Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Nä. Jag tycker att man ska göra ALLT för att rädda människoliv, så länge som det finns en rimlig chans. Men därefter är det ingen mening med att dra levande människor med i fallet. "Låt de döda begrava sina döda", är en klok gammal sanning.
Men tycker du inte att det finns levande människor här som PM drar med i fallet dvs KW:s anhöriga i sin oerhörda själviskhet.
Man rår inte för sina känslor Merwinna. Jag tror att du fallit pladask för PM (det kunde jag med gjort för jag gillar inte dussin människor så mkt, dvs om inte detta hade inträffat).
Det första jag gjorde var att djupdyka i allt som fanns om PM och det var ju en trevlig ,charmig, samt originell person. Det är bilden utåt av PM och det är lätt att bländas av den, så jag förstår dig. Det är ju bara det, att den bilden inte stämmer med verkligheten. Det finns inga förmildrande omständigheter för sådant här beteende mer än psykisk sjukdom. Är han sjuk så är ju han på sätt och vis ett offer för sin sjukdom. Och är han sjuk och drivs av tvångshandlingar så är det ju synd om honom men då är han skadlig för sina medmänniskor och behöver vård. Förstår du inte det?
Ibland när jag blivit kär i ngn som jag uppfattat som orginell så har jag råkat illa ut. Efteråt har jag insett att det där som jag uppfattade som originellt i själva verket bara var dysfunktionellt. Och så om, och om, och om igen.....Samma skitstövlar. Det kan bli så här när man vuxit upp med en sådan här förälder som haft ngn störning. Nu vet jag att nästa gång ska jag bli kär i någon snäll välanpassad dussinperson. Försök nu tänka Merwinna att PM är inte trevlig. Han har säkert nagelsvamp och glömmer byta kallingar och borsta tänderna (hans fru såg ut som en mamma säkert hon som sköter det där ). Det finns väl många poetiska killar man kan kära ner sig i på nätet som inte styckmördar.