2017-09-10, 22:15
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Vad står där då? Är det hans sista version att han snubblar och tappar luckan? Eller är det att han inte vet hur luckan slår igen?
Det var grafik på hur han menar hur det gick till, en serie teckningar.
Citera
2017-09-10, 22:16
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur lyder PM:s förklaring kring luckan?
Den förklaring han körde på sista häktningsförhandlingen är att han halkar och lyckas dra igen luckan i skallen på KW. Men ser man på luckans konstruktion så inser man snabbt att ett sånt förlopp är omöjligt. Luckan öppnas åt andra hållet än där man står ju.
Citera
2017-09-10, 22:17
Medlem
Citat:
Verkar som att åklagaren är intresserad av en fogsvans. Ingen vågad gissning att den också saknas.
Madsen blev ju sedd med en sån samma dag på väg till ubåten. Den är inte hittad. En inte alltför kvalificerad gissning är att den användes till styckningen.
Citera
2017-09-10, 22:18
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det var grafik på hur han menar hur det gick till, en serie teckningar.
Jag kunde inte se grafiken men om man kollar på luckans konstruktion så verkar det omöjligt att komma åt luckan för att man halkar för den öppnas åt andra hållet.
Citera
2017-09-10, 22:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Den förklaring han körde på sista häktningsförhandlingen är att han halkar och lyckas dra igen luckan i skallen på KW. Men ser man på luckans konstruktion så inser man snabbt att ett sånt förlopp är omöjligt. Luckan öppnas åt andra hållet än där man står ju.

Precis, det är omöjligt att halka och dra med sig luckan om man inte är släkt med Teskedsgumman eller en smurf tre äpplen hög. Utrymmet vid luckan medger inte att någon står mellan luckan och tornkonstruktionen, det går inte att råka dra igen luckan.
Citera
2017-09-10, 22:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Vid första dyket så var vikten i kölen felaktigt positionerad så man hade permanent felvikt som inte trimtankarna räckte till att balansera.

Lite intressant att man tog med sig en bunt folk i ubåten innan man hade gjort den grundbalanseringen av ubåten. Vet inte om det var publicity stunt, men jag tror att PM helt enkelt var för toksugen på skriverier för att ta första svängen i lugn och ro. Slutresultatet blev som när Saab 39 Gripen var ute och lekte jordfräs med TV-nyheterna filmande innan man justerat till programvaran.
Det var ju tur då att det var ett gäng med. PM kanske hade tänkt till.
Citera
2017-09-10, 22:24
Medlem
kejsarinnakanels avatar
[quote=Osakazuki|61744203][quote=kejsarinnakanel|61740018]

Citat:
Ursprungligen postat av Whyback

Raket-madsen skulle dö och då kunde han, som grande finale, avsluta med att leva ut en sexuell fantasi, eftersom han skulle vara onåbar för en fientlig omvärlds rättvisetänk...?
Jag vet inte hur ni gör eller varför resultatet blir som det blir. Jag citeras men har inte skrivit inlggen....
Citera
2017-09-10, 22:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Jag kunde inte se grafiken men om man kollar på luckans konstruktion så verkar det omöjligt att komma åt luckan för att man halkar för den öppnas åt andra hållet.
Om du scrollar ned lite på sidan? Serien gör faktiskt förklaringen ännu löjligare.
Citera
2017-09-10, 22:28
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Precis, det är omöjligt att halka och dra med sig luckan om man inte är släkt med Teskedsgumman eller en smurf tre äpplen hög. Utrymmet vid luckan medger inte att någon står mellan luckan och tornkonstruktionen, det går inte att råka dra igen luckan.
Hehe, jag tänkte annars på den där snubben i fantastiska fyran med långa armar. Men för en vanlig människa så verkar det omöjligt att komma åt luckan av misstag. Om det är den bästa bortförklaringen PM har att komma med så kommer åklagaren att pulverisera den.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-10 kl. 22:55.
Citera
2017-09-10, 22:29
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Vilka olika versioner har PM gett angående luckan? Framkom det på häktningsförhandlingen? Åklagaren sa ju att PM hade ändrat sin historia flera gånger men advokaten sa att PM bara "justerade" detaljer. Att han halkar kan han fetglömma iaf med tanke på hur tornet ser ut.
Jag har uppfattat en version där han själv knappt kommit upp ännu och Kim är nedanför på stegennär han tappar...
En annan version där han klivit upp i tornet och inte hinner få tag i luckan när den slår igen... ytterligare en är att han är uppe i tornet och håller i luckan när Kim ska gå upp men han halkar och tappar taget... och till sist att han bara hör en smäll eller duns och sedan upptäcker att hon fått luckan i huvudet.
Citera
2017-09-10, 22:31
Medlem
kejsarinnakanels avatar
[quote=ottoplommon|61745098]
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Hur vet du det? Är du personlig vän till PM.

Jag tror att PM lider av NPD (narcissistisk personlighets störning).
Sådana människor tål inte kritik eftersom att de har väldigt höga tankar om sig själv.
De är väldigt lättkränkta och för att skydda sitt eget uppblåsta ego är det den enda logiska förklaringen för dem själva att motparten bara är avundsjuka på dem och vill dem allt ont.
Avundsjuka är en känsla de känner väl eftersom de själva är väldigt avundsjuka.
De vill ju själv vara störst, bäst, vackrast, framgångsrikast osv och upplever andra människor som är framgångsrika som onda rivaler. Du har väl hört hur Anna Anka låter. Precis alla är bara avundsjuka på henne.
PM är ju intelligent till skillnad från AA. Men de lider uppenbarligen båda av samma personlighetsstörning. Men det får rättspsykiatriska utredningen utvisa
Observera att det inte är jag som skrivit inlägget du besvarar!
Citera
2017-09-10, 22:33
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
King gifter sig gärna med en människostyckare, det kan vi lita på till hundra procent enligt Diedre själv.

Vilken människa va, kan inte ha alla proppar i skåpet.

Hur lyder PM:s förklaring kring luckan?

Var det i samband med en uppstigning som luckan slog igen eller hur gick det till enligt PM?
Det stod ju på sidan längre ned. Tecknat hur han tänkte sig det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in