2017-09-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Inte trosor, när hon var stympad vid knäna.

Finns ingenting som tyder på att hon var styckad vid knäna. En 3 veckor gammal artikel som dessutom tagits bort bör absolut inte tas som en säker källa. Men allt annat tyder på att att torson ej innefattade låren.

Har du en annan källa på att torson inkluderade låren än cyklisten som intervjuades?

Däremot har ju Peter Madsen ett förklaringsproblem (ett av extremt många) när han påstår att trosor och strumpbyxor ramlade av när han hissade upp henne, när han ju samtidigt säger att han hade knutit fast rep/tråd runt hennes anklar. Då blir det ju omöjligt för hennes underkläder att ramla helt av.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-09 kl. 19:28.
Citera
2017-09-09, 19:22
Medlem
Strømpebuksen og trusen forsvant, hva med skoene ?
Citera
2017-09-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Madsen hade alltså en älskarinna,och öppet förhållande med sin fru,,,det tyder på att han hade ett stort behov av sex,ev sexmissbrukare,,så när vackra kim wall klev på ubåten kom sexlusten igång , han började klämma på henne ,hon värjde sig ,,då ströp han henne , därför är huvvet borta ,,,huvvet kan omöjligt trilla bort från kroppem han ljuger ljuger ,,,,hoppas han får livstid

Du som många andra, låter dig styras av känslor, som du förvandlar till sanningar. Du är starkt begränsad i din intellektuella förmåga, när du ensidigt presenterar ett möjligt händelseförlopp, bland flera.
Citera
2017-09-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Min magkänsla i början var att det kanske var 20-40% att det var något sexuell närmande som spårat ur. Men nu anser jag att det är ännu mer sannolikt, kanske 70-90%. Jag tycker häktningsförhöret i veckan ganska starkt hintar till att åklagarna har något som starkt pekar på att det kan ha varit något sexuellt som spårade ut. Undra vad de har hittat på torson...

Det var liksom lite väl många frågor om han sexuella preferenser givet det vi vet i övrigt om saken. Att de frågade honom om han någonsin haft strypsex till exempel, som han till och med svarade NEJ på vilket jag blev väldigt överraskad av.

Nu är det ju extremt svårt att definiera, men mildare varianter av strypsex tycks ju vara väldigt vanligt, och numera knappt tabu alls. Nu har jag inte en abnormt stor databas kvinnor att basera detta på, men verkar ju som att minst var tredje kvinna säger att de vill att man håller henne hårt runt halsen ibland under sex, utan att det ens är i närheten av farligt. Så om något verkar det ju väldigt konstigt om en kvinna aldrig bett Peter Madsen göra det på henne. Finns ju ingen egentligen definition att "Så här hårt och länge måste du hålla för att det ska räknas som strypsex" och således även en lite konstig fråga från åklagarna, de kanske bara ville som om de kunde få ut en reaktion från honom? Behöver ju inte innefatta koppel som man drar åt som någon blir lila i ansiktet liksom...

Får mig starkt att misstänka att de har något konkret åt sex-hållet som vi inte än vet om. Narcissister, som vi nog med mycket hög säkerhet kan anta Peter Madsen är, gillar att överdriva och ljuga. Men det finns ett aspekt de gillar att överdriva mer än något annat, nämligen deras sexuella erövringar. Men här tycks Peter Madsen, som får rikstäckande uppmärksamhet, snarare välja att tona ner just detta. Varför skulle han göra detta när han har ett guldläge att skryta om detta, med mindre det är något som är oerhört centralt i saken???

Jag tycker inte att någon ska exprimentera med strypsex alls. Det har ju hänt att personer på egen hand har dött när de testat detta. Stoppa en boll i munnen istället om ni vill testa så överlever ni i allafall. Strypsex är att leka med döden.

PM ljuger så mycket. Men han gör freudianska felsägningar hela tiden som jag tidigare sagt.
PM sa i senaste häktningsförhandlingen att han bara "dyrkat sex med sin kone" ombord på Nautilus. Idag berättar hans älskarinna om att de haft sex ombord på ubåten och att hon inte är det minsta rädd för honom. Alla vet ju att han lever i ett öppet förhållande så varför berättade han inte detta då? Jag har haft sex på ubåten med min kone och några älskarinnor kunde han ha sagt.
Varför var det viktigt för PM att dölja detta?

Han påstod att det längsta han kommit i strypsex var att han bett en älskarinna att hålla andan.
Men polisen har ju samlat in vittnesmål om kvinnor som haft strypsex med PM. En hade märken på halsen efteråt. Nu kan ju dessa vittnen ljuga. Men det visar väl sig så småningom.
Citera
2017-09-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men snälla.... Jag hoppades in i det sista på att PM var oskyldig till mord. Tom när torson dök upp hoppades jag att han skulle erkänna styckningen samt ha en plausibel förklaring. Men efter att lyssnat i 4 timmar från häktningsförhandlingen i Köpenhamn så har jag totalt reviderat min uppfattning om PM. Efter hans ynkliga, patetiska "tyck-synd-om-mig" så vill jag bara spy. Han kan inte lämna en enda logisk förklaring till någonting alls. Om han verkligen ville ta sitt liv så hade han varit likgiltig för allt. Men istället kommer han på att han inte vill ha en död främmande kropp ombord med sig till dödsriket. Han tycker tydligen att det är onödigt att ta med sig två mobiltelefoner också och gör sig besväret att kasta dem i havet. Förtvivlade människor som verkligen vill ta livet bryr sig är helt likgiltiga för allt. Men här har han besvär med att plocka av henne leggings och trosor för att knyta ett rep om hennes vrister ( för han har ju absolut inte styckat hennes kropp).
När han nu hade kommit till insikt om att han måste ta livet av sig varför tog han då inte kontakt med myndigheter? Det värsta som kunde hända är ju att han gjort bort sig så att han måste ta livet av sig. Och det ville han ju iallafall enligt vad han påstår. Under häktningsförhandlingen påstod han att han själv var förvånad att han fortfarande andades. Det är inte jag. Han älskar sig själv alldeles för mycket för att någonsin ta sitt liv. Efter vad som framkommit så gå bakåt och läs fakta i fallet. Sammantaget visar det på en väldigt självisk,hänsynslös,cyniskt planerande person. Och hans utsaga om olyckan har polisen känt till i en hel månad. De har undersökt, testat, tagit prover på ubåten och kommit fram till att alla bevis pekar på att det är lögn. Åklagaren ville ju ganska tidigt ändra rubriceringen till mord (efter undersökningen av påstådda olyckan) vilket också skedde under häktningsförhandlingen. Det är ju inte så att polisen sitter och rullar tummarna. Men deras bevis får vi inte veta förrän till rättegång.

PM:s älskarinnas kärleksförklaring är en betalartikel i dagens Aftonblad.
I stort var det bara hur mkt hon älskade sin Peter och kunde gifta sig med honom vilken dag som helst.
Det var intressant att du var där,var det många åhörare ?
En del anhöriga till Madsen så klart -och frun, antagligen.
Ja han andas på Rättspsyket numera, för det blev väl placering direkt dit ? Sas det -när han skulle flyttas dit?
Nu har älskarinnan börjat gå till pressen, andra eller tredje intervjun hon gör
-jag tycker att polisen borde rekommenderat henne att inte uttala sig, men det kanske inte har någon större betydelse om hon pratar, hon försöker ge en positiv beskrivning av Madsen.
Citera
2017-09-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nä, men han måste ju ta av kläderna för att genomföra transportstyckningen.

Problemet då är att han ljuger, för han nekar till styckningen helt och säger att han slängde i kroppen hel.

Varför hittades då just dessa både saker i ubåten? Varför tog han bort dom?
Citera
2017-09-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Som vi varit inne på tyder det mesta på att han snarare tyckte att KW inte hade i ubåten att göra om det skulle bli PM:s egna gravplats. Så han hivade henne överbord, i bitar. Tror absolut han var mer känslomässig när det kom till förra ubåten än till KW, att han själv säger att han grät när han "begravde" henne tror jag inte alls på - då hade han inte hanterat kroppen som han gjorde. "Och sen sågade jag upp henne, satte dit vikter, och slängde delarna överbord så de skulle vara så svåra att hitta som möjligt för hennes efterlevande. Det var fint, jag grät", det skär lite, håller du inte med?

Nej, om han faktiskt planerade att ta livet av sig ville han helt enkelt inte att KW skulle vara där med honom för det störde hans bild av hur Raket-madsen skulle avslutas. Om han inte planerade att ta livet av sig utan ljög vilket viktningen av kroppsdelarna tyder på så var det helt enkelt ett försök att gömma bevisen, inte någon "begravning".

Han har väl inte sagt att han grät när han 'begravde Kim? Han grät när han sänkte Freja.
Citera
2017-09-09, 19:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Problemet då är att han ljuger, för han nekar till styckningen helt och säger att han slängde i kroppen hel.

Varför hittades då just dessa både saker i ubåten? Varför tog han bort dom?

Det är väl just det som bevisar att han måste ha varit helt förvirrad? Att han inte ens kommer ihåg att han styckade henne, och att han inte fick bort trosorna och strumpbyxorna från båten innan han sänkte den. Har man begått ett sexbrott, så är väl just sådana persedlar det första man vill få undan?
Citera
2017-09-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tycker inte att någon ska exprimentera med strypsex alls. Det har ju hänt att personer på egen hand har dött när de testat detta. Stoppa en boll i munnen istället om ni vill testa så överlever ni i allafall. Strypsex är att leka med döden.

Vill inte hamna off-topic, men nu förespråkar du ju en missförstådd stereotyp om strypsex att all form går ut på att sväva mellan liv och död. Många säger att de gillar att andra tar tuffa tag utan att av den anledningen ens vara i närheten av att totalt blockera luftvägarna och inte ens för mer än några få sekunder om gången och oftast under själva samlaget. Det handlar för väldigt många inte alls om att luftvägar ska blockeras, utan att den andre partnern har kommandot i sig, underlägenheten som särskilt många kvinnor säger de gillar. Men tekniskt sätt är det dock en strypning, dock en synnerligen mild sådan, därav den flummiga gränsen för vad som är strypsex och vad som inte är strypsex.

Men håller absolut med att de som av någon anledning går i gång på att nästan svimma av syrebrist genom någon galen mekanisk anordning (och i synnerhet om de gör de ensamma) och där de har någon form av "fail-safe" som gör att strypningen upphör, bör sluta med detta omedelbart, då det är att leka med livet. Men som tur var är det relativt få som gör sånt och skillnaden mellan de och det jag beskrev i avsnittet över är ju enorm, dock kan båda tekniskt sätt anses vara strypsex. Att kategorisera all form för strypsex som livsfarlig är bara löjligt. Det var just därför jag tyckte frågan från åklagaren var så konstig. Visst han kan ha blivit citerad fel, men borde ju göra ett förtydligande vad han syftade då det kan vara så mycket olika.
Citera
2017-09-09, 19:45
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Finns ingenting som tyder på att hon var styckad vid knäna. En 3 veckor gammal artikel som dessutom tagits bort bör absolut inte tas som en säker källa. Men allt annat tyder på att att torson ej innefattade låren.

Har du en annan källa på att torson inkluderade låren än cyklisten som intervjuades?

Däremot har ju Peter Madsen ett förklaringsproblem (ett av extremt många) när han påstår att trosor och strumpbyxor ramlade av när han hissade upp henne, när han ju samtidigt säger att han hade knutit fast rep/tråd runt hennes anklar. Då blir det ju omöjligt för hennes underkläder att ramla helt av.

Artikeln hann att läsas av många och även reproduceras i annan media där rubrikerna löd "Det såg ut som en docka!".

Artikeln togs däremot bort relativt snabbt, troligtvis på grund av sekretess, respekt mot anhöriga osv.
Vittnet intervjuades i artikeln ganska snart efter fyndet gjordes samt ytterligare en person, som beskrev ingående i detalj hur liket såg ut. Någon i tråden gjorde också en skärmdump av texten som jag minns det så den fanns kvar i tråden ett tag.
Det var ingen tvekan om att vittnet _ cyklisten beskrev liket som en bål-överkropp med ben som var avkapade vid knäna. Armarna var kapade vid skulderbladen. Det hade en kedja runt kroppen, färgen på liket var ljusbrun och det var sörjigt omkring "kedjan".
Tror knappast inte vittnet och andra skulle beskriva liket som en docka om kroppen inte hade haft benen kvar ner till knäna.
I den vita liksäcken som teknikerna lagt kroppen kunde man i videon från fyndplatsen också se konturerna av kroppen när de lyfte upp säcken, däri låg en bredare överdel som smalnade av neråt av något utstickande - benstumparna. Paketet såg litet ut så man förstod att det var en mindre person. Skulle det endast varit en bål skulle det avtecknats som en fyrkant mera och varit ett ännu mindre paket.
Vittnet beskrev ju att det satt som en kedja kring torson, vilket visade sig stämma då det var ett bälte med korta järnrör fastsatta som sänken.
Därför känns det även mycket sannolikt att vittnet har sett rätt beträffande benstumparna.
Senast redigerad av PhDSalander 2017-09-09 kl. 19:48.
Citera
2017-09-09, 19:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är väl just det som bevisar att han måste ha varit helt förvirrad? Att han inte ens kommer ihåg att han styckade henne, och att han inte fick bort trosorna och strumpbyxorna från båten innan han sänkte den. Har man begått ett sexbrott, så är väl just sådana persedlar det första man vill få undan?

Du har en rätt egen bevisvärdering. När PM påstår att han inte minns styckningen så menar du att detta skulle vara ett bevis för att han är förvirrad? Vad sägs om att han ljuger? Är det en mer orimlig tolkning?

Han kan ju dessutom begått ett sexbrott och under det stresspåslag detta lär medföra helt enkelt missat persedlarna? Det vore ju inte första gången en brottsling missar att städa efter sig på brottsplatsen.

https://www.metro.se/artikel/inbrottstjuv-glömde-sitt-id-kort-xr

Med din logik skulle det vid inbrottet glömda ID-kort bevisa att det inte var han som hade brutit sig in, för en id-handling är ju precis vad man inte vill lämna efter sig?
Citera
2017-09-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det var intressant att du var där,var det många åhörare ?
En del anhöriga till Madsen så klart -och frun, antagligen.
Ja han andas på Rättspsyket numera, för det blev väl placering direkt dit ? Sas det -när han skulle flyttas dit?
Nu har älskarinnan börjat gå till pressen, andra eller tredje intervjun hon gör
-jag tycker att polisen borde rekommenderat henne att inte uttala sig, men det kanske inte har någon större betydelse om hon pratar, hon försöker ge en positiv beskrivning av Madsen.

Nog för att jag hade möjlighet att åka över till Kbh men det gjorde jag inte. Jag satt hemma och följde liverapporteringen från kl 14 -18. Jag förstod danskan bättre än de Svenska journalisterna på plats som fick det till att luckan var ett lod. Det var ju direktrapportering i dansk media också.

PM har motsatt sig rättspsykiatrisk utredning. Då blir han tvångsinlagd. Om han samarbetar tar det ca 3-4 veckor annars 3-4 månader. Mitt tips är att han ej kommer att samarbeta. Sitt psykes mörka hemligheter vill han nog behålla för sig själv. Kanske det finns en del i hans dator vars lösenord han vägrar lämna ut. Men de måste väl kunna hacka den? Någon som vet om detta låter sig göras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in