2017-09-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag tror till och med att flera har föreslagit det. Och ännu fler har föreslagit att hon helt enkelt ramlade ner från tornet. Det var ju något sådant här det måste vara, som hade hänt.
Många har pratat om fall. Många har pratat om att slå huvudet i stegen. Många har pratat om att ramla av ubåten. Många har pratat om att slå huvudet i diverse vassa saker. Men jag är rätt säker på att ingen har tagit upp lucka i huvudet.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Cady
Åklagaren kräver e.u. redan nu rättspsykiatrisk undersökning, vilket försvaret och PM protesterar mot. Kan knappast vara en P7:a (lite undersökning) man avser, och i så fall kommer begäran väldigt tidigt i händelseförloppet jämfört med Sverige, där det är rättegången som avgör sådana beslut.
Kan det bero på att PM själv åberopar psykos? Han vill slippa besvara fler frågor, får han en diagnos att han var psykotisk vid tillfället så kan han från och med då sluta svara och hänvisa till att han inte vet vad som var verkligt och inte.
Citera
Medlem
"Eftersom Peter Madsen inte går med på rättspsykiatrisk undersökning frivilligt blir följden att åklagarsidan yrkar på att han ska läggas in på en psykiatrisk avdelning för undersökning, säger åklagaren nu."

"Peter Madsen ska genomgå rättspsykiatrisk undersökning, har domstolen beslutat."

"Peter Madsen har alltså hänvisat till företagshemligheter då han vägrat polisen insyn i sin dator."

"Domaren ger polisen tillåtelse att gå igenom Peter Madsens dator."

"Peter Madsen leds ut från salen."

"Därmed är förhandlingen avslutad."

raketMadsen = ägd.

inte otippat att han tar självmord i häkte eller fängelse längre fram, känns som en lågoddsare
Citera
2017-09-05, 18:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Nu beskrives punktet om ransagning af PMs computer og tilhørende konti. PM nægter at give samtykke, fordi der ligger forretningshemmeligheder på, men anklageren anfører, at der er tale om en sigtelse for drab, og anmoder retten om at tage stilling. Retsformanden træffer bestemmelse om, at Københavns Politi kan ransage computeren.
19:32

Linette K. Jespersen
Dommeren afsiger kendelse om, at Peter Madsen skal indlægges på en psykiatrisk afdeling for at blive mentalundersøgt, fordi han ikke har givet samtykke. Anklageren siger, at de må rette henvendelse, hvis han finder ud af, at han vil gå frivilligt med til det. Så kan det ske ambulant.

I öppenvården??? Eller menar de att psykologerna och psykiatrikerna ska besöka M i häktet?
Citera
Medlem
Judicares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Vart tycker du att jag gör det? Jag gör också skillnad på bevis och indicier, tråden har diskuterat detta tidigare till leda och jag går inte in i det.
Jag menar att den sammantagna helhtsbilden kommer visa att Madsen med största sannolikhet utom rimligt tvivel då inga
andra sannolika alternativ finns kvar, har dödat Kim.
Häremellan kan mycket resoneras, avvaktar med det men :

Han har även ett likgiltighetsuppsåt i sin olycksbeskrivning : han visar med denna beskrivning att han varit likgiltig inför hennes död, likgiltig till att försöka rädda hennes liv och avstått från att kalla på hjälp . Avstått från att ringa och istället tänkt på sig själv och sitt eget liv och att hans karriär är slut. Istället för att vidta åtgärder o kontakta sjöräddningen eller ringa hem eller vända hem med båten, har han gått och lagt sig att sova , bakom två stängda dörrar där Kims lik legat. ( om nu det stämmer) . ( Tror inte han sovit, tror han haft att göra hela natten). I vart fall är det visat redan nu att han varit likgiltig inför både Kims döende ( olycksteorin) , inför Kims döda kropp och kvarlevor ( skändning, dumpning, styckning)

Han har erkänt brott mot griftefrid,

Jag är övertygad om att han kommer bli fälld för mord och brott mot griftefrid.
Madsen nekar till styckningen, ställt mot att han var ensam med Kim i ubåten, finns inga andra tänkbara alternativ till att någon annan har styckat henne.
På torson fanns fastsatt ett bälte och därpå rör , som man funnit samma typ av i hans verkstad. Alltså vägleder detta till att kunna styrka detta att Madsen och inget annat tänkbart alternativ kan ha styckat henne.
Motivet: mot bakgrund av vittnesuppgifter innehållande berättelser om och hans fullkomligt hårresande osannolika historia om olycka med nedfallande lucka, så

Du skrev en beviskedja med indicier..

Och man kan inte ha ett likgiltighetsupsåt till mord pga saker man gör efter att en person har avlidit. Likgiltighetsuppsåt betyder att du gör saker som du vet kan vara till fara för annan, men du gör det trots vetskapen.

Jag är nog lika säker på att han är skyldigt, till åtminstone styckningen, som alla andra här. Jag har till skillnad från många andra erfarenhet från förhandlingar i rätten, och har ganska bra insikt i vad som krävs för att få någon fälld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.theguardian.com/fashion/2016/feb/04/furry-fandom-subculture-animal-costumes

https://www.theguardian.com/society/2015/aug/15/real-life-vampires-interview

https://www.theguardian.com/world/2015/nov/07/vodou-haiti-endangered-faith-soul-of-haitian-people

Fast läs själv vad hon skrivit. Har du gjort det? Det är voodoo, vampyrer, blod, sexuella fetischer. Det här var inte en tjej som skrev om fäbodar och knyppling för Hemmets Veckotidning. Hon intresserade sig för sjuka och skumma saker. Vad är det som motsäger att hon har fått nys om att M också levde ut sexuellt, och att hon var öppen för lite rajtantajtan på havsbotten - med faran som en extra krydda?

Victim blaming! Samtidigt ger du dig på mig när jag beskriver vad Madsen kan ha gjort på ubåten. Varför blir du arg när jag beskriver att Madsen kan ha ett sexuellt motiv till det han gjort samtidigt som du tycker det är OK att skylla på offret? Jag har haft rätt i tråden tidigare t.ex. när jag redan från början sa att han styckat kroppen. Du var väl en av de som påstod att det var omöjligt.

Med allt vi nu vet så är det inte alls långsökt att Madsen fått ett flertal utlösningar av det han gjort. Att KW skulle vara med på det frivilligt, som du ger sken av, tar jag inte för troligt. KW & GM kände inte varandra sedan tidigare och hennes pojkvän visste var hon var. Att KW:s motiv skulle vara sexuellt är mycket långsökt. Att Madsens motiv var sexuella mördarorgier begriper alla som inte är idioter. Han har redan sedan tidigare visat morbida tendenser och gjort med en docka det han sedan gjorde med KW.
Citera
2017-09-05, 18:41
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Det rör man fann på torso kan matcha ett avsåg rör i hans verkstad då är bevisningen klar att styckning skett av PM och skett i båten.
Vad är det för ett rör som återfanns på hennes torso?
Om dom menar ett vanligt vattenledningsrör på ck 1/1,2 tum × 100 mm så ser man ett liggandes på durken och babords sida vid bingen på den videon där två killar är ombord och intervjuvar honom.

Ett lagom bollträ ifall han skulle få objudna gäster ombord för vi vet ju inte om madsen hade några ovänner kopplade till finansieringen av alla hans projekt eller hans avvikande sexuella dubbelliv mm.
Citera
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Har det inte hittats fisk som är besläktade med pirayor nyligen i Sverige (jo)...
Ja detta tog jag upp att om hon fallit överbord skulle hon kunnat skivats av den rätt så oskyddade propellern... De skulle kunna göra tester med grislik, undra varför inte de lät han berätta detta direkt för media när han ville det...
Fast åklagaren pratade om att hon hade blivit sågad itu, och det borde ha gått att fastställa vid obduktionen av torson.

Citat:
Ursprungligen postat av iaerik
Fast de exempel som visats så har han sagt "Raket-Madsen" eller "Peter Madsen".. Inte riktigt samma som att använda "man"
Jag tänkte samma sak. Att omtala sig själv som Peter Madsen är lite märkligt minst sagt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Ni som kan tråden utantill: har någon här kommit med luck-teorin?
Svårt att säga. Det har varit några som varit nära. Men det är ju inte sant så det spelar ingen roll.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jo här står det om "fukssvans" vilket är fogsvans på svenska: http://ekstrabladet.dk/112/article6806629.ece

Även om en propeller skulle kunna kapa av någon kroppsdel så glöm för fan att den skulle kapa båda benen, båda armarna och huvudet. Glöm det bara, glöm det! Jag hoppas jag inte behöver förklara för dig varför det är fullkomligt uteslutet, det måste du fatta själv.
...och att teknikerna och obducenten ser skillnad! När de säger att de är kapade med såg, så är det ingen misstanke kvar att det kan vara en propeller olycka!!
Citera
2017-09-05, 18:42
Medlem
motorolamicrotacs avatar
Finns absolut ingen som helst anledning för PM att stycka kroppen om han inte har något att dölja. Då han menar att han "begravt" henne intakt/ostyckad samt hissat upp henne "hel". Är helt övertygad om att denna narcissistiske galning har fler lik i bagaget.
Citera
2017-09-05, 18:42
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Många har pratat om fall. Många har pratat om att slå huvudet i stegen. Många har pratat om att ramla av ubåten. Många har pratat om att slå huvudet i diverse vassa saker. Men jag är rätt säker på att ingen har tagit upp lucka i huvudet.

Säga vad man vill, men luckan i huvudet känns ju betydligt mer trolig som dödsorsak än de andra olycksteorierna man läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in