2017-09-08, 12:13
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Och nu har propagandasidan "Granskning Sverige" stängts ned på Facebook efter att ha ringt upp medlemmar i Jagärhär och hotat och varit allmänt otrevliga.
Jag vill tacka alla andra Jagärhär-are för att ha stått på sig mot hatet som försöker skrämma allt och alla.

#jagärhär !

Hatet har alltså segrat. Men bara tillfälligt, som tur är är GS redan tillbaka
Citera
2017-09-08, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Människor inom grupper som Jagärhär är ärketyper på dubbelmoral. Dom gör en grupp som är helt rätt i tiden. Det dom gör är inte kontroversiellt även om dom själva vill se sig som förkämpar.
Dom själva hatar precis lika mycket som andra, men genom sina likasinnade så upprätthåller dom illusionen av sig själva som de godaste av de goda.
Jo fast du måste också förstå hur deras världsbild ser ut. Att dom hatar på andra människor och ibland förstör livet för folk rättfärdigas med att dom faktiskt gör något som i deras värld är gott. Vilka metoder som helst är i princip välkomna för dom och det gör att dubbelmoral och dylikt också kan rättfärdigas. I deras värld är dom hjältar oavsett vad. Det har dom ju blivit inpräntade av alla inom kultureliten, skolan, myndigheterna, osv.

Jagärhär är ju som bekant inget annat än en sekt. Och därför finns också såna här sektdrag tydligt...
Citera
2017-09-08, 17:23
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Jo fast du måste också förstå hur deras världsbild ser ut. Att dom hatar på andra människor och ibland förstör livet för folk rättfärdigas med att dom faktiskt gör något som i deras värld är gott. Vilka metoder som helst är i princip välkomna för dom och det gör att dubbelmoral och dylikt också kan rättfärdigas. I deras värld är dom hjältar oavsett vad. Det har dom ju blivit inpräntade av alla inom kultureliten, skolan, myndigheterna, osv.

Jagärhär är ju som bekant inget annat än en sekt. Och därför finns också såna här sektdrag tydligt...
Det de ägnar sig åt är dessutom rätt kontraproduktivt. #Jagärhär bidrar snarare till att polarisera debatten ytterligare än att "lyfta den".

Genom sin mängd ser de till att deras likartade inlägg hamnar överst. De har med tiden blivit lätta att identifiera (medlemmar/tilltal/val av argument) och jag tror att allt fler undviker dessa diskussioner då de i stort sett är utgörs av upprepningar (kanske har vi en förklaring i den debattmanual som #jagärhär:s representanter i tråden vägrar svara på om den existerar eller ej).

Så, deras ständiga upprepningar gör dem ointressanta och deras aggressiva sätt att spamma leder i många fall till att de helt blockeras från vissa sidor.

Det gör att diskussionerna bli ensidiga - ekokamrarna förstärks och det har #jagärhär bidragit till.

Sedan har många medlemmar en tendens till att mästra, de talar om allt "hat" i trådar där det största problemet är att människor inte uttrycker sig som de skulle önska.

Min åsikt är att man behöver se bortom ordval och söka förstå VAD någon vill ha sagt. Det tror jag inte att #jagärhär skulle ställa sig bakom.
Citera
2017-09-08, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det de ägnar sig åt är dessutom rätt kontraproduktivt. #Jagärhär bidrar snarare till att polarisera debatten ytterligare än att "lyfta den".

Genom sin mängd ser de till att deras likartade inlägg hamnar överst. De har med tiden blivit lätta att identifiera (medlemmar/tilltal/val av argument) och jag tror att allt fler undviker dessa diskussioner då de i stort sett är utgörs av upprepningar (kanske har vi en förklaring i den debattmanual som #jagärhär:s representanter i tråden vägrar svara på om den existerar eller ej).

Så, deras ständiga upprepningar gör dem ointressanta och deras aggressiva sätt att spamma leder i många fall till att de helt blockeras från vissa sidor.

Det gör att diskussionerna bli ensidiga - ekokamrarna förstärks och det har #jagärhär bidragit till.

Sedan har många medlemmar en tendens till att mästra, de talar om allt "hat" i trådar där det största problemet är att människor inte uttrycker sig som de skulle önska.

Min åsikt är att man behöver se bortom ordval och söka förstå VAD någon vill ha sagt. Det tror jag inte att #jagärhär skulle ställa sig bakom.
Ja men det där är gammalt. Att JÄH är kontraproduktiva och att dom bara går in i debatten för att förstöra för oliktänkande vet vi redan.

Vad som däremot är väldigt anmärkningsvärt är att dom verkligen suger på att debattera! Vad är deras argument egentligen? Har kollat igenom en rad debatter med dom men inte hittat ett enda vettigt argument annat än "ååååh du är en vit kränkt man!! Hälsningar en rosahårig arbetarkvinna med går på fittan från arbetarområdet Södermalm"... Det är liksom inte ett argument utan ett skrattretande försök att "äga"!

Pajasar är vad dom är!

(Yes, jag bidrog med lite hat för mitt eget nöjes skull)
Citera
2017-09-08, 17:40
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Ja men det där är gammalt. Att JÄH är kontraproduktiva och att dom bara går in i debatten för att förstöra för oliktänkande vet vi redan.

Vad som däremot är väldigt anmärkningsvärt är att dom verkligen suger på att debattera! Vad är deras argument egentligen? Har kollat igenom en rad debatter med dom men inte hittat ett enda vettigt argument annat än "ååååh du är en vit kränkt man!! Hälsningar en rosahårig arbetarkvinna med går på fittan från arbetarområdet Södermalm"... Det är liksom inte ett argument utan ett skrattretande försök att "äga"!

Pajasar är vad dom är!

(Yes, jag bidrog med lite hat för mitt eget nöjes skull)
De tvingas inte vässa sina argument då dessa aldrig prövas. Oavsett vad de skriver så framhålls det av övriga som fint och tänkvärt. Är man admin i gruppen (och man) kan man dessutom räkna med att hamna överst i kommentarsfältet då så många av de kvinnliga medlemmarna strömmar till med lovord och hjärtan.

OM det kommer motargument dränks dessa i nonsens till dess att motståndaren inte orkar mer.
Citera
2017-09-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag ställde en fråga. Stämmer GS:s påstående att era medlemmar Marie-Louise Johansson och Josefin Lindell-Sjögren sprider en debattmanual internt?

Har ingen aning, och varför frågar du inte dom själv? Jag har inte sett någon debattmanual.

Jag har förklarat hur jagärhärgruppen fungerar, tänker inte göra det nu igen.
Det verkar inte som det går in iallafall så det är ingen idé. GS blev bortplockade pga att de skrev ut hot på sin sida. Som sagt, FB har regler som man ska följa, och olaga hot är något som inte får förekomma på FB. Alltså togs sidan bort.

Att ni håller på och snattrar om det ena eller det andra förändrar ingenting.
Jagärhär är en grupp med lite regler osv, men det är den enskilde som själv ansvarar för vad man skriver på FB, gruppen. Detta verkar inte gå in nånstans och kvittar hur många ggr jag förklarar det.

En Tråd finns öppen där medlemmar kan skriva om man vill, sedan EN tråd där medlemmar kan tipsa om någon sida osv där det förekommer hot och hat.
MEN, sen är det upp till var och en att skriva någonstans eller OM man vill skriva något, eller HUR man skriver osv. INTE gruppen som bestämmer det.

Hur svårt kan det vara att fatta detta?

Har ni frågor om jagärhär, gå in på gruppens hemsida eller ställ frågorna till dom direkt.
Citera
2017-09-09, 16:48
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Har ingen aning, och varför frågar du inte dom själv? Jag har inte sett någon debattmanual.

Det verkar inte som det går in iallafall så det är ingen idé. GS blev bortplockade pga att de skrev ut hot på sin sida. Som sagt, FB har regler som man ska följa, och olaga hot är något som inte får förekomma på FB. Alltså togs sidan bort.

Jagärhär är en grupp med lite regler osv, men det är den enskilde som själv ansvarar för vad man skriver på FB, gruppen. Detta verkar inte gå in nånstans och kvittar hur många ggr jag förklarar det.

En Tråd finns öppen där medlemmar kan skriva om man vill, sedan EN tråd där medlemmar kan tipsa om någon sida osv där det förekommer hot och hat.
MEN, sen är det upp till var och en att skriva någonstans eller OM man vill skriva något, eller HUR man skriver osv. INTE gruppen som bestämmer det.

Har ni frågor om jagärhär, gå in på gruppens hemsida eller ställ frågorna till dom direkt.

Vad var det för hot som GS stod för då?
Citera
2017-09-09, 17:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Du kan väl höra dig för internt. Få i den här tråden är nog villiga att outa sig inför #jaghärhär:s politiska kommissarier.
Citat:

Det du upprepar i dina inlägg är hur det fungerar i teorin. Det vi beskriver är hur det fungerar i praktiken. Faktum kvarstår:
1) Ni plockar inte bort människor som uttryckt sig hatiskt så länge de sympatiserar med vänstern.

2) Ni har ansvar för vad ni själva skriver men effekten kommer inte av enskilda inlägg utan av att ni agerar i grupp och ni agerar som en åsiktsmobb (för du kan inte neka till att era åsikter är likartade).
När era administratörer som själva har uppenbara politiska sympatier säger åt er att marschera så marscherar ni i takt och ser till att den åsikt de vill ska dominera ett debattfält gör det. I början fick ni t om instruktioner om hur ni skulle uttrycka er, men nu sitter det utan att behöva påtalas.

3) Den tråd du beskriver fungerar på liknande sätt i miniformat. Där kan ni "tipsa" varandra vilket har till följd att ni i mindre skala samverkar till att dränka en debatt med era "argument".

På så vis förstör ni diskussioner och ni bidrar till ett mer polariserat debattklimat.
Senast redigerad av Tinuviel 2017-09-09 kl. 17:12.
Citera
2017-09-09, 17:10
Bannlyst
Citat:

Er version, ja. Men vad skrev de egentligen?
Citera
2017-09-09, 17:11
Medlem
Citat:

Kan du då svara på min enkla fråga (jag reducerar den till att bli en ja eller nej fråga):
Har JÄH någonsin gått in och "tillrättalagt" någon vänstersajt någonsin? Ni är ju politiskt obundna så det borde ni isf gjort
Citera
2017-09-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Er version, ja. Men vad skrev de egentligen?

Skämtar ni med mig nu eller? Det finns skärmdumpar från GS sida och det de skrev precis innan dom blev bortplockade. Kolla på IRM sida tex, där finns skärmdump upplagd.

Det är inte vår version, det är GS version.
Citera
2017-09-09, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Nej jag svär, den där bokstavspetitessen fragmenterade min upplevelse så att kaos uppstod så att jag öh inte kunde se fitthåret, nu ska jag inte störa mer

Ok, i såfall ber jag om ursäkt. Jag gillar din signatur, föresten.

Citat:
Skämtar ni med mig nu eller? Det finns skärmdumpar från GS sida och det de skrev precis innan dom blev bortplockade. Kolla på IRM sida tex, där finns skärmdump upplagd.

Det är inte vår version, det är GS version.

IRM, det är väl nån typ av hatsida? Dit tänker åtminstone inte jag ta mig. Vill du ha någon trovärdighet här får du nog citera med ordentlig källhänvisning. Borde inte vara så svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in