2017-07-06, 20:20
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
Dedär visar ju inte på något sätt att hon är dålig på att stava, "så" och "toh" är ju slinta på tangenterna missar.
Men ändå...haha.
Citera
2017-07-08, 18:53
Medlem
Det är läskigt, jag har B på Facebook och det var valp in och hund ut. Så fort valpen kom in blev Messi ointressant. Två hundar har aldrig fungerat för B, jag tror inte det kommer fungera nu heller.

OT:

Jsg var aktiv i tråden för många år sedan, men tänkte starta på nytt nu när jag faktiskt är myndig på riktigt. Undrar var Sinfon, kardinal, hyper, etc är och hur insatta de är i B idag.
Citera
2017-08-03, 19:05
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugsvampsisglass
Det är läskigt, jag har B på Facebook och det var valp in och hund ut. Så fort valpen kom in blev Messi ointressant. Två hundar har aldrig fungerat för B, jag tror inte det kommer fungera nu heller.

OT:

Jsg var aktiv i tråden för många år sedan, men tänkte starta på nytt nu när jag faktiskt är myndig på riktigt. Undrar var Sinfon, kardinal, hyper, etc är och hur insatta de är i B idag.

Vilka hyper-spännande tonår du måste haft! Jag har god kontakt med Berny idag - dock kan jag inte bidra med skvaller pga vår vänskapsrelation utan hänvisar istället till hennes nuvarande aktiva blogg:

http://finest.se/bernynoren/
Citera
2017-08-03, 19:43
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Vilka hyper-spännande tonår du måste haft! Jag har god kontakt med Berny idag - dock kan jag inte bidra med skvaller pga vår vänskapsrelation utan hänvisar istället till hennes nuvarande aktiva blogg:

http://finest.se/bernynoren/

Ni har ingen vänskapsrelation. Du är en nyttig idiot som hon just nu har nytta av.
Citera
2017-08-04, 08:06
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Ni har ingen vänskapsrelation. Du är en nyttig idiot som hon just nu har nytta av.

Känner du Mig eller Berny (eller har du hört något obekräftat skvaller från en väns kollegas kusins fd rumskamrat)? Om inte så är ditt uttalande helt och hållet ogiltigt - du backar dessutom inte upp ditt uttalande med några som helst indikationer på att Jag skulle vara "en nyttig idiot" som Berny "just nu" har nytta utav... vi har känt varandra "hyfsat länge".

Om jag gissar rätt så är du istället, av någon anledning, förbannad för att jag fortfarande existerar.
Senast redigerad av Hyperexium 2017-08-04 kl. 08:12.
Citera
2017-08-04, 12:39
Avslutad
Ny hund igen...
Citera
2017-08-04, 13:54
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Känner du Mig eller Berny (eller har du hört något obekräftat skvaller från en väns kollegas kusins fd rumskamrat)? Om inte så är ditt uttalande helt och hållet ogiltigt - du backar dessutom inte upp ditt uttalande med några som helst indikationer på att Jag skulle vara "en nyttig idiot" som Berny "just nu" har nytta utav... vi har känt varandra "hyfsat länge".

Om jag gissar rätt så är du istället, av någon anledning, förbannad för att jag fortfarande existerar.

Jag baserar det på att Berny lider av den kvinnliga varianten av psykopati (borderline). Vänner och husdjur är objekt i hennes värld. Fråga dig själv hur många gamla vänner hon har kvar och hur många gamla vänner som hatar henne.
Det skulle inte förvåna mig om du är hennes äldsta vän och då hade ni väl en period där ni var riktigt osams?
Under den perioden hade du väl heller inga problem med att skvallra om henne?
Hmm...connect the dots.

Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ny hund igen...

Hur ser flocken ut i övrigt, någon stackare som fått lämna efter att nyhetens behag lagt sig?
Senast redigerad av langaocb 2017-08-04 kl. 13:58.
Citera
2017-08-04, 14:55
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Jag baserar det på att Berny lider av den kvinnliga varianten av psykopati (borderline).

LOL... "den kvinnliga varianten". No further comments.

Citat:
Fråga dig själv hur många gamla vänner hon har kvar och hur många gamla vänner som hatar henne.

Nej, jag behöver inte fråga mig själv det. Det råkar ju nämligen vara DERAS problem. Det är varken sunt eller hälsosamt att hata och jag själv undviker det så långt det är möjligt.

Citat:
Det skulle inte förvåna mig om du är hennes äldsta vän och då hade ni väl en period där ni var riktigt osams? Under den perioden hade du väl heller inga problem med att skvallra om henne?

Jag vet inte vad för typ utav liv Du lever men det är ganska naturligt i Min värld att nära vänner bråkar ibland men löser det förr eller senare då även det ingår i äkta vänskap. Jag minns inte heller att jag skulle ha skvallrat om något som skadat Berny - jag tror nog att hon skulle ha sagt det till mig i så fall.

Connect the dots? Lycka till med att hitta "the red dot". MVH.

Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag baserar det på att Berny lider av den kvinnliga varianten av psykopati (borderline). Vänner och husdjur är objekt i hennes värld. Fråga dig själv hur många gamla vänner hon har kvar och hur många gamla vänner som hatar henne.
Det skulle inte förvåna mig om du är hennes äldsta vän och då hade ni väl en period där ni var riktigt osams?
Under den perioden hade du väl heller inga problem med att skvallra om henne?
Hmm...connect the dots.

Hur ser flocken ut i övrigt, någon stackare som fått lämna efter att nyhetens behag lagt sig?
Citera
2017-08-06, 00:07
Medlem
BlueSnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Ville bara skriva att jag ångrar djupt den dagen jag lånade hennes bok från biblioteket och läste. Jag var en skör ung person, men fortfarande stabil med huvudet ovanför ytan. Jag vet inte vad det var med den boken, men i efterhand, många många år senare sittandes här med grava ångestproblem förstår jag att den var inkörsporten till min mycket destruktiva och mörka bana. Självskadebeteenden, de ena med det andra. Givetvis är inte hon helt ansvarig, men den där bokjäveln gjorde något med mig.. och inte var det något bra.

Hade en uppsjö av väninnor som blev som förbytta och började med självskadebeteenden just efter den boken. De skars i armarna åt höger och vänster och de sminkade upp sig till vansinne. Vissa är ännu inte ute i arbetslivet eller har någonsin varit fast de är närmare 30, knaprar mediciner och och skriver långa texter på sina sociala medier om deras hårda liv.

Säger väl ej att detta är B som är att skylla, men något hände då definitivt så fort de lagt ned boken. Mycket underligt fenomen.

... Men hade väl kanske skett ändå, fast med någon annan "trigger".

Var väl också ute på hal is i yngre dagar men inte så speciellt lättpåverkad. Läste i och för sig aldrig boken då intresset var svalt för dylikt. Räckte att slänga ett getöga på omslaget och man tänkte direkt att det var någon uppmärksamhetssökande kaosdam och kändes inte speciellt givande eller allmänbildande att läsa.

Ja, ändå sitter man här i tristess en lördagsafton och läser runt bland ämnen man egentligen aldrig funderar över. Illa. Men är något osunt underhållningsvärde i denna soppa av tragikomik.
Citera
2017-08-10, 20:37
Avslutad
Personer med borderlineproblematik är sina egna värsta fiender. Det är ingenting unikt för just Berny. Det unika med henne är att hon hittade en plattform och ett annorlunda språk, som gjorde att hon kunde få ut sitt minst sagt förvirrade budskap till allmänheten men i synnerhet till andra redan trasiga, eller på väg att bli, personer. Vilket skapade en undergroundkultur där ingen behövde dölja eller skämmas för sitt dåliga mående. Tvärtom. Det var eftersträvsamt att vara så sjuk som möjligt, vilket många fortfarande betalar priset för i dag, när glitterfesten är över sedan länge och drottningen själv har gått vidare, men uppenbarligen inte till det normala som är så hett eftertraktat i hennes värld. Berny kommer alltid att tvingas nöja sig med något mittemellan, eller det minst dåliga.

Jag ska inte utmåla mig själv som speciell på något vis, för det är jag inte, men som borderline själv, kan jag i mina nyktra stunder se sambanden och likheterna, men också det stora, ofta omedvetna, lidandet, hos alla de jag har träffat och känt med borderline. Det är en knepig grupp att tidigt fånga upp, och ge adekvat behandling, eftersom i många fall är behandling slöseri med resurser och meningslöst för patienten själv. Jag är helt övertygad om att många personlighetsstörda hade "mått bättre" av att inte finnas till längre. Mediciner kan som bäst lindra akuta symptom men ingen medicin kan utradera vem man är, om man samtidigt förväntas fungera i vardagen och ombesörja sig själv.

Att ge ut Bernys böcker, och därigenom ge en ung och problemfylld tjej all den uppmärksamheten, var ett förödande misstag. Vilket jag anser att man borde ha kunnat räkna ut redan då.
Berny har blivit unik just för att det unika har tilldelats henne.

Jag undrar om bokförlag generellt har tagit lärdom av Berny-historien, att faktiskt se bortom den ögonblickliga vinsten och fokusera på vem personen är som har författardrömmar och bokmanus. Och vilket större ansvar hela den branschen har.
Senast redigerad av GenesisP 2017-08-10 kl. 20:44.
Citera
2017-09-07, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Så "vännen" skall alltså vara denna AA?
(FB) Anna Ahnström hittad död i Karlstad. Polisen misstänker mord.

......

Älskar att hon inte ens kan stava/korrigera i sina inlägg...författare my ass.

"Så många genom året som dött. Bekanta pojkvänner Nicklas. Men också narkomaner som jag sett dö av överdoser. Barndomsvänner. Och så nu Anna. Som vände sig till mig för råd och stöd. Som att jag var stark en överlevare. Men som förstod när jag förklararade hur vi människor är både svaga och starka samtidigt. Jag gav henne mina egna knep i min kamp. Och Anna ville inte dö. Hon kämpade otroligt bra men glömde inte att visa omtanke och stötta sina vänner trots sin egen hårda väg tillbaka. Istället mördas hon. Någon toh hennes framtid drömmar andetag och möjligheter ifrån henne. Vi som kände henne vill ha svar på varför. Det finns inga svar. För inget hon kan tänkas ha gjort eller inte gjort är inte skäl nog att ta Anna ifrån oss. Jag tänker låta mig inspireras av Annas förmåga att bry sig och stötta andra trots att hon själv kämpade hårt"

Var det inte Anna Ahnströms pappa som Berny låg med? (De hade en sexuell relation ett tag) Gubben är över 50 kan tilläggas och har en fru som även accepterar gubbens slynor som han har vid sidan av.
Citera
2017-09-07, 18:40
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisssSweden
Var det inte Anna Ahnströms pappa som Berny låg med? (De hade en sexuell relation ett tag) Gubben är över 50 kan tilläggas och har en fru som även accepterar gubbens slynor som han har vid sidan av.

Om det är Janne du tänker på så tror jag inte han är pappa till Anna? Kan även tilläggas att han och hans fru har ett öppet äktenskap sedan många år, på hennes initiativ, där de båda har älskare vid sidan av och alla parter är medvetna om det upplägget. (Jag gillar honom inte heller, men rätt ska vara rätt. )

Edit: Såg nu också att han inte har samma efternamn. Men du kanske tänkte på någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in