2017-09-06, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Har det nämnts att rören som madsen fäste vid kims kropp är samma rör som finns i hans verkstad. Därmed torde styckningen vara bevisad och återigen visat att makabre madsen ljuger.
Yes, han har tom sagt att det ser ut att vara samma sort som han har i verkstan, även om han såklart säger att han inte fäst dom där...
Citera
2017-09-06, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...

Och som rex144 också säger, så tillkom detta med maktkicken, att det bara var han som kunde få upp ubåten till ytan igen, att hon var i hans händer. Många, många människor går igång på sådant.

Jag kan faktiskt inte förstå att K inte kände av att det var en sexig situation, men det verkar hon inte ha gjort. Är hon asexuell, eller autistisk - saknar känsla för stämningar och atmosfärer, saknar förmåga att plocka upp vibrationer? Jag har en vän som har aspergers, och när jag försökte förklara för honom varför det var något sexigt med en ubåtskapten som tar med en vacker kvinna till havets botten, så sa han: "Varför det? Det är bara en BÅT?" Det är något "stumt" hos människor med det syndromet. De saknar resonansbotten och strängar.

För OM K skulle ha känt av det "alla" andra fattar, så skulle hon antingen varit med på det han ville, och hon hade aldrig blivit dödad, eller så hade hon aldrig följt med på turen in the first place. Eller begärt att få ta med sig en manlig fotograf (eller "fotograf", hennes kille tog förmodligen tillräckligt bra foton för att kunna posera som "min fotograf").

(Fast jag tror fortfarande att det var en olycka, då!)

...och nu är du INNE igen på skuldbeläggning av offret! Du är ju helt sanslös. Allvarligt?

Hon var där för att göra ett reportage, inte ha sex i en ubåt. Och du försöker få det till att hon i princip borde ha låtit sig våldtas (och du hade säkert haft sympatier för stackars PM även om det visar sig att det var våldtäkt då hon enligt ditt resonemang i så fall "borde ha släppt till"...)???

Du skriver att du diskuterat med en vän till dig som har aspberger. Be den vännen att regga sig här och berätta vilken diagnos du lider av, för jag blir f-n mörkrädd när jag läser vad du skriver. Eller så är det bara det att jag inte förstår och då får du banne mig förklara dig, för jag är inte den ende härinne som inte begriper hur du tänker.
Citera
2017-09-06, 16:27
Medlem
TantLinns avatar
Jag tror han är rädd för att dom ska hitta armar o ben eftersom det då kommer vara så tydligt att han bundit henne där nere, levande! Och gjort hemskheter med henne, arma kraken!
Det är även därför han påstår att han hissat upp henne genom att binda armar o ben, vilket vore fysisk omöjligt att klara tycker man. Han är ju inte direkt nån muskulös person...

Jag tror PM är en sjuk jävel på alla tänkbara sätt!
Citera
2017-09-06, 16:29
Medlem
PhDSalanders avatar
Finns det någon som kan tänka ut på vilket sätt de där rören ska ha varit fästa på det där bältet som satt runt torson som man beskrev igår.
Reporten från SR som var på plats vid häktesförhandlingarna använde ordet "verktygsbälte".

Hur går man tillväga för att fästa rörbitar på ett bälte? Vadå för bälte? Var det en kedja med instuckna rör i?
Någon påstod att rören var instuckna i själva kroppen i de hål som gjorts?
Vad kan det röra sig om för "rör"?
Teorier och funderingar?
Citera
2017-09-06, 16:32
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag har använt saltning några gånger i grejer jag gjort och vet att det gör det svårare att knäcka kryptot. Är det kört för snuten att läsa PMs hårddisk om den är hyfsat hårt krypterad? Vet att från andra fall så har snuten gett upp att knäcka diskar av olika slag. Det stod ju i nåt av snowden-dokumenten att inget krypto fick göras så starkt att NSA inte kunde knäcka det. Men nu är varken svenska eller danska snuten NSA utan man rör sig med något mindre resurser.

Om hårddisken är krypterad och datorn var avstängd när dom tog den så är det i praktiken omöjligt att knäcka.

Jag tror dom ger upp om så är fallet.
Citera
2017-09-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantLinn
Jag tror han är rädd för att dom ska hitta armar o ben eftersom det då kommer vara så tydligt att han bundit henne där nere, levande! Och gjort hemskheter med henne, arma kraken!
Det är även därför han påstår att han hissat upp henne genom att binda armar o ben, vilket vore fysisk omöjligt att klara tycker man. Han är ju inte direkt nån muskulös person...

Jag tror PM är en sjuk jävel på alla tänkbara sätt!
Jag tror dock inte 65 kg är ett problem för honom att hissa upp på sin ubåt. Man får ju utgå från att han har block och talja på båten, då är 65 kg inget. han har nog hissat en hel del för genom öppningarna på den innan.
Citera
2017-09-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Finns det någon som kan tänka ut på vilket sätt de där rören ska ha varit fästa på det där bältet som satt runt torson som man beskrev igår.
Reporten från SR som var på plats vid häktesförhandlingarna använde ordet "verktygsbälte".

Hur går man tillväga för att fästa rörbitar på ett bälte? Vadå för bälte? Var det en kedja med instuckna rör i?
Teorier och funderingar?
Efter att hag jobbat med den båten i många år har han säkert lärt sig att göra knopar också. Det är ganska standard när man jobbar med båtar att kunna göra knopar också.
Citera
2017-09-06, 16:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander

Teorier och funderingar?

Ett verktygsbälte är ju ett bälte med fack för olika verktyg, det är hur enkelt som helst att stoppa ner tyngder - t.ex. rör - i dem i stället om man inte vill offra sina dyrbara verktyg. Har du verkligen aldrig sett eller haft på dig ett verktygsbälte?
Citera
2017-09-06, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Om hårddisken är krypterad och datorn var avstängd när dom tog den så är det i praktiken omöjligt att knäcka.

Jag tror dom ger upp om så är fallet.

===
Det är normalt att polisen i allvarliga brottmål omhändertar och tömmer datorer i jakten på bevis.
I fallet med den mördade svenska journalisten Kim Wall omhändertogs också Madsen dator tidigt i utredningen. Men Madsen själv har hittills vägrat polisen tillåtelse att öppna datorn.
Och eftersom det inte fanns ett godkännande från Köpenhamns tingsrätt har polisen inte kunnat komma åt innehållet i datorn.
....
Under tisdagens omhäktningsförhandling i tingsrätten gavs dock polisen rätt att ta del av innehållet i datorn.
===

Källa:
http://www.expressen.se/kvallsposten/madsens-dator-kan-dolja-hans-hemlighet/

Tror inte att den är krypterad. Nu är han rökt.
Citera
2017-09-06, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Märkligt nu när du säger det. För de åkte av när han hissade upp henne, sa han. Men han hade bundit henne innan. Mycket mycket konstigt. Men troligen har polisen tänkt på det redan. Men man tar inte alla detaljer i häktningsförhandlnigen. Det kommer nog upp i huvudförhandlngen när väl åtalet är väckt och han ställs inför rätta.

Råkade se en snutt på tv4play från i morse, en svensk TVjournalist hade frågat åklagaren vad exakt som orsakat höjningen till mord. Han svarade att dom fått starka bevis från "torson" ... Kryptisk svar men han lät säker.

Vi får nog veta så småningom, men det lät hoppfullt i mina öron.
Citera
2017-09-06, 16:47
Medlem
TantLinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det jag säger är att man måste vara lite streetsmart om man ska klara sig i den här världen. Det borde du lära dina döttrar också, om du har några eller kommer att få några.

Min vän är redan reggad här... men jag hoppas att han inte läser just den här tråden nu!

Just som jag skulle säga mig enig inovanstående om att ignorera dina inlägg, känner jag mig sjukt provocerad! Streetsmart??? Va fan lullar du om människa?
Det är en ren förolämpning till alla som fallit offer för dylikt.

Nu får du väl ändå lägga ner iaf.
Citera
2017-09-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webman
===
Det är normalt att polisen i allvarliga brottmål omhändertar och tömmer datorer i jakten på bevis.
I fallet med den mördade svenska journalisten Kim Wall omhändertogs också Madsen dator tidigt i utredningen. Men Madsen själv har hittills vägrat polisen tillåtelse att öppna datorn.
Och eftersom det inte fanns ett godkännande från Köpenhamns tingsrätt har polisen inte kunnat komma åt innehållet i datorn.
....
Under tisdagens omhäktningsförhandling i tingsrätten gavs dock polisen rätt att ta del av innehållet i datorn.
===

Källa:
http://www.expressen.se/kvallsposten/madsens-dator-kan-dolja-hans-hemlighet/

Tror inte att den är krypterad. Nu är han rökt.
Det hjälper ju dock inte om den är krypterad och han vägrar lämna ut lösenord till den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in