2017-09-09, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vad menar du med välfungerande? Nu talar du ju emot dig själv. I tidigare inlägg har du ju försvarat PM:s handlande med att han blev rädd. Just för att myndigheter hela tiden var på honom om säkerheten i hans livsfarliga projekt, att han var rädd för att de skulle dra in hans tillstånd osv.
Och att det därför var ursäktligt att han undanröjer lik samt bevis och ljuger för myndigheter och allmänhet. En välfungerande,ansvarstagande person larmar väl direkt när en olycka inträffar.

Jag har själv ej trott på sex-spåret. Men efter vad som framkommit under 4 veckor så är det,
det enda motivet allting sammantaget pekar på. Enligt PM:s försvarsadvokat har han "andra sexuella preferenser". Att han gillar kinky och lite "styggt sex" betyder inte att han mördar. Men om han som vänner sa -att han hela tiden vill prova extremare sex. "Om PM hade haft en trekant så ville han nästa gång direkt prova en tiokant" som en vän uttryckte det. Tydligen är han intresserad av SM, dominans samt har en fascination för död. Någon gång är ju den första gången man testar en fantasi fullt ut. Jag tror dock att det var helt oplanerat.

Min magkänsla i början var att det kanske var 20-40% att det var något sexuell närmande som spårat ur. Men nu anser jag att det är ännu mer sannolikt, kanske 70-90%. Jag tycker häktningsförhöret i veckan ganska starkt hintar till att åklagarna har något som starkt pekar på att det kan ha varit något sexuellt som spårade ut. Undra vad de har hittat på torson...

Det var liksom lite väl många frågor om han sexuella preferenser givet det vi vet i övrigt om saken. Att de frågade honom om han någonsin haft strypsex till exempel, som han till och med svarade NEJ på vilket jag blev väldigt överraskad av.

Nu är det ju extremt svårt att definiera, men mildare varianter av strypsex tycks ju vara väldigt vanligt, och numera knappt tabu alls. Nu har jag inte en abnormt stor databas kvinnor att basera detta på, men verkar ju som att minst var tredje kvinna säger att de vill att man håller henne hårt runt halsen ibland under sex, utan att det ens är i närheten av farligt. Så om något verkar det ju väldigt konstigt om en kvinna aldrig bett Peter Madsen göra det på henne. Finns ju ingen egentligen definition att "Så här hårt och länge måste du hålla för att det ska räknas som strypsex" och således även en lite konstig fråga från åklagarna, de kanske bara ville som om de kunde få ut en reaktion från honom? Behöver ju inte innefatta koppel som man drar åt som någon blir lila i ansiktet liksom...

Får mig starkt att misstänka att de har något konkret åt sex-hållet som vi inte än vet om. Narcissister, som vi nog med mycket hög säkerhet kan anta Peter Madsen är, gillar att överdriva och ljuga. Men det finns ett aspekt de gillar att överdriva mer än något annat, nämligen deras sexuella erövringar. Men här tycks Peter Madsen, som får rikstäckande uppmärksamhet, snarare välja att tona ner just detta. Varför skulle han göra detta när han har ett guldläge att skryta om detta, med mindre det är något som är oerhört centralt i saken???
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-09 kl. 19:07.
Citera
2017-09-09, 18:58
Medlem
Körde en dansk artikel i google translate och som jag fattar det så har han varit i S&M-miljön, men "bara lite grann", han har också varit på sexfester och har som sagt ett öppet förhållande. Han har en gång bett en kvinna "hålla vejre", vilket jag antar är att hålla andan? Alla de här sakerna som Madsen försöker nedtona i kombination med att han haft sex på ubåten med sin fru och att älskarinnan Deidre King skulle sova med honom där, tycker jag tyvärr pekar starkt mot ett sexmord.

För övrigt är ju denna Deidre King inte ens googlingsbar, men på bilderna tidigare så ser hon väldigt sliten ut, nästan som någon som gått på tjack en längre tid. Hon beskriver Madsen som sin arbetsgivare, kan det vara så illa att det handlar om arbetgivare inom sexhandel kanske eller bygger Deidre verkligen ubåtar och raketer?

Här är artikeln:

Mens Peter Madsen stadig sidder varetægtsfængslet i sagen om den dræbte svenske journalist Kim Wall, så vælger hans elskerinde, Deidre King, nu at stå frem. Det gør hun i dagens udgave af Ekstra Bladet.

- Peter har været min ven og elsker og arbejdsgiver og confidante (fortrolige, red.), fortæller den 38-årige kvinde til Ekstra Bladet.

Deidre King var blandt andet med på ubåden Nautilus' jomfrutur, og i interviewet med avisen fortæller hun, at hun ikke kan forstå det billede, der bliver malet af Peter Madsen i medierne.

- Peter er supernørden. Han er supernørden, hvor han har jo ikke bare har kunnet gå ud og score piger til festerne. Han har været nødt til at putte noget ekstra på bordet for at få alle de damer, han gerne vil have, fortæller Deidre King, der slår fast, at kvinderne er kommet til Peter og ikke omvendt.

Peter Madsen blev i tirsdags fængslet i yderligere fire uger.

Det selvom Peter Madsens forsvarer, Betina Hald Engmark, begærede udbådsbyggeren løsladt.

- Vi ved ikke noget nærmere om, hvornår skaderne er påført liget. Men vi ved, at skaderne er påført, efter hun er afgået ved døden, så min klients forklaring holder stadig, sagde forsvaren i retten og lagde vægt på, at usømmelig omgang med lig, som Peter Madsen erkender sig skyldig i, ikke kan ligge til grund for en varetægtsfængsling.

Alligevel mente dommeren altså, at Peter Madsen skal blive bag tremmer frem til den 3. oktober.

- Jeg har sammenholdt oplysninger og efter en samlet vurdering finder jeg, at der er en begrundet mistanke om, at sigtede står bag. Jeg mener, at der er en adfærd, der tyder på, at man vil lægge hindringer i vejen for eftersforskningen. Så fristen fastsættes til 3. oktober, sluttede dommeren.

Peter Madsen udspurgt om ekstreme sextendenser

Da Peter Madsen i tirsdags var i retten, var en af de mange ting, han blev udspurgt om af anklageren, hvorvidt han havde ekstreme sextendenser.

Blandt andet skulle Peter Madsen svarer på, om han kom i S/M-miljøet.

- Det har jeg gjort, men jeg har ikke gjort det i lang tid, fortalte Raket-Madsen i retten. Han har aldrig lagt skjul på, at han har et åbent forhold til sin kone.

I retten slog han også fast, at han ikke har dyrket "kvælningssex".

- På nær en enkelt gang, hvor jeg bad en kvinde holde vejret, mens vi havde sex, lød det. Samtidig fortalte han også, at han tidligere har været til "sex-venlige" fester. - Jeg har været til såkaldte "sex-venlige"-fester, som er den type, jeg har været gladest for, forklarede han i retten.
Citera
2017-09-09, 18:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
At strømpebuksen og trusen var revet av tyder på hva?

Striptease på havbotten ?

Du er jo litt stupid da.

Nä, men han måste ju ta av kläderna för att genomföra transportstyckningen.
Citera
2017-09-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I de flesta fallen finns det ju ingen anledning. Det här var ju speciellt av orsaker som vi redan gått igenom hundra gånger (myndigheterna var redan ute efter M p.g.a. hans bristande säkerhet på sina farkoster, och det fanns inget annat sätt att göra sig av med liket än att ta upp det bitvis). Men nu börjar den här diskussionen gå på rundgång. Tar en paus från den...

Det finns hundratusentals människor bara i Sverige som har problem med skatter och myndigheter. Det finns tiotusentals företagare som har precis samma problem som PM har med humör, skattemyndigheterna m.m.

Hur många av dessa styckar folk utifrån ovanstående anledningar? Jag känner faktiskt inte till något fall alls, men rätta mig gärna.

Jag ser inte rundgången i diskussionerna? Saken är enkel. Hata slumpen.

Faktum är att det med de fakta vi har för handen (d.v.s. det vi debattörer känner till om PM/KW så långt) i kombination med statistik och dylikt avseende olika förhållanden som liknar PM/KW-fallet / vad som kan ha hänt där samtliga pekar på någon form av mord + efterföljande styckning. Med hög sannolikhet för att detta föregåtts av någon form av sexualbrott.

Jag utesluter inte olycka. Det jag säger är att den förklaringen är betydligt mindre sannolik än den andra änden på förklaringsskalan.

Jag säger också att det är mer sannolikt (utifrån vad jag precis förklarade i tidigare svar till dig) att PM gjort sig skyldig till brott än att han inte gjort det.

Problemet med den logik du bedriver och de värderingar du visar är att de är av den karaktären att undantaget gör regeln.

Om du gör 100 försök att gå på blank is och du lyckas stå på benen i ett av dem, då säger statistiken att det är 99% sannolikhet att du ramlar.

När du beskriver samma situation säger du ungefär såhär: "Jag kunde gå på blank is, därför är sannolikheten noll att jag ska ramla när jag går på blank is. Och eftersom sannolikheten är noll är det omöjligt att ramla när man går på blank is. Därför ljuger de som säger att de ramlat på grund av att de gått på blank is (...i ditt fall hade du nog iofs också lagt till att om de då ramlar när de går på blank is måste de vara utlänningar och därför ska de utvisas)"

Min poäng är i vilket fall som helst att den argumentation du för om PM's eventuella oskuld bygger på flera lager av antaganden som dessutom saknar saklig grund, men där du använder antagandena såsom att de vore fakta.
Citera
2017-09-09, 19:04
Medlem
Citat:

Så sagen skjærer ikke strømpebuksen tror du?

Og hva med trusen da, den var en halvmeter over knærne.
Citera
2017-09-09, 19:04
Medlem
Citat:
Fast även sådana personer kan råka i chock när det händer något riktigt hemskt.

Vad exakt i hans beteende tycker du tyder på chock? Han har betett sig ytterst rationellt och gör det fortfarande.
Citera
2017-09-09, 19:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Så sagen skjærer ikke strømpebuksen tror du?

Og hva med trusen da, den var en halvmeter over knærne.

Trosorna följde ju med när han drog av strumpbyxorna, sa han ju. Och så kan det mycket väl vara om strumpbyxlinningen sitter hårdare än troslinningen (som kanske blivit lös efter många tvättar).
Citera
2017-09-09, 19:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad exakt i hans beteende tycker du tyder på chock? Han har betett sig ytterst rationellt och gör det fortfarande.

Nja. Att använda de där rören från hans egen verkstad att göra ett viktbälte av var ju inte så rationellt. Å andra sidan kanske det inte fanns något bättre ombord, som inte skulle ha saknats av någon annan. Det vet vi ju inte.
Citera
2017-09-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nu finns det grafik här om hur PM tänkt sig hur olyckan gick till.
Och intervju med DG. De verkar ha klippt intervjun dock sedan jag såg första gången. Hon sa något som jag tänkte var negativt för PM angående kvinnor då, men nu kommer jag inte ihåg vad det var.
http://ekstrabladet.dk/112/madsens-elskerinde-her-er-min-teori/6815620
Hon (Eller han) verkar också störd. Notera det teatraliska utspelet mär hon tar tag i gallret och låtdsssmyfta att hon vill röra vid honom.
Citera
2017-09-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Jag tror det kan ha gått till så här.

PM flörtar med kW ett par gånger under resan, han blir frustrerad när hon aldrig ger med sig.
PM bestämmer sig för att dyka då han inte får till den sexuella inviten.
KW blir då skärrad då hon inte vet hur säkert ubåten fungerar under vatten.
KW vägrar gå under däck.
PM tvingar ner KW under däck och slår luckan i huvudet på henne när hon är på väg ner.
Han sa säkert:
- damerna först och drämde igen luckan när hon gick ner, han blev frustrerad över att bli nekad gång på gång att ha sex. PM är antagligen en sån figur som varit en brudmagnet genom sitt kändisskap och kunde inte ta ett nej kombinerat med någon psykisk diagnos så var KW i underläge från minut ett då dom steg ombord.

Förmodligen våldtar han henne när hon är avsvimmad och det är därför han blir tvungen att stycka kroppen för att göra av med bevisen.
Kanske hade han även droger ombord så han tar något piller och sover en stund för att sedan besluta om styckning.

Enligt mig är det här ett solklart fall för mord och inte dråp.

Alla hans ageranden efter "olyckan" är tecken på att han är en skyldig man.

Varför skulle PM slänga igen luckan efter KW klättrat ner - är tanken att dyka måste ju han själv också klättra ner. Har aldrig varit med om någon som blivit arg och smällt igen dörren efter någon annan och då glömt sig själv klar på fel sida dörren...
Citera
2017-09-09, 19:13
Medlem
Om man har två personer A och B, varav A har ett öppet förhållande, gillar S/M ibland, har testat strypsex, har haft många älskarinnor under tiden person B är normal i sitt sexualliv så är det klart att det kanske är mer frestande om både A och B är misstänkta för samma sexualmord att anta att A är något mer misstänkt.

Dock behöver det inte vara så och som sagt, det måste gå att bevisa mord innan jurister dömer för det. Men de kanske har mer information än vad vi har också.
Citera
2017-09-09, 19:15
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Inte trosor, när hon var stympad vid knäna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in