2017-09-06, 23:56
Medlem
Citat:
Denna gång väljer han en ny plats, säger han, och när dom skall gå upp i tornet gungar det pga att ett fartyg passerat och därför tappar han taget om luckan och olyckan sker.

Det här var lite intressant. Det gör det åtminstone sannolikt att det skulle kunna ha gått till på det sättet. Fartyg som passerar kan skapa stora vågor. Känner att jag kan köpa hans förklaring om luckan. Däremot köper jag inte alls att han inte skulle ha styckat henne. Sedan kan förklaringen om luckan givetvis vara påhittad, men tycker den kan hålla. Kriminalteknikerna får pröva lite mer i detalj med vågor och annat.
Senast redigerad av liketothink 2017-09-07 kl. 00:00.
Citera
2017-09-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Var har du fått den uppgiften ifrån att rören perforerat kroppen?
Som åklagaren redogjorde på pressträffen så var torson belagd med stickskador som hål och sedan tryckt på i syfte att tömma ut luft (lungor, inre organ kroppsvätskor)
Någon uppgift om att rören skulle ha stuckits in i kroppen har jag inte sett. Endast att rören fästs på ett bälte, och det ska vara en typ av spännband av nylon.
Jag svarade på ett inlägg. Märk väl.
Avsikten med rören kan tolkas på olika sätt.
Det behöver inte tjafsas vidare om det. Alla har vi olika åsikter.
Citera
2017-09-06, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Som jag förstår det av rapporteringen så band han ihop anklarna. Band sen ett rep om henne och hissar upp. Hur fan kan då kläderna ramla av benen? Med hopbundna anklar? Han tänkte fel när han diktade ihop detta.
Bra tänkt där Picasso - klart strumpbyxorna inte kunnat halka ner. Farligt det där med lögner - man får verkligen vara skärp och ha bra minne - sköt sig själv i foten ytterligare en gång alltså.
En annan sak är hur han skall förklara att han hissat upp Kim med rörbältet runt kroppen genom tornet
måste bli väldigt tungt och så skrymmande att kroppen kanske inte kunnat tas upp hel den vägen som han påstår - alltså ytterligare en lögn som antagligen inte håller vide en eventuell test.
Citera
2017-09-07, 00:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det stämmer nog inte att media fått sin information före Madsen, det Media får veta och rapporterar om- det är sådan information som polisen eller P.M,s advokat redan konfronterat Madsen med.
Om P:M hör på nyhetsrapporterna så är det inget nytt för honom- han har alltså redan förhörts eller konfronterats med samma information.
(Men häktade i Danmark är inte isolerade från omvärlden som i Sverige i första skedet av häktning..)

Det skrev jag inte heller, jag skrev att de gått ut i media med saker de inte förhört Madsen on. Informationen hade han säkert fått, men inte blivit förhörd. Stor skillnad.
Citera
2017-09-07, 00:01
Medlem
Citat:
Som jag förstår det av rapporteringen så band han ihop anklarna. Band sen ett rep om henne och hissar upp. Hur fan kan då kläderna ramla av benen? Med hopbundna anklar? Han tänkte fel när han diktade ihop detta.
Ja det fodras en del tänk för att få det att se ut som sanning, det hade han inte, så vi kan glömma det att byxorna åkte vid upphissandet, de togs av tidigare vid hans kinkysex. Och varför skulle han hissa upp henne hel? Kroppen kan säkert bevisas styckad inne i ubåten.
Citera
2017-09-07, 00:02
Medlem
Browndawgs avatar
Han tog nog av trosorna för att intima delarna skulle sköljas av ordentligt i vattnet så inte hans DNA hittades där nere.

Hoppas dom testar hur lätt den där mastodont-luckan går att rucka på såpass att den slår igen... Men det utgår jag från att man gjort eller gör.
Citera
2017-09-07, 00:04
Medlem
trngws avatar
Citat:

Av det media rapporterat framstår det som att PM har sagt två olika saker vid två olika tillfällen.
Dels att kläderna åkt av i samband med att han hissade upp kroppen, och
dels att han tog av dem innan han knöt repen runt benen.

Det kan vara så att den första rapporteringen är en felaktig rapportering, fel översättning av svenska medier. Eller så är det så att han säger emot sig själv på denna punkten.
Citera
2017-09-07, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
oj, jag måste förklara att jag för närvarande befinner mig i Malmö, och här kan vi se Danskt TV-
jag kollar allt som rapporteras, och hintar i tråden. Men länkar inte som du förstår.
Men som sagt mina uppgifter kommer från Danska TV-nyheterna.
Men det var så Madsen förklarade.
Teorin om luckan kan ni släppa.
Även Madsens olika förklaringar kan vi lämna därhän. Han ljuger i allt han säger.

Ja, har det på känn, hans näsa är nog alldeles slingrig inne i cellen.

Aftonbladets rapportering säger att han band ihop hennes händer för att kunna lyfta upp henne i tornet. Har läst det i ett par andra svenska medier också. Danska har jag dock låtit bli, lite per automatik.. Det kan vara så att ett par svenska medier är mindre bra på danska, precis som jag, helt enkelt.
Citera
2017-09-07, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
För en sexualsadist är exempelvis våld det primära inte sex, därav bör man inte göra en alltför stor grej av ett par strumpbyxor.
Tänker på fallet Holm där ner dragna byxor tydde på sex inget annat trots många detaljer i fallet.
Citera
2017-09-07, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det skrev jag inte heller, jag skrev att de gått ut i media med saker de inte förhört Madsen on. Informationen hade han säkert fått, men inte blivit förhörd. Stor skillnad.
javisst precis - jag skrev att han fått samma info-
antingen via förhör eller konfronterats av polis eller av sin advokat.
Jag är trött. Blir missuppfattning.
Citera
2017-09-07, 00:07
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vaken frågeställning, OY.. Den frågan få vi hoppas att åklagaren också ställer när det blir dags.
Den ställde han redan igår.
Madsen säger att han tog av dom innan.
Förmodligen har någon blandat ihop frågan med att så skulle skett.
Citat:
Anklageren vil vide, hvordan trusserne kan ryge af, når Peter Madsen ifølge egen forklaring har bundet reb om ben.
- Jeg vil gerne tage strømpebuksen af, så jeg kan tage hendes sko af. Nu har jeg afdødes rene hud og fødder. Så kan jeg binde rebet om anklerne, siger Peter Madsen og opfordrer anklageren til at spørge kvinder, om ikke trusser kan ryge af. Det ved han ikke noget om.
http://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE9844772/genlaes-liveblog-peter-madsen-skal-mentalundersoeges/
Citera
2017-09-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ja, det tro fasiken att det känns, men det är en väldigt lång väg från "känns" till "död".
Du måste tänka på det faktum att det inte är en lucka som faller fritt, det är en lucka som svänger runt ett gångjärn. Huvudet är inte "i andra änden" av luckans ytterkants rörelse, utan i mitten av luckan. Antingen sticker det upp en bit ur röret, och då träffas huvudet i sidan av luckan som knappt har hunnit börja sin resa innan den träffar hennes huvud, eller så har hennes huvud knappt kommit upp ur röret, och då träffas huvudet återigen av mittendelen av luckan, alltså själva ratten, då har luckan antagligen mest fart, men bara en kort bit att färdas innan den dunsar i däcket, och huvudet blir inte mer än lite tilltryckt innan luckan tar stopp emot däcket.
Och då har vi inte alls tagit hänsyn till att hennes händer och armar också måste räknas i detta skeendet, för de håller hon knappast rakt ner utmed kroppen i det smala röret när hon ska klättra upp, de håller hon över sig för att ha något att greppa i och hålla balansen med när hon tar sig upp. Om det är något som tar skada i en olycka som den beskrivna, så är det händerna fingrarna, för de riskerar verkligen bli klämda av luckan.

Vet faktiskt inte hur luckan ser ut, däremot luckan vid fören är en sådan man fäller ner via gångjärn. Får man en sådan i huvudet är jag inte förvånad över att man åtminstone svimmar och rent av kan dö.

Förstår inte hur du resonerar. Om man är på väg upp ur röret så är huvudet oftast ovanför armar och händer beroende på var man är i sin klättring. Sedan kommer luckan nedfarandes från typ nittio graders vinkel. Då får man luckan i huvudet med stor kraft. Händerna blir inte klämda om huvudet sticker upp ovanför rörets slut. Huvudet sticker givetvis upp mest av allt, händerna är nedanför. Om man inte är nere i röret och klättrar upp, då finns det tillfällen då armarna är ovanför huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in