2017-09-06, 00:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jo det är visst ett kuggremshjul. Kedjan som du ser hör till spaklyftblocket och har inte med det stora tandade hjulet att göra.

Om du söker i tråden på fukssvans (danska för fogsvans, från tyska Fuchsschwanz=rävsvans) så ser du var uppgiften om fogsvans (inte sågsvans) kommer ifrån.

Nej du, det där är inget kuggremshjul, det är ett kedjehjul.
Men om du nu ändå menar att jag har fel, så kan du väl länka en bild till en kuggrem som passar till ett sådant kuggremshjul som du menar att vi ser på bilden.

Sågsvans? Någon måste ha editerat mitt inlägg och skämta med mig. Fogsvans heter det så klart, som jag skrev andra gången
Citera
2017-09-06, 00:01
Medlem
Madsen tar med kvinna ombord på ubåt.

Kvinnan försvinner och Madsen säger att han satt iland henne och att hans ubåt sjönk av en olyckshändelse. När det senare visar sig att han ej satt iland henne samt att han sänkt ubåten med flit ändrar han till att hon fått luckan i huvudet och att han dumpat kroppen i havet.

Senn dyker ( haha) kroppen upp styckad och viktad med likadana rör som återfinns i Madsens raket-verkstad ( sannolikt inte vilka rör som helst). Ubåten är nedlusad med Kims blod, hår och trosorna återfinns i maskinrummet. Madsen har hudavskrapningar under naglarna, blodstänk i nyllet och berättar en story om att han fått panik och velat ta livet av sig, men tyckt att det varit väldigt obehagligt med Kim's döda kropp ombord, men ändå lagt sig att sova en stund.

Låter rimligt.

Jag håller det för sannolikt att han döms för mord. Omständigheterna är så oerhört extraordinära och bara med det lilla man vet, och hur det kolliderar med Madsens version är det glasklart att Madsen mördat Kim.

Åker han " bara" dit för dråp och brott mot griftefriden så är han iallafall helt slut som " uppfinnare", och i Danmark kan han inte visa sig.
Citera
2017-09-06, 00:02
Medlem
Jo, kanske för att underlätta styckningen som han inte verkar kännas vid. [/quote]

Strumpbyxorna kan mkt väl ha använts att strypa med.
Citera
2017-09-06, 00:02
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Ditt inlägg är totalt nedlusat av felaktigheter och svammel. Vidhåller du dom uppgraderar jag dom till Lögner!
Är luckan balanserad med vikter eller inte? Om så är fallet är funktionen den att gravitationen motverkas av en uträknad vikt verkande i motsatt riktning. Om det skett genom vikter på luckan, länkage eller vajer med vikter vet jag inte men det spelar ingen som helst roll. Luckan är troligen inte drabbad av satanistiska krafter utan följer samma fysikaliska regler som de gamla grekena klargjorde för 3000 år sedan. Inget du kan förändra i ett inlägg på fb? Skärp dig!
Vad fan yrar du om din djävla idiot? Säg exakt vad som var fel och hur det är istället eller håll käft.
Citera
2017-09-06, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Våldtäkt, mord och styckning, ingen trevlig personlighet direkt. Det måste har märkts tecken på en störning tidigare. En någorlunda normalt fungerande person hanterar inte situationer på det sätt som PM gjort.
Fast vi har inte kommit så långt att vi kan säga 100% våldtäkt och mord. Det är bara styckning som det är nästan omöjligt för PM att slingra sig ifrån.
Citera
2017-09-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Hon har ikke fått luken i hodet, han har knust hodet hennes med jernrøret som han festet til torsoen
Låt mig hjälpa dig lite. Om du har en teori heter det "Jag tror att hon har fått [...]". Se så enkelt det är att påvisa vad som är personlig teori och vad som är faktiskt bevisat.
Citera
2017-09-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Har du kollat Hegamons video? Han testar det men det går inte för det krävs mer motvikt. Kroppen pluss extra motstånd i rep och rör blir för mycket för den klene PM som ligger runt 65 kg eller nåt.
Stående på plattform och med mothåll att vila mellan tagen så tror jag Hegamon fått upp vikten. Stående nere i ubåten blir det så stora friktionskrafter i repet om man hinte har trissa. Klättrande är det svårt att få med sig kraften om det är trångt.
Citera
2017-09-06, 00:06
Medlem
TCGIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej du, det där är inget kuggremshjul, det är ett kedjehjul.

Håller med, tidiga versionen under drift: https://minfil.org/Nc9aufc1b2/Kedja.jpg
Citera
2017-09-06, 00:10
Medlem
Har polisen sikret seg Madsens avføring ? Kannibalisme kan inte utelukkes.
Citera
2017-09-06, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Han borde ju kunna lösa det men att vinschen med ett rör? Han hinner inte bygga en anordning och med 60 kg i händerna får han inte släppa ens lite under lyftet utan att börja om på noll igen... men han kan vara Mac guyver
Innan de byggde om så hade man lyfthjälp inne i ubåten. Se till vänster i översta bilden:
https://ing.dk/blog/i-maskinrummet-paa-nautilus-fra-klatmaling-til-ombygning-170647

Och som jag envisats med tidigare så finner jag det märkligt om PM inte har någon lyftutrustning i ubåten för att lätt kunna få upp t ex ett batteri.

Men av dagens förhör lät det som om han bara använt sig av rep - dvs kört enbart muskelkraft.
Citera
2017-09-06, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det skulle vara intressant att få en exakt vikt på torson samt då PMs fysiska status och vikt. Som du säger så har torson också vägt en hel del och den måste han ju ha klarat av att få upp ur ubåten. Ligger den på 40 kg så är ju det en hel del också.
Precis. Men åtminstone för mig så är det en enorm skillnad på 40 kg och 60 kg. Räknar jag på hur många gånger jag orkar göra chins i en stång så skulle 40 kg kännas som alldeles underbart lätt och smidigt. Över eller under mjölksyratröskeln gör en enorm skillnad.
Citera
2017-09-06, 00:15
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Han borde ju kunna lösa det men att vinschen med ett rör? Han hinner inte bygga en anordning och med 60 kg i händerna får han inte släppa ens lite under lyftet utan att börja om på noll igen... men han kan vara Mac guyver

Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Innan de byggde om så hade man lyfthjälp inne i ubåten. Se till vänster i översta bilden:
https://ing.dk/blog/i-maskinrummet-paa-nautilus-fra-klatmaling-til-ombygning-170647

Och som jag envisats med tidigare så finner jag det märkligt om PM inte har någon lyftutrustning i ubåten för att lätt kunna få upp t ex ett batteri.

Men av dagens förhör lät det som om han bara använt sig av rep - dvs kört enbart muskelkraft.

Ja det har du en poäng med att man borde ha för rep/service
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in