2017-08-28, 00:34
Medlem
I Augusti har vi avverkat MFF, Häcken, AIK och Elfsborg, 4 på pappret svåra matcher och vi kommer undan med 2 vinster och 2 oavgjorda. Med tanke på hur första halvan av säsongen var är det helt ok, det är ett annat Blåvitt nu efter tränarbytet. Det skall bli intressant att se hur vi löser tränarfrågan efter säsongen, jag hade inte grinat om Affe får chansen även 2018.
Citera
2017-08-28, 00:51
Medlem
Fy fan för SvMFF och deras fuskande. Borde inte denna jävla Rosenberg fått fler matcher efter senaste armbågen?
Citera
2017-08-28, 00:54
Medlem
anteri17s avatar
Viss rasrisk för Sirius... Kalmar borta är såklart ingen enkel uppgift, och spelmässigt såg det helt okej ut i en chansmässigt jämn match. Men sättet man går in i matcher, hur man försvarar, och hur oaggressiva man kan vara i avgörande lägen av matcherna är sig inte riktigt likt. Det finns skäl till oro; inte minst om spelarna börjar tvivla på deras förmåga. 1-0-3 de senaste 4 är inte bra nog, såklart.

Nu väntar dock, på pappret, ett något enklare schema. 3 hemmafighter de kommande 4 matcherna, varav två är mot GIF och Örebro. Varje seger ska firas rejält, för det här kan mycket väl vara Sirius bästa säsong även tio år fram i tiden.
Citera
2017-08-28, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Bästa MFFare idag Alexander Jerremejeff. Tydligt att han har taggat till sedan Strandberg anslutit.

Var extremt lat och slö i första, steppade upp i andra men fyfan vad likgiltig han såg ut ett tag
Citera
2017-08-28, 07:19
Medlem
kostymnisses avatar
Secken holmgång. NU trodde jag inte på poäng inför men givetvis alltid surt att inte vinna när man leder. Totalt sett okej ändå även om det aldrig skulle falla MIG in att ens det minsta fira ett oavgjort resultat (såvida det inte är precis vad som krävs för serieseger/avancemang etc) så helt nöjd är man inte.

Dahlberg är fullkomligt fantastisk och nu borde väl även den siste som tvivlade på vad jag och flera med mig tjötade om förra året inse vilken målis vi har där? Straffräddningen är givetvis extra skön eftersom straffen var horibelt dömd, och att armbågen inte kan berömma Dahlberg efteråt säger mer om armbågen än något annat.

Vad var det för jävla domarfasoner att bryta vid bränningen förresten? Direkt löjligt.
Citera
2017-08-28, 08:26
Medlem
Keldons avatar
Vafaan har hänt med Örebro?

Nästa uppgift för Kff är Elfsborg borta. Vågar inte gissa hur länge sedan vi vann där.
Citera
2017-08-28, 09:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Secken holmgång. NU trodde jag inte på poäng inför men givetvis alltid surt att inte vinna när man leder. Totalt sett okej ändå även om det aldrig skulle falla MIG in att ens det minsta fira ett oavgjort resultat (såvida det inte är precis vad som krävs för serieseger/avancemang etc) så helt nöjd är man inte.

Dahlberg är fullkomligt fantastisk och nu borde väl även den siste som tvivlade på vad jag och flera med mig tjötade om förra året inse vilken målis vi har där? Straffräddningen är givetvis extra skön eftersom straffen var horibelt dömd, och att armbågen inte kan berömma Dahlberg efteråt säger mer om armbågen än något annat.

Vad var det för jävla domarfasoner att bryta vid bränningen förresten? Direkt löjligt.

Det är väl inte domaren som bestämmer det? Det är väl en säkerhetsansvarig som avgör det. Det ska vara fri sikt över hela arena.
Det är väl snarare dagisfasoner att bränna under matchtid, bränn innan matchen och i halvtid om man nu tycker det är så jäkla roligt.
Citera
2017-08-28, 13:33
Medlem
Cruachans avatar
Hur är det nu, kan Strandberg inte straffas i efterhand eftersom domaren såg händelsen och delade ut en varning? Vid röda kort kan väl avstängningen skärpas i efterhand, men hur funkar det här?

Och ja, det var ett solklart rött. Precis som man befarat verkar hans psyke vara något labilt.
Citera
2017-08-28, 14:27
Medlem
Det är kanske på sin plats att gratulera Göteborg för den fenomenala uppgradering man gjort på målvaktspositionen, jag är djupt imponerad av The Sherminator. Förhoppningsvis är någon halvdassig klubb i Holland lika imponerad så att Alvbåge kan komma tillbaka nästa säsong. En annan som också imponerade på mig var Sebastian Eriksson, ingen bländande fotbollsspelare direkt men jäklar vad han har mognat sedan han fick bindeln. Den Sebastian jag minns och lärt mig att älska att hata är som bortblåst.

Nu är kvoten för blåvittberöm fylld för det här året.
Citera
2017-08-28, 14:31
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Herregud. Vi ger ju bort matchen till er, ge det fem minuter till och ni skulle gjort ett mål till. Det får Norling ta på sig men inte fan firar man ett kryss om man inte hämtat upp 0-3 till 3-3 på en kvart. Loosermentaliten flödar - nästan i klass med Bajens.
Firar? Klart man firar ett mål i slutet som ger 1-1. Efter matchen var dock folk mest bittra över bara 1p och tveksamma straffen.

Hur jävla länge ska gnaget hylla sin gamle målvakt som vann 0 guld i klubben förresten?
Citera
2017-08-28, 17:54
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Vafaan har hänt med Örebro?

Nästa uppgift för Kff är Elfsborg borta. Vågar inte gissa hur länge sedan vi vann där.

Svenska Cupen 2016. Eller?
Citera
2017-08-28, 18:17
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Hur är det nu, kan Strandberg inte straffas i efterhand eftersom domaren såg händelsen och delade ut en varning? Vid röda kort kan väl avstängningen skärpas i efterhand, men hur funkar det här?

Ja, för disciplinnämnden ska inte gå in och "köra över" en domares beslut, är väl resonemanget. Vilket är lite märkligt för en domare kan ju lika gärna medvetet lämna en situation utan åtgärd men i efterhand bli överkörd av ett disciplinnämndsbeslut.

Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Och ja, det var ett solklart rött. Precis som man befarat verkar hans psyke vara något labilt.

Han borde testa att röka på för att lugna ner sig lite. Eller vänta nu ...

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
En annan som också imponerade på mig var Sebastian Eriksson, ingen bländande fotbollsspelare direkt men jäklar vad han har mognat sedan han fick bindeln. Den Sebastian jag minns och lärt mig att älska att hata är som bortblåst.

Fan. Nä, Seb har varit på den här nivån tidigare, innan han blev skadad/stack till Italien, men han kanske var lite mer omogen och hetsig på den tiden. Nu i år, och allra främst efter att han tog över kaptensbindeln, har han vuxit något enormt jämfört med en lång period av intetsägande spel.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in