2017-09-07, 05:04
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu hittade jag i BTs live-rapportering. Bättre än Ekstrabladet. Han band ihop anklarna. Men om han hissade upp henne uppochner vete fan. Får läsa vidate imorrn. Trött på danska språket nu.
Fast det gjorde han ju inte, för de var ju inte kvar på kroppen.
Citera
2017-09-07, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det kanske blir en för låg profil i vattnet vad gäller denna specifika ubåt? Det är därför jag tycker frågan är intressant.

Det blir en alldeles utmärkt profil för den är rund, har du missat att allt som är stealth är kantigt?
Citera
2017-09-07, 08:04
Medlem
portnoys avatar
Om vi nu ska anta att det i viss mån var planerat:

Jag tror att han isåfall haft en dröm om att göra något mot ett offer nere i ubåten i U-läge. Där har han full kontroll. Om offret inte är ubåtskunnig är det han och bara han som kan få upp ubåten igen.

Väl i U-läge kan han säga vad han vill ska ske. Visst, offret kan agera i panik och försöka motattackera, men den risken är han villig att ta.
Exakt vad som skedde lär ju aldrig komma fram men baserat på den befintliga bevisningen så är ju sexuella övergrepp ej orimligt.
Antingen går det som han vill och han tar livet av henne efteråt eller så sker det under en kamp, förhoppningsvis det senare.

När hon väl är borta så lugnar han sig och tänker igenom hur han ska lösa resterande problem med kropp, blod, ubåt.
Citera
2017-09-07, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Av det media rapporterat framstår det som att PM har sagt två olika saker vid två olika tillfällen.
Dels att kläderna åkt av i samband med att han hissade upp kroppen, och
dels att han tog av dem innan han knöt repen runt benen.

Det kan vara så att den första rapporteringen är en felaktig rapportering, fel översättning av svenska medier. Eller så är det så att han säger emot sig själv på denna punkten.
När det gäller hopbundna anklar OCH kläder som föll av så var det danska BT och danska Ekstrabladet som liverapporterade om det. Inga språkförbistringar där inte . Det var troligen därför åklagaren tjatade så mycket om hur det hade gått till när kläderna föll av. Madsen blev irriterad vid frågorna: du får fråga kvinnorna hur det går till. Idiot-madsen.
Citera
2017-09-07, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När det gäller hopbundna anklar OCH kläder som föll av så var det danska BT och danska Ekstrabladet som liverapporterade om det. Inga språkförbistringar där inte . Det var troligen därför åklagaren tjatade så mycket om hur det hade gått till när kläderna föll av. Madsen blev irriterad vid frågorna: du får fråga kvinnorna hur det går till. Idiot-madsen.

Som jag ser det är hela diskussionen om byxor av eller på vid uppfirandet av "den hela kroppen" meningslös och redan över. För han kommer att få erkänna att han styckade KW nere i båten, det känns ganska klart för mig, och polisen har nog tillräckligt med bevis för det redan nu. Så någon hel kropp har aldrig firats upp!

Men, huvudfrågan, hur dog hon, den har inte någon styrkt lösning ännu.
Citera
2017-09-07, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så kan det nog vara. Har de sök efter kroppsdelarna med tanke på att det är tyngda med sökbar metall. Kanske de skall söka efter metall och sen kan huvudet kanske vara insvep i ett lastnät typ som man har för att hålla fast gods på båtar vid hög sjö, kanske även de med metall tyngder.
De skulle kunna tråla med starka magneter. Köra med båtar bredvid varandra i en skallgång med trålar eller liknande som där finns magneter på. Borde vara görbart.
Citera
2017-09-07, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Om vi nu ska anta att det i viss mån var planerat:

Jag tror att han isåfall haft en dröm om att göra något mot ett offer nere i ubåten i U-läge. Där har han full kontroll. Om offret inte är ubåtskunnig är det han och bara han som kan få upp ubåten igen.

Väl i U-läge kan han säga vad han vill ska ske. Visst, offret kan agera i panik och försöka motattackera, men den risken är han villig att ta.
Exakt vad som skedde lär ju aldrig komma fram men baserat på den befintliga bevisningen så är ju sexuella övergrepp ej orimligt.
Antingen går det som han vill och han tar livet av henne efteråt eller så sker det under en kamp, förhoppningsvis det senare.

När hon väl är borta så lugnar han sig och tänker igenom hur han ska lösa resterande problem med kropp, blod, ubåt.
Jag håller med. Tror att Madsen är en person som njuter av att föreställa sig, planera och sedan verkställa. Han ville göra det i u-båten. Och hans grandiosa självbild gjorde antagligen att han antog att Raket-Madsen inte skulle bli misstänkt. Ingen skulle kunna bevisa att han inte satt iland henne. Det var där hans verklighetskontakt igen brast.
Citera
2017-09-07, 08:42
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Av det media rapporterat framstår det som att PM har sagt två olika saker vid två olika tillfällen.
Dels att kläderna åkt av i samband med att han hissade upp kroppen, och
dels att han tog av dem innan han knöt repen runt benen.

Det kan vara så att den första rapporteringen är en felaktig rapportering, fel översättning av svenska medier. Eller så är det så att han säger emot sig själv på denna punkten.
Det verkar ha varit två olika förklaringar angående hur det gick till när hon fick luckan i huvudet också.
Citera
2017-09-07, 08:49
Medlem
Påfallande är att han inte en enda gång visat sorg över att hon dog, sagt att det var förfärligt, haft samvetskval, velat be de anhöriga om ursäkt. Så skulle en människa - en normal människa - som förorsakat en olycka känna, även om det inte var dens fel. PM har däremot uttalat sig närmast ifriterat om den avlidna. Jag misstänker därför att hon på något sätt sabbat hans planer, gått emot hans manus. Hon förstörde hans upplevelse med att säga eller göra något som var fel, och för det är han bitter på henne. Antagligen är han också arg på henne för att han måste sänka Nautilus, och för att han blev fast. Noll empati, alltså.
Citera
2017-09-07, 08:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
I dette farvannet finnes det mer enn nok av militære kapasiter, så slapp av.

Polisen har nok den eksakte ruten på meteren.
Det tror jag också och då bör de kunna räkna ut var han har kastat av de olika delarna.
Det känns lite vingligt att han skulle ha lämpat ut armar, ben och huvud i farten.
Det intressanta är väl var ubåten stod still och hur länge den stod still.
Citera
2017-09-07, 08:55
Medlem
Jag tycker de kunde pressa honom på vad han känner för Kim Wall, be honom beskriva henne, hurdan hon var, som människa och journalist. Min gissning är att det skulle dyka upp något lite avfärdande, lite förringande, i svaret.
Citera
2017-09-07, 09:02
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Det som talar för PM:
Intressant detalj om att KW hade kramper, "udda" detalj man kanske inte skulle fantisera ihop?
Rörbitarna tyder på att det var oplanerat. Han tog det som fanns till hands i ubåten.
Det är väl inte ovanligt att folk får kramper efter en smäll i huvudet?
Citat:
Kramper är något som man mycket väl kan "fantisera" ihop, det är ju för övrigt inte någon "fantasi" eftersom det är väl känt att dödskramper kan uppstå, och kanske uppstod oavsett orsaken till hennes död. SÅ att han drar den historien är absolut inget som talar för honom.
Det behöver inte handla om dödskramper.
Under min tonårstid fick två personer i min omgivning kramper efter att ha skadat huvudet.
Den ena dök på huvudet i vatten där han inte skulle ha dykt. Troligen dog han senare.
Den andra sprang under lek av misstag in i en pelare med huvudet först.
Hela hans kropp sprattlade efter smällen men han blev återställd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in