2017-09-11, 22:02
Medlem
Kastanjepurén fanns ju naturligtvis inte. Typiskt nog då det var bland det som kändes som en bra deal.
Citera
2017-09-12, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Här i stan var det nog jag som orsakade att det tog slut snabbt

Dom hade tagit in en låda (typ 20 flaskor) och jag köpte 10 flaskor tjärschampo och 5 flaskor "Bastudoft", är perfekt när man är riktigt förkyld, häll hett vatten i en bunke och i med lite "bastudoft" och kör ner kran i ångorna.

Kom genast hit och schamponera mig, om du inte är förkyld förstås, eller man ...
Citera
2017-09-12, 00:50
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zmakfull
Kom genast hit och schamponera mig, om du inte är förkyld förstås, eller man ...

Hehe, inte man, men är dock förkyld, och måste ju hushålla med mitt dyrbara shampoo
Tjärschampo är det enda som håller min hårbotten frisk och glad.
Citera
2017-09-12, 08:54
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Kastanjepurén fanns ju naturligtvis inte. Typiskt nog då det var bland det som kändes som en bra deal.

Inte i min lokala affär heller, merde alors! Jag frågade i kassan men hon hade ingen aning och drog till att de hade sålt slut. Skitsnack, då hade det funnits en lapp vid den tomma hyllan! Jag ska attackera en annan affär under dagen och återkommer med rapport.
Senast redigerad av BernardLoutre 2017-09-12 kl. 08:59.
Citera
2017-09-12, 12:06
Medlem
Sereenas avatar
Nästa vecka blir det iaf att köpa tvättservetter, superpraktiska med box.
Citera
2017-09-12, 19:22
Medlem
Dranghoffs avatar
Kalissongerna var verkligen högklassiga. 59 spänn! Hade kostat minst 200 kronor i en vanlig butik i Frankrike!

Och tarteletterna med citronfyllning var också välgjorda, praktiskt portionsförpackade, 9 st för 15 kronor.

Någon som köpt kolakrämen på burk?
Citera
2017-09-12, 19:34
Medlem
8 st hamburgare 140g av märket Skare för 69 kr den här veckan!
Köttiga, perfekt storlek, och riktigt goda! Bästa frysburgarna jag vet (om man exkluderar högrevsburgare som är två gånger så dyra).
Citera
2017-09-12, 21:05
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Kalissongerna var verkligen högklassiga. 59 spänn! Hade kostat minst 200 kronor i en vanlig butik i Frankrike!

Och tarteletterna med citronfyllning var också välgjorda, praktiskt portionsförpackade, 9 st för 15 kronor.

Någon som köpt kolakrämen på burk?

Tänkte köpa den, men han inte på den, hela lådan var slut när jag kom dit.
Citera
2017-09-13, 12:20
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma

Nu har jag varit i en annan affär med samma resultat. Jag fattade mod idag och ringde deras kundtjänst och där sa de att de inte fått in den i någon affär. Scheiße!!!
Citera
2017-09-16, 17:11
Medlem
Nästnästa vecka blir det äntligen köttfest igen med Alpenfest-tema, massa goda korvar/pålägg/schnitzlar och nytt för denna gång(?) tror jag är Schweinhaxe, mums.
Citera
2017-09-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Nej, bakverkets franska benämning är calisson d’Aix.
Kanske vore det mer korrekt att skriva kalissong med [k] på svenska, i analogi med vår försvenskning av franskans caleçon (kalsong).

Du får nog släppa den där översättningen, det verkar bara vara du som använder den. Finns inte med i SAOL och inga träffar på google! Låt oss skriva callisons istället. Mandelkakor känns dock som en missvisande benämning, jag skulle nog vilja kalla dem för lyxmazariner. Väldigt goda var de hursomhelst!
Citera
2017-09-16, 22:08
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Nästnästa vecka blir det äntligen köttfest igen med Alpenfest-tema, massa goda korvar/pålägg/schnitzlar och nytt för denna gång(?) tror jag är Schweinhaxe, mums.

Som vanligt blir det inköp av XXL schnitzlarna och jag ,som ateist, ber för att du har rätt om schweinhaxe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in