Citat:
Ursprungligen postat av
moshes
Jag har varit i en u-båt. Och jag vet att utrymmen gör att man fysiskt "krockar" med de andra i u-båten. Att påstå att det är romantiskt och erotiskt -får stå för dig.
Nej långt ifrån erotiskt, det luktar kvavt, oljigt, och svettigt. Men... det är speciellt, man känner sig
omfamnad, omsluten och trygg. Min upplevelse. Jag har efteråt tänkt att det liknade något från tidig barndom. Fullständigt utlämnad men trygg.
Jag hoppas att Kim Wall kände så-och att hon inte plågades och var skräckslagen instängd med galenpannan Madsen.
Nej, det kanske inte är så erotiskt när man väl är där nere. Och så är det ju med det mesta här i livet. Tornrum i gamla borgar ser romantiska/sexiga ut på film och sätter fart på fantasin, i verkligheten skulle det vara mörkt, kallt, rått och fuktigt att bo där. Nu skrev jag bara de tankar som jag tror att de flesta får upp när de ser K och M där tillsammans i tornet, seglande mot solnedgången...
Så väldigt kvavt och svettigt behöver det väl inte bli om man bara är två ombord förresten, och om farkosten är ordentligt skurad och vädrad sedan senaste dyket. Den känsla du fick kanske var ett minne från livmodern..?