2017-09-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag har aldrig påstått att det rör sig om EN propeller. En del båtar har flera propellrar och om flera propellerbåtar passerat kan motsvarande effekt uppstå.

Men jag har inte påstått att fisk inte kan vara inblandade. Som danska öresundsfiskare skulle ha uttryckt det "här gäller det att vända på varje manet"

Jag har bara sagt att efter dagens video med älskarinnan verkar han enligt henne inte vara mördartypen

Naturligtvis skulle man kunna hävda att hon försöker mildra vad som finns om henne idatorn men det verkar än så länge lite konspiratoriskt.
Återigen - har du inte propellrar som är bästa kompis med en industrirobot så kommer inte propellern eller propellrarna (faktiskt antal är totalt irrelevant) att lyckas kapa på samma höjd på båda sidor men trots det totalt missa att hugga jack i överkroppen. Och kapytorna skulle inte se ut som om man sågat. Du fantiserar med en dåres envishet.
Citera
2017-09-09, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kvinna som varit man om du frågar mig.

Det var det första som slog mig när hon först dök upp i media, då som vän. Men just det har egentligen ingen betydelse för fallet som sådant. Det står en fritt att välja partner.
Citera
2017-09-09, 17:14
Medlem
Citat:
Just eftersom han är van att få vad han vill ha så blir han kränkt när han inte får det. Är det så svårt att förstå?
Och just där och då hjälper det inte honom att han brukar få det vid andra tillfällen. Förstår du inte det är du naiv.
Det är inte ett dugg eggande att någon har makten vid sexuellt umgänge enligt de flesta är jag helt övertygad om. Det är ett samspel mellan två likställda parter.
Nej du har så rätt- de flesta män vill nog ha en partner som är villig.

Men en del går igång på dominans o undergivenhet- Madsen har lockats av sånt- så jag tror du har rätt.
För K.W så var Madsen enbart ett intervjuobjekt inte ett sex-objekt.
Citera
2017-09-09, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Han blir nok dømt til psykiatrisk forvaring

Det är en ganska sannolik påföljd för PM, som jag indikerat många gånger. Jag ansluter mig raskt till den.
Citera
2017-09-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Dröm vidare, taxen, lev på ditt hopp och din tro, i det blå.....

Klart han kan dømmes for mord selv om de ikke kan fastslå dødsårsaken.

Alle indisier tyder på at det har vært et drap.
Citera
2017-09-09, 17:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Just eftersom han är van att få vad han vill ha så blir han kränkt när han inte får det. Är det så svårt att förstå?
Och just där och då hjälper det inte honom att han brukar få det vid andra tillfällen. Förstår du inte det är du naiv.
Det är inte ett dugg eggande att någon har makten vid sexuellt umgänge enligt de flesta är jag helt övertygad om. Det är ett samspel mellan två likställda parter.

När man är 46 år har man blivit nobbad ett antal gånger, det har alla - t.o.m. verkligt attraktiva män, vilket man inte kan räkna M som. Date rape är en het, oerfaren ung mans misstag. Det är inget som en i samhället etablerad och välfungerande medelålders man plötsligt får för sig.
Citera
2017-09-09, 17:17
Medlem
Whyback, förutom att du har någon form av
bekräftelsebehov så strör du duktigt med
invektiv över övriga som inte resonerar på
ditt "sakliga och sanningsenliga sätt".
Du håller på med en pseudodiskussion
där bara dina tolkningar och spekulationer
är acceptabla, allt annat är ovidkommande
i ditt von oben perspektiv.
Du spekulerar precis lika mycket som övriga
här på forumet och sitter inte med något facit
på vad polisen vet just nu. PM kan mycket väl
ha mördat KW, detta är väl högst sannolikt
med tanke på alla hans lögner och ändrade
utsagor från dag 1.
Citera
2017-09-09, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
När man är 46 år har man blivit nobbad ett antal gånger, det har alla - t.o.m. verkligt attraktiva män, vilket man inte kan räkna M som. Date rape är en het, oerfaren ung mans misstag. Det är inget som en i samhället etablerad och välfungerande medelålders man plötsligt får för sig.

Våldtäkt - även date rape (sedan när är det skillnad på våldtäkt och våldtäkt förresten??) är inget "misstag", det är ett allvarligt våldsbrott. Det är ju liksom inte bara att gärningsmannen snubblar och råkar ramla lite olyckligt på offret.

De allra flesta våldtäkterna, också de som aldrig anmäls, begås i en nära relation och gärningsmännen kan vara av alla åldrar.

...och nu gör du det igen. Du kommer med ett eget argument (som inte stämmer eller i vart fall är väldigt märkligt) och du använder det som ostridig fakta..

En välfungerande, väletablerad man, 46 år gammal man, kan mycket väl utföra en våldtäkt. Det förekommer, det finns dömda (betydligt äldre än 46 år) o.s.v.

Däremot kan vi resonera om sannolikheter för olika typer av brott beroende på ålder, status m.m., det är en annan sak.
Senast redigerad av TheKeymaker 2017-09-09 kl. 17:28.
Citera
2017-09-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja i verkligheten har han säkert gjort det med många, det var bara inte vad han sa i rätten. Det är ju det perfekta förförelsesättet: det är en exotisk och spännande miljö för kvinnorna, de känner sig utvalda för att just de får följa med i hans allra heligaste Nautilus till hans hemliga gömställen på havsbotten... Därnere är man i en sluten värld, avskiljd från omvärlden, maken eller föräldrarna på land är snart glömda. Det är lite farligt, faran får kvinnorna att ty sig närmare till M., han kan leka enormt kunnig och modig hjältekapten. Han är den som har makten vilket också är eggande. Vem som helst skulle kunna gå på det!

...men just därför har han inte heller något "behov" av att våldta kvinnor, utnyttja lik sexuellt o.s.v.. Han får det han vill ha och behöver ändå. De anklagelserna stämmer inte.

Men vänta, du tror alltså att PM inte försökte "limma" på KW under de 1,5 till två timmar de var under ytan ( obekräftade uppgifter från PM)? Jag tror inte att du riktigt förstår hur en del män, de flesta kanske, fungerar.

Du anser att han inte har något "behov" av att knulla KW!? Du förstår mycket litet om hur en man fungerar, och försöker vända det till att han ska avstå just KW, för om tre dagar har han en annan med kvinnligt kön ombord?

Nej, du är kvinna, och kan inte förstå hur en man reagerar, det är helt uppenbart! Att sedan många män kan hålla tillbaka sina sexuella tankar och inte omvandla dom till handling, i de flesta situationer, det är en annan sak. PM är en man, som går "all in" i det mesta han gör, punkt! Det kan ha skett en ren olycka, det har jag med i möjliga orsaker till KW's död, men mer sannolikt är att PM varit aktiv......
Citera
2017-09-09, 17:36
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Våldtäkt - även date rape (sedan när är det skillnad på våldtäkt och våldtäkt förresten??) är inget "misstag", det är ett allvarligt våldsbrott. Det är ju liksom inte bara att gärningsmannen snubblar och råkar ramla lite olyckligt på offret.

De allra flesta våldtäkterna, också de som aldrig anmäls, begås i en nära relation och gärningsmännen kan vara av alla åldrar.

...och nu gör du det igen. Du kommer med ett eget argument (som inte stämmer eller i vart fall är väldigt märkligt) och du använder det som ostridig fakta..

En välfungerande, väletablerad man, 46 år gammal man, kan mycket väl utföra en våldtäkt. Det förekommer, det finns dömda (betydligt äldre än 46 år) o.s.v.

Däremot kan vi resonera om sannolikheter för olika typer av brott beroende på ålder, status m.m., det är en annan sak.

Jag skriver under på detta.

Det är viktigt att folk i tråden får spekulera, men det är farligt att framställa någonting som ostridig fakta enkom för att man själv önskar att det vore så.
Citera
2017-09-09, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
KW avsåg att sälja reportaget till en mycket ansedd teknisk tidning vilket antyder hennes intresseinriktning som skulle spegla reportaget. Jag tror också att hon avsåg delta vid raketuppskjutningen vid Bornholm och kanske även skulle intervjua Kristian Bengtsson. Exakt samma tidning hade nämligen tidigare publicerat reportage med just Bengtsson (innan Bengtsson bröt med Madsen). Hennes reportage kunde sålts in som en uppföljare till den tidigare artikeln.

Om Madsen förstod det hamnade det nog inte i god jord. Glöm inte att Madsen också ansåg vara paranoid, han kan lätt fått för sig att artikeln mest troligt skulle komma att handla om Bengtsson eftersom det var endast han som skulle stå för raketuppskjutningen. Han kan ha känt sig lurad och trott att dom gjort detta i maskopi mot honom.

Trots att detta endast var en helt egen tankekonstruktion kan det med hans hat/hämndbegär mot sin exkollega fått honom att explodera av ilska.

Ödets ironi gjorde att uppskjutning blev framskjuten ca en vecka och Madsen själv istället blev häktad för mansdrap, senare mord på Kim Wall.

Mycket spekulation.

Jag tror det kan ha gått till så här.

PM flörtar med kW ett par gånger under resan, han blir frustrerad när hon aldrig ger med sig.
PM bestämmer sig för att dyka då han inte får till den sexuella inviten.
KW blir då skärrad då hon inte vet hur säkert ubåten fungerar under vatten.
KW vägrar gå under däck.
PM tvingar ner KW under däck och slår luckan i huvudet på henne när hon är på väg ner.
Han sa säkert:
- damerna först och drämde igen luckan när hon gick ner, han blev frustrerad över att bli nekad gång på gång att ha sex. PM är antagligen en sån figur som varit en brudmagnet genom sitt kändisskap och kunde inte ta ett nej kombinerat med någon psykisk diagnos så var KW i underläge från minut ett då dom steg ombord.

Förmodligen våldtar han henne när hon är avsvimmad och det är därför han blir tvungen att stycka kroppen för att göra av med bevisen.
Kanske hade han även droger ombord så han tar något piller och sover en stund för att sedan besluta om styckning.

Enligt mig är det här ett solklart fall för mord och inte dråp.

Alla hans ageranden efter "olyckan" är tecken på att han är en skyldig man.
Citera
2017-09-09, 17:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Men vänta, du tror alltså att PM inte försökte "limma" på KW under de 1,5 till två timmar de var under ytan ( obekräftade uppgifter från PM)? Jag tror inte att du riktigt förstår hur en del män, de flesta kanske, fungerar.

Du anser att han inte har något "behov" av att knulla KW!? Du förstår mycket litet om hur en man fungerar, och försöker vända det till att han ska avstå just KW, för om tre dagar har han en annan med kvinnligt kön ombord?

Nej, du är kvinna, och kan inte förstå hur en man reagerar, det är helt uppenbart! Att sedan många män kan hålla tillbaka sina sexuella tankar och inte omvandla dom till handling, i de flesta situationer, det är en annan sak. PM är en man, som går "all in" i det mesta han gör, punkt! Det kan ha skett en ren olycka, det har jag med i möjliga orsaker till KW's död, men mer sannolikt är att PM varit aktiv......

Det gjorde han säkert, men jag tror som sagt inte att han våldtog henne för det. Hade han haft det i sig, så hade det hänt förr med någon av alla dessa fnissande praktikanter (se videos på Youtube) och andra tjejer han haft tillgång till. Föräldrarna har ju uppenbarligen litat på honom, då de låtit sina unga döttrar praktisera där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in