2017-09-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hon (Eller han) verkar också störd. Notera det teatraliska utspelet när* hon tar tag i gallret och låtdssnyfta* att hon vill röra vid honom.

Korrigering*
Citera
2017-09-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nog för att jag hade möjlighet att åka över till Kbh men det gjorde jag inte. Jag satt hemma och följde liverapporteringen från kl 14 -18. Jag förstod danskan bättre än de Svenska journalisterna på plats som fick det till att luckan var ett lod. Det var ju direktrapportering i dansk media också.

PM har motsatt sig rättspsykiatrisk utredning. Då blir han tvångsinlagd. Om han samarbetar tar det ca 3-4 veckor annars 3-4 månader. Mitt tips är att han ej kommer att samarbeta. Sitt psykes mörka hemligheter vill han nog behålla för sig själv. Kanske det finns en del i hans dator vars lösenord han vägrar lämna ut. Men de måste väl kunna hacka den? Någon som vet om detta låter sig göras?

Du är nog inne på ett troligt spår, PM kommer att göra allt för att sabotera rättspsyk undersökningen, så vi får nog vänta länge på rättegång.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Vill inte hamna off-topic, men nu förespråkar du ju en missförstådd stereotyp om strypsex att all form går ut på att sväva mellan liv och död. Många säger att de gillar att andra tar tuffa tag utan att av den anledningen ens vara i närheten av att totalt blockera luftvägarna och inte ens för mer än några få sekunder om gången och oftast under själva samlaget. Det handlar för väldigt många inte alls om att luftvägar ska blockeras, utan att den andre partnern har kommandot i sig, underlägenheten som särskilt många kvinnor säger de gillar. Men tekniskt sätt är det dock en strypning, dock en synnerligen mild sådan, därav den flummiga gränsen för vad som är strypsex och vad som inte är strypsex.

Men håller absolut med att de som av någon anledning går i gång på att nästan svimma av syrebrist genom någon galen mekanisk anordning (och i synnerhet om de gör de ensamma) och där de har någon form av "fail-safe" som gör att strypningen upphör, bör sluta med detta omedelbart, då det är att leka med livet. Men som tur var är det relativt få som gör sånt och skillnaden mellan de och det jag beskrev i avsnittet över är ju enorm, dock kan båda tekniskt sätt anses vara strypsex. Att kategorisera all form för strypsex som livsfarlig är bara löjligt. Det var just därför jag tyckte frågan från åklagaren var så konstig. Visst han kan ha blivit citerad fel, men borde ju göra ett förtydligande vad han syftade då det kan vara så mycket olika.
Vad var konstigt med frågan från åklagaren? Det är väl större risk att en person som håller på med strypsex råkar strypa någon än en som inte sysslar med sådana handlingar.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Var har du fått den uppgiften ifrån? Åklagaren meddelade detta på presskonferensen.

Personligt våld innefattar väl de stick och åverkan på kroppen som gjorts? Det personliga kan även innefatta spår av det våld som kroppen säkerligen visar, och som åklagaren menade skulle kunna vara kränkande i obduktionsrapporten och som därför sekretessats.

Nix, det är för att inte torson ska flyta upp till ytan. Jag efterfrågade redan i går det här med personligt våld, och fick ingen som helst källa mer än till artikeln då den som är borttagen.
Personligt våld har med nära relation att göra inte perforering för att se till så gaserna kommer ut.

Allt är kränkande i en obduktionsrapport, så det spelar ingen roll om det är en hel kropp eller en styckad. Finns ingen anledning att polisen ska ta bort något i media eller att man med hänsyn skulle radera en hel artikel. Det är en trådsanning bara. Blaskan kunde redigera i så fall, men det är inte gjort eftersom vittnet påstod saker som inte stämmer. Vittnet har i chockartat tillstånd har tolkat detta på sitt sätt.

Torso betyder överkropp utan armar och ben.
Senast redigerad av Moosky 2017-09-09 kl. 20:30.
Citera
2017-09-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Korrigering*
Teatraliskt framförande- kanske befinner hon sig i chockfasen?
Citera
2017-09-09, 20:27
Medlem
Citat:
Dessutom så innebär "torso" om jag inte missminner mig en överkroppsdel med ben, annars kallas det nog enbart bål.
Nej det gör det inte. Ordet bål finns ju inte ens på danska dessutom, eller jo men inte i denna mening.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-09 kl. 21:22.
Citera
2017-09-09, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Teatraliskt framförande- kanske befinner hon sig i chockfasen?
Verkar vara en teatralisk transvestit som dessutom verkar sakna normala känslor.
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-09-09 kl. 20:40.
Citera
2017-09-09, 20:32
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nix, det är för att inte torson ska flyta upp till ytan. Jag efterfråga redan i går det här med personligt våld, och fick ingen som helst källa mer än till artikeln då den som är borttagen.
Personligt våld har med nära relation att göra inte perforering för att se till så gaserna kommer ut.

Allt är kränkande i en obduktionsrapport, så det spelar ingen roll om det är en hel kropp eller en styckad. Finns ingen anledning att polisen ska ta bort något i media eller att man med hänsyn skulle radera en hel artikel. Det är en trådsanning bara. Blaskan kunde redigera i så fall, men det är inte gjort eftersom vittnet påstod saker som inte stämmer. Vittnet har i chockartat tillstånd har tolkat detta på sitt sätt.

Okej, vem sa att kroppen varit utsatt för personligt våld? Vittnet? Kommer inte ihåg att jag läste det.
Om det var vittnet som sa att kroppen utsatts för personligt våld håller jag med om att det var felaktig information och i så fall
en anledning att ta bort artikeln. Men utan att veta i vilket syfte kroppen hade "hål", så var det väl inte fel att anta det var ett personligt våld som anbringats?
Även om sticken är gjorda i praktiskt syfte så innebär det ju ändå personligt våld, dvs skändning av liket.
Förstår vad du menar med personligt våld i nära relation och ska inte sammanblandas med detta såklart.
Så åklagaren har inte uttryckt sig så? Då är jag med i så fall.
Dock tror jag på benstumpar kvar eftersom jag såg konturerna av kroppen i säcken på videon från fyndplatsen.
Citera
2017-09-09, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Fast jag tror inte att en propeller skulle skulle dela upp kroppen jämt fördelad och lämna spår INUTI ubåten.
Men du skrev ju det... Och sen så blödde väl hon kraftigt efter att ha fått luckan i skallen enl han och då kan han trolla bort styckningsblod i ubåten.
Citera
2017-09-09, 20:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Jag jag vet, detta har redan diskuterats en miljon gånger i denna tråden. Och? Du och ett par andra spekulerar hej vilt och antar att din spekulativa förklaring måste vara sann även om det finns betydligt mer sannolika förklaringar, att artikeln helt enkelt var fel till exempel. Det är ytterst vanligt att vittnet beskriver detaljer på ett övertygande sätt även om det sen visar sig vara helt fel. Det är därför det är helt fel att i nuvarande tidspunkt säga

Liket var kapat vid knäna.

som ett väletablerat faktum. Helknas!

Som tur var hade i princip alla slutat att anta detta i över en vecka i denna tråd, men nu tycker dock du och en till av någon anledning att man helt plötsligt ska anta det igen? Observera att jag inte alls säger att det är 0% sannolikhet för att det är som du säger, men att det är orimligt och missvisande att anta det som sanningen i nuvarande läge.
Jaha och vad är indikationen på att "allt annat tyder på att låren inte var kvar vid torson" ?
Vadå alla slutat anta, vad har du fått det ifrån? Det har väl bara inte tagits upp igen.
Citera
2017-09-09, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag håller inte med dig. Jag tycker att antalet döda i strypsexlekar är aldeles för högt. Desutom kan ju en tjej råka ut för någon charmig,kariskmatisk man som föreslår strypsex (när han i själva verket är en strypare). Det är ju svårt att bevisa efteråt om det var oavsikligt sexstryp eller medvetet mord.
Så jag avråder alla från sådant. Otf topic men på sin plats att varna när vi nu kom in på det genom PM sexuella preferenser ( Obs. Just nu är det nog mkt.rykten som går i pressen. Så man ska nog vara lite kritisk.)

Jovisst du tycks vara orolig, och det är ju trevligt och omtänksamt, men jag menar inte att vara respektlös, men du har verkligen noll koll. Om en man föreslår att strypa en kvinna som en del av en sexlek bör kvinnan genast gå därifrån, håller med på den punkten. Det ska ju vara något kvinnan själv föreslår att hon gillar att mannen gör (eller vice versa i vissa förhållanden att mannen säger till kvinnan att han gillar att hon trycker åt honom lite i halsen under samlaget).

Du tycks inte alls fatta vilka gradienter det finns. Du tycks anta all strypsex har en benägenhet att balla ur och att det måste tas till det extrema. Varje vecka har sannolikt hundratusentals svenskar strypsex, ytterst få har det på något som ens är i närheten av ett farligt sätt eller som ens kan utveckla sig till ett farligt sätt! Det är ofta som en liten naturlig del av samlaget då den ena partner sagt att denne gillar det utan att på något sätt gå överstyr, väldigt många kvinnor gillar det. Nej man måste inte ha en boll i munnen eller vara upphängd i ett koppel. Det är inget extremt alls nödvändigtvis.

Jag förstår din oro, men ditt generalisering är inte bara liten, den är helt enorm och sådana grova generaliseringar hindrar nog människor från att ha ett sunt och spännande sexliv och är nog dessutom med på att ta bort fokuset från de riktiga problemen som jag absolut håller med dig att det finns och dessutom bibehålla tabun. Genom att förtydliga var som är farligt sätts denna gräns tydligt och många vet om detta och 99.9% är aldrig ens i närheten av att vara i närheten av detta. Men om man bara säger att det är fyfy däremot blir det mer oklart var gränsen skulle gå. Så att så kategoriskt förkasta en så bred sak som strypsex är sannolikt med på att orsaka fler offer än det gör nytta.

Det blir som att säga att ingen bör köra motorcykel, ingen bör hoppa fallskärm, ingen bör bedriva kampsport osv...

Så kan vi snälla lägga ner detta nu.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-09 kl. 20:40.
Citera
2017-09-09, 20:36
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Okej, vem sa att kroppen varit utsatt för personligt våld? Vittnet? Kommer inte ihåg att jag läste det.
Om det var vittnet som sa att kroppen utsatts för personligt våld håller jag med om att det var felaktig information och i så fall
en anledning att ta bort artikeln. Men utan att veta i vilket syfte kroppen hade "hål", så var det väl inte fel att anta det var ett personligt våld som anbringats?
Även om sticken är gjorda i praktiskt syfte så innebär det ju ändå personligt våld, dvs skändning av liket.
Förstår vad du menar med personligt våld i nära relation och ska inte sammanblandas med detta såklart.
Så åklagaren har inte uttryckt sig så? Då är jag med i så fall.
Dock tror jag på benstumpar kvar eftersom jag såg konturerna av kroppen i säcken på videon från fyndplatsen.

Jag vet inte om det är danskan igen som gör så man får felaktig tolkning eller om vittnet pratat i den här artikeln. Men i går bad jag få en källa på det sk personliga våldet som uttalats. Men det har ännu inte dykt upp. Jag tänker att personligt våld är något helt annat, och jag försöker hålla reda på detaljerna så gott det går.

Ja det kan vara så att en viss bit av benen är kvar på torson det har ju inte så stor betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in