Citat:
Ursprungligen postat av
DanielDO
Hallå!
Eftersom jag inte är inne lika regelbundet som andra i tråden hinner mycket besvaras innan jag loggar in igen. Och jag har ärligt talat tröttnat på att kopiera och klistra in svar som redan presenterats.
Ja, det vore ju helt klart att föredra att du själv med egna ord förklarar din ståndpunkt och på precist vad du grundar den i varje enskildhet. Gör gärna det fortsättningsvis. Tråkigt att diskutera via mer eller mindre seriösa ombud.
Citat:
Vad jag anser (notera: jag) har det inte uppkommit NÅGONTING som talar för att det skulle vara något lurt/missvisande med vittnena. Att de är anonyma innebär självklart också att all fakta om dem inte kan redovisas.
Du referar till NIST's påstående om att de har intervjuat över 1000 vittnen, men när det kommer till WTC 7 måste ju vi redan direkt diskvalicera minst 803 av dessa eftersom dessa utgjorde evakuerade/överlevande från WTC 1 - 2. Dessa evakuerades från katastrofplatsen redan 6 - 7 timmar INNAN WTC 7 kollapsade och kan därför näppeligen anföras som vittnen MOT hypotesen att den byggnaden togs ner med en kontrollerad demolering.
1000 minus 803 = 197 stycken återstår + ett antal ( i.e. "mer än 1000") till. Hur många menar du finns kvar efter det att de här 803 är borträknade? Var befann de sig och när? Vad hörde/såg/upplevde de?
Så, även om vi för ett ögonblick accepterar deras "anonymitet" som ett legitimt skäl till att inte publicera deras identitet så ser jag ingen anledning till att inte publicera följande:
- Vad var personens syfte med närvaron i WTC?
- Vad var personens yrke/kön/civilstånd/etc?
- Exakt var befann sig personen i anslutning till WTC 7's kollaps?
- Exakt vad frågades personen om och av exakt vem?
- Exakt vad återger de tillfrågade vittnena?
- I vilken mån korroboreras respektive vittnesmål av andra vittnesmål eller belagda händelser?
Det här behöver inte på något sätt äventyra deras "anonymitet", om nu en sådan kan anses väga tyngre än allmänintresset, något som jag har mycket svårt att se hur det skulle kunna vara fallet.
Citat:
Således, eftersom jag inte uppfattar att några argument som talar mot den officiella förklaringen (i det här fallet heller) har uppkommit så kommer jag släppa det. Jag känner inte att jag kan vara tydligare än jag redan är. Självklart kan denna diskussion om eventuellt påhittade/falska/vilseledda/omoraliskt utvalda vittnen etc. fortgå, dock utan min inblandning.
Du säger att ingenting har framkommit som kan få dig att ändra dig. En hypotetisk fråga. Vad skulle få dig att ändra uppfattning?
Chefen för NIST's undersökning, Shyam Sunder, säger under en presskonferens filmad av C-SPAN att NIST inte kommer att undersöka rasmaterial/damm för spår av sprängämnen/incendiaries förrän "proof" på att sådana har använts har redovisats till samma NIST.
Är det en rimlig hållning tycker du?
Citat:
Jag hoppas för övrigt att du inte räknar in mig i de de du anklagar för "desperata och i samordnade attacker" mot dig.
Må väl!
Nej, jag tror inte att du tillhör det packet, nej. Du använder dig inte av ord som "foliehatt" i dina omdömen om dina meningsmotståndare. Om du mot förmodan skulle börja använda den typen av 'argumentation' framöver så kommer du se att jag sätter hårt mot hårt. Ingen skulle bli mer nöjd än jag om jag slipper det.
Må väl!!