Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-05, 13:23
  #37
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag tror du en dag kommer inse att världen inte snurrar kring dig, det är sånt som kommer med åldern.
Så du får göra dig till tåls tills dess.

När eller hur har jag påstått det? Är det inte 18års gräns på Flashback, har sällan varit med om så låg nivå på forum.. Jag ville diskutera hur folk brukar CB och gör med tollerans osv men det kan man tydligen inte diskutera utan att jag tror världen snurrar kring mig. Wtf?

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi fattar vad du menar, men du fattar inte att andra har andra preferenser än dig, och det är där det blir fel för dig.

Nej vissa fattar uppenbarligen inte som BigFatRetard. Det är nog du som behöver växa upp.. DirtySouth som inte är en hormonstint skitnge som just börjat röka och vissa andra klarar svara på frågan tydligen.
Citera
2017-09-05, 13:32
  #38
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangas92
Jag har varit den som rullat 1 gram per spliff, men har också även varit den som rullar 0,3 per spliff. (vilket jag gör idag)

Jag fick exakt samma rus, om inte mindre.. när jag rökte 5 gram om dagen, än nu när jag röker max 1 gram.
Nu räcker 0,2 i vaporizer lika mycket som en 0,5a skulle göra i en spliff.
Jag tror mycket hänger på att man inte söker efter "ruset" längre.. utan man vill bara bli normal.
Det tog många år och släppa det. Men ack så mycket skillnad cb är idag än vad det va dom 5 första åren.

Ja jag håller med om att jag fick sämre/mindre rus när jag rökte en femma om dagen än nu när jag röker 1-1.5 om dagen bara på kvällen. Det var det jag ville diskutera och höra hur andra blazare gör. Men tydligen var inte det en ok frågeställning haha.. För då har jag tydligen bushweed och tror världen kretsar kring mig

Jag gjorde så att jag la ner cannabis i 7-8mån och sen började röka med måtta istället. Jag vill dock inte bli normal utan känna av när jag röker och därför gör jag som så att jag röker oftast bara en stor på kvällen så CBN hinner gå ur kroppen.
Men det är så jag personligen föredrar för att fortfarande kunna känna av CB mycket, jag vill inte tvinga någon till att röka på samma sätt som jag utan diskutera ett tydligen förbjudet ämne..
Citera
2017-09-05, 16:57
  #39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
När eller hur har jag påstått det? Är det inte 18års gräns på Flashback, har sällan varit med om så låg nivå på forum.. Jag ville diskutera hur folk brukar CB och gör med tollerans osv men det kan man tydligen inte diskutera utan att jag tror världen snurrar kring mig. Wtf?



Nej vissa fattar uppenbarligen inte som BigFatRetard. Det är nog du som behöver växa upp.. DirtySouth som inte är en hormonstint skitnge som just börjat röka och vissa andra klarar svara på frågan tydligen.
Det är lugnt, vi har sänkt oss till din nivå.
Och det är rätt uppenbart hur aggressiv du blir när man inte klappar dig medhårs.

Och vi vet det finns en del av er, skitungar som började man cannabis.
Där det var tufft och skicka i sig så mycket THC på så kort tid som möjligt.
Sen när dom stöter på andra som har ett annat rökmönster, så blir dom som du nu blivit.
dvs du accepterar inget annat sätt än ditt.
Citera
2017-09-05, 19:25
  #40
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är lugnt, vi har sänkt oss till din nivå.
Och det är rätt uppenbart hur aggressiv du blir när man inte klappar dig medhårs.

Och vi vet det finns en del av er, skitungar som började man cannabis.
Där det var tufft och skicka i sig så mycket THC på så kort tid som möjligt.
Sen när dom stöter på andra som har ett annat rökmönster, så blir dom som du nu blivit.
dvs du accepterar inget annat sätt än ditt.

Grattis du borde börja jobba som ett typexempel i skolan så att anti cb apparaten kan använda dig som exempel på hur slut i huvudet vissa blir av cannabis.
Jag är 30+ så hur gammal är du som kallar mig skitunge?

Nej jag tycker inte det är tufft idiot.. Jag har problem med toleransen, läs hur jag förklarade det närmare med THC vs CBN men det är nog lite överkurs för dig att förstå.

Jag accepterar absolut andra sätt än mitt, var vänlig att citera där jag skriver att "Jag vägrar acceptera att folk inte röker precis som mig" är du snäll..
Därför jag skapade tråden och undrade hur andra gör då toleransen är ett erkänt faktum för CB brukare. Om någon skulle skrivit att de röker en joint i timmen skulle jag bara fråga hur det fungerar med toleransen av intresse.

Jag tvivlar på att det är min nivå som det är fel på, om jag skriver i steroidforumet att jag tycker det fungerar lika bra att ta testo var 10e dag istället för var 5e är det ingen som går bananas och vill tjafsa för det. Samma om jag startade en tråd på gamla Swecan där jag undrade hur folk leder bort värmen och beskriver hur jag gör.
Då är det inte en enda som blir sne och säger att jag försöker tvinga dom till att använda mitt sätt för att sänka temperaturen utan vi kan istället diskutera olika sätt. Det beror nog på att åldersnivån är betydligt mycket högre på andra forum än här på FB's cannabis del.
Citera
2017-09-05, 19:38
  #41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Grattis du borde börja jobba som ett typexempel i skolan så att anti cb apparaten kan använda dig som exempel på hur slut i huvudet vissa blir av cannabis.
Jag är 30+ så hur gammal är du som kallar mig skitunge?

Nej jag tycker inte det är tufft idiot.. Jag har problem med toleransen, läs hur jag förklarade det närmare med THC vs CBN men det är nog lite överkurs för dig att förstå.

Jag accepterar absolut andra sätt än mitt, var vänlig att citera där jag skriver att "Jag vägrar acceptera att folk inte röker precis som mig" är du snäll..
Därför jag skapade tråden och undrade hur andra gör då toleransen är ett erkänt faktum för CB brukare. Om någon skulle skrivit att de röker en joint i timmen skulle jag bara fråga hur det fungerar med toleransen av intresse.

Jag tvivlar på att det är min nivå som det är fel på, om jag skriver i steroidforumet att jag tycker det fungerar lika bra att ta testo var 10e dag istället för var 5e är det ingen som går bananas och vill tjafsa för det. Samma om jag startade en tråd på gamla Swecan där jag undrade hur folk leder bort värmen och beskriver hur jag gör.
Då är det inte en enda som blir sne och säger att jag försöker tvinga dom till att använda mitt sätt för att sänka temperaturen utan vi kan istället diskutera olika sätt. Det beror nog på att åldersnivån är betydligt mycket högre på andra forum än här på FB's cannabis del.
Du förklarar bara hur du inbillar dig CBN fungerar på dig.
Och pratar som om THC försvinner efter 2h, det tar mer mot 8-10h innan man inte längre kan se mätbara mängder i blodet av THC.
Så där har du en parameter som du helt sonika ignorerar.

Jag har inget emot din tråd och dess tanke, det jag har emot är att du bara accepterar din verklighet.
Ödmjuk är inte din stil, men det kommer med åldern får vi hoppas.
Nu verkar som du är faströkad i 14års åldern.
Och detta har du bevisat i din diskussion med BigFatCone, där du var extrem aggresiv bara för han inte höll med dig i dina påståenden.
Citera
2017-09-05, 20:21
  #42
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du förklarar bara hur du inbillar dig CBN fungerar på dig.
Och pratar som om THC försvinner efter 2h, det tar mer mot 8-10h innan man inte längre kan se mätbara mängder i blodet av THC.
Så där har du en parameter som du helt sonika ignorerar.

Jag har inget emot din tråd och dess tanke, det jag har emot är att du bara accepterar din verklighet.
Ödmjuk är inte din stil, men det kommer med åldern får vi hoppas.
Nu verkar som du är faströkad i 14års åldern.
Och detta har du bevisat i din diskussion med BigFatCone, där du var extrem aggresiv bara för han inte höll med dig i dina påståenden.

Spårtider och halveringstider är inte alls samma sak som hur länge man känner av det. Så du menar seriöst att man är hög i 8-10h av CB? Stessolid kan man spåra flera veckor efter, betyder det då att man är bensad i flera veckor av en stess? Varför rekomenderar doktorerna då att dela upp intaget på flera gånger per dygn och inte ta det 1ggr i månaden tex.. Tänk lite.. Inget som jag ignorerar.
Och ja CBN har den effekten på mig, om du var insatt i cb odling hade du vetat att ju längre en planta blommar desto mera CBN och mindre THC blir det, så kallat couch lock effekt.

Nej jag blev inte aggresiv, och det var inte för att han inte höll med i mina påståenden jag tycker han är en total retard. Det hade varit helt ok och lite av vad trådens syfte är.
Det var eftersom han är moderator och ändå bryter mot regel 0.09, Falsk ryktesspridning jag tycker han är ett jävla retard som uttalar sig om något han inte har en aning om och då väljer att fabricera en falsk sanning istället.

Hur gammal är det själv? Det svarade du inte på så det är säkert du som är snorunge då du inte klarade att svara på frågan utan var tvungen att jiddra istället.
Citera
2017-09-05, 21:26
  #43
Medlem
Balloonatics avatar
Pga. ren lathet så trycker ner så mycket som det går i ett rizzla. Sen röker jag 2-4 ggr på den. Brukar också fimpa och lägga halvrökta jointar i mina tomma snusdosor, så slippar man lukten av fimp. Jag röker dock inne, alla har ju ej den möjligheten.
Citera
2017-09-06, 04:12
  #44
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Det har väl sin charm båda varianterna. att gå omkring och småpyra ett par dar eller tre är ju trevligt, likväl som det är riktigt tillfredställande att mecka upp en bngkopp stor som en oljetunna efter en hård dag och känna hur allt rinner av en och man tvärfastnar i soffan.

Dumt o välja på det hela taget.
Ja alltså... Det är klart att det är ibland gött att bli sådär härligt efterbliven att man mest sitter och drägglar. Jag föredrar ju dock att vara i något så när funktionabelt skick så att man faktiskt kan göra saker.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag tror du en dag kommer inse att världen inte snurrar kring dig, det är sånt som kommer med åldern.
Så du får göra dig till tåls tills dess.
Man får visst inte gilla att göra "jobbiga" saker när man är pårökt. Sen att många av oss får en terapeutisk effekt av en liten dos av rätt strain, det hör ju så klart inte till saken. Jag ser det mer som att det går lika bra att ta sig några öl och bli lite glad i hatten som det gör att ge sig på starkspriten och bli dyngrak. Cannabis är också en drog där det i alla fall för mig i stort sett räcker att jag kommer över tröskeln.

Eftersom cannabis just är en drog som går rätt bra att kombinera den med mer vardagliga bestyr så gör jag gärna det. Det är ju inte så att blir tråkigare att ta hand om tvätten eller vad det nu kan vara.

Jag vet inte. Jag tröttnade i alla fall på att varje gång röka skallen av mig. Ibland är det dock det jag vill och ibland vill jag bara bli lite gladare.
Citera
2017-09-06, 05:25
  #45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fagerhult
Jag röker endast på kvällarna eftersom jag annars dör av tristess. Har jag inget röka hemma så blir det sprit. Hälsosamt?

Röker 3-4 jointar på en kväll. Tar ett "vanligt" OCB Slim papper och rullar i den storleken att en vanlig blyertspenna går ner om man tänker på omkretsen. Använder nämligen en penna för att trycka ner och pressa ihop haschet i spliffen.


Blir ganska hög men det försvinner fort tyvärr. Rökt i ett år, kanske lite mindre, men då har det ändå blivit i princip varje dag.

När börjar din kväll och när slutar din kväll?

18:00-23:00?
Citera
2017-09-06, 06:30
  #46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Spårtider och halveringstider är inte alls samma sak som hur länge man känner av det. Så du menar seriöst att man är hög i 8-10h av CB? Stessolid kan man spåra flera veckor efter, betyder det då att man är bensad i flera veckor av en stess? Varför rekomenderar doktorerna då att dela upp intaget på flera gånger per dygn och inte ta det 1ggr i månaden tex.. Tänk lite.. Inget som jag ignorerar.
Och ja CBN har den effekten på mig, om du var insatt i cb odling hade du vetat att ju längre en planta blommar desto mera CBN och mindre THC blir det, så kallat couch lock effekt.

Nej jag blev inte aggresiv, och det var inte för att han inte höll med i mina påståenden jag tycker han är en total retard. Det hade varit helt ok och lite av vad trådens syfte är.
Det var eftersom han är moderator och ändå bryter mot regel 0.09, Falsk ryktesspridning jag tycker han är ett jävla retard som uttalar sig om något han inte har en aning om och då väljer att fabricera en falsk sanning istället.

Hur gammal är det själv? Det svarade du inte på så det är säkert du som är snorunge då du inte klarade att svara på frågan utan var tvungen att jiddra istället.
Här har vi ett tydligt exempel på hur fel det blir för dig, vart har jag skrivit man är hög i 8-10h?

CBN har den effekten på dig(LOL), så du testat var och en av de ~80 cannabinoiderna för sig då?

Jo, du är aggressiv, någon diagnos?
0.09 är du ett skämt eller, tar du sig på så stort allvar?
Och det roliga är att den skulle gå köra på dig med, om nu man ska vara så patetisk.
Citera
2017-09-06, 06:44
  #47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja alltså... Det är klart att det är ibland gött att bli sådär härligt efterbliven att man mest sitter och drägglar. Jag föredrar ju dock att vara i något så när funktionabelt skick så att man faktiskt kan göra saker.


Man får visst inte gilla att göra "jobbiga" saker när man är pårökt. Sen att många av oss får en terapeutisk effekt av en liten dos av rätt strain, det hör ju så klart inte till saken. Jag ser det mer som att det går lika bra att ta sig några öl och bli lite glad i hatten som det gör att ge sig på starkspriten och bli dyngrak. Cannabis är också en drog där det i alla fall för mig i stort sett räcker att jag kommer över tröskeln.

Eftersom cannabis just är en drog som går rätt bra att kombinera den med mer vardagliga bestyr så gör jag gärna det. Det är ju inte så att blir tråkigare att ta hand om tvätten eller vad det nu kan vara.

Jag vet inte. Jag tröttnade i alla fall på att varje gång röka skallen av mig. Ibland är det dock det jag vill och ibland vill jag bara bli lite gladare.
Hela hans problem är att han vet bäst, och du och andra som har en annan syn har fel.
>Vet när jag medicinera ryggen och tog det precis innan jag la mig.
Sen testade man par ggr lite tidigare på kvällen, det som skedde var att man var tvungen och lägga sig, då man blev så in i helvete trött.
Sen testade man par ggr, och göra lite mer, det var lite trögt i början sen gick det bra och kändes rätt.
Så man verkar anpassa sig snabbt, vet ju hur folk skriver de alltid tränar pårökta och städar och grejar i sina hem.

Blir alltid tokigt åt självutnämnda experter, som minsann ska berätta för alla hur hur det enda sättet och ta cannabis på, och vad man gör under ett rus, och hur man diskvalificerar de som inte gör samma.
Detta blir fel för denna snubbe.
Men han kommer väl förhoppningsvis växa upp också, men verkar gå galet trögt för han.
Bara menar ~30år och beter sig som en snorunge.
Citera
2017-09-06, 07:07
  #48
Medlem
kangas92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Ja jag håller med om att jag fick sämre/mindre rus när jag rökte en femma om dagen än nu när jag röker 1-1.5 om dagen bara på kvällen. Det var det jag ville diskutera och höra hur andra blazare gör. Men tydligen var inte det en ok frågeställning haha.. För då har jag tydligen bushweed och tror världen kretsar kring mig

Jag gjorde så att jag la ner cannabis i 7-8mån och sen började röka med måtta istället. Jag vill dock inte bli normal utan känna av när jag röker och därför gör jag som så att jag röker oftast bara en stor på kvällen så CBN hinner gå ur kroppen.
Men det är så jag personligen föredrar för att fortfarande kunna känna av CB mycket, jag vill inte tvinga någon till att röka på samma sätt som jag utan diskutera ett tydligen förbjudet ämne..



Det låter jätte klokt av dig mannen. Lyssna inte på idioter som tror man blir mer stekt beroende på mängd. Cannabis kan toppa (mig) på 0,2 i vaporizer. (Har nyligen börjat digga vape riktigt mycket) va en spliff-rökare innan. Jag är så himla glad att en 0,2 kan stilla mitt behov, och inte 0,5-0,7 i en spliff.
Sen har man ju absolut hittat bättre röka nu på senare år, helt klart.
Men det handlar fortfarande inte om att bonga i sig hur mycket som helst och känna sig helt lost.. Då har man fått fel intryck av växten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback