Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
...
Och som rex144 också säger, så tillkom detta med maktkicken, att det bara var han som kunde få upp ubåten till ytan igen, att hon var i hans händer. Många, många människor går igång på sådant.
Jag kan faktiskt inte förstå att K inte kände av att det var en sexig situation, men det verkar hon inte ha gjort. Är hon asexuell, eller autistisk - saknar känsla för stämningar och atmosfärer, saknar förmåga att plocka upp vibrationer? Jag har en vän som har aspergers, och när jag försökte förklara för honom varför det var något sexigt med en ubåtskapten som tar med en vacker kvinna till havets botten, så sa han: "Varför det? Det är bara en BÅT?"

Det är något "stumt" hos människor med det syndromet. De saknar resonansbotten och strängar.
För OM K skulle ha känt av det "alla" andra fattar, så skulle hon antingen varit med på det han ville, och hon hade aldrig blivit dödad, eller så hade hon aldrig följt med på turen in the first place. Eller begärt att få ta med sig en manlig fotograf (eller "fotograf", hennes kille tog förmodligen tillräckligt bra foton för att kunna posera som "min fotograf").
(Fast jag tror fortfarande att det var en olycka, då!)
...och nu är du INNE igen på skuldbeläggning av offret! Du är ju helt sanslös. Allvarligt?
Hon var där för att göra ett reportage, inte ha sex i en ubåt. Och du försöker få det till att hon i princip borde ha låtit sig våldtas (och du hade säkert haft sympatier för stackars PM även om det visar sig att det var våldtäkt då hon enligt ditt resonemang i så fall "borde ha släppt till"...)???
Du skriver att du diskuterat med en vän till dig som har aspberger. Be den vännen att regga sig här och berätta vilken diagnos du lider av, för jag blir f-n mörkrädd när jag läser vad du skriver. Eller så är det bara det att jag inte förstår och då får du banne mig förklara dig, för jag är inte den ende härinne som inte begriper hur du tänker.