2017-09-09, 18:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
"Praktisera där", menar du att ensamma åka ut och dyka med båten? Nej det kan du inte mena, så då blandar du äpplen med bananer. Du förstår nog inte att PM tillbringat många nätter själv på djupet i Öresund med sin Nautilus. Varför har han det? Jo, han har ett stort behov av att koppla av från social aktivitet, som frestar på hans psyke. De fnissande praktikanterna var säkert också belastande för hans psyke, men en kvinna med kapten Nemo på botten av Öresund, där ingen kunde störa, det var LIVET för den sjuke Peter....

Jag vet förstås inte, men det skulle förvåna mig mycket om praktikanterna aldrig fått följa med ner i ubåten... Borde vara belöning för dem för deras gratisarbete.
Citera
2017-09-09, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
När man är 46 år har man blivit nobbad ett antal gånger, det har alla - t.o.m. verkligt attraktiva män, vilket man inte kan räkna M som. Date rape är en het, oerfaren ung mans misstag. Det är inget som en i samhället etablerad och välfungerande medelålders man plötsligt får för sig.

När jag var 19 år så åt jag middag med en man som var 50 och han kastade sig över mig. Han var gift och mer väletablerad än Madsen är. Alkohol kan delvis förklara det hela, men knappast allt. Det är helt enkelt en villfarelse att våldtäkter bara utförs av unga oerfarna män, sexdrift har de flesta män och är man fel påskruvad så kan man våldta och antasta, oavsett samhällsklass.
Citera
2017-09-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Madsen hade alltså en älskarinna,och öppet förhållande med sin fru,,,det tyder på att han hade ett stort behov av sex,ev sexmissbrukare,,så när vackra kim wall klev på ubåten kom sexlusten igång , han började klämma på henne ,hon värjde sig ,,då ströp han henne , därför är huvvet borta ,,,huvvet kan omöjligt trilla bort från kroppem han ljuger ljuger ,,,,hoppas han får livstid

Jag håller med. Bilden börjar ju klarna betydligt. Det beskrivs ju också hur han umgåtts med strippor osv.
Citera
2017-09-09, 18:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vad menar du med välfungerande? Nu talar du ju emot dig själv. I tidigare inlägg har du ju försvarat PM:s handlande med att han blev rädd. Just för att myndigheter hela tiden var på honom om säkerheten i hans livsfarliga projekt, att han var rädd för att de skulle dra in hans tillstånd osv.
Och att det därför var ursäktligt att han undanröjer lik samt bevis och ljuger för myndigheter och allmänhet. En välfungerande,ansvarstagande person larmar väl direkt när en olycka inträffar.

Jag har själv ej trott på sex-spåret. Men efter vad som framkommit under 4 veckor så är det,
det enda motivet allting sammantaget pekar på. Enligt PM:s försvarsadvokat har han "andra sexuella preferenser". Att han gillar kinky och lite "styggt sex" betyder inte att han mördar. Men om han som vänner sa -att han hela tiden vill prova extremare sex. "Om PM hade haft en trekant så ville han nästa gång direkt prova en tiokant" som en vän uttryckte det. Tydligen är han intresserad av SM, dominans samt har en fascination för död. Någon gång är ju den första gången man testar en fantasi fullt ut. Jag tror dock att det var helt oplanerat.

Fast även sådana personer kan råka i chock när det händer något riktigt hemskt.
Citera
2017-09-09, 18:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
I så fall borde det väl snarare motbevisa att han våldtagit en 30-årig kvinna?
Verkligen inte, han gillar väl både och. Det var våldet som var det intressanta, men hur ska du förstå det.
Citera
2017-09-09, 18:37
Medlem
Jeg tror at Madsen fikk oppfylt noen perverse sex-fantasier under båtturen.

Det finnes faktisk mennesker som fantaserer om å dominere og drepe.

Kvelningssex skal visstnok framkalle at fittan strammer seg til og blir ekstra trang, om det stemmer vet jeg derimot ingenting om.
Senast redigerad av 3x3 2017-09-09 kl. 18:39.
Citera
2017-09-09, 18:38
Medlem
Citat:

Men, menar du också då att väletablerade män som råkar i svår chock inte sällan manifesterar den chocken genom att stycka avlidna personer som händelsevis råkar befinna sig i deras närhet...?
Citera
2017-09-09, 18:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Men, menar du också då att väletablerade män som råkar i svår chock inte sällan manifesterar den chocken genom att stycka avlidna personer som händelsevis råkar befinna sig i deras närhet...?

I de flesta fallen finns det ju ingen anledning. Det här var ju speciellt av orsaker som vi redan gått igenom hundra gånger (myndigheterna var redan ute efter M p.g.a. hans bristande säkerhet på sina farkoster, och det fanns inget annat sätt att göra sig av med liket än att ta upp det bitvis). Men nu börjar den här diskussionen gå på rundgång. Tar en paus från den...
Citera
2017-09-09, 18:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Verkligen inte, han gillar väl både och. Det var våldet som var det intressanta, men hur ska du förstå det.

Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Jeg tror at Madsen fikk oppfylt noen perverse sex-fantasier under båtturen.

Det finnes faktisk mennesker som fantaserer om å dominere og drepe.

Kvelningssex skal visstnok framkalle at fittan strammer seg til og blir ekstra trang, om det stemmer vet jeg derimot ingenting om.

Jag tror att det där är era egna fantasier.
Citera
2017-09-09, 18:47
Medlem
Extremeflys avatar
Ja allt tyder på sexmord.
Haft den tanken rätt länge med. Han ville väl testa ha samlag under ytan. Han måste fått stort frispel när kim motsätter sig detta och då dödat för att ta bort bevis. Förmodligen har han väl även då våldtagit henne på några olika sätt? Kroppen som dom hittade innehöll den könsorgan? Tänk er själva om han använt bålen och lekt med den. Bara för att experimentera. Nä de är sjukt.
Citera
2017-09-09, 18:48
Medlem
Citat:
Jag tror att det där är era egna fantasier.

At strømpebuksen og trusen var revet av tyder på hva?

Striptease på havbotten ?

Du er jo litt stupid da.
Citera
2017-09-09, 18:49
Medlem
Citat:

Det här med chock är ju helt ologiskt. Vad PM än säger så motbevisar ju hans handlingar det.
När man befinner sig i chock så beter man sig irrationellt. Ens ben promenerar helt av sig själv och helt plötsligt befinner man sig i sin bostad, eller hos en bekant utan en aning om hur det gått till. När man försöker minnas vilken väg man gick är det totalt mörkt från olyckstillfället.

Jag tänker inte tråka ut någon med att räkna upp allt väldigt rationellt som PM gjorde under ca 12 timmar för att undanröja alla bevis samt tänka ut lögner mer än att han kan omöjligen befunnit sig i chock.

Naturligtvis samarbetar polisen med en hel hög av experter som rättspsykiatriker, betendeexperter (experter på chock) osv. Så vi kan nog utesluta chock (han kan ha varit det inledningsvis naturligtvis men inte särskilt länge med tanke på vad han hann med. Det är nästan så man tror att han hade rutin på det. Fast det tror jag inte.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in