2017-09-05, 18:43
Medlem
sjuka är att hade han inte nekat styckningen hade det kanske gått bättre?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Cady
Åklagaren kräver e.u. redan nu rättspsykiatrisk undersökning, vilket försvaret och PM protesterar mot. Kan knappast vara en P7:a (lite undersökning) man avser, och i så fall kommer begäran väldigt tidigt i händelseförloppet jämfört med Sverige, där det är rättegången som avgör sådana beslut.
Tror de menar den som i Sverige tar 4-6 veckor. Den stora alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I öppenvården??? Eller menar de att psykologerna och psykiatrikerna ska besöka M i häktet?
Vet ej.
Men nu funderar jag på vad som finns på datorn annat än den där avsågningen av huvudet som vittnet såg?
Ser man på datorn om han googlat på notiser om t ex Emilie Meng?
Citera
Medlem
different_trips avatar
Egentligen är själva dödsorsaken fullt trovärdig om man utgår ifrån att en hobby-ubåt inte har bromsade luckor, men det har väl inte ens en modern stridsvagn?

Men tyvärr så smulas all chans till förklaring sönder i med att kroppen styckats.

Frågan är varför åklagare rubricerar det till mord med bevisningen som presenterats, då borde det väl finnas mer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag tror till och med att flera har föreslagit det. Och ännu fler har föreslagit att hon helt enkelt ramlade ner från tornet. Det var ju något sådant här det måste vara, som hade hänt.

Varför måste det vara något sådant som hänt? För att lögnaren Madsen säger det? Det kan lika gärna varit att han tog fram en slägga och drämde i skallen på henne. (Säger dock inte att det är så.) Huvudet är ju borta så det är omöjligt att veta exakt. Men att blint tro på Madsen är korkat. Men du är ju så kåt på honom och hans mördarorgier att du inte kan tänka klart. Han mördade ju en kvinna som eventuellt var feminist och då är allt i sin ordning enligt dig.
Citera
2017-09-05, 18:44
Medlem
80231s avatar
Kan någon översätta detta?

Han laver fagter til nogle på rækkerne.

https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-i-retten-anklager-det-har-vi-fundet-i-ubaaden

Edit: Farbror Google hjälpte till.
Han gör gester för några i raderna.
Senast redigerad av 80231 2017-09-05 kl. 18:48.
Citera
2017-09-05, 18:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Victim blaming! Samtidigt ger du dig på mig när jag beskriver vad Madsen kan ha gjort på ubåten. Varför blir du arg när jag beskriver att Madsen kan ha ett sexuellt motiv till det han gjort samtidigt som du tycker det är OK att skylla på offret? Jag har haft rätt i tråden tidigare t.ex. när jag redan från början sa att han styckat kroppen. Du var väl en av de som påstod att det var omöjligt.

Med allt vi nu vet så är det inte alls långsökt att Madsen fått ett flertal utlösningar av det han gjort. Att KW skulle vara med på det frivilligt, som du ger sken av, tar jag inte för troligt. KW & GM kände inte varandra sedan tidigare och hennes pojkvän visste var hon var. Att KW:s motiv skulle vara sexuellt är mycket långsökt. Att Madsens motiv var sexuella mördarorgier begriper alla som inte är idioter. Han har redan sedan tidigare visat morbida tendenser och gjort med en docka det han sedan gjorde med KW.

Det är inte bevisat att han har styckat henne. Och resten du skriver är som sagt DINA fantasier. Finns inget alls som tyder på att han gjort något sådant där, varken vid det aktuella tillfället eller tidigare i livet. Vi vet inte om de kände varandra, de bodde ju nära varandra under en tid och gick säkert ut på kvällen på den där restaurangen båda två.

Angående victim blaming, så får det inte gå så långt heller, att man helt undlåter att undersöka offrets trovärdighet och bakgrund, i t.ex. ett våldtäktsmål. Det är ju mer troligt (nu talar jag alltså inte om ubågsfallet utan rent allmänt) att en kvinna som redan har haft sex med många följer med en främmande man i hans bil t.ex., med syfte att åka någonstans och ha sex, än att en klosternovis gör det...
Citera
2017-09-05, 18:45
Medlem
Citat:
Detta var alltså händelseförloppet?

KW och PM stå uppe i tornet, Madsen halkar till samtidigt som luckan faller igen och slår ihjäl KW. Madsen grips av panik och åker runt planlöst med sin ubåt tills han bestämmer sig för att gå och lägga sig. När han väl vaknat så kommer han på den briljanta idén att strunta i att ringa polisen och istället ge henne en värdig sjöbegravning på egen hand. Han binder ett rep längs fötterna och hivar upp kroppen genom tornet samtidigt som alla kläder inklusive trosor faller av, sen dumpar han kroppen i vattnet.

Olyckligt nog för Madsen så kommer kroppen i händerna på en blodtörstande psykopat som är ute och driver med sin båt mitt i natten. Han lägger vantarna på liket, styckar den och tar med huvudet hem som en trofé. Som om det inte vore nog med otur för mr Madsen så använder psykopaten sig av exakt samma verktyg som finns i Madsens båt och verkstad.

Inte så långsökt.

Om man nu skall förhålla sig extremt juridiskt till detta och verkligen försöka se till en trovärdig dom så kan den första delen delvis vara sann. PM kan ha halkat och slagit till luckan så att den föll på KW så att hon fick den i huvudet och föll ner och dog. Det är teoretiskt möjligt. Att han sedermera har ändrat sig och påstår att han var nere i ubåten när "han hörde en duns och fann KW" kan bero på att han inte vill åka dit för vållande till annans död. Trosorna kan ha ramlat av efter att han styckat henne, eller så slet han av dem från henne.

Att han inte skulle styckat kroppen låter helt osannolikt, även för en domstol. Rör fästa på KW har tydligen hittats i hans verkstad och kan bindas till honom. Sannolikheten för att någon random person skulle ha hittat KW flytandes hel vid en strand, sedan ha styckat KW och sedan ha använt precis de rör som PM har i sin verkstad är osannolikt låg. Man kanske t.o.m via de sågar som har funnits i anslutning till PM kan pröva sågspåren? Styckningen kommer han sannolikt åka dit för, om det nu finns något sådant brott? Griftefriden, grovt brott?

Men den sista pusselbiten för att bevisa mord saknas ännu. Kommer kanske längre fram.
Senast redigerad av liketothink 2017-09-05 kl. 18:48.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Ni som kan tråden utantill: har någon här kommit med luck-teorin?
Nä närmast var väl att efter ett blowjob på väg ner från tornet där hon ramla ner och slog huvudet i toadörren av stål, skrev jag nog... Men det skulle vara intressant och se om de testar om man kan sugas in i propellern...
Sker ju en drös såna olyckor i de varma turistländerna när folk hänger som klasar runt båtarna de dyker från.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Domaren ger polisen tillåtelse att gå igenom PMs dator (kanske inte går utan lösen dock). PM ska genomgå RPU!
Lösenordet får dom nog bara om han som han kräver får sitta bredvid.

Det kan man förstå eftersom han har förtroligt material där.
Citat:
Nu taler de om den computer, som politiet gerne vil undersøge. Forsvareren gentager, at han ikke vil give samtykke, uden at han sidder ved siden af, fordi der er forskelligt fortroligt på.

http://ekstrabladet.dk/112/article6806629.ece
Citera
2017-09-05, 18:46
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det har funnits en bild innifrån Ubåten på en stor rund sågklinga upphängd i kätting. Varför mekla med en fogsvans när man har en cirkelsåg? Då går det på några minuter.
Orkar inte leta upp bilden bland allt i denna tråd, men den finns

Märkligt inlägg du skriver. Tror du verkligen det finns en stor cirkelsåg på ubåten? Det är remskivan på propelleraxeln vi sett på div bilder!
Citera
2017-09-05, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Kan du länka till nyheten om en skallskada? Eller menar du det vi läst om flera sidor nu, att han säger att hon fick en lucka i huvudet? Nästa nyhet...?
Hans egen skallskada, enligt hans bekants vittnesmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in