2017-09-06, 15:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Jag har varit i en u-båt. Och jag vet att utrymmen gör att man fysiskt "krockar" med de andra i u-båten. Att påstå att det är romantiskt och erotiskt -får stå för dig.
Nej långt ifrån erotiskt, det luktar kvavt, oljigt, och svettigt. Men... det är speciellt, man känner sig
omfamnad, omsluten och trygg. Min upplevelse. Jag har efteråt tänkt att det liknade något från tidig barndom. Fullständigt utlämnad men trygg.
Jag hoppas att Kim Wall kände så-och att hon inte plågades och var skräckslagen instängd med galenpannan Madsen.

Nej, det kanske inte är så erotiskt när man väl är där nere. Och så är det ju med det mesta här i livet. Tornrum i gamla borgar ser romantiska/sexiga ut på film och sätter fart på fantasin, i verkligheten skulle det vara mörkt, kallt, rått och fuktigt att bo där. Nu skrev jag bara de tankar som jag tror att de flesta får upp när de ser K och M där tillsammans i tornet, seglande mot solnedgången...

Så väldigt kvavt och svettigt behöver det väl inte bli om man bara är två ombord förresten, och om farkosten är ordentligt skurad och vädrad sedan senaste dyket. Den känsla du fick kanske var ett minne från livmodern..?
Citera
2017-09-06, 15:52
Medlem
Har det nämnts att rören som madsen fäste vid kims kropp är samma rör som finns i hans verkstad. Därmed torde styckningen vara bevisad och återigen visat att makabre madsen ljuger.
Citera
2017-09-06, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu skrev jag bara de tankar som jag tror att de flesta får upp när de ser K och M där tillsammans i tornet, seglande mot solnedgången...

Nej. De flesta får inte upp såna tankar när de ser en ubåtsägare och en journalist. Möjligen om det varit Madsen och hans fru. Dina fantasier kan du inte generalisera. Du har pratat om vad "vi " känner och vad "vi" hoppas på och hur "vi" tänker hela tråden. I hundratals inlägg. Det finns inget "vi". Du får börja prata i egen sak. Du är lika galen som Madsen som talar i tredje person om sig själv.
Citera
2017-09-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag har använt saltning några gånger i grejer jag gjort och vet att det gör det svårare att knäcka kryptot. Är det kört för snuten att läsa PMs hårddisk om den är hyfsat hårt krypterad? Vet att från andra fall så har snuten gett upp att knäcka diskar av olika slag. Det stod ju i nåt av snowden-dokumenten att inget krypto fick göras så starkt att NSA inte kunde knäcka det. Men nu är varken svenska eller danska snuten NSA utan man rör sig med något mindre resurser.

Framförallt är inte Madsen en dataexpert som Snowden.
Citera
2017-09-06, 15:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Har det nämnts att rören som madsen fäste vid kims kropp är samma rör som finns i hans verkstad. Därmed torde styckningen vara bevisad och återigen visat att makabre madsen ljuger.

Madsen erkände dessutom detta, att rören kom från hans verkstad alltså.
Citera
2017-09-06, 16:00
Moderator
OYs avatar
Har PM förklarat hur trosorna kunde åka av när benen var bundna?

Känns spontant som om att PM är samma typ av mördare som Nerijus från Litauen som mördade LH i Blomberg.

Intresse för S/M.

Tillfället gjorde mördaren så att säga.
Citera
2017-09-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Madsen erkände dessutom detta, att rören kom från hans verkstad alltså.
Det är lite sorgligt att alla i rättsapparaten vet att det är han som mördat och gjort allt detta med Kim. Men kanske inte kan bevisa det så att han blir fälld. Som utredare hade jag blivit otroligt frustrerad om han kommer undan med griftefridsbrott.
Citera
2017-09-06, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har PM förklarat hur trosorna kunde åka av när benen var bundna?

Känns spontant som om att PM är samma typ av mördare som Nerijus från Litauen som mördade LH i Blomberg.

Intresse för S/M.

Tillfället gjorde mördaren så att säga.

Märkligt nu när du säger det. För de åkte av när han hissade upp henne, sa han. Men han hade bundit henne innan. Mycket mycket konstigt. Men troligen har polisen tänkt på det redan. Men man tar inte alla detaljer i häktningsförhandlnigen. Det kommer nog upp i huvudförhandlngen när väl åtalet är väckt och han ställs inför rätta.
Citera
2017-09-06, 16:04
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Ok, Kim Wall borde aldrig lagt sitt liv i händerna på en främmande man som hade dåligt rykte, som inte var psykiskt stabil,

det är en obehaglig situation för en kvinna att vara så här utlämnad i ett trångt utrymme med en sexuellt aktiv man, klart att han skulle försöka med något, Madsen är en erövrare, han går mot strömmen, han är en risktagare, varför skulle han vara normal vad gäller relationer med kvinnor?
Han var en kändis i Danmark, känd för raket- och u-båtsbyggen. Han hade inget nämnvärt dåligt rykte, kunde bli osams med sina kollegor men ingen våldsamhet.
Citera
2017-09-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, det kanske inte är så erotiskt när man väl är där nere. Och så är det ju med det mesta här i livet. Tornrum i gamla borgar ser romantiska/sexiga ut på film och sätter fart på fantasin, i verkligheten skulle det vara mörkt, kallt, rått och fuktigt att bo där. Nu skrev jag bara de tankar som jag tror att de flesta får upp när de ser K och M där tillsammans i tornet, seglande mot solnedgången...

Så väldigt kvavt och svettigt behöver det väl inte bli om man bara är två ombord förresten, och om farkosten är ordentligt skurad och vädrad sedan senaste dyket. Den känsla du fick kanske var ett minne från livmodern..?
Jag tror inte man brukar "vädra" ubåtar
Citera
2017-09-06, 16:14
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
nån som kan svara? jag hittade inte via google
http://ekstrabladet.dk/112/article6806629.ece
Läs direktrapportering från igår på nedre delen av sidan så har du vittnen som beskriver sexuella avvikelser.
Citera
2017-09-06, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Ok, Kim Wall borde aldrig lagt sitt liv i händerna på en främmande man som hade dåligt rykte, som inte var psykiskt stabil,

det är en obehaglig situation för en kvinna att vara så här utlämnad i ett trångt utrymme med en sexuellt aktiv man, klart att han skulle försöka med något, Madsen är en erövrare, han går mot strömmen, han är en risktagare, varför skulle han vara normal vad gäller relationer med kvinnor?
Steget från "onormal" och "risktagare" till våldtäksman och styckmördare är ganska långt. Förstår verkligen inte varför folk här försöker skuldbelägga KW för att hängt med den här killen ut på en ubåt, om hon grävt djupt (kom ihåg hur lång tid det tog för den här tråden att få det bekräftat) hade hon kunnat hitta att han var i ett öppet förhållande och gillade sexpartyn - finns inget med det som direkt gör det farligt att åka ut en sväng med honom. Att han hade ett häftigt humör hade hon kanske också luskat ut - men han har ju också alltid älskat rampljuset och att få synas i media och hon hade säkert inga planer på att börja bråka ute på den där turen. Och såklart, folk visste om att hon drog ut med honom, det är ju ett jättedumt ställe att göra en sån här grej som han gjort på (Inga andra potentiella gärningsmän, ingen längre tid innan någon saknar henne) men han är uppenbarligen inte så smart som han gett sken av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in