Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
KW avsåg att sälja reportaget till en mycket ansedd teknisk tidning vilket antyder hennes intresseinriktning som skulle spegla reportaget. Jag tror också att hon avsåg delta vid raketuppskjutningen vid Bornholm och kanske även skulle intervjua Kristian Bengtsson. Exakt samma tidning hade nämligen tidigare publicerat reportage med just Bengtsson (innan Bengtsson bröt med Madsen). Hennes reportage kunde sålts in som en uppföljare till den tidigare artikeln.
Om Madsen förstod det hamnade det nog inte i god jord. Glöm inte att Madsen också ansåg vara paranoid, han kan lätt fått för sig att artikeln mest troligt skulle komma att handla om Bengtsson eftersom det var endast han som skulle stå för raketuppskjutningen. Han kan ha känt sig lurad och trott att dom gjort detta i maskopi mot honom.
Trots att detta endast var en helt egen tankekonstruktion kan det med hans hat/hämndbegär mot sin exkollega fått honom att explodera av ilska.
Ödets ironi gjorde att uppskjutning blev framskjuten ca en vecka och Madsen själv istället blev häktad för mansdrap, senare mord på Kim Wall.
Mycket spekulation.
Jag tror det kan ha gått till så här.
PM flörtar med kW ett par gånger under resan, han blir frustrerad när hon aldrig ger med sig.
PM bestämmer sig för att dyka då han inte får till den sexuella inviten.
KW blir då skärrad då hon inte vet hur säkert ubåten fungerar under vatten.
KW vägrar gå under däck.
PM tvingar ner KW under däck och slår luckan i huvudet på henne när hon är på väg ner.
Han sa säkert:
- damerna först och drämde igen luckan när hon gick ner, han blev frustrerad över att bli nekad gång på gång att ha sex. PM är antagligen en sån figur som varit en brudmagnet genom sitt kändisskap och kunde inte ta ett nej kombinerat med någon psykisk diagnos så var KW i underläge från minut ett då dom steg ombord.
Förmodligen våldtar han henne när hon är avsvimmad och det är därför han blir tvungen att stycka kroppen för att göra av med bevisen.
Kanske hade han även droger ombord så han tar något piller och sover en stund för att sedan besluta om styckning.
Enligt mig är det här ett solklart fall för mord och inte dråp.
Alla hans ageranden efter "olyckan" är tecken på att han är en skyldig man.