2017-09-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Whyback, förutom att du har någon form av
bekräftelsebehov så strör du duktigt med
invektiv över övriga som inte resonerar på
ditt "sakliga och sanningsenliga sätt".
Du håller på med en pseudodiskussion
där bara dina tolkningar och spekulationer
är acceptabla, allt annat är ovidkommande
i ditt von oben perspektiv.
Du spekulerar precis lika mycket som övriga
här på forumet och sitter inte med något facit
på vad polisen vet just nu. PM kan mycket väl
ha mördat KW, detta är väl högst sannolikt
med tanke på alla hans lögner och ändrade
utsagor från dag 1.

Hej där, och tack för att du tar ett citat över mina "von-oben"-uttalanden!

Om du läser noggrant, så ser du att jag inte utesluter något händelse-förlopp, men samtidigt försöker bygga in en realism i vad rättsväsendet kan prestera i detta fall, oavsett vad som verkligen skett ( det vet bara PM).

Vad jag vill ha fram, är att om tråden ska leva i månader utan mycket mer fakta, är det iaf. viktigt för mig att diskussionen handlar om avgörande saker för målets utfall, rättens dom.

Då är det främst två saker, som är intressanta. En är om det finns ett motiv för mord på KW innan båtturen, den andra är hur hon dog ombord på båten.

Den andra frågan jobbar polisen stenhårt med, och kommer inte att berätta något om vad de har för bevis/indicier innan rättegången. Här kan alla spekulera helt fritt, från PM's ide om lucka, till nästan vad som helst.

Den första frågan, finns det ett motiv att döda KW, har nästan ingen berört. Massor med inlägg finns med att det är planlagt MORD, men nästan inga om varför. Det skulle vara intressant, om någon hade något uppslag, för domstolen har ju häktat PM för mord, vilka motiv finns bakom det?
Citera
2017-09-09, 17:57
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var det första som slog mig när hon först dök upp i media, då som vän. Men just det har egentligen ingen betydelse för fallet som sådant. Det står en fritt att välja partner.
Absolut. Men han tittde på film när en ung kille blev våldtagen har jag för mig, så någon sådan dragning kanske. Men det är inte väsentligt, annat än att det var våld och barn(?) inblandat.
Citera
2017-09-09, 18:00
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Dröm vidare, taxen, lev på ditt hopp och din tro, i det blå.....
Ditt hopp är, antar jag, det motsatta, så dream on själv.
Hittills är jag på god väg att ha rätt i alla mina antaganden.
Citera
2017-09-09, 18:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Bra och observant där, Merwinna, även om jag har problem med att förstå/hålla med dig i tidigare inlägg.

De flesta inser, att PM var "ett" med sin Nautilus, hade säkert gjort flera turer med villiga "piger" tidigare ( min helt egna spekulation). PM, en träbock i sociala sammanhang, svarade domaren med att han såklart haft samlag med kvinnor tidigare, när han och fru'n bodde ombord ( referenter på det, när, och hur länge, är lite intressant)

PM, som den udda person han är, svarade glatt på frågan, domaren hade nog hoppats på ett svar om han seglat ut, dykt och legat både på Öresunds botten och med den medföljande kvinnan.......det verkar troligt att det hänt, den "galna" älskarinnan har väl bekräftat det!?

Hans "älskarinna" har ju just gått ut i Ekstrabladet och berättat hon åkt med honom flera gånger och att de hade planerat att spendera en natt tillsammans på botten bara dagen efter turen med Wall. PM kunde väl helt enkelt inte hålla sig...
Citera
2017-09-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det gjorde han säkert, men jag tror som sagt inte att han våldtog henne för det. Hade han haft det i sig, så hade det hänt förr med någon av alla dessa fnissande praktikanter (se videos på Youtube) och andra tjejer han haft tillgång till. Föräldrarna har ju uppenbarligen litat på honom, då de låtit sina unga döttrar praktisera där.

"Praktisera där", menar du att ensamma åka ut och dyka med båten? Nej det kan du inte mena, så då blandar du äpplen med bananer. Du förstår nog inte att PM tillbringat många nätter själv på djupet i Öresund med sin Nautilus. Varför har han det? Jo, han har ett stort behov av att koppla av från social aktivitet, som frestar på hans psyke. De fnissande praktikanterna var säkert också belastande för hans psyke, men en kvinna med kapten Nemo på botten av Öresund, där ingen kunde störa, det var LIVET för den sjuke Peter....
Citera
2017-09-09, 18:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Jo, nu har jag iofs inte själv testat luckan på Nautilus men jag har öppnat / stängt luckor på "riktiga" ubåtar och med tanke på att luckan på Nautilus (oaktat om den har motvikt eller ej) i alla fall har bakvikt d.v.s. dess tyngdpunkt är sådan att den i detta fall är tyngre ut mot fören samt att den inte har en hög tyngdpunkt.

D.v.s. att jag vidhåller att det ska oerhört mycket till för att en sådan lucka ska slå igen "av sig själv". Även om den inte skulle luta särskilt mycket mot fören i förhållande till ett vertikalläge innebär luckans egna tyngd, samt dess tyngdpunkt i sig att den horisontella kraften i ett relativt jämviktsläge för ubåten måste vara tillräckligt stor för att föra luckan tillräckligt mycket akterut, samtidigt som den också måste övervinna de krafter som "låser" luckan i dess läge.

...och apropå intelligens kan jag rekommendera att grumpyoldfart plockar fram kulramen och fysikkunskaperna och börjar räkna på vad t.o.m. så lite som 10 graders differens från vertikalläge innebär när man har en tung lucka (en konkav-konvex sådan med den konvexa delen mot fören d.v.s. i uppfällningsriktningen). Bli inte förvånad om det visar sig vara betydligt mer kraft än du trodde.

Helt rätt.

Det börjar bli dags att dra upp en enkel ritning och göra lite geometriberäkningar. Framförallt ska det bli riktigt intressant att se hur kort och hög våg som krävs för att få båten att luta så mycket från för till akter som krävs för att luckan ska slå igen. Jag gissar på en våg som är minst 6-7 meter hög och med en våglängd på runt 14-15 meter.

Nästa fråga är vilka fartyg som drar upp sådant svall....

Hade sådana vågor förekommit i Öresund, hade det varit ett surfers paradise likt Hawaii.
Citera
2017-09-09, 18:12
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
När man är 46 år har man blivit nobbad ett antal gånger, det har alla - t.o.m. verkligt attraktiva män, vilket man inte kan räkna M som. Date rape är en het, oerfaren ung mans misstag. Det är inget som en i samhället etablerad och välfungerande medelålders man plötsligt får för sig.
Det beror ju på hur bra man är på att läsa av, och hur påflugen man är. Jag kan inte påminna mig om att jag blivit nobbad någon gång.
Men jag håller med dig om att man blir mer selektiv med åren och skulle i princip inte komma på tanken att ligga med en okänd vid första mötet. Det skulle möjligen vara om hon var enormt påstridig och väldigt attraktiv i sätt och utseende.
Nu kan ju Madsen med sitt narcisstiska personlighetsdrag vara komplett värdelös på att läsa andra? Men om han hade försökt med ett antal och fått nobben borde det väl vimlar av vittnesmål nu.
Jag tror inte han bara våldtagit henne, i så fall måste han trött att hon ville.
Alternativet är att han gått igång på att döda henne möjligtvis utan penetrering.
Eller en olycka/dråp vid bråk eller annat.
Citera
2017-09-09, 18:15
Medlem
TaxenSixtens avatar
Nu finns det grafik här om hur PM tänkt sig hur olyckan gick till.
Och intervju med DG. De verkar ha klippt intervjun dock sedan jag såg första gången. Hon sa något som jag tänkte var negativt för PM angående kvinnor då, men nu kommer jag inte ihåg vad det var.
http://ekstrabladet.dk/112/madsens-elskerinde-her-er-min-teori/6815620
Citera
2017-09-09, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hans "älskarinna" har ju just gått ut i Ekstrabladet och berättat hon åkt med honom flera gånger och att de hade planerat att spendera en natt tillsammans på botten bara dagen efter turen med Wall. PM kunde väl helt enkelt inte hålla sig...

Då är det ju en officiell sanning, han har som rutin att gå ut med UC3, dyka på en bra plats där inte ytfartyg kan träffa tornet, sätta på sin pilska piga, sova, drömma om sin egen förträfflighet....efter akten på natten, styra upp farkosten på morgonen, som den duktige kapten Nemo han är, och kanske göra en repa i sin verkstad, om han orkar.

Hela historien handlar om en helt extrem särling, som råkat bli Köpenhamns gunstling via ett charmigt levnadsmönster: vem vill inte leva sin barndomsdröm, om det går?

Nu är drömmen slut, PM är slut, "raket-Madsen" är slut, det blev en tid, där han fick leva sin dröm.
Citera
Medlem
Citat:
När man är 46 år har man blivit nobbad ett antal gånger, det har alla - t.o.m. verkligt attraktiva män, vilket man inte kan räkna M som. Date rape är en het, oerfaren ung mans misstag. Det är inget som en i samhället etablerad och välfungerande medelålders man plötsligt får för sig.

Vad menar du med välfungerande? Nu talar du ju emot dig själv. I tidigare inlägg har du ju försvarat PM:s handlande med att han blev rädd. Just för att myndigheter hela tiden var på honom om säkerheten i hans livsfarliga projekt, att han var rädd för att de skulle dra in hans tillstånd osv.
Och att det därför var ursäktligt att han undanröjer lik samt bevis och ljuger för myndigheter och allmänhet. En välfungerande,ansvarstagande person larmar väl direkt när en olycka inträffar.

Jag har själv ej trott på sex-spåret. Men efter vad som framkommit under 4 veckor så är det,
det enda motivet allting sammantaget pekar på. Enligt PM:s försvarsadvokat har han "andra sexuella preferenser". Att han gillar kinky och lite "styggt sex" betyder inte att han mördar. Men om han som vänner sa -att han hela tiden vill prova extremare sex. "Om PM hade haft en trekant så ville han nästa gång direkt prova en tiokant" som en vän uttryckte det. Tydligen är han intresserad av SM, dominans samt har en fascination för död. Någon gång är ju den första gången man testar en fantasi fullt ut. Jag tror dock att det var helt oplanerat.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Absolut. Men han tittde på film när en ung kille blev våldtagen har jag för mig, så någon sådan dragning kanske. Men det är inte väsentligt, annat än att det var våld och barn(?) inblandat.

I så fall borde det väl snarare motbevisa att han våldtagit en 30-årig kvinna?
Citera
2017-09-09, 18:22
Medlem
Madsen hade alltså en älskarinna,och öppet förhållande med sin fru,,,det tyder på att han hade ett stort behov av sex,ev sexmissbrukare,,så när vackra kim wall klev på ubåten kom sexlusten igång , han började klämma på henne ,hon värjde sig ,,då ströp han henne , därför är huvvet borta ,,,huvvet kan omöjligt trilla bort från kroppem han ljuger ljuger ,,,,hoppas han får livstid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in