2017-09-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Hej! Jag kan säga att jag har fått det ifrån någon som har direkt insyn i fallet.
Jag tror inte att det är många som har fått denna information.

För övrigt har ni tänkt på att när TS blev omtalad här i tråden så tog det inte så lång stund innan vi fick dementier på att det inte var någon som har varit nämnd i tråden!
Det gick snabbt som tusan!!
Varför kan man undra!? TS inte är pilot!!! och har barn som blev utsatta! Pga detta!!

KM har också barn! Har vi fått några dementier?
Tror ni inte att ansvariga på radio Skaraborg skulle ha gått in här och dementerat?

Och till dig Twiggy har jag inget att säga!!

Tycker att jag har berättat ganska mycket om min källa..
Vet att jag har skrivit mer men orkar inte leta just nu ..
Citera
2017-09-11, 21:21
Medlem
Citat:
... igår undrade någon om det inte hade skrivits om någon Rutgerson / Ahlinare

Twiggy är vän med Klas äldre halvsyskon står det här ..

Det var någon som efterlyste ett inlägg där det stod typ.. " jag önskar att någon Rutgerson eller Ahlinare kunde komma in i tråden och ryta till "

Ska kolla om jag hittar det.

Jo det var jag. Igår kväll
Citera
2017-09-11, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Ena stunden säger du att det är jag som är "pilot" men nu skriver du att jag var/är så insatt så att jag måste veta vem "pilot" är ??

Du anar nog vem som är pilot..

En annan sak; Du är inte längre vän med TS på FB. Var det du eller "gåsapågen" som avslutade bekantskapen? (Svara om du har lust)
Citera
2017-09-11, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Jo det var jag. Igår kväll

Jag ställde ungefär samma fråga igår. Rättare sagt.
Det var Lubbe som skrev det i början när ryktet om KM kom ut
Citera
2017-09-11, 21:27
Medlem
Citat:
Jag ställde ungefär samma fråga igår. Rättare sagt.
Det var Lubbe som skrev det i början när ryktet om KM kom ut

Nej det var Twiggy
Citera
2017-09-11, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Gediget inlägg. Tack för att du orkar. Det var ju bland annat jag som har en källa som säger att ni umgicks EFTER KMs gymnasietid, dvs. under den tid du refererar till som när ni var i 20-25års åldern. Denna källa måste ha fel uppfattning om vänskap för han beskrev det tvärsäkert som mer än ytlig bekantskap. Men jag ska ta med detta och ifrågasätta uppgifterna igen. Det lustiga är att en ytterligare källa säger följande när jag hävdar att KM är pilot: "Jaså den där sliskige j*veln, han är ju kompis med R*nnlund också. Märk, utan att jag fört ditt namn på tal en enda gång. Får uppenbarligen konfrontera även denna individ igen.

Ja, kolla gärna detta och återkom.
Och kan du (eller någon) även få fram en bild från slutet -80, början -90 så är jag nyfiken på vem han är och kanske kan känna igen honom och bekräfta/förneka om våra vägar korsats.
Kan han ha gått under nåt smeknamn ??

Nu säger jag inte att denne KGM är den som kallas "pilot", för jag har ingen förstahandsuppgift på det, men jag är nyfiken på vem vissa försöker koppla ihop mig med och som jag inte har nån susning om vem det är.
Citera
2017-09-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Joo, det är MYCKET märkligt. "Ugglan" sprider desinformation. Jag får väl snart en varning till men det skiter jag i. Den senaste stackarn som ska rannsakas här finner jag inga ord för. Tar ni namn ur luften? Ugglan alltså? Antingen gör du det själv, eller också är du otroligt lättlurad. Jag tror på alternativ ett. Denne Klas M har jag känt i så många år. Känt och känt, men han har alltid vart en tystlåten person som ej gör nåt väsen av sej. Tror aldrig ens han varit ute och festat. Han åkte till och från sitt jobb. Någon flickvän har jag aldrig sett honom med. Blev glad att se att han fått familj. Ni som inte är från Mariestad måste ju begripa att det är människor jag/vi känner som dras upp här. Gärningsmannaprofilen som "pilot" har lyckats få fram på sej själv, stämmer inte in på många vanliga människor. En lögnaktig psykopat skulle jag våga påstå. Och NEJ, bilden på Ludvigs sida med den vuxne mannen föreställer inte Klas. Skulle önska att nån Ahlinare, Rutgerssonare finns på denna tråd och ryta ifrån när det gäller K.G.M. Än en gång. Detta som pågår här är fasansfullt!

Här är det! Ursprungligen postat av twiggy
Citera
2017-09-11, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Vet inte exakt släktskapet till Rutgersson Å, men några är det. T.ex. Jörgen Rutgersson vet jag. Visst borde några ryta till, det har jag kommenterat massa gånger.

Freja
Det var detta jag tänkte på.
Citera
2017-09-11, 21:46
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Mannen med pilotglasögon (MMPG), är som trådbegrepp, en serie fysiska kännetecken, ett signalement presenterat av ett vittne. Om en viss, verklig person inte motsvarar signalementet beror det antingen på att vittnesmålet är felaktigt eller att personen inte är MMPG.

Du svarade inte på frågan så jag upprepar den.

Varför motsvarar han då inte vittnets beskrivning av MMPG?

"Det skiljer ca 15 cm i kroppslängd mellan MMPG och MR, enligt den senares uppgift. Det är en väsentlig skillnad för två män av samma nationalitet."

Min fetning (den kom visst inte med): Ska MR ha sagt att det skiljer cirka 15 centimeter i kroppslängd mellan "mannen i pilotglasögon" och MR? Det måste i så fall betyda att MR vet exakt vem som är "mannen i pilotglasögon"?
Citera
2017-09-11, 21:47
Medlem
Citat:
Här är det! Ursprungligen postat av twiggy

1992 var nog KM en annan person - mer utåtriktad - till att sedan bli "doldis" - känns ju som nåt hände 1992.
Twiggy har ju tyvärr fel när hon säger att hon känner Kl*s - hon erkände ju tidigare i tråden att det var Kj*ll som hon kände.
Citera
2017-09-11, 21:48
Medlem
Citat:
En fråga. Nu när det inte diskuteras något speciellt.
KM, är han släkt med Å*e Rutge*ss*n?
Har för mej att någon nämde, när det kom på tal om KM. Att: varför kommer inte Rutgersson'arna och Ahlin'arna in och ryter ifrån.

Inte detta då???
... ryter ifrån tänkte jag på
Citera
2017-09-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning (den kom visst inte med): Ska MR ha sagt att det skiljer cirka 15 centimeter i kroppslängd mellan "mannen i pilotglasögon" och MR? Det måste i så fall betyda att MR vet exakt vem som är "mannen i pilotglasögon"?
Nej. Det kan betyda att han gjort samma misstag som många andra gjort och applicerat signalementet som finns på mannen med bilen vid sjukhuset på mannen på bron... Inte första gången det händer och troligtvis inte sista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in