2017-09-09, 16:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Bra och observant där, Merwinna, även om jag har problem med att förstå/hålla med dig i tidigare inlägg.

De flesta inser, att PM var "ett" med sin Nautilus, hade säkert gjort flera turer med villiga "piger" tidigare ( min helt egna spekulation). PM, en träbock i sociala sammanhang, svarade domaren med att han såklart haft samlag med kvinnor tidigare, när han och fru'n bodde ombord ( referenter på det, när, och hur länge, är lite intressant)

PM, som den udda person han är, svarade glatt på frågan, domaren hade nog hoppats på ett svar om han seglat ut, dykt och legat både på Öresunds botten och med den medföljande kvinnan.......det verkar troligt att det hänt, den "galna" älskarinnan har väl bekräftat det!?

Ja i verkligheten har han säkert gjort det med många, det var bara inte vad han sa i rätten. Det är ju det perfekta förförelsesättet: det är en exotisk och spännande miljö för kvinnorna, de känner sig utvalda för att just de får följa med i hans allra heligaste Nautilus till hans hemliga gömställen på havsbotten... Därnere är man i en sluten värld, avskiljd från omvärlden, maken eller föräldrarna på land är snart glömda. Det är lite farligt, faran får kvinnorna att ty sig närmare till M., han kan leka enormt kunnig och modig hjältekapten. Han är den som har makten vilket också är eggande. Vem som helst skulle kunna gå på det!

...men just därför har han inte heller något "behov" av att våldta kvinnor, utnyttja lik sexuellt o.s.v.. Han får det han vill ha och behöver ändå. De anklagelserna stämmer inte.
Citera
2017-09-09, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nu pratar vi inte om vare sig dig eller mig utan om ubåtskaptenen och journalisten i första hand,
men visst du ser hur du var vid chock men andra personer kan ha det längre och det kan gå över i panik när de försöker tänka med en stressad hjärna, folk kan gör saker i chock och när de sen vaknar till försöker en del styra upp vad de ställt till med, även om det var en olycka så såg han risken att bli inlåst, och där sa jag som ett exempel om de haft frivillig sex så skulle det kanske varit negativt för han typ. Det kan ha varit som han sagt till om med dumpningen, men att hon blev styckad , även om han nekar så är det lite för mycket och man ser inte direkt anledningen till det förutom döljandet av något... För visst går det att få ut en hel person genom röret?

Läste i expressen nu att han fått ett himla stort stöd från sin älskarinna Deidre King, det verka trovärdigt det hon säger, men så kom man till siusta meningen som var lite konstig, ja med reservation för expressens översättning...
"frågar om Deidre King står fast vid det, även om det visar sig att Madsen styckat Kim Wall. Svaret:
– Det kan du lita på, för jag vet att det inte är min Peter."
Där föll en del av trovärdigheten, ja vi får se om fler stöttar han under resans gång.

Vart står det? är det svenska journalisters översättning?

Men snälla.... Jag hoppades in i det sista på att PM var oskyldig till mord. Tom när torson dök upp hoppades jag att han skulle erkänna styckningen samt ha en plausibel förklaring. Men efter att lyssnat i 4 timmar från häktningsförhandlingen i Köpenhamn så har jag totalt reviderat min uppfattning om PM. Efter hans ynkliga, patetiska "tyck-synd-om-mig" så vill jag bara spy. Han kan inte lämna en enda logisk förklaring till någonting alls. Om han verkligen ville ta sitt liv så hade han varit likgiltig för allt. Men istället kommer han på att han inte vill ha en död främmande kropp ombord med sig till dödsriket. Han tycker tydligen att det är onödigt att ta med sig två mobiltelefoner också och gör sig besväret att kasta dem i havet. Förtvivlade människor som verkligen vill ta livet bryr sig är helt likgiltiga för allt. Men här har han besvär med att plocka av henne leggings och trosor för att knyta ett rep om hennes vrister ( för han har ju absolut inte styckat hennes kropp).
När han nu hade kommit till insikt om att han måste ta livet av sig varför tog han då inte kontakt med myndigheter? Det värsta som kunde hända är ju att han gjort bort sig så att han måste ta livet av sig. Och det ville han ju iallafall enligt vad han påstår. Under häktningsförhandlingen påstod han att han själv var förvånad att han fortfarande andades. Det är inte jag. Han älskar sig själv alldeles för mycket för att någonsin ta sitt liv. Efter vad som framkommit så gå bakåt och läs fakta i fallet. Sammantaget visar det på en väldigt självisk,hänsynslös,cyniskt planerande person. Och hans utsaga om olyckan har polisen känt till i en hel månad. De har undersökt, testat, tagit prover på ubåten och kommit fram till att alla bevis pekar på att det är lögn. Åklagaren ville ju ganska tidigt ändra rubriceringen till mord (efter undersökningen av påstådda olyckan) vilket också skedde under häktningsförhandlingen. Det är ju inte så att polisen sitter och rullar tummarna. Men deras bevis får vi inte veta förrän till rättegång.

PM:s älskarinnas kärleksförklaring är en betalartikel i dagens Aftonblad.
I stort var det bara hur mkt hon älskade sin Peter och kunde gifta sig med honom vilken dag som helst.
Citera
2017-09-09, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, och nej.

Ja, styckningen är ju garanterad, det finns för mycket för att han inte ska åka på den. MEN, skändning av kroppen, sker den före eller efter döden?

Det är en stor skillnad i formellt brott, även om de flesta upplever skändning av lik som vedervärdiga. Hur mycket han än gått på liket, blir det inte mycket till straff i form av fängelse, så ser det ut i rättssystemet.

Kan rätten bevisa att han varit på KW i underlivet innan hon var död, kan det kanske ge lite mer straff.

Bottom line, som jag hävdat ända från starten av tråden: domstolen måste bevisa att KW dött pga. PM's aktiva handling, om han ska dömas till dråp/mord. Det blir inte lätt, säger jag. Om domstolen inte kan det, stannar det det vid vållande till annans död och grov skändning av avliden, med en straffpåföljd av ett par år. Men, den rättspsykiatriska utredningen, kan kanske komma fram till att han är otillbördig, då blir "straffet" sluten psyk-vård på obestämd tid.

Det är åklagaren som för talan mot den anklagade och domstolen som dömer, om man nu ska vara lite petig med formuleringar.

Det åklagaren (inte domstolen) måste kunna göra är att visa att de omständigheter som anförs ligger bortom rimligt tvivel / få domstolen att göra den bedömningen. Åklagaren behöver inte per se (binärt, noll eller ett) egentligen kunna bevisa något men det är såklart bra mycket enklare när så kan ske eftersom man annars endast har indicier, vilket ytterst sällan i sig ger någon framgång för åklagarsidan när domstolen dömer.

För att dömas för mord behöver det inte vara så att PM nödvändigtvis på ett "tydligt" sätt bragt KW om livet (strypt henne t.ex.) - det kan räcka med ett likgiltighetsuppsåt. Men även här är det ju betydligt "enklare" om det kommer fram tydlig bevisning som talar för det ena eller för det andra.
Citera
2017-09-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja i verkligheten har han säkert gjort det med många, det var bara inte vad han sa i rätten. Det är ju det perfekta förförelsesättet: det är en exotisk och spännande miljö för kvinnorna, de känner sig utvalda för att just de får följa med i hans allra heligaste Nautilus till hans hemliga gömställen på havsbotten... Därnere är man i en sluten värld, avskiljd från omvärlden, maken eller föräldrarna på land är snart glömda. Det är lite farligt, faran får kvinnorna att ty sig närmare till M., han kan leka enormt kunnig och modig hjältekapten. Han är den som har makten vilket också är eggande. Vem som helst skulle kunna gå på det!

...men just därför har han inte heller något "behov" av att våldta kvinnor, utnyttja lik sexuellt o.s.v.. Han får det han vill ha och behöver ändå. De anklagelserna stämmer inte.

Hur tänker du nu? Du gör ju samma logikmiss som de som du kritiserar i så fall?

Du drar slutsatsen att eftersom PM haft tillgång till frivilligt sex så har han därför, med säkerhet, inget behov av att våldta kvinnor o.s.v. och därför kan omöjligen anklagelser om våldtäkt och liknande stämma.

Behöver jag påminna dig om att det finns gott om våldtäktsmän - Hagamannen är ett bra exempel - som haft tillgång till frivillig sex och det har inte haft ett skvatt betydelse för deras våldsbrott gentemot kvinnor?

Vi vet inte ännu om PM våldfört sig på/haft sex med KW men tills dess så går det inte att fälla sådana där kategoriska uttalanden åt vare sig det ena eller andra hållet.

Men att argumentera för att tillgång till frivilligt sex är en faktor som innebär att våldtäkt inte är möjligt är ungefär lika begåvat som att argumentera för att tillgång till pengar är en garant för att inte begå ekonomisk brottslighet. (Det kryllar av folk som har gott om pengar men ändå begår brott för att få mer, ofta t.o.m. när det inte finns några egentliga anledningar...)
Citera
2017-09-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Han blir nok dømt til psykiatrisk forvaring

Vad krävs för det i Danmark?

I Sverige krävs att psykundersökning kan bevisa att den mordåtalade led av "allvarlig psykisk störning både under mordet och vid undersökningen".

Med tanke på hur Madsen rationellt och planerat "hanterat" liket direkt efter mordet och kunnat stycka henne anatomiskt korrekt, punkterat liket för att förhindra att flyta upp, prepeparerad liket med tyngder och sänkt delarna, mest troligt, på olika platser för att därefter spola av ubåten inombords via att öppna ventilerna och lämna luckan öppen och se till att räddningshjälp fanns i omedelbar närhet för att rädda honom. Efter 32 sekunder var ubåten på väg mot botten.
Allt bär en rationell prägel.

Det talar mot en allvarlig psykisk störning I Sverige alltså Psykos.

Andra personlighetsstörningar typ narcissism, psykopat mm leder ofelbart till att fängelsestraff blir påföljden. Det räcker inte med att "vara galen" via en eller flera personlighetsstörningar.

Hur ser rättstillämpningen ut i Danmark?
Citera
2017-09-09, 16:47
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Just eftersom han är van att få vad han vill ha så blir han kränkt när han inte får det. Är det så svårt att förstå?
Och just där och då hjälper det inte honom att han brukar få det vid andra tillfällen. Förstår du inte det är du naiv.
Det är inte ett dugg eggande att någon har makten vid sexuellt umgänge enligt de flesta är jag helt övertygad om. Det är ett samspel mellan två likställda parter.
Citera
2017-09-09, 16:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Är Deirdre King verkligen en kvinna?? Ser ser snarare ut som en man/transvetit eller transsexuell...

https://minfil.org/K4Fdw7c6b7/IMG_9121.JPG

https://minfil.org/L3F6w6cbb3/IMG_9122.JPG
Kvinna som varit man om du frågar mig.
Citera
2017-09-09, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Så ni propellerbögar vill påstå att KW ramlade i propellern och PM fiskade upp bitarna och satte tyngder på kroppsdelarna och sänkte dem igen ?

Hur fan får ni hop det med ert propellerbögeri ? Så stora propellrar som det här är frågan om har så trubbiga kanter, och roterar så långsamt att de vanligen inte kan "kapa av" kroppsdelar, Snabbgående propellrar kan dock göra det som på snabba motorbåtar och utombordare, de är dessutom betydligt vassare i kanterna ?

Nej, och för den trettiofjärde gången här så kan inte en propeller kapa bägge benen, bägge armarna, och huvudet och lämna torson relativt intakt i ett enda moment. Ni som fortfarande hävdar propellerteorin har bara en enda propeller och den sitter i ert huvud, och vill ni diskutera den ide'n vidare är det väl bara att ni gör experiment själva. Tex låna ubåten av den danska Politiet, och sen slänger ni en frivillig försöksperson, tex Eliasson vill nog ställa upp för enligt honom är alla brottslingar innerst inne snälla av sig, typ....

Föreslår att propellerbögarna startar en egen tråd istället för att älta den om och om igen...

Äh, du kan kasta dessa ide'er ut ur fönstret, det handlar här inte om svensk rättsröte-rättstradition av meningslösa hårklyverier, utan detta är de danska lagarna och tolkningarna.

Alternativt får ni väl driva en egen rättegång i media..., typ...

Mitt tips är att sätta styckning lika med mord så är problemet ur världen...
Va fan ska vi dalta med såna dårar ?

Javisst orkanen Katrina år 2005 tog med sig ett stort stim av pirayor upp till Öresund, som först legat och vilat sig på bottnen och sedan tolv år senare börjat äta på allt möjligt, de började gnaga på kroppen, och dessa pirayor var så klyftiga att de kunde till och med sätta fast tyngder på kroppen, typ....

Eller så var det en Sharknado som gnagde sig in i ubåten och tog med sig KW ?

Du är lika galen som PM......
Citera
2017-09-09, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Är Deirdre King verkligen en kvinna?? Ser ser snarare ut som en man/transvetit eller transsexuell...

https://minfil.org/K4Fdw7c6b7/IMG_9121.JPG

https://minfil.org/L3F6w6cbb3/IMG_9122.JPG
ja hon bör vara kvinna- hon har ett barn. Varit gift.
Men å andra sidan kan hennes barn vara adopterat också-
ja hon ser inte så mjuk och kvinnlig ut, kanske ? men kvinnor kan ju ha helskägg men vara kvinna ändå. konstigt att hon vill framträda- att springa mot reportrarna och börja babbla, när det begåtts grova brott- det tycker jag är konstigt.
Dels kan de säga saker som är märkliga om de är i chock, men är man en stadig älskarinna som hon är- men vet att Madsen är gift - så blir det lite extra konstigt. Som
sagt min åsikt.
Fick hon betalt, tro. Först uttalade hon sig som vän-väninna i Norsk media
men i dansk media så är hon ärlig älskarinna.
Nu blir man ju nyfiken på om de andra älskarinnorna också ska ränna till reportrarna, ersättning får de väl ändå.
Senast redigerad av moshes 2017-09-09 kl. 17:01.
Citera
2017-09-09, 16:59
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Om du har tillgång till någon bild av en propeller så kan du observera att bladen är vridna i förhållande till rotationsriktningen. Om du vill hacka grönsaker med grönsakskniven så går det inte bra om du vrider knivbladet i förhållande till hack-riktningen. Propellern är byggd för att kork-skruva genom vattnet.

Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Ärligt, vad i det där citatet är "fakta som framkommit"? Det är väl bara en random person utan någon utbildning i ämnet som droppar att hon tycker att Madsen verkat reko? Visserligen gammal älskarinna, men det betyder ju bara att det finns ännu mer känslomässig påverkan i paketet. Och det hon säger "jag skulle inte släppt iväg min dotter om jag var rädd för honom" - i min värld tyder det på förnekelse nu när det kommit fram vem PM verkar ha varit under ytan. Klart hon inte vill kännas vid att hennes dotter faktiskt kan varit utsatt för fara från hennes ex. Ingen fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Så ni propellerbögar vill påstå att KW ramlade i propellern och PM fiskade upp bitarna och satte tyngder på kroppsdelarna och sänkte dem igen ?

Hur fan får ni hop det med ert propellerbögeri ? Så stora propellrar som det här är frågan om har så trubbiga kanter, och roterar så långsamt att de vanligen inte kan "kapa av" kroppsdelar, Snabbgående propellrar kan dock göra det som på snabba motorbåtar och utombordare, de är dessutom betydligt vassare i kanterna ?

Nej, och för den trettiofjärde gången här så kan inte en propeller kapa bägge benen, bägge armarna, och huvudet och lämna torson relativt intakt i ett enda moment. Ni som fortfarande hävdar propellerteorin har bara en enda propeller och den sitter i ert huvud, och vill ni diskutera den ide'n vidare är det väl bara att ni gör experiment själva. Tex låna ubåten av den danska Politiet, och sen slänger ni en frivillig försöksperson, tex Eliasson vill nog ställa upp för enligt honom är alla brottslingar innerst inne snälla av sig, typ....

Föreslår att propellerbögarna startar en egen tråd istället för att älta den om och om igen...
Jag har aldrig påstått att det rör sig om EN propeller. En del båtar har flera propellrar och om flera propellerbåtar passerat kan motsvarande effekt uppstå.

Men jag har inte påstått att fisk inte kan vara inblandade. Som danska öresundsfiskare skulle ha uttryckt det "här gäller det att vända på varje manet"

Jag har bara sagt att efter dagens video med älskarinnan verkar han enligt henne inte vara mördartypen
Citat:
http://ekstrabladet.dk/112/peter-madsens-elskerinde-staar-frem/6815439

Naturligtvis skulle man kunna hävda att hon försöker mildra vad som finns om henne idatorn men det verkar än så länge lite konspiratoriskt.
Citera
2017-09-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du får försöka ta reda på om polisen famlar i blindo! Jag tror inte det.
Drömvärld- konstigt ord i sammanhanget.
Polisen arbetar med konkret material, tekniker i massor, flera dykare osv
Inga mer inlägg på den nivån- för mig.

Vad du inte förstår, är hur svårt det är att BEVISA vad de flesta tror, att PM har mer med KW död att göra än en "olycka", i brottstermer "vållande, eller grovt vållande till annans död". Hur mycket polisen än arbetar, är det nästan omöjligt att hitta et förlopp. PM kan säga vad som helst, men domstolen måste ha bevis, mycket starka indicier för sin version.
Citera
2017-09-09, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag hoppas och tror verkligen PM kan dömas för mord.
Om det nu kan bevisas att något sexuellt utspelat sig i ubåten, vilket jag är ganska säker på att det gjort, så skulle KW alltså först haft sex frivilligt med PM och sedan gått upp i tornet och fått luckan i huvudet och dött. Det är ju två helt osannolika händelser.

Och med den här uppmärksamheten, det här fallet har väckt, blir det en total skandal om han bara döms till två år. Så det kommer inte att hända.

Sedan kan du prata juridik hur mycket du vill.

Dröm vidare, taxen, lev på ditt hopp och din tro, i det blå.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in