Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-06, 14:30
  #49
Medlem
Knivhorans avatar
Röker för det mesta bong på kväll/nattid då man inte blir störd
Blir väl 0.4 ish dagligen och så har man kört i 4-5 år. Men för att hålla till topic så föredrar jag nog en eller två "fetare" joints utöver kvällen.
Aldrig varit ett fan av att va bäng hela dagarna, blir bara för flummigt för min del
Citera
2017-09-06, 14:50
  #50
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja alltså... Det är klart att det är ibland gött att bli sådär härligt efterbliven att man mest sitter och drägglar. Jag föredrar ju dock att vara i något så när funktionabelt skick så att man faktiskt kan göra saker.


Man får visst inte gilla att göra "jobbiga" saker när man är pårökt. Sen att många av oss får en terapeutisk effekt av en liten dos av rätt strain, det hör ju så klart inte till saken. Jag ser det mer som att det går lika bra att ta sig några öl och bli lite glad i hatten som det gör att ge sig på starkspriten och bli dyngrak. Cannabis är också en drog där det i alla fall för mig i stort sett räcker att jag kommer över tröskeln.

Eftersom cannabis just är en drog som går rätt bra att kombinera den med mer vardagliga bestyr så gör jag gärna det. Det är ju inte så att blir tråkigare att ta hand om tvätten eller vad det nu kan vara.

Jag vet inte. Jag tröttnade i alla fall på att varje gång röka skallen av mig. Ibland är det dock det jag vill och ibland vill jag bara bli lite gladare.

Kunde du inte svarat med detta inlägg direkt som hör till ämnet istället för att börja tjafsa om att jag har dåligt weed? Alla som rökt ett tag vet fenomenet med toleransen och det är ju därför folk tar uppehåll titt som tätt. Många vänner har slutat röka också pga den jävla toleransen.

Ja så där drägel efterbliven är kul att vara ibland i rätt sällskap, men jag vill åt den inspirerande/kreativa sidan av cannabis eller gapskratta åt komedier.
Den känslan håller i sig 2-3h efter en gås innan jag blir efterbäng eller snarare får en hangover som jag avskyr.
Den känslan uppnår jag inte om jag röker hela tiden och sprider ut mitt cannabis bruk under dagen. Men tydligen får man inte bara röka på kvällen lika mycket som man inte får göra "jobbiga" saker.

Självklart respekterar jag om du gillar att ta cannabis i små terapeutiska doser, det är ju ett diskussionsforum där man ska komma med olika åsikter.
Själv är det ett big no no för mig då jag avskyr att vara "efterbäng" och om jag skulle ta små doser ofta skulle det bara bli som en enda jobbig efterbänga för mig eller vad man kan kalla det.

När jag är efterbäng har jag absolut inte lust till någonting, ingen ork alls och allt känns grått och trist. Min flickvän är exakt lika där. Samma med öl som du skrev, jag kan inte dricka tex 3-4st öl kl 5 på dagen och sen inte dricka mera för då kommer baksmällan på kvällen. Då dricker jag hellre de ölen på kvällen så man slipper baksmällan eller helt enkelt hoppar över att dricka. Men bra att det fungerar för dig.
Citera
2017-09-06, 15:15
  #51
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Här har vi ett tydligt exempel på hur fel det blir för dig, vart har jag skrivit man är hög i 8-10h?

CBN har den effekten på dig(LOL), så du testat var och en av de ~80 cannabinoiderna för sig då?

Jo, du är aggressiv, någon diagnos?
0.09 är du ett skämt eller, tar du sig på så stort allvar?
Och det roliga är att den skulle gå köra på dig med, om nu man ska vara så patetisk.

Du har inte skrivit att man är hög i 8-10h lika lite som jag skrivit att cannabis går ur kroppen på 2h. Men de flesta som röker håller nog med om att THC ruset (inte substansen i kroppen) håller i sig mellan 2-3h innan efterbängan kommer (CBN) som håller några timmar längre. Vad är det att tjafsa om?

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Blir alltid tokigt åt självutnämnda experter, som minsann ska berätta för alla hur hur det enda sättet och ta cannabis på, och vad man gör under ett rus, och hur man diskvalificerar de som inte gör samma.
Detta blir fel för denna snubbe.
Men han kommer väl förhoppningsvis växa upp också, men verkar gå galet trögt för han.
Bara menar ~30år och beter sig som en snorunge.

Idiot! Det är ett diskussionsforum där man ska just DISKUTERA Jag la fram mina åsikter och hur jag fungerar bara men det får man tydligen inte göra?
Nej jag har inte testat alla cannabinoider separat, men om du visste någonting om cannabis odling och hur växten fungerade så skulle du veta det.

Jag föreslår att du odlar upp två st plantor av samma strain, den ena skördar du när trichometrinerna på plantan fortfarande är glasklara och några börjar bli cloudy, den andra skördar du när alla trichometrinerna är bärnstensfärgade eller cloudy.

Planta 1 kommer du bli hög, få massa tankar i skallen och bli fnittrig. Du kommer inte bli efterbäng.
Av planta 2 däremot kommer du inte bli speciellt hög, utan mera sömnig, trög i huvudet och tung i kroppen.
Du kommer uppleva en enorm skillnad på de två olika även om det är samma strain.

Det beror på att ju längre en cannabis plantan får blomma desto mera CBN och mindre THC blir det i plantan vare sig du vill det eller inte. Det trodde jag var allmänvetenskap bland CB brukare, om du inte tror mig kan du googla på "when to harvest weed" så står det mera om fenomenet.

Sluta leka besserwisser när du inte vet fakta.
Citera
2017-09-06, 15:24
  #52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Kunde du inte svarat med detta inlägg direkt som hör till ämnet istället för att börja tjafsa om att jag har dåligt weed? Alla som rökt ett tag vet fenomenet med toleransen och det är ju därför folk tar uppehåll titt som tätt. Många vänner har slutat röka också pga den jävla toleransen.

Ja så där drägel efterbliven är kul att vara ibland i rätt sällskap, men jag vill åt den inspirerande/kreativa sidan av cannabis eller gapskratta åt komedier.
Den känslan håller i sig 2-3h efter en gås innan jag blir efterbäng eller snarare får en hangover som jag avskyr.
Den känslan uppnår jag inte om jag röker hela tiden och sprider ut mitt cannabis bruk under dagen. Men tydligen får man inte bara röka på kvällen lika mycket som man inte får göra "jobbiga" saker.

Självklart respekterar jag om du gillar att ta cannabis i små terapeutiska doser, det är ju ett diskussionsforum där man ska komma med olika åsikter.
Själv är det ett big no no för mig då jag avskyr att vara "efterbäng" och om jag skulle ta små doser ofta skulle det bara bli som en enda jobbig efterbänga för mig eller vad man kan kalla det.

När jag är efterbäng har jag absolut inte lust till någonting, ingen ork alls och allt känns grått och trist. Min flickvän är exakt lika där. Samma med öl som du skrev, jag kan inte dricka tex 3-4st öl kl 5 på dagen och sen inte dricka mera för då kommer baksmällan på kvällen. Då dricker jag hellre de ölen på kvällen så man slipper baksmällan eller helt enkelt hoppar över att dricka. Men bra att det fungerar för dig.
Om du sluta röka så stora mängder på pass kort tid så blir du inte efterbäng.

Sen är det inte jag som har sagt att ditt sätt är fel, det är du som har sagt att det är mitt sätt som är det.
Citera
2017-09-06, 15:26
  #53
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangas92
Det låter jätte klokt av dig mannen. Lyssna inte på idioter som tror man blir mer stekt beroende på mängd. Cannabis kan toppa (mig) på 0,2 i vaporizer. (Har nyligen börjat digga vape riktigt mycket) va en spliff-rökare innan. Jag är så himla glad att en 0,2 kan stilla mitt behov, och inte 0,5-0,7 i en spliff.
Sen har man ju absolut hittat bättre röka nu på senare år, helt klart.
Men det handlar fortfarande inte om att bonga i sig hur mycket som helst och känna sig helt lost.. Då har man fått fel intryck av växten.

Jag måste skaffa mig en vape för att skydda lungorna, men jag gillar verkligen inte bong tex utan föredrar att njuta av en gås.

Ja precis, jag tycker många fått fel intryck av växten som du säger! och det var ju lite därför jag startade tråden.
Det går inte att vara helt bäng/lost dygnet runt på cannabis utan att toleransen ställer till det. Men vissa verkar inte fatta det.. Dom bör antingen då gå över på tyngre droger eller acceptera att cannabis är en lätt drog som man inte kan vara helt nerknarkad på varje vaken stund. Till och med heroinister tar till slut heroin bara för att bli friska utan att få värsta ruset. Men dom verkar fatta att det beror på tolerans och inte kvalitén på varorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Knivhoran
Röker för det mesta bong på kväll/nattid då man inte blir störd
Blir väl 0.4 ish dagligen och så har man kört i 4-5 år. Men för att hålla till topic så föredrar jag nog en eller två "fetare" joints utöver kvällen.
Aldrig varit ett fan av att va bäng hela dagarna, blir bara för flummigt för min del

Ja då brukar du cannabis (enligt mig) på bästa sätt. Andra får såklart ha andra åsikter innan ni slår sönder tangentbordet av ilska. Det är bara min åsikt.
Citera
2017-09-06, 15:33
  #54
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Om du sluta röka så stora mängder på pass kort tid så blir du inte efterbäng.

Sen är det inte jag som har sagt att ditt sätt är fel, det är du som har sagt att det är mitt sätt som är det.

Nej det spelar ingen roll. Om gräset är skördat för tidigt kan jag röka hur mycket som helst utan att bli efterbäng. Men annars blir jag efterbäng av mindre gåsar också. Det är thc/cbn ration som spelar roll för mig.

Då har du missförstått mig! Jag säger absolut inte att ditt sätt är fel, absolut inte. Men om man har som mål att bli så hög som möjligt står jag fast vid att det är helt fel att sprida ut intaget under dygnet. Det var det jag menade och kan du inte hålla med om det?
Citera
2017-09-06, 15:40
  #55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Du har inte skrivit att man är hög i 8-10h lika lite som jag skrivit att cannabis går ur kroppen på 2h. Men de flesta som röker håller nog med om att THC ruset (inte substansen i kroppen) håller i sig mellan 2-3h innan efterbängan kommer (CBN) som håller några timmar längre. Vad är det att tjafsa om?



Idiot! Det är ett diskussionsforum där man ska just DISKUTERA Jag la fram mina åsikter och hur jag fungerar bara men det får man tydligen inte göra?
Nej jag har inte testat alla cannabinoider separat, men om du visste någonting om cannabis odling och hur växten fungerade så skulle du veta det.

Jag föreslår att du odlar upp två st plantor av samma strain, den ena skördar du när trichometrinerna på plantan fortfarande är glasklara och några börjar bli cloudy, den andra skördar du när alla trichometrinerna är bärnstensfärgade eller cloudy.

Planta 1 kommer du bli hög, få massa tankar i skallen och bli fnittrig. Du kommer inte bli efterbäng.
Av planta 2 däremot kommer du inte bli speciellt hög, utan mera sömnig, trög i huvudet och tung i kroppen.
Du kommer uppleva en enorm skillnad på de två olika även om det är samma strain.

Det beror på att ju längre en cannabis plantan får blomma desto mera CBN och mindre THC blir det i plantan vare sig du vill det eller inte. Det trodde jag var allmänvetenskap bland CB brukare, om du inte tror mig kan du googla på "when to harvest weed" så står det mera om fenomenet.

Sluta leka besserwisser när du inte vet fakta.
Igen så finns THC i spårbara mängder i blodet upp till runt 8-10h
Vilket betyder THC är där och påverkar tills det metaboliserats sig.
Det är så skrattretande när du säger du känner de olika cannabinoiderna, du är ett skämt.

Jo, jag kan odling, men vad det har med saken till ditt svammel och göra, det förstår jag inte.
Du vet ju inte ens hur länge THC sitter i blodet.
Citera
2017-09-06, 15:47
  #56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Om du sluta röka så stora mängder på pass kort tid så blir du inte efterbäng.

Sen är det inte jag som har sagt att ditt sätt är fel, det är du som har sagt att det är mitt sätt som är det.
Rätt lustigt faktiskt, det är precis som det bara tillåts en persons upplevelser, sen ska resten som inte håller med dra åt helvete.
Och så pratar han om diskussionsforum, sicket skämt.

Själv testat de flesta varianterna, och föredrar många små, eller par medel framför en stor.
Men vet detta med binge är så tufft i tonåren om man råkar komma i kontakt med berusning.
Där ska det hivas så snabbt det går, eller frågan "Hur mycket THC är det", saker som är väldigt viktiga för dom.

Och vad är det för fel på vara efterbäng?
Citera
2017-09-06, 15:47
  #57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Nej det spelar ingen roll. Om gräset är skördat för tidigt kan jag röka hur mycket som helst utan att bli efterbäng. Men annars blir jag efterbäng av mindre gåsar också. Det är thc/cbn ration som spelar roll för mig.

Då har du missförstått mig! Jag säger absolut inte att ditt sätt är fel, absolut inte. Men om man har som mål att bli så hög som möjligt står jag fast vid att det är helt fel att sprida ut intaget under dygnet. Det var det jag menade och kan du inte hålla med om det?
Men varför skulle man gå runt och småblossa om målet är att bli så stekt som möjligt? Grejen är att jag röker när jag känner för att röka och jag röker så stora eller små jag känner för. Blir jag sugen på en bärs så tar jag mig en bärs liksom. Ser inte cannabis som särskilt annorlunda egentligen.

Förutom att en liten spliff så klart är mer givande än att ta en öl även om det är jävligt gött med öl.

Givetvis ska man röka mycket på en gång om man vill sitta och dräggla. Men nu är det som sagt inte nödvändigtvis att man alltid vill bli så kokt.
Citera
2017-09-06, 15:49
  #58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Rätt lustigt faktiskt, det är precis som det bara tillåts en persons upplevelser, sen ska resten som inte håller med dra åt helvete.
Och så pratar han om diskussionsforum, sicket skämt.

Själv testat de flesta varianterna, och föredrar många små, eller par medel framför en stor.
Men vet detta med binge är så tufft i tonåren om man råkar komma i kontakt med berusning.
Där ska det hivas så snabbt det går, eller frågan "Hur mycket THC är det", saker som är väldigt viktiga för dom.

Och vad är det för fel på vara efterbäng?
För min del beror det så klart på vad jag ska göra. Ska jag gå på bio så röker jag gärna så att jag blir mongostenad, ska jag träna så röker jag så att jag blir pepp, ska jag spela TV-spel med kompisarna så röker jag en annan mängd och så vidare.
Citera
2017-09-06, 16:11
  #59
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Igen så finns THC i spårbara mängder i blodet upp till runt 8-10h
Vilket betyder THC är där och påverkar tills det metaboliserats sig.
Det är så skrattretande när du säger du känner de olika cannabinoiderna, du är ett skämt.

Jo, jag kan odling, men vad det har med saken till ditt svammel och göra, det förstår jag inte.
Du vet ju inte ens hur länge THC sitter i blodet.

Ja du får ha åsikter om att ruset är lika lång tid som man har det i blodet. Diazepam (Stessolid) sitter i flera veckor men ändå ordinerar doktorer att man delar upp intaget per dygn. Steroiden deca kan spåras upp till 1.5år efter.
Jag har aldrig hört om någon som är hög 10h av en gås, ingestfri/flöddrad i flera veckor av en Stessolid eller någon som haft muskelbyggande effekt i 1.5år efter en dos deca.

Så du menar på riktigt att alla jordens CB odlare har fel? Att det där med htc/cbn och skörda tidigt vs skörda sent bara är en myt och att det beror på placebo att rusen blir olika? Självklart känner man skillnad på ett medicinsk CDB gräs, ett gräs med hög halt thc och låg halt cbn och ett överblommat gräs med höga halter cbn. Eller förnekar du det?
Så hela CB världen är skrattretande? För jag tror alla utom du skulle känna en enorm skillnad mellan de tre jag nämnde

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men varför skulle man gå runt och småblossa om målet är att bli så stekt som möjligt?

Nej precis det fattar jag inte. Det är ju helt bränt att hålla på så och sen klaga på att man inte blir tillräckligt hög. Som tur är så är det bara ett fåtal jag träffat på som är så dumma. För alla andra kunder räcker 0.2-0.3 för att bli helt brända eftersom de inte sitter och småblossar hela dagarna.
__________________
Senast redigerad av kool-g-rap 2017-09-06 kl. 16:17.
Citera
2017-09-06, 16:49
  #60
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Ja du får ha åsikter om att ruset är lika lång tid som man har det i blodet. Diazepam (Stessolid) sitter i flera veckor men ändå ordinerar doktorer att man delar upp intaget per dygn. Steroiden deca kan spåras upp till 1.5år efter.
Jag har aldrig hört om någon som är hög 10h av en gås, ingestfri/flöddrad i flera veckor av en Stessolid eller någon som haft muskelbyggande effekt i 1.5år efter en dos deca.

Så du menar på riktigt att alla jordens CB odlare har fel? Att det där med htc/cbn och skörda tidigt vs skörda sent bara är en myt och att det beror på placebo att rusen blir olika? Självklart känner man skillnad på ett medicinsk CDB gräs, ett gräs med hög halt thc och låg halt cbn och ett överblommat gräs med höga halter cbn. Eller förnekar du det?
Så hela CB världen är skrattretande? För jag tror alla utom du skulle känna en enorm skillnad mellan de tre jag nämnde



Nej precis det fattar jag inte. Det är ju helt bränt att hålla på så och sen klaga på att man inte blir tillräckligt hög. Som tur är så är det bara ett fåtal jag träffat på som är så dumma. För alla andra kunder räcker 0.2-0.3 för att bli helt brända eftersom de inte sitter och småblossar hela dagarna.
Vart skriver jag ruset pågår lika länge som det finns i blodet?
Dock gör du påståenden om andra cannabinoider och att du minsann vet exakt hur du känner dig på dessa.
Och samtidigt har du THC kvar som påverkar varken du vill eller ej, men rus rus rus är det enda vi hör.
Det tar nog ett tag, men en dag blir du nog också vuxen, och inser att folk har andra åsikter än dina och att dessa är precis lika bra som dina.

Sen resten av ditt svammel, tänker jag inte svara på.
Då det räcker med det som är.

Allt verkar gå ut för dig och bli så bäng som möjligt, och den som inte vill detta är idiot tydligen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback