2017-09-11, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej,att han var ett barn. Har du inte sett foto på honom? Han var ju inte så kroppsligt välutvecklad i den åldern. Dessutom finns det ingen statistik på så unga styckmördare.
Bara från 27 år. Så jag tycker att det är väldigt osannolikt. Och hade det varit PM så hade han ju säkert styckmördat fler. Och några sådana känner man väl inte till? Eller?
Någon har ju styckat kinesiskan, varför har inte den personen gjort det igen?
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-09-11 kl. 04:22.
Citera
2017-09-11, 03:55
Medlem
Citat:
Han kanske bara har fantiserat om det. Det är ju möjligt att styckmordet på den Japanska kvinnan i Köpenhamn -86 gjorde ett djupt intryck på den unge drengen PM 15 år. Det hände ju alldeles i närheten av där han befann sig varje dag. Kanske hans fascination för döden ( som det sägs att han har (?)
började då. Jag tror inte han gjort det förr. Men med tanke på hur mycket han hann med så verkar det som att han övat sig på styckmord i fantasin iallafall.
Var hon inte kines?
Citera
2017-09-11, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Någon har ju styckar kinesiska, varför har inte den personen gjort det igen?

Tänkte inte på det. Smart tänkt.
Jag har läst lite här på FB om Japanskan.
Så jag vet inte om det är tillförlitlig info.
Hon hade iallafall arbetat som försöksperson för ett tyskt p-piller företag.
Tydligen är det fler som deltog som försökspersoner som dött.(?)
Citera
2017-09-11, 04:21
Medlem
Citat:
Verkar det sannolikt att en 15-årig styckmördar och sedan väntar i 31 år för att sedan slå till igen.
Det är möjligt men min magkänsla säger nej. Det borde varit andra styckmord i Köpenhamnstrakten i såfall. PM har ju bott där hela tiden.
Just för att han är späd så kanske styckningen främst var för att kunna få bort liket. Det slängdes utmed hamnen. Kan tänka mig en turist som kommer i samspråk med nördige unge Madsen. Han bjuder henne på visit till verkstaden. Han våldtar och mördar henne genom ex strypning. Sedan kanske han mördar andra kvinnor på samma sätt, men att han inte 'behövt utföra styckning.
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-09-11 kl. 04:23.
Citera
2017-09-11, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Spräcka den??? Nej, tvärt om, försöka få enkelspåriga mordinriktade att förstå att polisen inte i första hand ägnar sig åt att undersöka PM's historia, utan bygger en egen, som kanske kan räcka för att fälla för mord/dråp. PM kommer att hålla sig till den "olycks-händelsen", och han behöver inte "bevisa" att det är så, medans rätten måste ha mycket på fötterna, för att få det till mord/dråp.
jo självklart att han måste bevisa att den historia han gett är sann, men hur det ska gå till ?
Madsen kan inte bevisa något som inte har skett.
Det finns nog så mycket bevis som visat att Madsens svammel om olyckan är just bara svammel.
Hans advokat får det kämpigt om hon ska driva Madsens historia om luckans skuld.
En riktigt svår klient, måste den där Madsen vara.
Citera
2017-09-11, 04:52
Medlem
Citat:
Just för att han är späd så kanske styckningen främst var för att kunna få bort liket. Det slängdes utmed hamnen. Kan tänka mig en turist som kommer i samspråk med nördige unge Madsen. Han bjuder henne på visit till verkstaden. Han våldtar och mördar henne genom ex strypning. Sedan kanske han mördar andra kvinnor på samma sätt, men att han inte 'behövt utföra styckning.

Han som skrivit Madsen biografi ( Djursing ?) och även lärt känna honom som vän menar att PM inte var intresserad av flickor alls. Han var en nörd som aldrig gick på klassfester och skoldanser. Bara helt uppslukad av sina raketexpriment. Han mognade sent och först i 20-års åldern började han bli intresserad.
På foton i 15 års åldern ser han ut som en blek liten sparris med stora glasögon. Hans öknamn var Fessor. Jag har väldigt svårt att tro att han skulle ha varit intresserad samt orkat med det fysiskt som 15-åring. Bara att strypa ngn. som kämpar emot är svårt och det här var en vuxen kvinna.

Däremot eftersom det hände precis i knutarna där de här nördarna höll till, att han följt fallet. Kanske även varit åskådare till polisens arbete. Kanske att han blev väldigt fascinerad av det här och lusläste allt i ämnet. Det påstås att han har en fascination för döden. Vet ej om det är ngn.sanning i det men kan mkt.väl tänka mig det. Jag tror iallafall att det här fallet kanske har funnits med i hans fantasier sedan dess. Kanske som inspiration. Men än så länge är han bara misstänkt för mord.
Citera
2017-09-11, 04:56
Medlem
Citat:
En sådan person som är kapabel till detta- borde rimligtvis begått våldshandlingar tidigare.
Våldet kan han ju ha lyckats kamouflera/kanalisera genom att experimentera i udda- sex-aktiviteter.¨
Strippor och olika kvinnor har förhörts, och någras historier fanns att läsa i media.
Hon,som vittnade att han ingick i ett gäng som brukade kolla på perversa filmer, det framkom att det var grupp-våldtäktsfilmer mot unga personer och andra perversa inslag. S/M-och strypsex, trekanter, tiokanter verkar han levat ut i perioder.
Har han ingått i något konstigt nätverk, så har polisen haft koll på Madsen -och vet en hel del som vi inte vet.
Citera
2017-09-11, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
En sådan person som är kapabel till detta- borde rimligtvis begått våldshandlingar tidigare.
Våldet kan han ju ha lyckats kamouflera/kanalisera genom att experimentera i udda- sex-aktiviteter.¨
Strippor och olika kvinnor har förhörts, och någras historier fanns att läsa i media.
Hon,som vittnade att han ingick i ett gäng som brukade kolla på perversa filmer, det framkom att det var grupp-våldtäktsfilmer mot unga personer och andra perversa inslag. S/M-och strypsex, trekanter, tiokanter verkar han levat ut i perioder.
Har han ingått i något konstigt nätverk, så har polisen haft koll på Madsen -och vet en hel del som vi inte vet.

Ja det har han säkert. Men på ett lagligt sätt. Att ha "lite styggt" sex är ju inte olagligt så länge det är frivilligt och ej över gränsen. Håller med dig om att polisen vet en hel del som inte vi vet.
Jag läste i bt.krime.dk dagen innan polisen gick ut med att åklagaren ville skärpa rubriceringen till mord en intervju med en dansk kriminalpolis. Denna påstod att de funnit ett motiv och att det var medvetet mord. Jag skickade citat till anhörigs mobil så det finns kvar. Intervjun försvann sedan. Var detta en snut som pratade brevid mun för en journalist som ringde? Eller fick journalisten det om bakfoten? Du kanske läste det också?
Citera
2017-09-11, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Madsen blev ju sedd med en sån samma dag på väg till ubåten. Den är inte hittad. En inte alltför kvalificerad gissning är att den användes till styckningen.

Han hade därmed en plan sedan innan. Vad behöver man annars en fogsvans till på en ubåt?

Den frågan vill jag höra åklagaren ställa till PM och se vilket svar han ger där. Ger PM ett orimligt svar tror jag att det är här åklagaren "bevisar" uppsåt och mord.
Citera
2017-09-11, 05:14
Medlem
Citat:
Han som skrivit Madsen biografi ( Djursing ?) och även lärt känna honom som vän menar att PM inte var intresserad av flickor alls. Han var en nörd som aldrig gick på klassfester och skoldanser. Bara helt uppslukad av sina raketexpriment. Han mognade sent och först i 20-års åldern började han bli intresserad.
På foton i 15 års åldern ser han ut som en blek liten sparris med stora glasögon. Hans öknamn var Fessor. Jag har väldigt svårt att tro att han skulle ha varit intresserad samt orkat med det fysiskt som 15-åring. Bara att strypa ngn. som kämpar emot är svårt och det här var en vuxen kvinna.

Däremot eftersom det hände precis i knutarna där de här nördarna höll till, att han följt fallet. Kanske även varit åskådare till polisens arbete. Kanske att han blev väldigt fascinerad av det här och lusläste allt i ämnet. Det påstås att han har en fascination för döden. Vet ej om det är ngn.sanning i det men kan mkt.väl tänka mig det. Jag tror iallafall att det här fallet kanske har funnits med i hans fantasier sedan dess. Kanske som inspiration. Men än så länge är han bara misstänkt för mord.
Men ingen vet vad som rörde sig inom honom. Han kanske inte väckte något intresse hos andra flickor då han fokuserade på sina projekt. Men en kinesiska som är 22 år är inte så stor och kanske han kom i kontakt med henne. Och tror inte att det är fysiskt omöjligt.

Utesluter inte att det är en möjlighet. Men kan också varit en inspiration.
Citera
2017-09-11, 05:21
Medlem
Citat:

Han hade säkert kunnat rå på en liten späd japanska- även om han såg ut som en sparris- japanskan kanske bara var tre äpplen hög, men visst kan han blivit fascinerad och inspirerad av att bara höra talas om mordet på japanskan. Bodde han i närheten av brottsplatsen så kunde han inte undgå att känna till det . Mördaren gick fri- och är så än idag. Klart i den åldern Madsen då var att man kan bli påverkad av ett bestialiskt mord-och visst kan den händelsen ha stannat kvar i hans minne och blivit nåt annat än en otäck upplevelse. Madsen levde med sin far, och enligt uppgift så deras relation inte så känslosam, pappan berättade krigs-historier och uppmuntrade sin son i teknik
och det måste ha varit varandras bästa vänner-och supporters. Hur Madsen mått psykiskt efter att mamman försvunnit och bara hade sin far, kan också ha varit förödande.
Låter som hans barndom kan ha varit svår, men ändock väldigt trygg, han o hans far´ diskuterade tekniska utvecklingen och hade gemensamma intressen.
Citera
2017-09-11, 05:43
Medlem
Citat:
Ja det har han säkert. Men på ett lagligt sätt. Att ha "lite styggt" sex är ju inte olagligt så länge det är frivilligt och ej över gränsen. Håller med dig om att polisen vet en hel del som inte vi vet.
Jag läste i bt.krime.dk dagen innan polisen gick ut med att åklagaren ville skärpa rubriceringen till mord en intervju med en dansk kriminalpolis. Denna påstod att de funnit ett motiv och att det var medvetet mord. Jag skickade citat till anhörigs mobil så det finns kvar. Intervjun försvann sedan. Var detta en snut som pratade brevid mun för en journalist som ringde? Eller fick journalisten det om bakfoten? Du kanske läste det också?
nej den intervjun måste jag ha missat, i en annan intervju
så fick jag uppfattningen tidigt- att det var ett sexual brott.
Det var medan sökning pågick efter K.W, innan hon hittades. Fick inte ihop sammanhanget, att de samtidigt sökte och efterlyste henne. Lyssnade kanske lite slarvigt. Filmklippet när han steg i land, snabb
med tummen upp, och när reportern frågar honom om någon annan fanns kvar i båten-och Madsen svarar- nej det var bara jag ensam i båten, och polismannen tar tag i Madsen och för honom mot polisbilen. Du beskrev också den situationen - det var som om Madsen inte förstått att man sökte efter K.W. Reporterns fråga fick honom ur balans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in