Citat:
Vad menar du med välfungerande? Nu talar du ju emot dig själv. I tidigare inlägg har du ju försvarat PM:s handlande med att han blev rädd. Just för att myndigheter hela tiden var på honom om säkerheten i hans livsfarliga projekt, att han var rädd för att de skulle dra in hans tillstånd osv.
Och att det därför var ursäktligt att han undanröjer lik samt bevis och ljuger för myndigheter och allmänhet. En välfungerande,ansvarstagande person larmar väl direkt när en olycka inträffar.
Jag har själv ej trott på sex-spåret. Men efter vad som framkommit under 4 veckor så är det,
det enda motivet allting sammantaget pekar på. Enligt PM:s försvarsadvokat har han "andra sexuella preferenser". Att han gillar kinky och lite "styggt sex" betyder inte att han mördar. Men om han som vänner sa -att han hela tiden vill prova extremare sex. "Om PM hade haft en trekant så ville han nästa gång direkt prova en tiokant" som en vän uttryckte det. Tydligen är han intresserad av SM, dominans samt har en fascination för död. Någon gång är ju den första gången man testar en fantasi fullt ut. Jag tror dock att det var helt oplanerat.
Och att det därför var ursäktligt att han undanröjer lik samt bevis och ljuger för myndigheter och allmänhet. En välfungerande,ansvarstagande person larmar väl direkt när en olycka inträffar.
Jag har själv ej trott på sex-spåret. Men efter vad som framkommit under 4 veckor så är det,
det enda motivet allting sammantaget pekar på. Enligt PM:s försvarsadvokat har han "andra sexuella preferenser". Att han gillar kinky och lite "styggt sex" betyder inte att han mördar. Men om han som vänner sa -att han hela tiden vill prova extremare sex. "Om PM hade haft en trekant så ville han nästa gång direkt prova en tiokant" som en vän uttryckte det. Tydligen är han intresserad av SM, dominans samt har en fascination för död. Någon gång är ju den första gången man testar en fantasi fullt ut. Jag tror dock att det var helt oplanerat.
Min magkänsla i början var att det kanske var 20-40% att det var något sexuell närmande som spårat ur. Men nu anser jag att det är ännu mer sannolikt, kanske 70-90%. Jag tycker häktningsförhöret i veckan ganska starkt hintar till att åklagarna har något som starkt pekar på att det kan ha varit något sexuellt som spårade ut. Undra vad de har hittat på torson...
Det var liksom lite väl många frågor om han sexuella preferenser givet det vi vet i övrigt om saken. Att de frågade honom om han någonsin haft strypsex till exempel, som han till och med svarade NEJ på vilket jag blev väldigt överraskad av.
Nu är det ju extremt svårt att definiera, men mildare varianter av strypsex tycks ju vara väldigt vanligt, och numera knappt tabu alls. Nu har jag inte en abnormt stor databas kvinnor att basera detta på, men verkar ju som att minst var tredje kvinna säger att de vill att man håller henne hårt runt halsen ibland under sex, utan att det ens är i närheten av farligt. Så om något verkar det ju väldigt konstigt om en kvinna aldrig bett Peter Madsen göra det på henne. Finns ju ingen egentligen definition att "Så här hårt och länge måste du hålla för att det ska räknas som strypsex" och således även en lite konstig fråga från åklagarna, de kanske bara ville som om de kunde få ut en reaktion från honom? Behöver ju inte innefatta koppel som man drar åt som någon blir lila i ansiktet liksom...
Får mig starkt att misstänka att de har något konkret åt sex-hållet som vi inte än vet om. Narcissister, som vi nog med mycket hög säkerhet kan anta Peter Madsen är, gillar att överdriva och ljuga. Men det finns ett aspekt de gillar att överdriva mer än något annat, nämligen deras sexuella erövringar. Men här tycks Peter Madsen, som får rikstäckande uppmärksamhet, snarare välja att tona ner just detta. Varför skulle han göra detta när han har ett guldläge att skryta om detta, med mindre det är något som är oerhört centralt i saken???
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-09 kl. 19:07.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-09 kl. 19:07.