Citat:
Ursprungligen postat av
beaver_se
Det som framkommer i rättegången och som kan styrkas, vi får se på detta efter att domen kommit.
Hypotetiskt trollande och mycket antaganden från dig, ps Breivik har en egen tråd och han var inte med på ubåten så glöm han.
Kan vi avsluta detta nu. Jag tror att du missförstår mkt.av mina inlägg. Kanske jag som uttrycker mig oklart. Hur som helst blir det tjatiga missförstånd. Helt ärlig så har jag uppfattat det som att du och en annan person blandat in era egna känslor för PM. (obs.inget påstående utan min egen uppfattning).
Det har tom varit inlägg med skuldbeläggande av offret (inte från dig men den andra skribenten).
Typ synd om PM för att hans vägar råkade korsas av "den kvinnan" osv. Antydningar om att offret varit oansvarigt som inte haft förkläde med sig på ubåten (HU vilken kvinnosyn) osv.
Även jag hoppades in i det längsta att PM skulle vara oskyldig. Men det går ju inte att bortse från bevis. Jag har tvingats revidera min uppfattning om PM som person pga av fakta. Fakta är ej hatiska känslor.
Just nu talar allt emot PM. Han är på goda grunder (bevis som allmänheten ej känner till ännu) häktad för mord samt brott mot griftefriden samt dömd till rättspsykiatrisk undersökning mot sin vilja (troligen pga av bevis som kommit fram, detaljer i obduktionsprotokollet som inte vi vet).
Jag anpassar/reviderar min uppfattning av PM baserat på bevis och fakta. Ej skvaller,spekulationer mm.
Ledsen om jag uttryckt mig oklart tidigare. Hoppas att jag varit tydligare nu. Mvh Otto P.