2017-09-05, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag har inga fulla ritningar på Gripens RM12-motor heller, men jag är rätt säker på att dom inte heller är bortslarvade. Källa på att motorns prestanda är fejk?
Saturn V användes för att skjuta upp SkyLab som vägde 77088 kg i omloppsbana. Vad i prestandan är det som inte stämmer, tror du kanske att SkyLab var fejk också?

okej, på vilken nivå befinner sig SkyLab och hur långt är avståndet till månen? Sedan vidare, varför inte ha månbaser vid det här läget? GWWB annonserade ju ett nytt äventyr till månen medan Obama avslutade samma program bra många år efter, vet du av vilken anledning?
Citera
2017-09-05, 16:01
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-aao-flash
Tja, är du rädd? Kolla in Marcus Allen på youtube, jag tycker han har ett par frågor som du bör svara på . där har du min uppmaning!
Jag behövde inte titta länge innan jag konstaterade att denna man inte har alla hästarna hemma i stallet i denna frågan. En fotograf är ingen vetenskapsman. Han började med film och strålning och kom fel direkt. Strålningen var inte högre än att filmen klarade sig med de skydd som fanns som metallmagasinet de timmar de var ute och månlandaren samt kapseln vid resan.
Citera
2017-09-05, 16:22
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
okej, på vilken nivå befinner sig SkyLab och hur långt är avståndet till månen? Sedan vidare, varför inte ha månbaser vid det här läget? GWWB annonserade ju ett nytt äventyr till månen medan Obama avslutade samma program bra många år efter, vet du av vilken anledning?

Som avhandlas tidigare i tråden, det är att komma upp i omloppsbana som kräver energi, när du väl är i omloppsbana behövs det bara någon liten puff för att åka vidare.

Fulochdum hävdade att Saturn V motorprestanda var fejk, utan att visa en källa. Jag hävdar att kan man lyfta 77 tons tung rymdstation i omloppsbana så stämmer prestandan.

Obama var mer intresserad av att bygga en sjukförsäkring åt niggers än av nått rymdprogram.
Citera
2017-09-05, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Jag behövde inte titta länge innan jag konstaterade att denna man inte har alla hästarna hemma i stallet i denna frågan. En fotograf är ingen vetenskapsman. Han började med film och strålning och kom fel direkt. Strålningen var inte högre än att filmen klarade sig med de skydd som fanns som metallmagasinet de timmar de var ute och månlandaren samt kapseln vid resan.

Är det inte en vetenskapsman som möjligtgör kameror? Är de inte byggda enligt vetenskap samt ingen-jörer Du säger "Strålningen var inte högre " kom med siffror samt den film som då klarar av den belysning. Om du kommer med SIFFROR på det du bemöter som "Strålningen var inte högre än att filmen klarade sig med de skydd som fanns som metallmagasinet" (vad sägs då om själva linsen , eller upphör strålningen att stråla in i själva linsen?) kommer jag gärna att ansluta mig till din skara, du blir dessutom en INTERNETHJÄLTE då detta pratas om världen runt i olika forum. Dock om du,,, du verkligen vill begrava hans argument kommer du naturligvisst med oändliga tramsreferenser som är mest menade att begrava sannningen bland oändliga menlösa påstående o inlägg.
Citera
2017-09-05, 17:23
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Är det inte en vetenskapsman som möjligtgör kameror? Är de inte byggda enligt vetenskap samt ingen-jörer Du säger "Strålningen var inte högre " kom med siffror samt den film som då klarar av den belysning. Om du kommer med SIFFROR på det du bemöter som "Strålningen var inte högre än att filmen klarade sig med de skydd som fanns som metallmagasinet" (vad sägs då om själva linsen , eller upphör strålningen att stråla in i själva linsen?) kommer jag gärna att ansluta mig till din skara, du blir dessutom en INTERNETHJÄLTE då detta pratas om världen runt i olika forum. Dock om du,,, du verkligen vill begrava hans argument kommer du naturligvisst med oändliga tramsreferenser som är mest menade att begrava sannningen bland oändliga menlösa påstående o inlägg.
Trams.

Eftersom jag vet att månfärderna inträffat så har gubben fel. Astronauterna hade med sig dosimetrar och deras stråldos motsvarar en bröströntgen typ. Inget som sabbar fotografisk film.
Citera
2017-09-05, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Trams.

Eftersom jag vet att månfärderna inträffat så har gubben fel. Astronauterna hade med sig dosimetrar och deras stråldos motsvarar en bröströntgen typ. Inget som sabbar fotografisk film.

"Eftersom jag vet att månfärderna inträffat" låter mer som en tro än vetenskap så hur vill du ha det?
Jag är definitivt intresserad av "jag vet att månfärderna inträffat" - övertyga denna tråd så stänger vi denna fortare än ditt inlägg.
Citera
2017-09-05, 18:38
Medlem
Citat:
NoNO, nu skall vi inte vara så, "Obama var mer intresserad av att bygga en sjukförsäkring åt niggers än av nått rymdprogram" , inget fel i det han fick ju fredspriset för sina insatser och det måste vi respektera. Jag frågade dig om du visste varför Obama avslutade ett då pågående projekt som då hette orion ?????

Orion är en farkost som fortfarande utvecklas. Den ingick tidigare i Constellationprogrammet, som lades ner av kongressen på rekommendation av en kommitté tillsatt av Obama. Anledningen var att kommittén kommit fram till att programmet var efter i tidsplanen, underfinansierat och över budget.
Citera
2017-09-05, 19:37
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Tja, är du rädd? Kolla in Marcus Allen på youtube, jag tycker han har ett par frågor som du bör svara på . där har du min uppmaning!

Nej, jag är inte rädd. Däremot är du slö och oseriös.

Jag sökte på namnet Marcus Allen på Youtube och fick precis som jag väntade mig upp en film på 1 timme och 20 minuter där han enligt dig framför "ett par frågor"!

Det finns inte en chans i helvetet att jag lägger ner den tiden på en film om du inte ens kan peka ut intressanta hållpunkter samt att du kan ge en kort beskrivning av eventuella frågeställningar som framförs då jag vis av erfarenhet vet att filmer som presenteras på detta sätt uteslutande brukar bestå av fullständigt nonsens.

Hade du lagt till en länk till filmen i ditt inlägg så hade det tagits bort eftersom det är ett regelbrott att posta länkar helt utan beskrivning på FB.

Har du några argument som du vill framföra så får du vara så god skriva dem i tråden och inte föra en meningslös proxydebatt. Ska vi säga så?
Citera
2017-09-05, 21:39
Medlem
Citat:
Jag har inga fulla ritningar på Gripens RM12-motor heller
SAAB har de ritningarna och troligen en hel del andra med då man ofta delar med sig av saker så det går att underhålla planen hos de som köper

Citat:
Källa på att motorns prestanda är fejk?
Saturn V användes för att skjuta upp SkyLab som vägde 77088 kg i omloppsbana. Vad i prestandan är det som inte stämmer, tror du kanske att SkyLab var fejk också?
Att skicka något till low earth orbit är inte alls lika "jobbigt" som att ta sig ur jordens dragningskraft. Hur kommer det sig att ingen kommer i närheten av saturn v prestanda, det gäller även om de har bränsle med mer energi. inte ens raketer med fast bränsle klarar det saturn v gjorde

Jämför med din koppling till gripen, hade saab påstått att gripen klarat att flyga fyra gånger så snabbt som ljudhastigheten. Tror du inte de som då köper planet vill se bevis?
Citera
2017-09-05, 21:50
Medlem
Citat:
Intressant om Skylab, de behövde ha speciella skyddslådor för att filmen de tog inte skulle bli förstörd. Detta trots att de flög på LEO (LowEarthOrbit) som har en del skydd.
Film vaults and window radiation shield
Citat:
To protect a wide variety of films, used for a variety of experiments and for astronaut photography, there were 5 film vaults. There were four smaller film vaults in the Multiple Docking Adapter, which had to have four not one, because each spar could not carry enough weight for single larger film vault. The orbital workshop could handle a single larger safe, which is also more efficient for shielding. The large vault in the orbital workshop had an empty mass of 2398 lb (1088 kg, 171.3 stones). The four smaller vaults had combined mass of 1545 lb.

Vad hade man i Apollo för att skydda filmen mot strålning?
Citera
2017-09-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
En intressant artikel i ämnet kan man hitta på: https://arstechnica.com/science/2013/04/how-nasa-brought-the-monstrous-f-1-moon-rocket-back-to-life/
Om "borttappade ritningar" skriver man "One urban legend holds that key "plans" or "blueprints" were disposed of long ago through carelessness or bureaucratic oversight. Nothing could be further from the truth; every scrap of documentation produced during Project Apollo, including the design documents for the Saturn V and the F-1 engines, remains on file. If re-creating the F-1 engine were simply a matter of cribbing from some 1960s blueprints, NASA would have already done so."

Varför publicerar de inte ritningarna nu? Helt övertygad om att intresset är enormt
Citera
2017-09-05, 21:58
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
SAAB har de ritningarna och troligen en hel del andra med då man ofta delar med sig av saker så det går att underhålla planen hos de som köper

Att skicka något till low earth orbit är inte alls lika "jobbigt" som att ta sig ur jordens dragningskraft. Hur kommer det sig att ingen kommer i närheten av saturn v prestanda, det gäller även om de har bränsle med mer energi. inte ens raketer med fast bränsle klarar det saturn v gjorde

Jämför med din koppling till gripen, hade saab påstått att gripen klarat att flyga fyra gånger så snabbt som ljudhastigheten. Tror du inte de som då köper planet vill se bevis?

Källa på det fetade.

SkyLab låg inte i "low earth orbit" SkyLab låg på 235 km höjd. LEO är upp till 160Km höjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in