2017-09-11, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
...och Pippi Långstrump? Strongt att hon lyfter 70 kg stående på en stege o med en hand, ja det spelar ingen roll om hon använt båda.

Lyfter? Tycker det ser ut som hon bara håller i vredet ja. 70 kg? du menar att luckan väger 140 kg alltså? Hälften av vikten vilar på gångjärnen vettu..
Citera
2017-09-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nä. Jag tycker att man ska göra ALLT för att rädda människoliv, så länge som det finns en rimlig chans. Men därefter är det ingen mening med att dra levande människor med i fallet. "Låt de döda begrava sina döda", är en klok gammal sanning.

Du tycker alltså att det är okej att stycka en död människa?
Du ser inga problem med hur den styckade personens anhöriga uppfattar det hela när det uppdagas?

Du ser inte att anhöriga vill ta farväl och ge sin kära familjemedlem en VÄRDIG begravning?
Senast redigerad av .CYG. 2017-09-11 kl. 23:57. Anledning: Tvåa på detta
Citera
2017-09-11, 23:55
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han har nog inte tillgång till internet. DET vore för magstarkt
Sånt går att fixa...
Citera
2017-09-11, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hallongas
Varför sätter man beslag för hänglås på insidan av en tornlucka till en ubåt?
Vill man slippa besök utifrån när man är ute på färd, eller vill man förhindra att någon tar sig ut?

Han använde den som husbåt, så av samma skäl som att du har lås på din ytterdörr..
Citera
2017-09-11, 23:56
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Lyfter? Tycker det ser ut som hon bara håller i vredet ja. 70 kg? du menar att luckan väger 140 kg alltså? Hälften av vikten vilar på gångjärnen vettu..
Hänvisar till svaret jag gav cellplast nyss
Citera
2017-09-11, 23:58
Medlem
trngws avatar
En annan sak som är ett stort hål i PM's berättelse och folks antaganden här i tråden är, att för att luckan skall kunna träffa huvudet med någon kraft, så måste den ha fallit fritt nästan hela vägen ner till botten, innan den träffar huvudet.

Kolla på tjejen som står i luckan på bilden som länkas ovan. Om lyckan skulle slå igen nu, hur ont får hon i huvudet då, tror ni? Med vilken kraft träffar luckan? Hur långt har den fallit? Faktum är att med motvikten så behöver luckan sannolikt stängas minst halvvägs innan den ens börjar falla mot stängt läge, innan dess faller den mot öppet läge.
Citera
2017-09-12, 00:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Han använde den som husbåt, så av samma skäl som att du har lås på din ytterdörr..

Kan du bara låsa din ytterdörr från insidan? Så utomordentligt korkat.
Citera
Medlem
OM KW enl Madsens utsaga hade ett öppen skallskada, borde det då inte finnas spår av det som också har intorkat, likt blodet?

Jag är inte alls säker på att exakt brottsplats i utbåten är där Madsen valt att förlägga den. Alltså, nedan för trappan till tornet. Den kan lika gärna vara så långt därifrån som möjligt.

Jag tror han förskjuter fokus, enbart för att det skall stämma med hans nya påhittade historia.

Polisen, som vet betydligt mer är vi, bortser totalt från luck-teorin. Rimligen finns det det en anledning till det.

Trosorna hittades inte där. Vid stegen, viket borde varit logiskt enl hans historiebeskrivning.
Citera
Medlem
Citat:
Nä. Jag tycker att man ska göra ALLT för att rädda människoliv, så länge som det finns en rimlig chans. Men därefter är det ingen mening med att dra levande människor med i fallet. "Låt de döda begrava sina döda", är en klok gammal sanning.

Men tycker du inte att det finns levande människor här som PM drar med i fallet dvs KW:s anhöriga i sin oerhörda själviskhet.
Man rår inte för sina känslor Merwinna. Jag tror att du fallit pladask för PM (det kunde jag med gjort för jag gillar inte dussin människor så mkt, dvs om inte detta hade inträffat).
Det första jag gjorde var att djupdyka i allt som fanns om PM och det var ju en trevlig ,charmig, samt originell person. Det är bilden utåt av PM och det är lätt att bländas av den, så jag förstår dig. Det är ju bara det, att den bilden inte stämmer med verkligheten. Det finns inga förmildrande omständigheter för sådant här beteende mer än psykisk sjukdom. Är han sjuk så är ju han på sätt och vis ett offer för sin sjukdom. Och är han sjuk och drivs av tvångshandlingar så är det ju synd om honom men då är han skadlig för sina medmänniskor och behöver vård. Förstår du inte det?
Ibland när jag blivit kär i ngn som jag uppfattat som orginell så har jag råkat illa ut. Efteråt har jag insett att det där som jag uppfattade som originellt i själva verket bara var dysfunktionellt. Och så om, och om, och om igen.....Samma skitstövlar. Det kan bli så här när man vuxit upp med en sådan här förälder som haft ngn störning. Nu vet jag att nästa gång ska jag bli kär i någon snäll välanpassad dussinperson. Försök nu tänka Merwinna att PM är inte trevlig. Han har säkert nagelsvamp och glömmer byta kallingar och borsta tänderna (hans fru såg ut som en mamma säkert hon som sköter det där ). Det finns väl många poetiska killar man kan kära ner sig i på nätet som inte styckmördar.
Citera
Medlem
Citat:
Nä, men om man har lite människokännedom och livserfarenhet, så kan man ofta "läsa" människor. Jag säger inte att jag inte kan ha fel, men jag får inga sådana vibbar, att denne man skulle kunna mörda en vilt främmande kvinna, som han träffar i en professionell situation, bara "så där". Alla människor kan mörda under vissa omständigheter såklart - tänk t.ex. självförsvar, eller hämnd för svåra oförrätter, eller svårt ekonomiskt trångmål, eller för att komma undan en hopplös situation (tänk om du blir utpressad t.ex.). Men typ sexmördare brukar ha något creepy, något lömskt, något undanglidande i sitt väsen. Och de brukar vara totalt fixerade vid sina sexfantasier, och i stället ganska ointresserade av allt annat (som teknik). Samma människa har inte två helt väsensskilda passioner samtidigt.

Människokännedom angående sexmördare är det få som har. De behöver inte alls ha något creepy över sig. Finns olika sorter där också. En som håller på hela dagarna med sina ubåtar/ raketer och på nätterna utforskar sin "sexualitet". Sin gränslöshet. https://www.google.se/search?q=peter+madsen&client=ms-android-samsung&source=lnms&tbm=isch#imgrc=pJZRiL-wkDbbmM:
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-09-12 kl. 00:13.
Citera
2017-09-12, 00:01
Medlem
Citat:
Notera den trevliga lilla öglan längst ned i bild, undrar vad den kan åstadkomma med ett kranium om man får luckan i huvudet...
Mjo. Speciellt om PM inte släppte luckan när han halkade, så effekten blev att han drämmde igen den istället för att den föll "av sig självt". Det är naturligtvis möjligt KW dog på det sättet (jag är skeptisk). Och det är nog svårt att motbevisa det även om huvudet hittas.
Citera
2017-09-12, 00:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Fast det där gäller inte den åtalade. Åtminstone inte i Sverige.

Jo jag vet att man har rätt att ljuga så mycket man vill i sitt eget försvar om man står anklagad för något i Sverige.
Men långt innan PM var anklagad för något, försvårade han ju all eftersökning av KW - till anhörigas plåga.
Om han nu skulle bli friad från mord, vållande etc har han i vart fall försvårat alla möjligheter att kartlägga vad som skett när hon dog och inte heller varit behjälplig med att återfinna kroppen. Polisen verkar ju sökt rätt brett i Öresund så några koordinater för dumpningen verkar han ju inte preciserat. Inte heller fakta om att man inte skulle söka efter en hel kropp utan minst sex separata delar - som inte bara begravts utan också i vart fall för bålen försetts med sänken och perforerats för att inte flyta upp.

För att vara en oskyldig skeppare vars passagerargäst dör av en olyckshändelse har han gjort rätt mycket för att försvåra för anhöriga och polis att klarlägga det hela...
Senast redigerad av Solglittret 2017-09-12 kl. 00:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in