2017-09-06, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Alla journalister är jävligt kåta på att få en häftig story men hon borde känt till att Madsen är en psykopat, han kan vara charmerande men får raseriutbrott när någon motsätter sig honom.
Madsen kan inte ta ett nej, att försätta sig i en situation där hon ska vara ensam med galningen , helt i hans våld är riskabelt, hon borde haft med sig en kvinnlig kollega/kompis, för Madsen hade nog inte accepterat en man eftersom han vill vara kungen, kapten Nemo
Visst- vi som sitter med facit i hand, vet nu att hon inte borde ha beträtt den där u-båten ensam.
Tänk om alla brottsoffer hade förstått faran innan våldsmannen/tokdåren visat sitt rätta jag...Vi tror gott om vår nästa- och svenskar är kända för att vara godtrogna mot främlingar..
ja -tänk om Kim W -varit försiktigare...
men hade inte hon,råkat bli mördad, så hade säkerligen någon annan ung kvinna drabbats.
Han var väl en tickande bomb, alla hans gränsöverskridande sexual-experiment, visar på att han sökte högre kickar. Och Han har uppvisat dålig själv-kontroll/behärskning.
Antar att man i hans dator finner diverse material, som kan vara åtalbart, även i liberala Danmark.
Barnporr är prioriterade brott inom hela Europa.
Citera
2017-09-06, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Mördad? Nej, men att hamna i en utsatt situation ensam med en konstig snubbe tyder på oförsiktighet och naivitet,

Klart att han skulle göra närmanden, hon trodde nog att hon skulle säga ifrån på skarpen och att han skulle lugna sig.

Som kvinna måste hon känt av att han vill knulla henne, hon trodde att hon kan hantera honom likt en förskollefröken gör med barn.

Dessutom Madsens galenskap kan ha ökat under den sista tiden,
han hade kanske en psykisk svacka, hennes reaktion kränkte honom och triggade ett våldsamt utbrott

Ditt resonemang är sinnessjukt, inget av det du antar är en automatisk reaktion eller situation.
Citera
2017-09-06, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
De som kände henne sa att hon var en klok tjej med skinn på näsan. Jag tror helt enkelt att hon trodde att hon skulle klara detta utan problem. Hon hade varit med förr och var inte rädd för något. Hon kände väl att som frilansjournalist skall man våga ge sig ut på farliga uppdrag och hon kunde aldrig tänka sig att en känd person som PM skulle kunna göra något sådant, men hon misstog sig.
Kanske fick PM en extra kicka av just det att han gjorde det som hon aldrig hade kunnat tänka sig. Han njöt kanske av att ha total makt över den här tuffa tjejen.

Jag tror att det faktum att PM är känd är vad som fick henne att ta "risken." Hade det varit en random snubbe som kontaktat henne på Facebook och frågat om hon vill följa med på en ubåtstur så hade man kanske kunnat diskutera huruvida hon borde agerat annorlunda eller inte men när det gäller en kändis som PM så tänker inte ens de flesta tanken att han kanske kommer ta till mord, särskilt när han borde vetat att hon antagligen berättat för folk att hon skulle träffa honom osv
Citera
2017-09-06, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Det stog att frun (och tre katter) bodde i "hangaren" där han byggde raketer. Alltså bodde hon på hans arbetsplats och måste ha sett väldigt mycket av hans beteende. Har också funderat på om hon inte reagerat, undrat, blivit orolig? De har ju dock varit gifta i många år.

Va? Bodde de i hangaren? Jag vill veta mer om henne. Kanske man kan få mer svar om PM då?
Citera
2017-09-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Du är ironisk nu antar jag.
Han var ju inte alls förberedd på något vis, han har ju hittat på nya historier hela tiden.
Och skulle det dessutom ingå i hans plan att sänka sitt livsprojekt?

Du är ironisk nu antar jag för han har redan sänkt ubåtar som varit hans livsprojekt.

Vidare har han ändrat sig efter att nya bevis framkommit som han inte planerade att de skulle göra.
Citera
2017-09-06, 15:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
nån som kan svara? jag hittade inte via google

Thomas Djursings bok "Raket-Madsen" har varit refererad på internet långt innan det här hände. Innan det hände fanns det inte en miljon träffar på Madsen, utan då hade K helt säkert hittat referaten om hon brytt sig om att googla lite, som man normalt gör när man förbereder en intervju. Och referaten fokuserade såklart på de mest snaskiga uppgifterna, de om öppet förhållande, "jag har aldrig förstått varför sex ska vara begränsat till just två personer", strippor, sexklubbar, lesbiska kvinnor som initierade M när han var i 20-årsåldern, bad med strippor i varvsbassängen och allt vad det var.
Citera
2017-09-06, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Thomas Djursings bok "Raket-Madsen" har varit refererad på internet långt innan det här hände. Innan det hände fanns det inte en miljon träffar på Madsen, utan då hade K helt säkert hittat referaten om hon brytt sig om att googla lite, som man normalt gör när man förbereder en intervju. Och referaten fokuserade såklart på de mest snaskiga uppgifterna, de om öppet förhållande, "jag har aldrig förstått varför sex ska vara begränsat till just två personer", strippor, sexklubbar, lesbiska kvinnor som initierade M när han var i 20-årsåldern, bad med strippor i varvsbassängen och allt vad det var.

Det står inget om mord eller planer på det, du är en sådan där efterklok människa med lustiga påståenden.
Citera
2017-09-06, 15:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför är det så jävla klart att han skulle "försöka med något"? Kan inte en man umgås med en kvinna utan att "försöka med något"? Herregud, vad är du för en människa? Står du med kuken ständigt i givakt när en kvinna kommer nära? Du är ju lika galen som han!

Du är väl kvinna? Har du INGA sådana erfarenheter, alltså? Du kanske har utseendet emot dig? För annars verkar det konstigt. De flesta av oss fick vifta bort mäns händer i parti och minut när vi var unga... och ja även i situationer som var eller borde ha varit professionella.
Citera
2017-09-06, 15:25
Medlem
dialektikers avatar
Han har ju ändå inte varit våldsam tidigare. Däremot ombytlig mellan intensiv och galen. Jag tippar fortfarande på att detta var en impulsgrej, där hans potenta galenhet slog till. Han blev galen och dödade henne helt enkelt. En impulshandling han inte hade kontroll över.

Hur är det med hans raseriutbrott? Ni som sett dokumentärfilmen "Amateurs in space". Han var obalanserad i den har folk sagt tidigare i tråden, men hur exakt såg hans raseriutbrott ut i den?
Citera
2017-09-06, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bodde hon i hangaren? Är du säker på det? Och de hade känt varandra sen 2010, om jag nu inte blandat ihop kvinnorna. De är ju ganska många att hålla reda på just nu. Så himla massa år var det ju inte.
Antar att du inte har nån länk till artikeln om det.
Det skrevs i dansk media -första dagarna att de bodde på en båt, Madsen och hans fruga.
Citera
2017-09-06, 15:29
Medlem
Det var nog en impulsgrej det här men samtidigt något han fantiserat om länge, även styckningen visar på det då den sker så hastigt inpå Kims död.
Citera
2017-09-06, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Du är ironisk nu antar jag för han har redan sänkt ubåtar som varit hans livsprojekt.

Vidare har han ändrat sig efter att nya bevis framkommit som han inte planerade att de skulle göra.
Nä, jag är inte ironisk. Jag har väldigt svårt att tro han planerade att han skulle ta ut KW på en tur som slutade med mord och sänkning av hans älskade ubåt.

Han gjorde dessutom förändringar av sin story innan nya bevis tillkommit. Inget hade hittats när han sa att det var en olycka och hade hade begravt henne till sjöss, den storyn kom fram innan torson hittade eller båten hade bärgats.

Om det nu var så planerat borde han hållit fast vid sin historia kan man tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in