjaa, gör den mindre, helt enkelt. För stort fokus.
En vetenskap utgår inte ifrån svaret och forskar i hur man kan formulera frågan för att det ska bli sant. En vetenskap är strävan efter sanningen med fakta och går att återskapa och visa i experiment var som helst på jorden, annars är det ingen vetenskap eller forskning.
Citat:

Nej, men om man säger åt någon att "du får inte jobba, för du ska ta hand om den ungen som du och din man kommer komma att skaffa", så går det ju åt helvete. Så är det inte idag, men det var inte länge sen det var det som var den rådande, allmänt accepterade idéen om hur saker skulle gå till. Och det finns absolut spår kvar av detta än idag, även om mycket mycket ha förändrats.
Ingen har nånsin sagt det. Och aldrig har det varit så. Kvinnor har i alla tider anpassat sig till sin samtid och tillsammans med sin partner och kompanjon försökt göra det bästa utifrån de förutsättningar de haft. Män har gjort de tunga lyften, kvinnorna de lite lättare.
Det båda kunnat göra har de gjort tillsammans. Vad du än säger annars är en lögn. Sen finns det dåliga kvinnor och män som gjort annat, men de är parenteser och mer varit bevis för en massa annat.
Citat:
Det som är grejen nu, är att många av dessa "roller" som spelat en stor funktion i såväl vårt samhälle, som artens direkta överlevnad en gång i tiden, fyller nu inte till närmelsevis samma former av funktion. Förutom att modern behöver amma sitt barn, så finns det inget behov av en hane som beskyddar honan mot lejon längre, och fadern är (så gott som) lika kapabel att ta hand om sina barn som morsan, med bristen att han inte kan amma.
I världen pågår just nu detta: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ongoing_armed_conflicts
Hoppas du sitter ner, men det är en hel del män som går förutom den handfull kvinnor som män inte sätter i säkerhet först.
Citat:
Man bör få göra som man vill. Helt enkelt.
Måste kännas fantastiskt att bo så högt upp i ebenholtstornet att man kan uttrycka sig så.
Citat:
Låt mig säga att du ballar ur rätt hårt här, och tappar en stor del av eftertänksamheten i detta stycke ovan. Kommer till det strax.
Du är välkommen. Det där är svårt att bemöta annars.
Citat:
Ärligt talat, så är "toxiska män" verkligen så gott som grunden till allt ont. Jävligt mycket av det i alla fall.
Vad du har sett? Det var väl inte särskilt eftertänksamt sagt av dig? Vet du hur kvinnor beter sig när de får för sig att de hatar nån? Som sina egna barn och de inte kan dra sig undan nånstans? Vet du hur många blåmärken jag sett på små barn som fått ta emot sin mammas bitterhet över dessa satans män, som inte vill se på när hon får sina frispel? Finns knappt någon statistik på det, men när den nye mannen dyker upp så hör man ibland om unga barn som slås ihjäl av mamman och den nya styvpappan, men det är klart. Det är ju mannens fel då också. Inte så att mamman ska bära något ansvar för barnet som hon lärt sig hata så, då det reprersenterar mannen som gav upp på henne.
Tro mig, vad du sett är helt oviktigt för mig.
Citat:
En viss procent av alla snubbar fuskar upp det för alla andra människor, såväl män som kvinnor. Och det är ett problem jag inte vet hur man ska lösa. Jag har själv upplevt förvirring över detta i min uppväxt, då jag varit en i grunden jävligt snäll snubbe, och därför haft svårt at förstå vissa grejer som man då säger till alla pöjkar, om att visa respekt, gör inte för mycket såhär osvosv.
SOm sagt, kvinnor har väl aldrig...
Citat:
Du gör några tokiga steg ovan;
Är du medveten om statistiken om mäns och kvinnors olikheter i beteende, begåvning osv? Det är ganska väl konstaterat, att männen spretar och sprider ut sig över skalorna mycket mer än kvinnorna, som tycks centrera sig närmare medelvärdet. Ta IQ-undersökningar, bara för att göra det konkret.
Det vi kan konstatera, är att männen naturligt kommer vara överrepresenterade både i eliten, och i slummen. Så att det är flera män än kvinnor som hamnar i bottenskiktet, är snarast en ren effekt av hur saker och ting faktiskt är. Om man ska vara krass.

Kopplat till detta, så snackar du också om att "männen får skulden för våldtäkter, våld..." och vad det nu är.
Min käre vän. Det ÄR så. En obestridda majoritet av de som gör dessa typer av brått ÄR män. Varför säger du emot detta, det är ju statistik, siffror på papper? Om du vill argumentera med fakta, så blir det inte mycket klarare än så.
Haha, du slår in väldigt öppna dörrar här. Jag är en av de som oftare än de flesta andra påminner om Bellkurvan här. Men predika på du, när jag för en gångs skull håller med.
Citat:
Självklart ska inte ALLA män beskyllas för detta. Det är väl det som folk blir arga på ibland, när någon säger att "män är taskiga", och så säger många dudes att "jag är faktiskt inte taskig". Och från båda sidornas håll, så är det ju både rätt, och besvärligt. Men problemet med destruktivt våld, det ligger på den procentandelen av män som sabbar för oss andra. Precis den destruktiva maskuliniteten som jag pratar om, som jag problematiserar, och som jag anser att vi måste göra något åt.
Din destruktiva maskulinitet är den du matats med från radikalfeminister. De tar de värsta männen de kan hitta och smetar ut det över alla män enligt förutbestämt mönster. "Alla män är våldtäktsmän" kan man säga underförstått, fast 99,6% bevisligen inte är det osv. Vad du behöver är ett rött piller, som Morpheus erbjöd Neo i Matrix. Se den här: http://theredpillmovie.com/
Citat:
Klart tjejer kan vara våldsamma. Klart tjejer kan göra dåliga saker. Det handlar inte om det, det tror jag att du förstår också.
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-09-25 kl. 20:11.
Citera
2017-09-25, 20:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Det kan du inte längre säga, när allt du sagt hittils utgått ifrån att de inte kan. Allt du sagt har gått i mönstret kvinnor offer, män dåliga. Det är det du trummas med dag ut och dag in i all svensk media och till slut har du gett upp och tror på det själv. Vet du ens hur mycket du måste hata dig själv, för att tro på det där? Eller kanske du tror dig stå utanför anklagelserna? För du är ju en hyvens kille som aldrig skulle...?
Tro mig, I radikalfeministernas skalle är du en taliban, precis som alla andra män. Det hat de känner för dig är bottenlöst och det spelar ingen roll vad du gör eller säger. De hatar HATAR HAAAAAATAR DIG! Såhär mycket: https://youtu.be/9tQSOlF9ZZM
Frågor på det? SCUM-manifestet är det enskilt viktigaste feministiska verket enligt många feminister här i landet. Läs det någon gång. Skrevs av Valerie Solanas på 70-talet. (Hon försökte även mörda Andy Warhol)
Citat:
Jamen kom igen nu, sänk dig inte till den här nivån. Nu resonerar du precis på samma sätt som den typen av feminism du försöker argumentera emot. Att plocka exempel på människor hit och dit är meningslöst, och ett stort dimmoln. Jag föreslår att vi släpper den här tråden, för jag tror du vet likväl som jag att du famlar runt lite här.
Ursäkta?
Här är det jag som är förnuftets röst. Men du väljer själv om du vill lyssna.
Jag märker att du är ganska hårt förd bakom ljuset, men jag kan hjälpa dig hitta ditt egenvärde igen, men då måste du börja lyssna till relevanta argument och ditt förnuft. Vill du väga det jag säger mot resten av bruset så gör du som du vill. Det tar bara lite längre tid så.
Citat:
Varför du gör det, förstår jag faktiskt inte. Varför använder du dig av samma logik som du försöker argumentera emot?
Halmdocka kallas det där
Citat:
Så är det såklart, eftersom att männen historiskt sett är de som haft kontrollen över allt.
Fel, bakom varje stark man har det stått en ännu starkare kvinna, men de har alltid verkat på en annan och kompletterande nivå. Det finns inte en enda man som inte är född av en kvinna och precis allihop har hela sin uppväxt totalt dominerats av kvinnor. I precis varenda led. Så vad är det alla dessa kvinnor missat?
Citat:
Där har ju feminismen rätt till 100%.
Kan du sluta slå dig själv i huvudet?
Citat:
Man kan återigen resonera om anledningar till detta, jag menar som sagt att det finns naturliga och förklarliga anledningar till att de strukturer som har funnits har funnits, och jag anser att de har fyllt en viktig funktion i vår arts överlevnad.
Haha, strukturer? Strukturer? Struktuuuuuuurer, låter så fruktansvärt akademiskt på något vis?
Vet du, så fort nån säger strukturer eller problematiskt så får jag en lätt kväljning. Här har vi en sån där som jag gärna velat haft telefonnumret till om jag var telefonförsäljare. DU är deras bästa favoritkund! Det är pga dig reklam är en så bra affär. Det är för såna som dig som spelbolagen finns. Gratis pengar!
Citat:
MEN VÄRLDEN FÖRÄNDRAS. Det ser inte ut så längre. Vi lever inte längre i en värld där varje dag är en kamp för överlevnad, och där kvinnan måste syddas från omvärlden. Självklart har vi beskyddat kvinnan i farliga tider, iför rent instinktivt har vi vetat att säkra arten, våra gener osvosv.
Trams! I grund och botten är världen ganska exakt som den var för 100, femhundra och tusen år sen och i hela resten av världen för alla människor. Vi drivs av samma behov, men grejerna är nyare och i stället för att jobba ihjäl oss underhåller vi, eller äter ihjäl oss. Om det inte vore för att våra nutida medicinmän kan hålla oss vid liv mer än dubbelt så länge idag mot då. Att vi leds att tro på olika gudar är också något vi har gemensamt. Förr hade vi Tor och Freja, sen kom de där smarta jävlarna söderifrån och hade fler svar och det behövde vi de 900 åren efter det. Det är pga religionen vi fått till ett fungerande samhälle, men det finns andra religioner som också funkar.
För dem.
Citat:
Enkelt och logiskt;
I en stam med 20 individer, var man måste kämpa var dag för att överleva, blir det en prioriteringsfråga.
"Vilka behövs för att arten ska överleva?" Om vi skickar kvinnorna på jakt, och hälften dör, vad händer då? Jo, reproduktionskvoten går åt helvete. EN man kan göra samma jobb som 10, har du en kvinna och 10 män dock, så kommer det gå åt helvete, och förmodligen kommer stammännen ifråga att slå ihjäl varandra i kamp om vem som ska "få" denna kvinna.
Ännu en tes jag drivit länge, men jag gillar mina versioner av den bättre. Men ändå, bravo. Du är inte helt förtappad. Det där med att offra män, behövs det längre, nu när kvinnan är så jämställd?
Sen får du inte glömma bort att de största och starkaste hannarna alltid får de snyggaste brudarna "oavsett" hur kultiverade du tror att vi är.
Citat:
Och återigen, så är ju kvinnan, till skillnad från mannen, avgörande för ett barns överlevnad även efter födsel. SJÄLVKLART premierar vi såväl kvinnor som barn över män traditionellt här, för vore det inte så, hade vi förmodligen inte levt idag. Evolutionen och livet har sina sätt.
Nu skriver vi 2017, svara på frågan ovan.
Citat:
Men återigen, saker är annorlunda idag. Jag har redan skrivit om detta.
Exakt! Så?
Citat:
Jag är man. Käre herr filur bakom datorn.

Jag vet inte vad jag ska svara på här riktigt.

Poängen, är att det maskulina, det aktiva, det produktiva värderas högre, och jag tycker detta är fel. Vi behöver inte ökad produktion, vi behöver inte fler telefoner snabbare, vi behöver balans och ett lugn i samhället och världen över. Vi behöver en större dos kvinnlighet i vart vi än vänder oss.
Okej, jag ska förenkla frågan lite. Du behöver få dina sopor bortforslade från ditt hus. Du vill inte göra det själv.
Så du lejer ut jobbet. Vem kommer, en man eller en kvinna?
Varför? Jobbet är tungt och skitigt. Med bara hälften av könen beredda att konkurrera om jobbet kan den som till slut gör det begära ett högre pris. Detsamma gäller alla tunga och farliga och skitiga jobb. De fakturerar så mycket som de anser att jobbet är värt, eller för att de ska vilja göra det. Om en kvinna gör det kan hon fakturera lika mycket, men hon vill inte. Okej?
Citat:
Det är dags att börja omvärdera gamla idéer om hur saker ser ut och ska vara. Vi lever i nya tider, det är dags att anpassa sig och förändra synen på hur världen och samhället ska och skulle kunna se ut.
Det bestämmer inte du. Vi alla bestämmer sånt själva och både du och jag är så lyckligt lottade att vi kan välja precis vilket jävla skitjobb som helst, men kom ihåg, vi får betalt efter vad vi gör, inte vilket kön vi har.
Det finns inte en arbetsgivare som anställt annat än kvinnor om de tror att de kommit billigare undan och ändå fått jobbet gjort. Det är som det är, inte för att någon bestämmer att det ska vara så utan för att folk väljer att ha det så. Vi lever i frid och fred och kvinnan har haft rösträtt i 100 år, kom igen nu!
Citat:
"Gått på valfläsk"? "Unga damen"? Det är ju du som sitter och använder dig av felaktiga och bristande, resonemang, som kul nog är likadana som dem som används av den form av feminism du vill distansera dig ifrån? Är herrn själv måhända en smågrisig medelålders herre av den äldre värdegrundskolan?
Värdegrundsskolan? Smågrisig? Och vad är det för fel på medelålders herrar? Visst fan, i Sverige är vi de lägst stående varelserna på den intersektionella skalan.
Men du?
Det är vi som gett dig din trygghet, ditt hus och dina leksaker och kanske en sparad slant på banken.

Säg det där till dina föräldrar om du törs. Barnen till dem som lyckades undvika kriget som gick på båda sidor om vårt land.

Fråga dem om de sagt så till sina, när du gjort det.
Du kanske blir överraskad?
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-09-25 kl. 20:17.
Citera
2017-09-25, 20:36
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
...Genusvetenskapen är inte ett dugg intresserad av män. De utgår ifrån att män är den stoera bromsklotsen som man ska försöka eliminera så långt som möjligt.

Det där är själva kärnan till varför jag är så starkt emot genusvetenskapen. Det finns givetvis myriader andra anledningar också men den största är just detta, att utgångspunkten är att manligheten är problematisk och måste förändras samtidigt som kvinnlighet ses som den universala arketypen för det goda. Det är en extremt snäv och snedvriden syn som bygger på ideologisk renlära istället för sund vetenskap.
Citera
2017-09-25, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffe.kopp
OK. De flesta anser nog att det är du som uppvisar dålig attityd. Du dristar dig till personpåhopp, tar inte till dig vad folk skriver och bemöter knappast några argument från någon. Du beter dig som en barnunge.
Detta inlägg var mer intressant. När någon sitter och rapar strunt och visar att denne inte förmått sig försöka förstå vad den andre parten säger, så blir det väldigt fruktlöst att diskutera nånting. Och jag har väldigt låg tolerans för bullshit.

Men har vi släppt det nu så är jag glad.

Citat:
Nu är det så att skolan går på knäna och det finns inte de resurserna.
True, som sagt, mer resurser till skolan.

Citat:
Ingen har påstått att uppfostran enkom är föräldrars ansvar även om föräldrar bär huvudansvaret. Det som kritiseras är snarare att genusideologer experimenterar på andras barn med stöd av kvasivetenskap.
För all del. Men nån form av experimentnation måste vi göra, det är också en del av hur saker utvecklas och fortskrider. Världen förändras och vi måste försöka förändras med den. Genusvetenskapen är ett av de "experiment" som fått störst fokus sedan en tid tillbaka, och det känns egentligen okej för mig. Men det är också dags att vända en verkligt kritisk blick mot detta, och skala av det som inte är rimligt. Jag ser inget problem i att till exempel ifrågasätta könsroller inom förskola och skola, som man numera gör tack vare genuspedagogikens inflytande på samhället. Men låter man det gå för långt så blir det också skevt. Jag tror/är övertygad att vi kommer regressera en smula ifrån det stora fokus som legat en tid på genusidéerna, och ta med oss delar av det, men också lämna delar av det bakom. Det är bara en fråga om tid.

Det kan väl ses som det stora feministiska samhällsvetenskapliga experimentet. Men med Sverigedemokraterna som motpol kommer saker med största sannolikhet balansera ut sig (balans???). Det finns liksom inga alternativ i längden, eftersom att folk faktiskt börjar rebellera emot dessa idéer på allvar.

Citat:
Svensk media är en propagandamaskin utan dess like. Visst, det kan ses som en form av uppfostran det också. En ideologisk uppfostran i vad människor ska tänka och tycka. Försök hitta en balans av åsikter där om du kan.
Det är svårt, det stämmer. Detta gäller dock inte bara Svensk media, utan så gott som all media. Efterse att det finns någon bakom medierna som har en åsikt. De flesta som sysslar med media, att föra vidare information, har någonting de anser om saken, och Sverige har sin inställning till vad man anser. Precis som andra länder har.

Citat:
Du kanske inte förstår att folk skrattar åt det här. Det är allt färre som har förtroende för public service och det är helt och hållet självförvållat av public service.
Jag förstår absolut det.

Citat:
Du talar om förändring.

Förändring är ofrånkomligt och irreversibelt. Det är knappast någon som tror att det går att återvända till det som en gång var. Det fyller ingen funktion att vara emot förändring i sig. Däremot är inte all förändring naturlig och inte all förändring av godo. De sjuka samhällsexperimenten måste kritiseras.
Det måste de absolut!

Citat:
Det är såklart inte så att någon längtar tillbaka till en svunnen barndom som du försöker insinuera. Konstaterar endast kallt att massgruppövergrepp mot kvinnor var faktiskt inte lika frekvent förekommande under min (och många andras) uppväxt. Kvinnor kastades inte systematiskt ut från fönstren på tionde våningen heller.
Jag tror det är ganska många som gör det, men för all del.

Citat:
Det går inte att ta dig inte på allvar eftersom du kommer bara med tomma ord som "Vi måste kunna hantera integrationen på ett bra sätt" och "vi måste finna balans". Lägg fram några konkreta argument mot de som diskuterar med dig istället för bara en massa flum.

Välfärden håller på att raseras as we speak. Politiken som förs just nu skapar segregation, utanförskap och konflikter mellan människor.
Att hantera integrationen på ett bra sätt är i grund och botten ingen särskilt komplex fråga, om du frågar mig. Men ju fler som tillåts ta sig in i Sverige och skaffa Svenskt medborgarskap, ju mer komplex blir den, och uppenbarligen så har vi ju problem med detta som det ser ut just nu.

Jag tror vi måste lägga större fokus på just att integrera dem som kommer till Sverige i den Svenska värdegrunden. Göra det väldigt klart vad som gäller, och göra denna process lite större. Kanske integrera mer av detta i SvenskaFörInvandrare-kurserna? Alltså, att man i detta också skolas in i vad det är som gäller när man bor i Sverige.

Man kan sitta och klura på massor av olika idéer och lösningar här. Jag tänker tills vidare nöja mig just med att säga att ett större fokus på detta kan behövas. Iofs inser jag att detta är lite heinseight-tänk, för problemet finns ju redan här. Nu måste vi alltså möta den frågan hos dem som redan har tagit sig till Sverige, men släpat med sig förlegade och destruktiva idéer om saker och ting, kanske i huvudsak just rörande kvinnosyn i denna fråga faktiskt.
Citera
2017-09-25, 22:22
Medlem
Citat:
Jag menar att det blir så väldigt uppenbart att du är en riktig mammas gosse, när du tolkar allt kvinnligt som varmt bra och mjukt och allt manligt som fult, farligt och skrämmande. Tyvärr ingår både yin och yang i helhetsbilden för att bli komplett.
Kanske och med bra manliga förebilder kan du hitta något bra med det män åstadkommer i helhetsbilden också?
Återigen, så förespråkar jag en balans mellan maskulinitet och feininitet, och ser det fantastiska i båda sidorna, men tycker att det feminina får för lite fokus och värdesätts för lågt. Dina egna påhitt om vem som tycker vad är jag inte så intresserad av, jag står för vad jag säger, inte för vad du fantiserar ihop om vad jag tycker.

Citat:
Hur känns datorn du skriver på nu t.ex?
Jo, det var en man.
Har du okej nät/uppkoppling?
Oj, en man? Vafaa...
Vad gillar du det här forumet?
Ja, du gissar rätt.
Folk här verkar ha svårt att fatta att man kan problematisera någonting trots att man ser värdet i det. Intressant. Dags att gå utanför sin egen bubbla kanske?

Citat:
Med endast kvinnor i världen hade vi inte funnits till, men hade vi gjort det hade vi förmodligen suttit och huttrat under en gran eller i en grotta nånstans. Men visst, det kan vara både varmt och mysigt...Det saknas bara en liten detalj där. Genusvetenskapen är inte ett dugg intresserad av män. De utgår ifrån att män är den stoera bromsklotsen som man ska försöka eliminera så långt som möjligt.
Och det går jättebra bland de unga.
Jag är inte ens särskilt intresserad av genusvetenskap, så den delen av allt behöver vi inte diskutera så mycket. Jag ser ett värde i det, men håller inte med om allt som den säger och resonerar om.

Och ja, vad ska jag säga. Både du och kaffe.kopp verkar ha kul med att argumentera mot spöken. Balans, balans, balans. Både män och kvinnor behövs. Kan vi släppa den frågan också nu, eller vill du säga det en gång till? Jag kommer svara samma sak igen.

Citat:
Pojkar trillar av redan i lågstadiet från flickornas tempo och i högskolor och universitet är de en solklar majoritet redan idag och det växer. Vi har passerat 60% nästan överallt och där det går riktigt bra är de över 75% kvinnor.
Detta är en frågeställning som behöver granskas. Det är det inget snack om.

Citat:
Ingen har nånsin sagt det. Och aldrig har det varit så. Kvinnor har i alla tider anpassat sig till sin samtid och tillsammans med sin partner och kompanjon försökt göra det bästa utifrån de förutsättningar de haft. Män har gjort de tunga lyften, kvinnorna de lite lättare.
Det båda kunnat göra har de gjort tillsammans. Vad du än säger annars är en lögn. Sen finns det dåliga kvinnor och män som gjort annat, men de är parenteser och mer varit bevis för en massa annat.
Väldigt många har sagt det. Väldigt väldigt många har sagt det. Don't you know your history, boy?

Citat:
I världen pågår just nu detta: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ongoing_armed_conflicts
Hoppas du sitter ner, men det är en hel del män som går förutom den handfull kvinnor som män inte sätter i säkerhet först.
Jaja, absolut, och detta måste vi såklart bemöta blablabla. Men snackar vi ur ett Svenskt samhällsperspektiv så är det annorlunda. För all del, så ligger resten av världen efter, och detta får vi ju vara medvetna om i de avvägningar som vi gör. Men detta är irrelevant när man snackar om hur svenskar ska få leva sina liv.

Citat:
Måste kännas fantastiskt att bo så högt upp i ebenholtstornet att man kan uttrycka sig så.
Vad menas med detta?

Citat:
Vad du har sett? Det var väl inte särskilt eftertänksamt sagt av dig? Vet du hur kvinnor beter sig när de får för sig att de hatar nån? Som sina egna barn och de inte kan dra sig undan nånstans? Vet du hur många blåmärken jag sett på små barn som fått ta emot sin mammas bitterhet över dessa satans män, som inte vill se på när hon får sina frispel? Finns knappt någon statistik på det, men när den nye mannen dyker upp så hör man ibland om unga barn som slås ihjäl av mamman och den nya styvpappan, men det är klart. Det är ju mannens fel då också. Inte så att mamman ska bära något ansvar för barnet som hon lärt sig hata så, då det reprersenterar mannen som gav upp på henne.
Tro mig, vad du sett är helt oviktigt för mig.
Ingen har påstått att kvinnor som grupp är oskyldiga. Jag har ställt begreppen feminint och maskulint som kontraster emot varandra. Självklart finns det kvinnor som gör dåliga saker. Jag förstår inte varför detta är nånting som måste diskuteras heller? Detta är både du och jag medvetna om.

Citat:
SOm sagt, kvinnor har väl aldrig...Haha, du slår in väldigt öppna dörrar här. Jag är en av de som oftare än de flesta andra påminner om Bellkurvan här. Men predika på du, när jag för en gångs skull håller med.
Kul att du håller med.

Citat:
Din destruktiva maskulinitet är den du matats med från radikalfeminister. De tar de värsta männen de kan hitta och smetar ut det över alla män enligt förutbestämt mönster. "Alla män är våldtäktsmän" kan man säga underförstått, fast 99,6% bevisligen inte är det osv. Vad du behöver är ett rött piller, som Morpheus erbjöd Neo i Matrix. Se den här: http://theredpillmovie.com/
Sluta trolla och slänga runt med saker jag inte påstått mig stå för. Det får er bara att låta som alla andra ignoranta internet-aktivister. Trolleri.

Annars undrar jag, vad är det som är så fel med begreppet "destruktiv maskulinitet"?. Att majoriteten av brott begås av snubbar, det vet du ju. Att dessa också att våld kopplas samman med maskulinitet, dominans, testosteron osv, det vet du ju också. Att det feminina kan sägas vara en motpol till detta, LÄS; INTE ALLA KVINNOR, UTAN "DET FEMININA", det tror jag också du kan gå med på. Så var finns problemet? Varför är det så jäkla besvärligt för er att köpa den tanken? Det betyder inte att alla män är dumma. Det betyder inte heller att maskulinitet är dumt. Det betyder att FÖR MYCKET maskulinitet är dumt. Vad är det som är så jävla konstigt med den tanken?

Du som tycker så mycket om den här maskuliniteten, vill du leva i en värld med bara killar? Jag vet att du inte vill det, men du har ju oändligt svårt att förstå dig på konceptet "balans" i den här frågan. Balans innebär heltenkelt, att båda behövs. Vilket jag förespråkat sen mitt första inlägg, och gång på gång förklarat, utan att någon lyssnar över huvud taget, utan börjar argumentera emot saker jag inte ens har sagt.

Kan du ge mig något svar på det, mr Pink Guy?
Citera
2017-09-25, 22:30
Medlem
Citat:
blablabla.........
Du är av en äldre skola, och trivs väl i din trevliga traditionella verklighetsbild. För all del. Jag kommer inte kunna, och har inget större intresse av att försöka omvända dig. Du, liksom jag, kommer försvinna förr eller senare, och det som finns kvar är de värderingar som framtiden byggs på. Du är av en skola som redan till viss del lämnats bakom, vilket ju är varför du sitter här och är bitter på ett internetforum. Läget är som det är, du får själv göra vad du vill med det, men din skola är förlegad, och den kommer inte upprättas i Sverige igen. Då får ni sitta där medan en ny socialliberalism växer sina rötter fast i vårt land och muttra i kör.
Citera
2017-09-25, 22:43
Medlem
Måste säga, att det är rätt vackert hur butthurt somliga blir bara av att någon så mycket som nämner att det kan finnas vissa problem med en destruktiv maskulinitet i överdriven aktion. För att förespråka maskulinitet på det sätt ni gör är ni väldigt känsliga. Är det ni som är karlakarlarna att se upp till?

Vissa är dock riktigt trevliga att prata med. Kul med den diskussion som uppkommer när man tar sig tiden att bemöta folk på ett trevligt och öppet sätt!
Citera
2017-09-25, 23:06
Medlem
Citat:
Detta inlägg var mer intressant. När någon sitter och rapar strunt och visar att denne inte förmått sig försöka förstå vad den andre parten säger, så blir det väldigt fruktlöst att diskutera nånting. Och jag har väldigt låg tolerans för bullshit.

Men har vi släppt det nu så är jag glad.

True, som sagt, mer resurser till skolan.

För all del. Men nån form av experimentnation måste vi göra, det är också en del av hur saker utvecklas och fortskrider. Världen förändras och vi måste försöka förändras med den. Genusvetenskapen är ett av de "experiment" som fått störst fokus sedan en tid tillbaka, och det känns egentligen okej för mig. Men det är också dags att vända en verkligt kritisk blick mot detta, och skala av det som inte är rimligt. Jag ser inget problem i att till exempel ifrågasätta könsroller inom förskola och skola, som man numera gör tack vare genuspedagogikens inflytande på samhället. Men låter man det gå för långt så blir det också skevt. Jag tror/är övertygad att vi kommer regressera en smula ifrån det stora fokus som legat en tid på genusidéerna, och ta med oss delar av det, men också lämna delar av det bakom. Det är bara en fråga om tid.

Det kan väl ses som det stora feministiska samhällsvetenskapliga experimentet. Men med Sverigedemokraterna som motpol kommer saker med största sannolikhet balansera ut sig (balans???). Det finns liksom inga alternativ i längden, eftersom att folk faktiskt börjar rebellera emot dessa idéer på allvar.

Det är svårt, det stämmer. Detta gäller dock inte bara Svensk media, utan så gott som all media. Efterse att det finns någon bakom medierna som har en åsikt. De flesta som sysslar med media, att föra vidare information, har någonting de anser om saken, och Sverige har sin inställning till vad man anser. Precis som andra länder har.

Jag förstår absolut det.

Det måste de absolut!

Jag tror det är ganska många som gör det, men för all del.

Att hantera integrationen på ett bra sätt är i grund och botten ingen särskilt komplex fråga, om du frågar mig. Men ju fler som tillåts ta sig in i Sverige och skaffa Svenskt medborgarskap, ju mer komplex blir den, och uppenbarligen så har vi ju problem med detta som det ser ut just nu.

Jag tror vi måste lägga större fokus på just att integrera dem som kommer till Sverige i den Svenska värdegrunden. Göra det väldigt klart vad som gäller, och göra denna process lite större. Kanske integrera mer av detta i SvenskaFörInvandrare-kurserna? Alltså, att man i detta också skolas in i vad det är som gäller när man bor i Sverige.

Man kan sitta och klura på massor av olika idéer och lösningar här. Jag tänker tills vidare nöja mig just med att säga att ett större fokus på detta kan behövas. Iofs inser jag att detta är lite heinseight-tänk, för problemet finns ju redan här. Nu måste vi alltså möta den frågan hos dem som redan har tagit sig till Sverige, men släpat med sig förlegade och destruktiva idéer om saker och ting, kanske i huvudsak just rörande kvinnosyn i denna fråga faktiskt.

Den största motpolen till radikalfeministiska teorier måste vara det sunda förnuftet.

Cirkeln må slutas där extremerna möts, dock uppfattas det som ful-retorik att sätta ett parti ute på högerkanten bestående av flertalet inkompetenta individer med skumma värderingar till att representera motpolen till radikal statssubventionerad feminism och kvasivetenskaplig genusideologi.

Det är, oavsett vad du känner, många som ser allvarligt på att ideologer experimenterar på småbarn utifrån sina förvirrade teorier.

Det är inte mediabias som åsyftas utan att när det gäller public service som utger sig för att vara opartisk och politisk obunden etc. så ska medborgarna åtminstone kunna kräva att olika sidor får komma till tals och att det finns en någorlunda balans i argument och motargument. Public service i ett sunt samhälle ska inte vara ett vänstervridet ensidigt instrument att indoktrinera eller censurera medborgarna. Det är på tok för totalitärt.

Det låter såklart fint att integrationen ska hanteras på ett bra sätt och att människor som kommer ska integreras i sunda värderingar. Det är bara så långt ifrån verkligheten och situationen som råder att det är fullkomligt bisarrt att ens tala i dessa termer. Det framstår nästan som att du trollar och provocerar här.

Dessvärre har skiten träffat fläkten. Övergrepp mot kvinnor har ökat extremt på senare år, utanförskapsområden växer lavinartat, brottsligheten blir allt grövre och fler människor skjuts på öppen gata, välfärdssystemet plundras, systemet utnyttjas och motsättningar mellan människor ökar. Det är ett resultat av den politik som förs.

Flertalet svenska medborgare har varit inblandade i terrordåd. Den svenska staten sponsrar indirekt terrorism. Den negativa utvecklingen har ett momentum och har spunnit ur kontroll. Det råder en snöbollseffekt som kräver allt kraftigare åtgärder och anpassningar för var dag om går för att förändra samhällsutvecklingen till det bättre, men det görs tyvärr alldeles för lite. Konsekvenserna är uppenbara.
Citera
2017-09-25, 23:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Måste säga, att det är rätt vackert hur butthurt somliga blir bara av att någon så mycket som nämner att det kan finnas vissa problem med en destruktiv maskulinitet i överdriven aktion. För att förespråka maskulinitet på det sätt ni gör är ni väldigt känsliga. Är det ni som är karlakarlarna att se upp till?

Vissa är dock riktigt trevliga att prata med. Kul med den diskussion som uppkommer när man tar sig tiden att bemöta folk på ett trevligt och öppet sätt!
Haha, du trodde verkligen att du hamnade på topp nu?
Allt det där som du inte tyckte vi skulle diskutera då?
Citera
2017-09-25, 23:10
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Mer eller mindre butthurt än feminister blir när någon vågar påstå att det kanske finns en och annan brist hos kvinnor också?

Bara undrar, kan ju vara intressant att jämföra.
Citera
2017-09-25, 23:16
Medlem
Citat:
Haha, du trodde verkligen att du hamnade på topp nu?
Allt det där som du inte tyckte vi skulle diskutera då?
Du får gärna göra en ansats att bemöta någonting av det jag har sagt, om du är färdig med trolleri och trams.

Annars avslutar jag igen med;

Du är av en äldre skola, och trivs väl i din trevliga traditionella verklighetsbild. För all del. Jag kommer inte kunna, och har inget större intresse av att försöka omvända dig. Du, liksom jag, kommer försvinna förr eller senare, och det som finns kvar är de värderingar som framtiden byggs på. Du är av en skola som redan till viss del lämnats bakom, vilket ju är varför du sitter här och är bitter på ett internetforum. Läget är som det är, du får själv göra vad du vill med det, men din skola är förlegad, och den kommer inte upprättas i Sverige igen. Då får ni sitta där medan en ny socialliberalism växer sina rötter fast i vårt land och muttra i kör.
Citera
2017-09-25, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Mer eller mindre butthurt än feminister blir när någon vågar påstå att det kanske finns en och annan brist hos kvinnor också?

Bara undrar, kan ju vara intressant att jämföra.
Jag är feminist, jag är man, och jag vet att kvinnor har brister. Nu då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in