2017-09-12, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon har definitivt inte fått en lucka i huvudet, ramlat ner 4 meter och fått en öppen hjärnskada.

Det är en dramatiserad version PM skapat i sitt eget huvud. Som om inte sanningen varit nog.

Vilka skador Kim de facto hade vet vi inte.

Däremot vet vi att de endast var TVÅ personer i detta slutna rum varav EN dog

Jag skrev det tidigare men tar det i repris. Under häktningsförhandlingen sa han helt apropå-Att han hade dåligt samvete för att han skojat med KW om att luckan var farlig.(?) Det får mig att tro att luckan är inblandad på ngt sätt.
Kan han funderat länge på att använda luckan som mordvapen för att döda någon och sedan skylla på olycksfall? Kanske han drämde luckan i huvudet på KW (medvetet mordförsök som skulle maskeras som olycka enligt PM:s plan). Men hon dog inte och PM fick panik och ströp henne. Nu hade han inte en olycka utan ett mord på halsen och det var inte vad han planerat. Fler olyckor,självmord än vad man anar är maskerade mord. Motiv? Nekrofil?
Citera
2017-09-12, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Jag skulle inte kalla det för "öar av sanning" när han uppenbarligen ljuger om specifika detaljer, snarare än att utelämna dem. Eftersom han nekar till styckning så hittar han såklart på en historia som kan låta trovärdig om inte torson hade hittats utan tillhörande lemmar. Att han sen inte erkänner styckningen efter att det fyndet gjordes är fullkommligt makalöst. Det ska bli väldigt intressant att höra om han fortsätter på samma linje under rättegången.

Ja, man får se hur åklagarsidan lägger upp det hela, men först ska ett åtal väckas. PM väntar nog med att ändra sin version tills han dels vet åtalet, dels hört/fått se bevisen/indicierna för det. Han har inget att vinna på att säga mer i nuläget.
Citera
2017-09-12, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag skrev det tidigare men tar det i repris. Under häktningsförhandlingen sa han helt apropå-Att han hade dåligt samvete för att han skojat med KW om att luckan var farlig.(?) Det får mig att tro att luckan är inblandad på ngt sätt.
Kan han funderat länge på att använda luckan som mordvapen för att döda någon och sedan skylla på olycksfall? Kanske han drämde luckan i huvudet på KW (medvetet mordförsök som skulle maskeras som olycka enligt PM:s plan). Men hon dog inte och PM fick panik och ströp henne. Nu hade han inte en olycka utan ett mord på halsen och det var inte vad han planerat. Fler olyckor,självmord än vad man anar är maskerade mord. Motiv? Nekrofil?

Nej sådant här vill jag inte tro.
Men det lät väldigt konstigt det han sa om skämtet om farliga luckan.
Han kan ju fantiserat mkt om det perfekta brottet och funderat på det här scenariot.
Men motiv vet jag ej.
Citera
2017-09-12, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, man får se hur åklagarsidan lägger upp det hela, men först ska ett åtal väckas. PM väntar nog med att ändra sin version tills han dels vet åtalet, dels hört/fått se bevisen/indicierna för det. Han har inget att vinna på att säga mer i nuläget.

Du tror att han inser det.

Du kommer bli besviken.
Citera
2017-09-12, 03:49
Medlem
Citat:

Du kommer bli besviken.

Hans advokat råder honom säkert att avvakta med fler statements och versioner, dock verkar han lyssna begränsat mycket på henne.

Jag blir bara lite förvånad om han skulle prata mer innan rättegång. Men du kan ha rätt, han har ett stort behov av att vara i centrum, och göra/säga oväntade saker, vid nästa häktningsförhandling kanske?
Senast redigerad av Whyback 2017-09-12 kl. 03:51.
Citera
2017-09-12, 03:58
Medlem
Citat:

Citat:

Du kommer bli besviken.

Citat:
Hans advokat råder honom säkert att avvakta med fler statements och versioner, dock verkar han lyssna begränsat mycket på henne.

Jag blir bara lite förvånad om han skulle prata mer innan rättegång. Men du kan ha rätt, han har ett stort behov av att vara i centrum, och gör oväntade saker...

Hans advokat är nog frustrerad över hur mycket han redan har sagt. Det är säkert svårt att tygla det där monstret.
Citera
2017-09-12, 05:15
Medlem
Vintersol21s avatar
[quote=Solglittret|61756355]Om nu PM använt såg för att kapa av huvud, ben och armar har det ju blivit mängder av "sågspån" ombord. Även om båten låg sänkt och vattenfylld något dygn finns nog rester av skelett-spån mm kvar under lister i båten. Har PM verkligen sågat för fullt i kroppen borde man kunna bevisa att det skett ombord.
Han kommer då kunna bli överbevisad med "har-inte-styckat" lögnen och då står han där med brallorna nere.

Fast det kommer han väl ha någon förklaring till i stil med: "innan jag somnade efter olyckan var pigen hel". Dvs någon annan måste ha smugit ombord på båten och styckat henne. Kanske en svartsjuk Deirdre King som simmat dit med den orangea sågen hon stulit från verkstaden. Ja det SKULLE ju faktiskt kunna vara så. 🤷‍♂️🤷‍♀️ Madsen är nog oskyldig. 🙃🙃🙃🙃🙃🙃
Citera
2017-09-12, 05:41
Medlem
[quote=Vintersol21|61758429]
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om nu PM använt såg för att kapa av huvud, ben och armar har det ju blivit mängder av "sågspån" ombord. Även om båten låg sänkt och vattenfylld något dygn finns nog rester av skelett-spån mm kvar under lister i båten. Har PM verkligen sågat för fullt i kroppen borde man kunna bevisa att det skett ombord.
Han kommer då kunna bli överbevisad med "har-inte-styckat" lögnen och då står han där med brallorna nere.

Fast det kommer han väl ha någon förklaring till i stil med: "innan jag somnade efter olyckan var pigen hel". Dvs någon annan måste ha smugit ombord på båten och styckat henne. Kanske en svartsjuk Deirdre King som simmat dit med den orangea sågen hon stulit från verkstaden. Ja det SKULLE ju faktiskt kunna vara så. 🤷‍♂️🤷‍♀️ Madsen är nog oskyldig. 🙃🙃🙃🙃🙃🙃

Jag tänkte konspiratoriskt för länge sedan att PM messade sina medarbetare om inställda Bornholmsresan ( de var ju omtänksamt att han kom ihåg dem med chock å allt kl 22.30) som en förevändning för att få kontakt med en speciell medarbetare, en medgärningsman som han hämtade upp. Eftersom han verkade så oskyldig när han steg i land tänkte jag att de berodde på att det var för att han själv inte styckat kroppen utan att det var medgärningsmannen. Men jag kunde för mitt liv inte komma på vem.Eftersom jag tänkte på en man.
Men Deidre King är nog den enda som är knäpp nog faktiskt att ställa upp och städa i röran på ubåten tillsammans med Madsen. Men din teori är ju så mycket bättre än min. Fan!
Citera
2017-09-12, 06:22
Medlem
Vintersol21s avatar
[quote=ottoplommon|61758465]
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersol21

Jag tänkte konspiratoriskt för länge sedan att PM messade sina medarbetare om inställda Bornholmsresan ( de var ju omtänksamt att han kom ihåg dem med chock å allt kl 22.30) som en förevändning för att få kontakt med en speciell medarbetare, en medgärningsman som han hämtade upp. Eftersom han verkade så oskyldig när han steg i land tänkte jag att de berodde på att det var för att han själv inte styckat kroppen utan att det var medgärningsmannen. Men jag kunde för mitt liv inte komma på vem.Eftersom jag tänkte på en man.
Men Deidre King är nog den enda som är knäpp nog faktiskt att ställa upp och städa i röran på ubåten tillsammans med Madsen. Men din teori är ju så mycket bättre än min. Fan!

Man/Kvinna same same but...
😑
Citera
2017-09-12, 06:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
PM frågade en person var man bäst dumpar en kropp till havs. Men det vittnet hittar väl bara på också.
https://www.sydsvenskan.se/2017-09-05/peter-madsen-jag-ville-inte-ha-en-dod-kropp-ombord
Citera
2017-09-12, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
En annan sak som är ett stort hål i PM's berättelse och folks antaganden här i tråden är, att för att luckan skall kunna träffa huvudet med någon kraft, så måste den ha fallit fritt nästan hela vägen ner till botten, innan den träffar huvudet.

Kolla på tjejen som står i luckan på bilden som länkas ovan. Om lyckan skulle slå igen nu, hur ont får hon i huvudet då, tror ni? Med vilken kraft träffar luckan? Hur långt har den fallit? Faktum är att med motvikten så behöver luckan sannolikt stängas minst halvvägs innan den ens börjar falla mot stängt läge, innan dess faller den mot öppet läge.

Kan man slå igen en sådan lucka för hand eller tar motvikten emot innan man kommit över den gränsen där den faller av sig själv? Jag undrar mao om man kan använda den som mordvapen genom att slå den med kraft i huvudet på någon?
Citera
2017-09-12, 07:00
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Lyssna på vad PM själv säger (öar av sanning) Hon ligger mitt i skeppet-det är mkt blod-jag tycker att det är obehagligt med blodet-jag rör mig hela tiden runt henne på båten. Fyll i de tomma luckorna själv.

I så fall är han ju inkonsekvent med sin redogörelse. Tidigare sade han väl att han lade sig och sov
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in