2017-09-08, 20:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Ingen jävel har väl påstått att det är SAMMA byxor???? Jag påstår att typ den byxsorten används oftast av M.R. Som ett exempel bad jag er titta. Jag har inte menat att byxorna ska analyseras. Kan mycket väl vara olika byxor. Har aldrig tänkt att det kunde vara samma. STILEN, klädstilen.
Du har tagit över pudelns jobb nu ser ja, ugglan. Lycka till.

*Suck*

Jag har tittat på MR:s Facebook-sida och det stämmer att han har den typen av byxor på sig på en av bilderna. Men det finns säkert många fler som trivs med sådana byxor. KM påstås ju vara typ elektriker och PU är ju snickare.
Citera
2017-09-08, 20:30
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Så kan det vara, vi vet ju inget säkert. Mina tankar utgår enbart ifrån ett scenario att bilden är tagen vid intervjutillfället. Men vet, det gör vi ju inte.

Nej, vi vet ju inte.
Citera
2017-09-08, 20:32
Medlem
Citat:
Nej, PR låg inte i lumpen då.

Hade han avslutat lumpen då? Han hade ju lägenheten på Stadt i väntan på lumpen har jag för mig att du skrev. (Du skrev att försvaret betalade hyran.)
Citera
2017-09-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unipin
Han är ju livrädd för att hans identitet ska komma ut, bilden måste väl tagits vid ett senare eller tidigare tillfälle. Annars hade nog konversationen gått så här:
"- Får vi ta en bild på dig?
- Nej, absolut inte!
- Men, kan vi inte få ta en bild på din skugga i alla fall?
- Ja, det går bra, hur ska jag stå? Se till att få med byxorna bara, så folk kan spekulera lite!"
Känns inte troligt att det är han om han nu är tärd och uppstressad, han borde flytt så fort de ens tog upp kameran.
Håller med dig. Allt är såklart möjligt men det är inte särskilt troligt att han skulle ställa upp på en bild även om ansiktet inte är med. Det är min fulla tro att detta inte är pilot.
Senast redigerad av divadnil 2017-09-08 kl. 20:41.
Citera
2017-09-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Inte som jag ser det. MÖ ser jag som slankare, med mörkare pigment. MÖ har en annan färg och form.

Det är svårt att se sådant på en bild när solen ligger på. Personen på bilden verkar bära en väska på axeln. Det kan stämma med MÖ.
(Dock osäkert om det är en väska. Något finns det iaf på axeln.)

ed. tvåa på den
Senast redigerad av nopomil 2017-09-08 kl. 20:39.
Citera
2017-09-08, 20:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är svårt att se sådant på en bild när solen ligger på. Personen på bilden verkar bära en väska på axeln. Det kan stämma med MÖ.
(Dock osäkert om det är en väska. Något finns det iaf på axeln.)

Absolut kan det vara så att mannan håller vänster arm "uppåtvikt" för att med handen hålla i en väskas axelband.
Citera
2017-09-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Anklagar ogärna folk för mord det är polisens jobb...men kan väl säga att vissa som nämns i tråden borde var intressanta för lagens väktare

Ja det är sant. Man har nog varit lite för ivrig arr spekulera om eventuella gm.
Får hoppas polisen får tummen ur arslet och slutför detta.
Man blir ju inte allt för säker. Med tanke på att de inte har gripit dessa ungdomar som har kastat ägg på hus hela sommarn.
Tror att rikskrim behöver komma, för att det ska hända något.
Citera
2017-09-08, 20:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hade han avslutat lumpen då? Han hade ju lägenheten på Stadt i väntan på lumpen har jag för mig att du skrev. (Du skrev att försvaret betalade hyran.)

Han ska ha fått lägenheten strax innan lumpen och försvaret (staten) betalade. Han jobbade redan lite på Stadt innan lumpen och efter lumpen blev det mer. Jag antar att staten slutade att betala hyran då lumpen var avklarad och att han (och syster U?) började betala sedan. -92 var han i Göteborg, efter att ha jobbat i K-hamn, i alla fall under sommaren när Helena försvann.
Citera
2017-09-08, 21:00
Medlem
Jag kollade upp MR. Och han har en ingift kriminalare i släkten. Hans systers svärson är Jon*ie Hä*g
Citera
2017-09-08, 21:03
Medlem
Citat:
Han ska ha fått lägenheten strax innan lumpen och försvaret (staten) betalade. Han jobbade redan lite på Stadt innan lumpen och efter lumpen blev det mer. Jag antar att staten slutade att betala hyran då lumpen var avklarad och att han (och syster U?) började betala sedan. -92 var han i Göteborg, efter att ha jobbat i K-hamn, i alla fall under sommaren när Helena försvann.
Är du helt säker på att du har fått rätt information här - reagerade på just detta förra gången det var på tapeten. Vem har någonsin hört om en värnpliktig som får bo i en svit på ett hotell i en annan stad, betalt av försvaret? Som anställd i så fall. Detta kan ha varit ett extremt undantag visserligen så osvuret är bäst. Som värnpliktig får du knappt en dagpeng (jo en liten får man) en gång.

OT: Puh vad skönt. Tyckte tråden höll på att förstöras totalt men nu är det ok igen.
Citera
2017-09-08, 21:08
Medlem
Skurtrasans avatar
Ärligt talat, vad sysslar ni med i denna tråd? Ni famlar och dribblar om massa skit hela tiden, varför inte invänta tiils polisen , som vet, gör ett uttalande om vem som är misstänkt?
Ni tror, anar och tycks veta, men i själva verket är det inget som för detta vidare, inte en enda millimeter. Skärpning.
Ni borde ta hänsyn till dom som ni lägger ut med namn, är dom oskyldiga så är det bedrövligt. Skärpning.
Citera
2017-09-08, 21:17
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Är du helt säker på att du har fått rätt information här - reagerade på just detta förra gången det var på tapeten. Vem har någonsin hört om en värnpliktig som får bo i en svit på ett hotell i en annan stad, betalt av försvaret? Som anställd i så fall. Detta kan ha varit ett extremt undantag visserligen så osvuret är bäst. Som värnpliktig får du knappt en dagpeng (jo en liten får man) en gång.

OT: Puh vad skönt. Tyckte tråden höll på att förstöras totalt men nu är det ok igen.

På den tiden var det så, åtminstone här där jag bor, att försvaret betalade för lägenhet, om man hade en sådan. Det verkar ha varit så där också. Det kanske inte var så att de visste att lägenheten var i ett hotell, utan att de betalade för den lägenhet man redan hade. Det senare är min spekulation. Jag vet inte hur det funkade där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in