2017-09-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Råkade se en snutt på tv4play från i morse, en svensk TVjournalist hade frågat åklagaren vad exakt som orsakat höjningen till mord. Han svarade att dom fått starka bevis från "torson" ... Kryptisk svar men han lät säker.

Vi får nog veta så småningom, men det lät hoppfullt i mina öron.
Jag tror underlivets innandöme är sargat
Citera
2017-09-06, 16:51
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Efter att hag jobbat med den båten i många år har han säkert lärt sig att göra knopar också. Det är ganska standard när man jobbar med båtar att kunna göra knopar också.

Okej, , Hur menar du? en knop runt varje rör?
Nej, jag tänkte mig att någon som är rörkunnig kan svara om vad de kan tänka sig detta är för slags rör? Smala kopparrör?

Det framkom igår att de hittat ett verktyg/maskin som kan kapa rör i hans verkstad, i så fall ska han ha gjort detta tidigare o tagit med sig dem till båten.
Citera
2017-09-06, 16:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Finns det någon som kan tänka ut på vilket sätt de där rören ska ha varit fästa på det där bältet som satt runt torson som man beskrev igår.
Reporten från SR som var på plats vid häktesförhandlingarna använde ordet "verktygsbälte".

Hur går man tillväga för att fästa rörbitar på ett bälte? Vadå för bälte? Var det en kedja med instuckna rör i?
Någon påstod att rören var instuckna i själva kroppen i de hål som gjorts?
Vad kan det röra sig om för "rör"?
Teorier och funderingar?

Det var väl fästa med nylonlina tyckte jag att jag läste. Kanske runt om torson rör i nylonlina som ska ge tyngd. Lite mer detaljerat arbete alltså, och har han dessutom kapat rören har han verkligen gått in för det. Stycka tar tid, och ska man fippla med rör i lina och knyta och ha sig, så börjar man fundera på hans hjärnkontor.
Det som kanske blir intressant är då dom tar och studerar vad han har i datorn. Det kan ge en bild av personen Madsen. Han är bara villig att visa datorns innehåll om han sitter bredvid då polisen går igenom den. Fast domstolen har gett polisen rätt att undersöka datorerna. Då får man hoppas det inte är krypterat. Tror inte jag dom är, så det är bara tuta och köra.
Citera
2017-09-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Okej, , Hur menar du? en knop runt varje rör?
Nej, jag tänkte mig att någon som är rörkunnig kan svara om vad de kan tänka sig detta är för slags rör? Smala kopparrör?

Det framkom igår att de hittat ett verktyg/maskin som kan kapa rör i hans verkstad, i så fall ska han ha gjort detta tidigare o tagit med sig dem till båten.
Eftersom det är en stålbåt så är där säkert alla sorters rör, allt från rör till relingar till vatten/oljeledningar m.m.
En vanlig handyman brukar också ha verktyg som kan kapa rör. Och eftersom han jobbat på en stor stålbåt känns det inte konstigt.
Jag tänker att ubåten varit lite av en arbetsplats där inte allt är fixat än. Så där har både varit verktyg och material på båten. Som såg, rör brädor mm.
Senast redigerad av beastwood 2017-09-06 kl. 16:57.
Citera
2017-09-06, 16:57
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Råkade se en snutt på tv4play från i morse, en svensk TVjournalist hade frågat åklagaren vad exakt som orsakat höjningen till mord. Han svarade att dom fått starka bevis från "torson" ... Kryptisk svar men han lät säker.

Ja, mycket hoppfullt.
Det var säkert också en av anledningarna att obduktionsrapporten var sekretessad, tillsammans med uppgifter som skulle vara kränkande för de anhöriga.
Dels att beskriva snitten i detalj.
Det kan finnas delar av halsen och halskotor kvar som visar på ex strypvåld beroende på var huvudet blivit parterat. Under käkbenet, eller längs med bröstbenen?
Det kan vara vissa av sticken som man kommit fram till kan ha varit dödande.
Stick som är gjorda postmortum för att tömma kroppen på gaser, och stick som dödat?

Våldförelse på vagina o livmoder. mm
Citera
2017-09-06, 17:00
Medlem
Citat:

Kan ju vara det faktum att kroppen tydligt är styckad också.
Det hör ju inte till vanligheten att man styckar någons kropp när de råkat ut för en olycka.
Citera
2017-09-06, 17:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, det kanske inte är så erotiskt när man väl är där nere. Och så är det ju med det mesta här i livet. Tornrum i gamla borgar ser romantiska/sexiga ut på film och sätter fart på fantasin, i verkligheten skulle det vara mörkt, kallt, rått och fuktigt att bo där. Nu skrev jag bara de tankar som jag tror att de flesta får upp när de ser K och M där tillsammans i tornet, seglande mot solnedgången...

Så väldigt kvavt och svettigt behöver det väl inte bli om man bara är två ombord förresten, och om farkosten är ordentligt skurad och vädrad sedan senaste dyket. Den känsla du fick kanske var ett minne från livmodern..?

Om man ser filmerna gällande ubåten skulle jag kalla det skorv, och ett skitigt svinigt ställe. Skräp och matrester, och amatörmässigt målad. Madsen händer och fingrar med skitiga sorgkanter. Inte fan är den erotisk mer än om man vill dra på sig bakterier med magsjuka och annat vidrigt som syntes i den här ubåten. Att du inte fattar att det handlade om ett arbete som KW skulle utföra är mer än knepigt.
KW tänkte nog inte i dom banorna om du frågar mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Hur? Hon kunde googlat, journalister kollar väl upp den de ska intervjua? Det att Madsen har häftigt humör, att han är en sexgalning och att han har haft otaliga konflikter, dessutom var han inte en äldre man, 70 år utan i en ålder där han vill knulla yngre kvinnor,

att försätta sig i en situation där hon ska vara med en främmande man instängd i en trångt utrymme under vattnet betyder att hon som kvinna blev förblindad av möjligheten att få en story, sjuka ambitioner,

Hon borde haft med sig en annan kvinna, då hade det varit en helt annan sitution
Ditt råd din försiktighet finner man ofta hos personer med utländsk bakgrund-
dvs. en ensam flicka bör inte beträda
en ubåt-där det finns bara dessa två- man o kvinna. #
En flicka/kvinna bör inte befinna sig ensam med en man.
Efter vad som nu har hänt med Kim - så visar det att varje ung flicka-kvinna såväl ung som gammal- numera inte kan lita på män i allmänhet, att träffa en man ensam, utan förkläde, kan betyda att flickan utsätts för våld/brott.
Kim är en typisk svensk flicka, som förmodligen uppfostras enligt Svensk tradition
-att frimodigt umgås och träffa
andra människor, såväl män som kvinnor.
Svenska flickor har inte varnats för att vara rädda att umgås med främmande män.
När du skriver att hon inte borde ha mött Madsen i ubåten ensam så har du ju rätt,
utifrån vad som nu har hänt.
Men det är förövaren som bär skulden av det som hänt.
Citera
Medlem
flexibilitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Kan ju vara det faktum att kroppen tydligt är styckad också.
Det hör ju inte till vanligheten att man styckar någons kropp när de råkat ut för en olycka.

ja kan de inte bara spärra in galningen på livstid. så jäkla skumt beteende så att han måste vara väldigt störd som person.
Citera
2017-09-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flexibilitet
ja kan de inte bara spärra in galningen på livstid. så jäkla skumt beteende så att han måste vara väldigt störd som person.
Jag tycker också att fallet är beyond griftefrid med tanke på styckningen.
Det borde inte spela någon roll vad dödsorsaken var när han har styckat henne.
Senast redigerad av beastwood 2017-09-06 kl. 17:06.
Citera
2017-09-06, 17:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantLinn
Just som jag skulle säga mig enig inovanstående om att ignorera dina inlägg, känner jag mig sjukt provocerad! Streetsmart??? Va fan lullar du om människa?
Det är en ren förolämpning till alla som fallit offer för dylikt.

Nu får du väl ändå lägga ner iaf.
Man blir bedrövad. Jag undrar hur Merwinna skulle tänka om det var hennes dotter. Men det måste ju vara något fel. Jag väljer att tro det eller att hon skämtar.
Det är fruktansvärt naivt och kränkande uttryckt i vilket fall.

Varför skulle en ung söt tjej med en stilig (ja jag har sett bild) pojkvän vilja ha sex med en liten osexig rödhårig gubbe i militärsparkdräkt???
Citera
2017-09-06, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det jag säger är att man måste vara lite streetsmart om man ska klara sig i den här världen. Det borde du lära dina döttrar också, om du har några eller kommer att få några.

Min vän är redan reggad här... men jag hoppas att han inte läser just den här tråden nu!
Så att KW som rapporterat från Uganda, Haiti, Sri Lanka, var inte "street smart", och inte nog med det -
hon var till och med så oförstående socialt att hon troligen hade asperger. Detta har du konkluderat från att hon troligen blev våldtagen och inte ställde upp frivilligt för sex med PM i ubåten? Jag förstår verkligen inte vad du söker efter, för du menar väl dessutom att PM är oskyldig, så då är alla anklagelser mot henne helt ogrundade och egentligen bara ett sätt att misskreditera offret? Aha, just det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in