2017-09-06, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ännu en detalj jag gissade rätt på innan att turen inte var planerad.

"Madsen sade i rätten att han stämt träff med Kim Wall för en intervju. När de sågs frågade hon om hon fick följa med i ubåten. De gjorde ett dyk på ungefär två timmar."

Och sen har jag iofs varit tveksam till om ubåten har dykt men PM har väl ingen större anledning att ljuga om det. Lite konstigt bara att de ska vara ute och köra i mörker. Så under det dyket så har det hänt nånting då.

"När ubåten steg upp till ytan gick Madsen upp i tornet först. Men han ramlade eftersom det var halt, och tornluckan föll ned och träffade Kim Wall i huvudet, enligt hans utsago.
Han säger att han inte såg när luckan träffade henne men hörde ett "bump"."

Men man undrar om detta ens är praktiskt möjligt?

"– Kim Wall hade störtat ned och låg med benen i precis den riktning som tornluckan är, säger Peter Madsen under häktningsförhandlingen.
Den svenska journalisten drabbades av kramper, och när Madsen letade efter hennes puls hade hon ingen. Blod spred sig över golvet och han insåg att hon var död."

Så detta var det bästa han kunde fantisera ihop?

"Han menar att han förstod att han hade förlorat allt, blev självmordsbenägen och i "upplösningstillstånd". Trots detta lade han sig för att sova några timmar. I stället för att kontakta polis eller räddningstjänst beslutade sig Madsen för att segla ut och sänka ubåten för att sedan ta livet av sig."

Jomenvisst eller hur.
Nu blir det ju hans ord då Kim inte finns men jag tror snarare att det var Madsen som frågade om hon ville följa med.
Detta baserat på att han tidigare bjudit ut kvinnor att åka med.
Säkert ytterligare en lögn bland alla andra.
Citera
2017-09-06, 15:01
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är bara rex144 som tror att allt går att googla. Så det kan man bara glömma.

jag minns jag läst nån gång att han har sexuella avvikelser. minns inte om det var på detta forum eller någon nyhetssajt.

men ännu mindre har jag sett att han är sexgalning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Något som jag undrat en del över är att åklagaren säger ungefär "Att det hänt någonting med kroppen efter döden" - jag får uppfattningen av att han inte syftar på styckningen utan någonting annat. Har Madsen kanske våldfört sig på henne när hon var död - då det inte gick när hon var i livet. Detta skulle stämma bra ihop med att obduktionen visade rejält försvårande omständigheter för sådant går ju helt klart att bevisa.
Något som jag skrivit tidigare men som inte verkar ha uppmärksammats av Fb-läsarna är att en bekant till Madsen vittnat om att han sagt att han vet ett bra ställe att gömma en död kropp i havet.
Finns många indicier nu som faktiskt pekar på att det i någon mån var planlagt - usch en sådan ruskig historia !
Det kanske inte var planlagt just där och då. Men det kan finnas massor av fantasier i hans huvud som passade bra att förverkliga just vid det tillfället i ubåten. Kanske är det som du säger att vissa saker i obuktionsprotokollet är så komprometterande för Madsen att det inte går att bortse ifrån. Om anus och vagina är intakta (dvs underlivet intakt) så kan de vara sönderslitna av ett våldsamt övergrepp. Ex.vis. Något som inte kan förklaras på annat sätt. Fy fan vad vidrigt i så fall.
Citera
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Kim för att få denna story måste uppvaktat Madsen han tolkade det som en sexuell invit, när de väl var ensamma gjorde Madsen närmanden, hon hotade att anmäla honom och skriva om detta,

Kim visste inte att hon befann sig på en för Madsen helig mark, han fick en chock, vilken otacksam hora - tänkte han, dessutom skulle hon svartmåla inte bara Madsen men även hans älskade ubåt skulle dras i skiten,

Plötsligt blev den mäktige kaptenen och renässansmänniskan tillintetgjord av en okänd journalist, men även kränkt som en man.

Kanske försökte hon slå sig fri och slog sig illa i huvudet i det trånga utrymmet, nu fick hon ett bevis på att våld användes, fram tills dess tänkte Madsen kanske släppa henne och ord skulle stå mot ord, hon började skrika och hota honom
Men sluta med ditt "victim blaming"! Och varför kallar du KW vid sitt förnamn Kim samtidigt som du kallar PM vid hans efter namn Madsen? Du vill ju bara förminska KW.

Varför skulle KW ha uppvaktat PM för att få en intervju? Sedan skulle PM egentligen sluta, men den dumma KW började skrika och hota. Din dumförklaring av offret ser inga gränser.
Citera
2017-09-06, 15:07
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Men sluta med ditt "victim blaming"! Och varför kallar du KW vid sitt förnamn Kim samtidigt som du kallar PM vid hans efter namn Madsen? Du vill ju bara förminska KW.

Varför skulle KW ha uppvaktat PM för att få en intervju? Sedan skulle PM egentligen sluta, men den dumma KW började skrika och hota. Din dumförklaring av offret ser inga gränser.

Ok, Kim Wall borde aldrig lagt sitt liv i händerna på en främmande man som hade dåligt rykte, som inte var psykiskt stabil,

det är en obehaglig situation för en kvinna att vara så här utlämnad i ett trångt utrymme med en sexuellt aktiv man, klart att han skulle försöka med något, Madsen är en erövrare, han går mot strömmen, han är en risktagare, varför skulle han vara normal vad gäller relationer med kvinnor?
Citera
2017-09-06, 15:08
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Det står ju oerhört lite om henne. Och hon gör nog klokt i att inte framträda. Det är säkert jobbigt redan nu.
De flesta mördare har ett hem, fru, barn. Och när man intervjuat dessa anhöriga så är det idel: världens raraste, så omtänksam, tyckte om barn, bla bla bla. Ytterst sällan har de sett tendenser till några mörka sinnen. Han var ju inte så ofta hemma vad jag förstått och då kanske man visar upp sina bättre sidor?

Det stog att frun (och tre katter) bodde i "hangaren" där han byggde raketer. Alltså bodde hon på hans arbetsplats och måste ha sett väldigt mycket av hans beteende. Har också funderat på om hon inte reagerat, undrat, blivit orolig? De har ju dock varit gifta i många år.
Citera
2017-09-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Nu blir det ju hans ord då Kim inte finns men jag tror snarare att det var Madsen som frågade om hon ville följa med.
Detta baserat på att han tidigare bjudit ut kvinnor att åka med.
Säkert ytterligare en lögn bland alla andra.
Hon ville följa med och ha ett underlag till intervjun. Han hade föreslagit dagen därpå, men då var hon upptagen. Så de åkte ut på kvällen eftersom han hade ett australiskt filmteam som skulle filma honom på dagen. Om jag förstod rätt.
Citera
2017-09-06, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Det stog att frun (och tre katter) bodde i "hangaren" där han byggde raketer. Alltså bodde hon på hans arbetsplats och måste ha sett väldigt mycket av honom. Har också funderat på ovanstående. De har ändå varit gifta i många år.
Bodde hon i hangaren? Är du säker på det? Och de hade känt varandra sen 2010, om jag nu inte blandat ihop kvinnorna. De är ju ganska många att hålla reda på just nu. Så himla massa år var det ju inte.
Antar att du inte har nån länk till artikeln om det.
Citera
2017-09-06, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Ok, Kim Wall borde aldrig lagt sitt liv i händerna på en främmande man som hade dåligt rykte, som inte var psykiskt stabil,

det är en obehaglig situation för en kvinna att vara så här utlämnad i ett trångt utrymme med en sexuellt aktiv man, klart att han skulle försöka med något, Madsen är en erövrare, han går mot strömmen, han är en risktagare, varför skulle han vara normal vad gäller relationer med kvinnor?
Varför är det så jävla klart att han skulle "försöka med något"? Kan inte en man umgås med en kvinna utan att "försöka med något"? Herregud, vad är du för en människa? Står du med kuken ständigt i givakt när en kvinna kommer nära? Du är ju lika galen som han!
Citera
2017-09-06, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Precis, att studera hårlocken kan ge mycket information.
1. Det kallas för "hårlock" . (Då associerar jag till en lock med en rosett på)
2Är det en avklippt/avskuren hårlock - ihopknuten med något = fetish? Kan ha skurits av i samband med våldtäkt.
3.Endast lös hårlock som legat på golv = rest av styckning.
4. Går troligen att se i mikroskop genom att studera snittytor vilket verktyg som har använts att kapa hårstråna, ex såg, sax, kniv = kan svara på frågan - Har hårlocken blivit avskuren i samband med parteringen av huvudet? ---> styrker bevisningen att det är Madsen som styckat.

Funna trosor, strumpbyxor och hårlock ger otvetydigt vägledning om sexualmord.
En sidoteori jag har är att vissa delar av Madsens utsagor kan vara överensstämmande, bara att han ger utsagan annat innehåll för att dölja den faktiska händelsen.
Tänker då exempelvis på att han lade sig som han säger för att sova, ca 2 timmar uppgett, men väldigt oprecist.
Ett vittne berättar att Madsens största intressen var "sex och död". Kan det vara så att det stämmer att han gick o lade sig , stängde två dörrar mellan sig o kroppen, och där hade med sig trosor, strumpbyxor o hårlock, ägnade sig åt en dödsexcess genom att njuta av sitt värv medelst onani och sniffning på persedlar? Jämfört med Bilevicius så är jag inte förvånad över nånting. Och mot bakgrund av vad som framkommit om Madsens sexuella intressen kan detta vara något som funnits i hans fantasier länge, nu fick de utlopp.

Samtidigt ser jag inga tecken på att just detta dådet var planerat från början vad som skulle hända, tillfället gavs och han tog det.
Inget som indikerar han valt ut just Kim, utan han var inte särskilt noga med vilka han tog med på turer.

Det var endast två dagar innan han tog med Kim som ett annat vittne blivit tillfrågad att åka med i ubåten på en tur.
Det var preliminärt bestämt med någon annan kvinna dagen - dagarna efter.
Bra inlägg. Jag tror också så som du skriver. Det stämmer kanske det han säger på dessa saker förutom att det inte var en olycka utan mord. Som någon annan skrev så garderar han kanske sig om de hittar fler kroppsdelar. Snart berättar han kanske i tredje person vad Raket Madsen gjorde. Kanske har han schizofrena drag och det var den onda mannen som gjorde detta.
Citera
2017-09-06, 15:15
Medlem
Citat:
Hon ville följa med och ha ett underlag till intervjun. Han hade föreslagit dagen därpå, men då var hon upptagen. Så de åkte ut på kvällen eftersom han hade ett australiskt filmteam som skulle filma honom på dagen. Om jag förstod rätt.
Aha tack. Rätt ska vara rätt
Citera
2017-09-06, 15:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nå, de flesta män kan faktiskt behärska sig. Du kanske läser av honom såsom du vet att du fungerar själv. Att vara lite oförsiktig och ta vissa risker hör jobbet till. Och varför skulle hon "som kvinna känt av att han vill knulla henne"? Är du helt bakom flötet? Eller troll? Ja, det sista verkar vara mest troligt. Och är du inte troll så är du dum i huvudet.

Som rex144 säger, så VAR detta en sexig situation. "Alla" människor är medvetna om det, och det är nog därför folk i hela världen är så fascinerade nu. Kvinnor mördas varje dag, det är inte DET som skapar fascinationen, utan den här romantiska bilden, där de seglar iväg ensamma i solnedgången. Han som kapten och uppfinnare, väldigt manligt, och hon hyfsat snygg och med ett glassigt yrke. Man önskar så mycket att det hade blivit Kärlek ombord på den där ubåten istället för Död...

Och som rex144 också säger, så tillkom detta med maktkicken, att det bara var han som kunde få upp ubåten till ytan igen, att hon var i hans händer. Många, många människor går igång på sådant.

Jag kan faktiskt inte förstå att K inte kände av att det var en sexig situation, men det verkar hon inte ha gjort. Är hon asexuell, eller autistisk - saknar känsla för stämningar och atmosfärer, saknar förmåga att plocka upp vibrationer? Jag har en vän som har aspergers, och när jag försökte förklara för honom varför det var något sexigt med en ubåtskapten som tar med en vacker kvinna till havets botten, så sa han: "Varför det? Det är bara en BÅT?" Det är något "stumt" hos människor med det syndromet. De saknar resonansbotten och strängar.

För OM K skulle ha känt av det "alla" andra fattar, så skulle hon antingen varit med på det han ville, och hon hade aldrig blivit dödad, eller så hade hon aldrig följt med på turen in the first place. Eller begärt att få ta med sig en manlig fotograf (eller "fotograf", hennes kille tog förmodligen tillräckligt bra foton för att kunna posera som "min fotograf").

(Fast jag tror fortfarande att det var en olycka, då!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in