2017-09-10, 17:35
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hur gick det till när Safari erbjöds ett kontrakt som löper ut nyårsafton 2020?

Han är helt slut. Det är tragiskt att se.
Citera
2017-09-10, 17:41
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Så är det. Skulle det bli vinst för dif imorgon börjar jag fan bli orolig

Spelar ju som att de e klart sen flera omgångar sen. När fan vann vi ens sist?
Jävla nötter
Citera
2017-09-10, 17:42
Medlem
Shuyins avatar
Kanske årets bästa (Allsvenska)insats av AIK men ändå bara 1-1. Mycket tungt, ännu ett oavgjort derby som känns som en förlust. Måste till mer skärpa i de avgörande lägena.

Men kan man klaga mer än så? Jag vet inte. Hammarby hade ingenting.
Citera
2017-09-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Spelar ju som att de e klart sen flera omgångar sen. När fan vann vi ens sist?
Jävla nötter
Det är just det som är det jävliga. Spelet är så jävla lojt och dåligt. 7 poängs ledning med 8 omgångar kvar är i vanliga fall enormt, men här ser jag ingen vändning där vi helt plötsligt börjar lira bra fotboll
Citera
2017-09-10, 17:51
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Det är just det som är det jävliga. Spelet är så jävla lojt och dåligt. 7 poängs ledning med 8 omgångar kvar är i vanliga fall enormt, men här ser jag ingen vändning där vi helt plötsligt börjar lira bra fotboll

8 matcher kvar, gissar på max 4 vinster. Resten skulle de inte förvåna mig om vi torskade
Citera
2017-09-10, 18:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Kanske årets bästa (Allsvenska)insats av AIK men ändå bara 1-1. Mycket tungt, ännu ett oavgjort derby som känns som en förlust. Måste till mer skärpa i de avgörande lägena.

Men kan man klaga mer än så? Jag vet inte. Hammarby hade ingenting.

Ja, satan i gatan vad bra ni var, och jävlar vad vi inte uträttade någonting från minut 15 och framåt. Vi spelar i princip med två man mindre och utan vänsterkant i första halvlek då Solheim och Leo är så usla. Dock är inte de endast att skylla utan även Hamad, Tankovic, Arnor och Jeppe är för dåliga idag.

aik måste ha varit det bästa laget vi har mött i år. Så ruggigt bollsäker backlinje, ett svårfångat och brytningssäkert mittfält och en smart offensiv. Det i kombination med vårat slarv och håglöshet gjorde att det borde ha varit en walk in the park för er, men en viss målis hos oss gjorde det helt ok idag

Helt galet att vi tagit 4 av 6 poäng i år mot aik med tanke på de matchbilder som har varit, det får man vara ödmjuk inför...
Citera
2017-09-10, 19:04
Medlem
anteri17s avatar
Helvete Sirius. Trist slut på en bra säsong.
Citera
2017-09-10, 19:31
Medlem
Tack GIF Sundsvall för att avståndet ökar för de onda, 10 poäng och 8 matcher kvar

De ondas kvarvarande matcher

GIF Sundsvall(hemma)
Örebro(borta)
Änglarna(hemma)
Jönköping(hemma)
Häcken(borta).............>Just nu går gränsen för säker mark ovanför kvalsstrecket för dem vid den matchen
Elfsborg(hemma)..............>Gränsen för kvalspel
Halmstad(borta)
Sirius (hemma)
Senast redigerad av mattep74 2017-09-10 kl. 19:34.
Citera
2017-09-10, 19:34
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Svenska Cupen 2016. Eller?
Senast vi vann i Borås i allsvenskan var 2004.

Sedan dess 5 kryss och 8 förluster.

Men vi är bäst i allsvenskan from omgång 16.
Citera
2017-09-10, 21:55
Medlem
nomadics avatar
Rättvis seger idag på Behrn även om det satt långt inne. Lite karma om inte annat för alla sena baklängesmål nere i Malmö senaste åren.
Citera
2017-09-10, 22:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Vi var så jävla bra, ändå slutar det 1-1..

Känns lite som MFF hemma 2013 när vi dominerar matchen i 90 minuter och förlorar.. Helt klart en match vi borde ha vunnit och Bajen måste känna sig tacksamma över ett kryss. Goitom brände som aldrig förr och huruvida vårt mål i andra halvlek var korrekt bortdömd låter jag andra svara på.

Ingenting man kommer gå runt och älta men såhär kort inpå känns det surt. Hela andra halvlek är det snudd på dominans från vår sida så ja.. Lite störande är det att vi inte kunde förvalta lägena vi hade, Wiland gör det dock riktigt bra och det är viktigt å säga.
Citera
2017-09-10, 22:56
Medlem
Hade vi bollen i mer än fem sekunder vid något tillfälle av matchen? Känns inte som det.

Ska man försöka plocka fram något positivt (utöver Wilands insats) så är det ett bevis på hur bra vi är i derbyn när vi kan vara såhär överkörda men ändå få med oss poäng.

Fuck pannbandsnollan i Solna. Tycker verkligen synd om hans pappa som fick honom som avkomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in