2017-09-05, 18:48
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Kan någon översätta detta?

Han laver fagter til nogle på rækkerne.

https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-i-retten-anklager-det-har-vi-fundet-i-ubaaden

Google översättning: Han gör gester för några i raderna.

Min översättning: han gestikulerar åt någon/några åhörare.
Citera
2017-09-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är inte bevisat att han har styckat henne. Och resten du skriver är som sagt DINA fantasier. Finns inget alls som tyder på att han gjort något sådant där, varken vid det aktuella tillfället eller tidigare i livet. Vi vet inte om de kände varandra, de bodde ju nära varandra under en tid och gick säkert ut på kvällen på den där restaurangen båda två.

Angående victim blaming, så får det inte gå så långt heller, att man helt undlåter att undersöka offrets trovärdighet och bakgrund, i t.ex. ett våldtäktsmål. Det är ju mer troligt (nu talar jag alltså inte om ubågsfallet utan rent allmänt) att en kvinna som redan har haft sex med många följer med en främmande man i hans bil t.ex., med syfte att åka någonstans och ha sex, än att en klosternovis gör det...

Jo, det är bevisat att KW styckats. Att det skulle vara någon annan än Madsen som gjort det är det bara du som tror. Jag ägnar mig inte åt fantasier här utan uttalar mig om vad som är mest troligt. Det är mer troligt att Madsen hade sexuella motiv till sitt handlande än att KW hade det för att gå på ubåten. Men det går ju inte ihop med ditt kvinnohat. Hur många KW haft sex med är inte det minsta intressant. Det intressanta är vad kvinnor som varit med Madsen berättar om honom. Men det avfärdar du som sladder i tråden. Den som fantiserar är du. Du fantiserar bland annat om att KW gick på ubåten för att dricka blod.
Citera
2017-09-05, 18:50
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Google översättning: Han gör gester för några i raderna.

Min översättning: han gestikulerar åt någon/några åhörare.
Kan dom vara medbrottslingar?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Kan någon översätta detta?

Han laver fagter til nogle på rækkerne.

https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-i-retten-anklager-det-har-vi-fundet-i-ubaaden

Edit: Farbror Google hjälpte till.
Han gör gester för några i raderna.

Han gör gester mot några i bänkarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Cady
Åklagaren kräver e.u. redan nu rättspsykiatrisk undersökning, vilket försvaret och PM protesterar mot. Kan knappast vara en P7:a (lite undersökning) man avser, och i så fall kommer begäran väldigt tidigt i händelseförloppet jämfört med Sverige, där det är rättegången som avgör sådana beslut.
Rätten / domstolen beslutar om rättspsykiatrisk undersökning. Det sker alltså som regel tidigt i ett brott mål. De flesta som genomgår en stor utredning är då häktade, men en försvarlig andel är (i Sverige) "frifotingar".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Vet ej.
Men nu funderar jag på vad som finns på datorn annat än den där avsågningen av huvudet som vittnet såg?
Ser man på datorn om han googlat på notiser om t ex Emilie Meng?
Beror på hans kunskaper. Normalt sett så får de fram sökhistorik, besökta sidor mm och en hel väldans massa smarrigt om han nu gjort morbida sökningar. Webläsare kan öppna speciella fönster för anonym surfning där ingen historik sparas - men förutsätter att användare tänker på att använda den funktionen. Och även den kan läcka information när man har tillgång till datorn.

Sedan är väl risken större att han har någon form av "okonventionell" porr som han helst önskar att polisen inte skall hitta.

Är datorn krypterad däremot så är det normalt sett kört.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag tror till och med att flera har föreslagit det. Och ännu fler har föreslagit att hon helt enkelt ramlade ner från tornet. Det var ju något sådant här det måste vara, som hade hänt.
För att vara troll är du ganska gullig. Men tyvärr gör du dig dummare än tågrt. Klockorna stannar. Hissen går inte överhuvudtaget.
Trist för dig men du får även den näst dummaste på forumet att framstå som ett geni.
Citera
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Kan du länka till nyheten om en skallskada? Eller menar du det vi läst om flera sidor nu, att han säger att hon fick en lucka i huvudet? Nästa nyhet...?
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hans egen skallskada, enligt hans bekants vittnesmål.
Se inlägg runt kl 18.

Anklageren fortæller, at et vidne også har henvendt sig for at fortælle, at Peter Madsen tilbage i 2008 faldt og slog hovedet islag. Vidnet synes, at Peter Madsen har opført sig urimeligt udover det sædvanlige, efter det skete.

Edit:
Senast redigerad av 80231 2017-09-05 kl. 18:53.
Citera
2017-09-05, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
...och att teknikerna och obducenten ser skillnad! När de säger att de är kapade med såg, så är det ingen misstanke kvar att det kan vara en propeller olycka!!
Du får titta på länken jag lade in om propellerskador.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Kan dom vara medbrottslingar?

Återkommer till det jag skrev igår, han kanske har ett hemligt teckensystem med någon, förslagsvis hustrun. Gesterna betydde: skynda dig att köra en metallsåg genom hårddisken på datorn hemma!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Domaren ger polisen tillåtelse att gå igenom PMs dator (kanske inte går utan lösen dock). PM ska genomgå RPU!

Bra, han skall tvångsinläggas för RPU. Bra gjort domaren.
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Ingen sinnesundersökning, lite märkligt tycker jag. Bra att de får kolla datorn iaf. Verkar vara svårare i Danmark att få tillstånd för dessa åtgärder, här i Sverige hade nog datorn blivit undersökt direkt...

http://ekstrabladet.dk/112/article6806629.ece
Citat:
Nu beskrives punktet om ransagning af PMs computer og tilhørende konti. PM nægter at give samtykke, fordi der ligger forretningshemmeligheder på, men anklageren anfører, at der er tale om en sigtelse for drab, og anmoder retten om at tage stilling. Retsformanden træffer bestemmelse om, at Københavns Politi kan ransage computeren.

Dommeren afsiger kendelse om, at Peter Madsen skal indlægges på en psykiatrisk afdeling for at blive mentalundersøgt, fordi han ikke har givet samtykke. Anklageren siger, at de må rette henvendelse, hvis han finder ud af, at han vil gå frivilligt med til det. Så kan det ske ambulant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in