Citat:
Ursprungligen postat av
Cruachan
Hur är det nu, kan Strandberg inte straffas i efterhand eftersom domaren såg händelsen och delade ut en varning? Vid röda kort kan väl avstängningen skärpas i efterhand, men hur funkar det här?
Ja, för disciplinnämnden ska inte gå in och "köra över" en domares beslut, är väl resonemanget. Vilket är lite märkligt för en domare kan ju lika gärna medvetet lämna en situation utan åtgärd men i efterhand bli överkörd av ett disciplinnämndsbeslut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cruachan
Och ja, det var ett solklart rött. Precis som man befarat verkar hans psyke vara något labilt.
Han borde testa att röka på för att lugna ner sig lite. Eller vänta nu ...
Citat:
Ursprungligen postat av
Dalesmale
En annan som också imponerade på mig var Sebastian Eriksson, ingen bländande fotbollsspelare direkt men jäklar vad han har mognat sedan han fick bindeln. Den Sebastian jag minns och lärt mig att älska att hata är som bortblåst.
Fan.

Nä, Seb har varit på den här nivån tidigare, innan han blev skadad/stack till Italien, men han kanske var lite mer omogen och hetsig på den tiden. Nu i år, och allra främst efter att han tog över kaptensbindeln, har han vuxit något enormt jämfört med en lång period av intetsägande spel.
/feldgrau