2017-09-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur vet du det? Mig veterligen spärrar polisen inte av arbetsplatser i en månads tid. Vad gör de om det är en vårdcentral, eller en skola, eller ett socialkontor?
De kan spärra av delar av en arbetsplats i det fallet. Polisen har högst betydliga befogenheter att spärra av även när det medför extrema problem för en verksamhet. Regel nummer ett: Ha ingen anställd som mördar och styckar på jobbet eller med arbetets utrustning.
Citera
2017-09-11, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Bara för abbonenter, tror inte det är många som är det här... du kan inte göra texten tillgänglig på något sätt, det verkar intressant.

Verkar som om tidningen inte anser detsamma: De erbjuder att läsa artikeln fritt:
Citat:
The article is usually only for subscribers

ENJOY
This article is usually only for subscribers, but today you can read it for free.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Bara för abbonenter, tror inte det är många som är det här... du kan inte göra texten tillgänglig på något sätt, det verkar intressant.

Kålhue, det er gratis å lese den.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, det tror jag faktiskt att han kan vara. För jag tror att VI ALLA skulle göra det vi kan för att skydda oss själva, om vi var i den situationen. (Förutom de som är så mentalt svaga eller i avsaknad av handlingskraft, att de helt bryter ihop.) De flesta av oss behöver dock aldrig hamna där, och därför kan vi fortsätta att intala oss att vi alltid skulle göra det (i samhällets ögon) rätta.

Uppskattar ditt ärliga svar.

Kriminella människor är de mentalt svaga. De tar den lätta vägen ut för dem själv och skiter i moral, hänsyn och hederlighet. Mentalt starka människor tar ansvar för sina handlingar, visar hänsyn, omtanke om andra människor. Med ditt resonemang så blir det ju en djungel där människorna förvandlas till kanibaler. Äta eller ätas. Vill du bli äten själv Merwinna av någon sexhungrande samvetslös kanibal till alfa-hanne? (obs inte bokstavligen menat).
Citera
2017-09-11, 21:59
Medlem
Citat:
Har du kört texterna genom Google Translate..?
Min tyska är bättre än Google Translate - men Google Translate är klart snabbare.
Citera
2017-09-11, 22:00
Medlem
Om vi nu tar detta fall från dag 1. Själv hade jag inga som helst åsikter varken av PM eller KW visste inte ens vem dom var .När jag först hörde talas om detta så antog jag ju att det stämde att KW blivit avsläppt vid kajen.Tanken slog mig inte ens att PM ljög eller var inblandad i hennes försvinnande.Sedan blev det ju problem och vara opartisk för min del iaf när det visade sig att torson dök upp samt att han nu erkände att han gett henne en sjöbegravning. Jag kunde faktiskt för min del accepterat om han sagt att det hänt en olycka ombord fruktansvärt tragiskt men det hade varit möjligt att så var fallet. MEN jag kommer ALDRIG någonsin kunna ha överseende med att han inte direkt larmade och tog sig in till kaj. Han ger sig istället rätt att dödförklara en människa ( han är knappast någon läkare vad jag vet , tänk om hon inte var död utan djupt medvetslös har ni funderat på det ) sen skändar han hennes kropp genom att stycka den punktera den samt montera på sänke för att den aldrig skulle upptäckas.Då skulle alltså hennes anhöriga leva i total ovisshet om vad som hänt deras dotter / syster / vän samt flickvän. Vad hade ni själv tyckt om detta ? För min del är det enkelt vem man sympatiserar med. RIP KIM WALL !!! Hoppas innerligt att rättvisan segrar och att PM får sitt straff ( även om jag är fullt medveten om att det kan bli svårt att bevisa )
Citera
2017-09-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ok. Jag var litet för snabb med min kommentar ty jag insåg vid närmare eftertanke att du pratade om en annan styckning av en mongolisk turist. Jag svarade först och tänkte sen, kan vi säga. Men onödigt?

Jag fick intryck av att du slätade över Madsens illdåd och lögner. Det gjorde mej ivrig att ge dej en känga.

Känner igen mig själv (ibland så ser man rött).
Citera
2017-09-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
En viktig skillnad här är att Euronaut-experimentet gällde att rädda en passagerare. Dvs de var tvugna att vara snälla med den docka som skulle lyftas ut.

Skall man ha ut ett lik kan man knyta repet runt halsen eller runt fotlederna utan att bekymra sig om ytterligare kroppsskador.

Förutom att euronauterna var tvungna att vara snälla mot dockan undrar jag om vikten: De är väl inte alla dockor som väger 56 kg eller mindre?
Citera
2017-09-11, 22:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Och hur skulle den personen veta att PM använt såg? Om vi nu antar att åklagaren pratade om såg just för att obducenten sagt att snittytorna såg ut som resultat av såg så var det inte information som läckte ut innan den andra häktningsförhandlingen.

Vet vi ens säkert att man identifierat att snittytorna är från såg och att det inte är just vittet som sett en såg som är motiveringen att åklagaren tog upp debatten om fogsvans?

Om nu PM använt såg för att kapa av huvud, ben och armar har det ju blivit mängder av "sågspån" ombord. Även om båten låg sänkt och vattenfylld något dygn finns nog rester av skelett-spån mm kvar under lister i båten. Har PM verkligen sågat för fullt i kroppen borde man kunna bevisa att det skett ombord.
Han kommer då kunna bli överbevisad med "har-inte-styckat" lögnen och då står han där med brallorna nere. Allt annat han försöker försvara sig med kommer ha låg trovärdighet.

Hur långt tid han än får sitta inne, är han slut som "uppfinnare" och kändispersonlighet. Han hade väl råkat illa ut ekonomiskt tidigare tydligen och hans ekonomi var redan "ödelagd". Ingen sponsor kommer vilja förknippas med honom framöver. Byggandet och "uppfinnandet" av transportfarkoster är över, liksom teamet av dedikerade medarbetare och kändisintervjuer. PM kommer hela livet välförtjänt bära skam-stämpeln för vad han gjort mot KW och hennes förtvivlade anhöriga. Tror att många medfångar kommer vara riktigt förbannade på honom.

Han kommer säkert kunna bygga och dyka med u-båtar i framtiden - men de kommer maximalt vara några decimeter långa. Precis som raketerna.
Citera
2017-09-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Om vi nu tar detta fall från dag 1. Själv hade jag inga som helst åsikter varken av PM eller KW visste inte ens vem dom var .När jag först hörde talas om detta så antog jag ju att det stämde att KW blivit avsläppt vid kajen.Tanken slog mig inte ens att PM ljög eller var inblandad i hennes försvinnande.Sedan blev det ju problem och vara opartisk för min del iaf när det visade sig att torson dök upp samt att han nu erkände att han gett henne en sjöbegravning. Jag kunde faktiskt för min del accepterat om han sagt att det hänt en olycka ombord fruktansvärt tragiskt men det hade varit möjligt att så var fallet. MEN jag kommer ALDRIG någonsin kunna ha överseende med att han inte direkt larmade och tog sig in till kaj. Han ger sig istället rätt att dödförklara en människa ( han är knappast någon läkare vad jag vet , tänk om hon inte var död utan djupt medvetslös har ni funderat på det ) sen skändar han hennes kropp genom att stycka den punktera den samt montera på sänke för att den aldrig skulle upptäckas.Då skulle alltså hennes anhöriga leva i total ovisshet om vad som hänt deras dotter / syster / vän samt flickvän. Vad hade ni själv tyckt om detta ? För min del är det enkelt vem man sympatiserar med. RIP KIM WALL !!! Hoppas innerligt att rättvisan segrar och att PM får sitt straff ( även om jag är fullt medveten om att det kan bli svårt att bevisa )
Jag tror att det var Herr armbandsur som tyckte att vi skulle jämställa styckning med mord.
Styckning = mord. Jag tycker att det borde bli en lagändring. Att likställa styckning med mord. Olycksfall med dödlig utgång= vilkorlig dom,böter. Dråp 3-8 år fängelse +straffrabatt . Jag tror att vem som helst föredrar det framför det traumatiska,äckliga,obehagliga,blodiga hantverket som en styckning innebär. Enda gången man är motiverade till något så avskyvärt måste det handla om ett brott som ger livstids fängelse. Såvida man inte är sinnessjuk förstås.
Citera
2017-09-11, 22:21
Medlem
TCGIs avatar
Tornlucka inifrån tornet, öppen: https://minfil.org/t1j0y4cdb1/Tornlucka_6.jpg
Citera
2017-09-11, 22:25
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om nu PM använt såg för att kapa av huvud, ben och armar har det ju blivit mängder av "sågspån" ombord. Även om båten låg sänkt och vattenfylld något dygn finns nog rester av skelett-spån mm kvar under lister i båten. Har PM verkligen sågat för fullt i kroppen borde man kunna bevisa att det skett ombord.
Han kommer då kunna bli överbevisad med "har-inte-styckat" lögnen och då står han där med brallorna nere. Allt annat han försöker försvara sig med kommer ha låg trovärdighet.

Hur långt tid han än får sitta inne, är han slut som "uppfinnare" och kändispersonlighet. Han hade väl råkat illa ut ekonomiskt tidigare tydligen och hans ekonomi var redan "ödelagd". Ingen sponsor kommer vilja förknippas med honom framöver. Byggandet och "uppfinnandet" av transportfarkoster är över, liksom teamet av dedikerade medarbetare och kändisintervjuer. PM kommer hela livet välförtjänt bära skam-stämpeln för vad han gjort mot KW och hennes förtvivlade anhöriga. Tror att många medfångar kommer vara riktigt förbannade på honom.

Han kommer säkert kunna bygga och dyka med u-båtar i framtiden - men de kommer maximalt vara några decimeter långa. Precis som raketerna.
Det är trist bara att han just nu säkert njuter för fullt av att stå i rampljuset och vara på allas läppar. Han älskar säkert den här tråden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in