2017-09-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Sannolikt Lars Johansson som läckt här eftersom han läckte i LisaHolm-fallet (till PW - som sedan spred till andra media).

Belägg för det?
Citera
2017-09-11, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl

Det kan gå så illa att han klarar sej undan och då får ni aldrig reda på vem pilot är. Men jag vet det, och det räcker för mej. Självklart vet M.R vem pilotmannen är. Sån insyn har/hade han i polisarbetet. Helt meningslöst att dividera med den karln. Han manipulerar och ljuger

Hmm....hur ska du ha det ?
Ena stunden säger du att det är jag som är "pilot" men nu skriver du att jag var/är så insatt så att jag måste veta vem "pilot" är ??

Och de tre punkterna jag angav....de kan ju vem som helst kontrollera.

Men, men....nästa gång "pilot" anhålls, så är jag övertygad om att det även kommer att bli häktningsförhandling och då blir namnet officiellt.
(om det inte läcker ut innan)
Citera
2017-09-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Hmm....hur ska du ha det ?
Ena stunden säger du att det är jag som är "pilot" men nu skriver du att jag var/är så insatt så att jag måste veta vem "pilot" är ??

Och de tre punkterna jag angav....de kan ju vem som helst kontrollera.

Men, men....nästa gång "pilot" anhålls, så är jag övertygad om att det även kommer att bli häktningsförhandling och då blir namnet officiellt.
(om det inte läcker ut innan)

Ja Twiggy, verkligen??
Citera
2017-09-11, 16:50
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Detta är rent förjävligt! Antingen är "förundersökningen" klar. Eller också har han fått tillstånd att svara här. (M.R alltså).
Betr. att han bodde granne med K.M så gjorde han det 92. M.R i Krontorp nånstans och K.M i Ladukärr. Inte långt alls emellan.
Sååå, då ljuger alltså Lubbes källor också, enl. M.R. Det är bara tragiskt...Och ni bugar och bockar när han uttalar sej i tråden...Den respekten äger han. Jag vill kräkas!
Det kan gå så illa att han klarar sej undan och då får ni aldrig reda på vem pilot är. Men jag vet det, och det räcker för mej. Självklart vet M.R vem pilotmannen är. Sån insyn har/hade han i polisarbetet. Helt meningslöst att dividera med den karln. Han manipulerar och ljuger. Han har ju för fan ljugit i 25 år om detta. Självklart kan han fortsätta utan problem så länge inga tekniska bevis framkommer. Jag återkommer då. Han har jävligt lätt att övertyga folk ser jag. Även dom härinne som säger sej tro på mej.Synd. Jag tar inte mer skit här nu.
Du går med på att det finns en Mannen med pilotglasögon (MMPG), d.v.s. du gör inga försök att ifrågasätta DET.

Konceptet MMPG, i enlighet med vittnesbeskrivning, består bara av vissa yttre kännetecken. Utan dessa är det per definition inte fråga om MMPG.

Du hävdar att MR är MMPG.

Varför motsvarar han då inte vittnets beskrivning av MMPG?

Det skiljer ca 15 cm i kroppslängd mellan MMPG och MR, enligt den senares uppgift. Det är en väsentlig skillnad för två män av samma nationalitet.
Citera
2017-09-11, 16:57
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Du går med på att det finns en Mannen med pilotglasögon (MMPG), d.v.s. du gör inga försök att ifrågasätta DET.

Konceptet MMPG, i enlighet med vittnesbeskrivning, består bara av vissa yttre kännetecken. Utan dessa är det per definition inte fråga om MMPG.

Du hävdar att MR är MMPG.

Varför motsvarar han då inte vittnets beskrivning av MMPG?

Det skiljer ca 15 cm i kroppslängd mellan MMPG och MR, enligt den senares uppgift. Det är en väsentlig skillnad för två män av samma nationalitet.

Har för mig att Twiggy har sagt att MR inte NÖDVÄNDIGTVIS behöver vara "pilotmannen".
Citera
2017-09-11, 17:00
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Kan alla ni som påstår er ha fått en "säker" bekräftelse på vem som är "mannen med pilotglasögon" anmäla er i tråden så att vi får en säker överblick? Jag skulle också vilja be er att gradera "säkerheten/äktheten" i denna bekräftelse på en skala från 0 till 100. Ni verkar vara några stycken som påstår er ha denna "säkra" bekräftelse, men jag vill hävda att så många som tre, fyra stycken omöjligen kan ha fått denna bekräftelse. Tänk på att ni axlar ett mycket stort ansvar om ni far med osanning.

(Och vilka ska ha "läckt"? Kommissarie Lars Johansson? Niklas Lindström eller någon annan hos polisen? Mamma Gudrun? Pappa Arne? Syster Gabriella? Syster Ulrika? Barndomsvännen PW?)

Mycket bra initiativ av dig Ugglan. Och Lubbe gav ett bra svar. Det ger oss andra möjligheten att själva värdera det postare skriver. Korta svar med "100%" läser jag som 0% tills jag vet mer. Att veta att värdera sin information till lägre än 100% ger mig förtroende för den som skriver.
Men vi väntar på fler svar.
Citera
2017-09-11, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Om jag inkluderas i detta så vill jag klargöra att jag är glad att MR kom in i tråden, det är det jag skriver.
Jag tror fortfarande att man ska lyssna lika noga på dig som man läser det MR har skrivit. Det finns lite att lära av det han skriver.
Vill poängtera detta! Det finns ett djup i det du skriver! Jag tror på dig, tro inget annat! Mvh Rudge

Du fattar väl själv att ingen behöver tillstånd från polisen för att posta här? Sitter man häktad med restriktioner är det kört, men det gör inte MR. Jag känner honom inte, vi har aldrig träffats men fortfarande, polisen kan inte "ge honom lov eller inte".
Citera
2017-09-11, 17:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Vi måste försöka reda ut hur "säkert" Kl*s är "bekräftad" som "mannen med pilotglasögon". Jag skrev följande igår:

"Kan alla ni som påstår er ha fått en "säker" bekräftelse på vem som är "mannen med pilotglasögon" anmäla er i tråden så att vi får en säker överblick? Jag skulle också vilja be er att gradera "säkerheten/äktheten" i denna bekräftelse på en skala från 0 till 100. Ni verkar vara några stycken som påstår er ha denna "säkra" bekräftelse, men jag vill hävda att så många som tre, fyra stycken omöjligen kan ha fått denna bekräftelse. Tänk på att ni axlar ett mycket stort ansvar om ni far med osanning.

(Och vilka ska ha "läckt"? Kommissarie Lars Johansson eller annan polis? Mamma Gudrun? Pappa Arne? Syster Gabriella? Syster Ulrika? Barndomsvännen PW?)"

----

Hittills har lubbe och Lockerudarn haft vänligheten att svara. Båda verkar alltså vara "C" i kedjan och ingen av dem kan till 100 procent garantera att "bekräftelsen" verkligen är säker. Nu återstår bland andra Nikasi och Freija21 att svara. Nikasi har påstått att han har fått identiteten för "mannen med pilotglasögon" bekräftad och när Nikasi skrev detta skrev han/hon också att det var ingen idé att vi frågade hur detta hade gått till. Jo, det är en god idé att fråga. Vi måste försöka få klart hur säkra ni egentligen är. Vi pratar faktiskt om en man som kan vara falskt uthängd här i tråden.

Freija21 påstår sig vara en gammal vän till Helena så frågan går med stort intresse till honom/henne också.

(Se också det bra inlägget från FedupFlorence ovan.)
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-11 kl. 17:08.
Citera
2017-09-11, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Du fattar väl själv att ingen behöver tillstånd från polisen för att posta här? Sitter man häktad med restriktioner är det kört, men det gör inte MR. Jag känner honom inte, vi har aldrig träffats men fortfarande, polisen kan inte "ge honom lov eller inte".
Opps sorry, my bad. Skulle varit svar till Twiggy!
Citera
2017-09-11, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Ja, här kan man konstatera att några skribenter måste ha VIP-kort till konspirationsteoretikernas konvent i Absurdistan !!

Jag tar det en gång till.....Nej, jag är inte "mannen med pilotglasögon" som nyss satt anhållen.
Jag har dessutom aldrig häktats, anhållits eller blivit delgiven misstanke och kommer aldrig att bli det heller då jag inget har med försvinnandet att göra.
Jag höll i skallgångarna i samråd med polisen....det är mitt "brott" som fått vissa virrpannor att tro att jag är inblandad.

Hur kan jag då styrka att jag inte är "pilot" ?
Ja, vad jag säger kan ni ju välja att tro på eller inte, men följande neutrala fakta kanske kan få några hjärnceller att fungera hos vissa.

*1. PW och MÖ har ju mer en en gång förtydligat att "pilot" inte nämnts i tråden. De har även på en direkt fråga svarat typ att "det är absurt att ens tänka tanken att vi först skulle intervjua skallgångsledaren och sedan i nästa avsnitt ha med honom som anonym".

*2. "Pilot" var sjukskriven veckan efter försvinnandet. Ja, ni vet ju att jag var långt ifrån sjukskriven, utan mycket involverad i skallgångarna den och efterföljande veckorna, så det stämmer ju inte.

*3. Jag har kvar mitt ordningsvaktsvaktförordnande. Ett sådant dras in med omedelbar verkan om man blir misstänkt för något grövre brott. Blir man sedan dömd så återkallas det.
(Se lag om ordningsvakter LOV 1980:578 9§ samt kapitlen 5 och 8 i föreskrifterna FAP 692-1. Allt är sökbart på Google)

Nu hävdar dock ju främst Twiggy att jag har makt över både Sveriges Radio samt polisen och styr dem som jag vill, men vad är sannolikheten i det ??
....och samtidigt hävdar Twiggy att polisen styr över mitt fb-konto och bara släpper in mig för att "skälla på Twiggy".
Jag tror någon borde ta sina mediciner lite mer noggrant.

Och som jag tidigare sagt.....jag var hemma den kvällen. Jag var inte ledig ute på stan eller jobbade som vakt.

Nästa fråga då.....känner jag KGM ?
Som jag svarat tidigare, nej det gör jag inte. Någon hävdade att vi är gamla polare och hängde ihop och festade på gymnasietiden och även är vänner numera.

Well, när jag gick i gymnasiet var jag 15-17 år och KGM var således 12-14 under samma tid....så, nej vi var varken ute på krogrundor eller umgicks på stan.
Nu minns jag ju iofs inte exakt samtliga som jag umgicks med för 30-35 år sedan och det kan ju finnas en möjlighet att KGM och jag har gemensamma bekanta och har varit på samma fester eller något när jag var i 20-25 årsåldern. Namnet ringer i alla fall inte bekant och jag känner inte igen honom på den "nya" bilden som någon lade ut här. Finge jag se en bild på honom i typ 18-25-årsåldern, kanske jag skulle känna igen honom.
Men jag kan i alla fall med bestämdhet säga att vi inte har umgåtts i "modern tid".

Citat "ja, men de måste ju ha känt varandra...de bodde ju grannar"
Kanske med norrlandsmått mätt, men från Krontorp där jag bodde från -89 och till Hassle där han ska ha växt upp enligt tråden, så är det väl typ 4-5 km, dvs nästan lika långt som till andra änden av stan, så då var jag i så fall granne med samtliga mariestadsbor.

Jag vet inte helt 100 vem "mannen med pilotglasögon" är, men har fått ett antal andrahandsuppgifter, varav de flesta nämner samma person.
Jag har däremot tidigare fått förstahandsuppgifter om att personen inte varit nämnd öht i den här tråden.

Men om det nu är någon som fortfarande hävdar att jag är "mannen i pilotglasögon" och sprider lögner om detta......så har jag en jättebra idé för att få detta utrett en gång för alla.
Ge dig i så fall tillkänna, så kan jag göra en anmälan om förtal.
Skulle jag nu vara "pilot" så läggs anmälan ner och du kan skryta med att du hade rätt.......och skulle jag inte vara "pilot" så får rättvisan ha sin gång.

OBS !! Jag försöker alltså inte få någon att röja sina nick, det går ju att anklaga mig i andra sammanhang också !!

Tack för svar!

När jag först fick höra namnet KM så sa jag vem f n är det!! ... min vän sa men du kände ju honom ?.. lite frågandes.
Hur sa jag! Ni var ju på en massa fester och förfester ihop tillsammans med Helena och KB och så förklarade hon att det var KBs pojkvän.
Vad jag vill säga här är att det inte är så himla lätt att komma ihåg alla som man har festat ihop med för 25-30 år sedan !!.. så jag förstår om du inte kommer ihåg denne förövrigt ljusskygga individ.

För övrigt så efterlyser jag en bild på KM ifrån denna tid, jag har bara en svagt minne framför mig om hur han såg ut.

Vem var det som hade en bild?
Citera
2017-09-11, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vi måste försöka reda ut hur "säkert" Kl*s är "bekräftad" som "mannen med pilotglasögon". Jag skrev följande igår:

"Kan alla ni som påstår er ha fått en "säker" bekräftelse på vem som är "mannen med pilotglasögon" anmäla er i tråden så att vi får en säker överblick? Jag skulle också vilja be er att gradera "säkerheten/äktheten" i denna bekräftelse på en skala från 0 till 100. Ni verkar vara några stycken som påstår er ha denna "säkra" bekräftelse, men jag vill hävda att så många som tre, fyra stycken omöjligen kan ha fått denna bekräftelse. Tänk på att ni axlar ett mycket stort ansvar om ni far med osanning.

(Och vilka ska ha "läckt"? Kommissarie Lars Johansson eller annan polis? Mamma Gudrun? Pappa Arne? Syster Gabriella? Syster Ulrika? Barndomsvännen PW?)"

----

Hittills har lubbe och Lockerudarn haft vänligheten att svara. Båda verkar alltså vara "C" i kedjan och ingen av dem kan till 100 procent garantera att "bekräftelsen" verkligen är säker. Nu återstår bland andra Nikasi och Freija21 att svara. Nikasi har påstått att han har fått identiteten för "mannen med pilotglasögon" bekräftad och när Nikasi skrev detta skrev han/hon också att det var ingen idé att vi frågade hur detta hade gått till. Jo, det är en god idé att fråga. Vi måste försöka få klart hur säkra ni egentligen är. Vi pratar faktiskt om en man som kan vara falskt uthängd här i tråden.

Freija21 påstår sig vara en gammal vän till Helena så frågan går med stort intresse till honom/henne också.

(Se också det bra inlägget från FedupFlorence ovan.)

Hur det har gått till får inte mer svar än tillförlitlig källa, precis som Lubbe skrev kan den trovärdiga källan ha fått fel info, men jag tror inte det. Däremot, ja vem skulle ha läckt? Helenas anhöriga? Tror att de kan känna sig veta, men inte fått info av polisen. Så då måste det vara nåt annat skäl jag inte direkt kan ange som gör att jag tror på det, även om jag håller fler dörrar öppna.
Citera
2017-09-11, 17:17
Medlem
BlurryFace69s avatar
[quote=Nikasi|61753208]Du fattar väl själv att ingen behöver tillstånd från polisen för att posta här? Sitter man häktad med restriktioner är det kört, men det gör inte MR. Jag känner honom inte, vi har aldrig träffats men fortfarande, polisen kan inte "ge honom lov eller inte".[/QUOT

Sant..

När var skallgångarna? Var MR sjukskriven då?
Även om det skulle vara för att förvilla helt känns det väldigt konstigt att
hålla i skallgångarna om MR var Pilot, eller hade med HA*s försvinnande att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in