2017-09-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Tack. Hittade denna också där han ger tummen upp. https://youtu.be/U6eSQ0SVAb4

Tror inte det var planlagt. Då skulle han nog bestämt en lite mer diskret träff med henne.
Och varför just henne då? Finns säkert lättare offer om man planlägger ett mord.

Jodå, det var antagligen en av hans kriminella drömmar och när de kommit överens om en tur så började han nog planera.

Att han sen var så oberörd beror på att han förberett sig på frågor och tänkt ut svar innan.
Citera
2017-09-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Tror inte på "traditionell våldtäkt". Det är av stor betydelse var trosa, strumpbyxa låg. Enligt PM åkte dessa av på väg upp i trappan.

Skrev inte media igår att PM sagt att han band både armar och ben när han forslade ut KW? Eller var det bara armarna?

Säger han benen är han väl ganska körd, omöjligt alltså för ett par trosor och strumpbyxor att glida av. Inte det lättaste att få ett par strumpbyxor att glida av ens utan rep. Näst intill omöjligt.
Jag tror mest på våldtäkt med tanke på trosorna och strumpbyxorna. Det med repen känns inte så trovärdigt nä.
Och jag tror inte alls det var planlagt på något vis, hela historian talar för att han haft panik som slutar med att han sänker båten.
Hade det varit planlagt hade han gjort det någon helt annanstans och inte vinkat av folk innan han försvann med sitt offer. Något har gått snett på båten, och i och med att underkläderna låg kvar luktar det sexualbrott som eskalerat.
Citera
2017-09-06, 11:56
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Jag har funderat på det där varför han inte medger styckning, vilket alla tycker är så korkat. Det kan bara finnas ett svar: Han är rädd för följdfrågor, som kan få honom att ligga riktigt illa till. Som tex:
Vad använde du för att stycka henne?
En såg.
Fanns det någon sådan såg på båten? Vad använde du den till?
Om ingen av alla de människor som varit i båten kan bekräfta att de sett en såg där, men däremot att en dylik såg funnits i PMs verkstad dagarna före mordet kan det ju bli svettigt att förklara varför den plötsligt är borta. Hade han tagit den till u-båten? Varför då? Det sista han vill är förmodligen att det skulle börja se PLANLAGT ut, vilket det kanske också var. Hade man haft tillgång till hans tfn hade man förmodligen kunnat hitta annat som tyder på planering. Hoppas sådant material nu går att hitta på hans dator.

Det är för att han vidhåller historien han hade först dvs innan torson hittades
Citera
2017-09-06, 11:57
Bannlyst
Citat:
Tror inte på "traditionell våldtäkt". Det är av stor betydelse var trosa, strumpbyxa låg. Enligt PM åkte dessa av på väg upp i trappan.

Var den inte vattenfylld när den bärgades? Var saker ligger säger väl ingenting, då de flutit omkring i kabinen.
Citera
2017-09-06, 12:03
Moderator
-Info-s avatar
Detta går inte riktigt ihop:

Citat:
Enligt hans berättelse band han ihop händer och fötter med rep, för att kunna hissa upp kroppen i ubåtens torn.
Citat:
Madsen säger att Kim Walls strumpbyxor och sko åkte av medan han hissade upp kroppen.
– Lade du märke till om hennes trosor också åkte av, frågar åklagaren.
– Ja, de åkte av med strumpbyxorna, svarar Madsen.

(Aftonbladet, NSK)

Hur kan strumpbyxor och trosor åka av, om fötterna är ihopbundna med rep?
Citera
2017-09-06, 12:04
Avstängd
448s avatar
Man kan tänka sig att en dusch har en avgränsning med dörrar även på en båt
Citera
2017-09-06, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

(Aftonbladet, NSK)

Det blir alltmer tydligt att det var folket omkring PM som stod för intellektet i alla projekt, karln är ju dum i huvudet.
Citera
2017-09-06, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Jodå, det var antagligen en av hans kriminella drömmar och när de kommit överens om en tur så började han nog planera.

Att han sen var så oberörd beror på att han förberett sig på frågor och tänkt ut svar innan.
Du är ironisk nu antar jag.
Han var ju inte alls förberedd på något vis, han har ju hittat på nya historier hela tiden.
Och skulle det dessutom ingå i hans plan att sänka sitt livsprojekt?
Citera
2017-09-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vi skall komma ihåg att det ibland är ganska svårt att bevisa mord och i det här fallet så tror jag inte att de kommer att lyckas med detta. Det är helt normalt att Madsen har Walls DNA under naglarna eftersom han har släppat henne.
Är ju rätt sjukt i sådanafall, vill jag mörda någon är det bara jag maler ned liket till köttfärs. Än om jag medger mord så skulle jag ändå bara dömas till griftefridsbrott. Är tydligen så man ska gå tillväga om man vill mörda och klara sig lindrigt undan
Citera
2017-09-06, 12:16
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du får läsa själv på Metro på nätet idag. Jag uppfattar det som journalisterna var med, men fick referatförbud.

Tja, jag vet inte säkert men jag vet att polis och åklagare mörkar de snaskigaste detaljerna för de anhörigas skull. Jag ska läsa Metro Sthlm.
Senast redigerad av Starback 2017-09-06 kl. 12:19.
Citera
2017-09-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Det är för att han vidhåller historien han hade först dvs innan torson hittades
Det var ju det han inte gjorde. Först sa han att han satt av henne. Vad gäller luckan sa han sen att han halkat och luckan föll ner på Kim. Vid omhäktningsförhandlingen säger han "hvad der sker med lugen, da Kim, ifølge ham, får den i hovedet.. Han fortæller, at der ikke er nogen fjedremekanisme i lugen, der forhindrer den i at smække i. Forenden er højt oppe og agterenden er langt nede. Der er mørkt oppe i tårnet. Jeg ved ikke, hvad der får lugen til at bevæge sig. Jeg får ikke godt nok fat i den til at holde den".

När han ändrar till luckan som föll så säger han först att han halkade och luckan föll igen. Nu säger han att han inte vet hur luckan föll igen men att han inte fick fatt i den. När åklagaren säger att han ändrat historia igen så anser Madsen att han hållit fast vid samma historia.
Man måste ha ett bra minne om man ljuger.
Citera
2017-09-06, 12:23
Bannlyst
Citat:

Skrev inte media igår att PM sagt att han band både armar och ben när han forslade ut KW? Eller var det bara armarna?

Säger han benen är han väl ganska körd, omöjligt alltså för ett par trosor och strumpbyxor att glida av. Inte det lättaste att få ett par strumpbyxor att glida av ens utan rep. Näst intill omöjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

(Aftonbladet, NSK)

Tack, det var detta jag anade vid min förfrågan. Inget han säger går ihop. Han vet inte vad han säger alls. PM kunde hållit sig till att han endast band armar. Till detta måste man också komma ihåg likstelhet.

Som jag skrev igår, han garderar sig ifall armar och ben hittas. Repmärken hade då fått en "naturlig" förklaring. Repen har inte haft en hissfunktion utan helt klart en helt annan mindre trevlig funktion.

Benen var kapade vid knäna på torson, vristerna skall inte hittas och lär säkert inte hittas heller.
Senast redigerad av proximac 2017-09-06 kl. 12:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in