2017-09-08, 20:04
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Hm, ja den ÄR bred. Vad är det som "sticker ut" vid vänster axel? Är det armen man ser? Skuggan är ju vriden så det är svårt att avgöra proportionerna av kroppen utifrån den.

Men visst är det glasögon man ser?

edit: kan det vara en väska kanske

Jag tänkte också på "saken" på axeln. Jag kan tänka mig att hans vänstra armbåge skjuter ut från kroppen, och att det är den man ser till vänster på skuggan. Om det är så, kan det kanske vara handen som syns vid axeln?

Ja, jag tycker också att det ser ut som glasögon. Eftersom det är sol, kanske det är solglasögon?
Citera
2017-09-08, 20:06
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag tänkte också på "saken" på axeln. Jag kan tänka mig att hans vänstra armbåge skjuter ut från kroppen, och att det är den man ser till vänster på skuggan. Om det är så, kan det kanske vara handen som syns vid axeln?

Ja, jag tycker också att det ser ut som glasögon. Eftersom det är sol, kanske det är solglasögon?

Ja, det är troligen solglasögon.
Citera
2017-09-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Hur många vakter har uniformsbyxa av piratmodell med stretchparti bak?

Flera har skrivit om piratmodell? Vad menas med det?
Citera
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Helt riktigt: Det är vänster armbåge som skjuter ut och högst sannolikt är det handen som syns uppe vid axeln. Jag har studerat den här bilden sedan cirka en vecka tillbaka och det finns intressanta detaljer.

När jag skrev mitt inlägg 20940 var min mening att försöka få igång en granskning av bilden.
Citera
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Är alla med på att mannen på radions bild har en "fluffig" jumper på sig som slutar i höjd med lillfingret?

Är det inte en söm på byxorna?

Det ser ut som en byxficka på höger ben (lodrätt dragkedja).
Citera
2017-09-08, 20:09
Medlem
Stryknings avatar
Citat:

Det är det nog
Citera
2017-09-08, 20:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Nej, det är inte samma tyg och inte samma färg. Ni som kan, spara ner bilderna och ta upp dem i förstoring.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-08 kl. 20:12.
Citera
2017-09-08, 20:11
Medlem
Jag utgår ifrån att det är någon random, tror inte pilot ställer upp på bild, inte ens på det sättet.
Var tog MissMora vägen?
Citera
2017-09-08, 20:11
Medlem
Ej overksam;

Försöker få kontakt med en gammal vän som var på Stadt den aktuella kvällen. Personen har bekräftat att han varit förhörd

En annan källa som uppger att han bestämt vill minnas en person som sagt att han pratat med Helena på kvällen trots alla turer fram och tillbaka

En Saab 900, Vit till färgen

Säkra uppgifter om en man som var frånvarande i början av juni. Denne person förefaller även ha blivit mer restriktiv till att träffa för honom okända personer

Har fått några foton från -92 som jag inte kommer publicera, däremot använda för eget bruk i vidare efterforskningar.

Tills något annat bevisas tror jag de flesta småhändelser som rabblats upp här på tråden, faktiskt hänger ihop! Om än att vissa tidsangivelser behöver korrigeras.

/Propparn
Citera
2017-09-08, 20:12
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nej, det är inte samma tyg och inte samma färg. Ni som kan, spara ner bilderna och ta upp dem i förstoring.

Det kan ju vara nyansskillnad på tygen. Dessutom kanske solen lyser på ett annat sätt än på det övre partiet? Det ser i alla fall ut som en vågrätt söm, tycker jag.
Citera
2017-09-08, 20:13
Medlem
Han är ju livrädd för att hans identitet ska komma ut, bilden måste väl tagits vid ett senare eller tidigare tillfälle. Annars hade nog konversationen gått så här:
"- Får vi ta en bild på dig?
- Nej, absolut inte!
- Men, kan vi inte få ta en bild på din skugga i alla fall?
- Ja, det går bra, hur ska jag stå? Se till att få med byxorna bara, så folk kan spekulera lite!"
Känns inte troligt att det är han om han nu är tärd och uppstressad, han borde flytt så fort de ens tog upp kameran.
Citera
2017-09-08, 20:13
Medlem
Citat:
Är alla med på att mannen på radions bild har en "fluffig" jumper på sig som slutar i höjd med lillfingret?

Sur idag?

EDIT: menar du allvar? Jag trodde du var spydig -förlåt

Citat:

Ja, solglasögon kan det vara.

Om handen syns uppe vid axeln är det som jag trodde var hängslen till byxorna handen... okej, inte så enkelt att tolka en skugga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in