Citat:
Ursprungligen postat av
PhDSalander
Vart tycker du att jag gör det? Jag gör också skillnad på bevis och indicier, tråden har diskuterat detta tidigare till leda och jag går inte in i det.
Jag menar att den sammantagna helhtsbilden kommer visa att Madsen med största sannolikhet utom rimligt tvivel då inga
andra sannolika alternativ finns kvar, har dödat Kim.
Häremellan kan mycket resoneras, avvaktar med det men :
Han har även ett likgiltighetsuppsåt i sin olycksbeskrivning : han visar med denna beskrivning att han varit likgiltig inför hennes död, likgiltig till att försöka rädda hennes liv och avstått från att kalla på hjälp . Avstått från att ringa och istället tänkt på sig själv och sitt eget liv och att hans karriär är slut. Istället för att vidta åtgärder o kontakta sjöräddningen eller ringa hem eller vända hem med båten, har han gått och lagt sig att sova , bakom två stängda dörrar där Kims lik legat. ( om nu det stämmer) . ( Tror inte han sovit, tror han haft att göra hela natten). I vart fall är det visat redan nu att han varit likgiltig inför både Kims döende ( olycksteorin) , inför Kims döda kropp och kvarlevor ( skändning, dumpning, styckning)
Han har erkänt brott mot griftefrid,
Jag är övertygad om att han kommer bli fälld för mord och brott mot griftefrid.
Madsen nekar till styckningen, ställt mot att han var ensam med Kim i ubåten, finns inga andra tänkbara alternativ till att någon annan har styckat henne.
På torson fanns fastsatt ett bälte och därpå rör , som man funnit samma typ av i hans verkstad. Alltså vägleder detta till att kunna styrka detta att Madsen och inget annat tänkbart alternativ kan ha styckat henne.
Motivet: mot bakgrund av vittnesuppgifter innehållande berättelser om och hans fullkomligt hårresande osannolika historia om olycka med nedfallande lucka, så
Du skrev en beviskedja med indicier..
Och man kan inte ha ett likgiltighetsupsåt till mord pga saker man gör efter att en person har avlidit. Likgiltighetsuppsåt betyder att du gör saker som du vet kan vara till fara för annan, men du gör det trots vetskapen.
Jag är nog lika säker på att han är skyldigt, till åtminstone styckningen, som alla andra här. Jag har till skillnad från många andra erfarenhet från förhandlingar i rätten, och har ganska bra insikt i vad som krävs för att få någon fälld.