2017-09-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iaerik
Enligt DNs rapportering så pratar han hela tiden om sig själv i tredje person
Jag har bekanta som gör det hela tiden. "Man var på bio igår." "Man måste klippa gräsmattan i helgen." etc. Rätt störande att höra. Känns som att "man" inte klarar av att vara sig själv.
Citera
2017-09-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iaerik
Eller killen som blev "kidnappad av kineser" efter sambon försvann... Han dömdes bara till brott mot griftefriden trots starka indicier
Men här är det stor skillnad, eller hur. Det är TVÅ personer som åker ut. Det finns bara en misstänkt i det här fallet, finns ingen annan att skylla på.
Citera
2017-09-05, 18:02
Medlem
sfrges avatar
Hittar man inte Kims huvud så åker han väl bara dit för griftefridsbrott. Ungefär som da Costa-fallet. Hennes huvud hittades ju aldrig heller och man kom aldrig fram till dödsorsaken.
Citera
2017-09-05, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
I ena vågskålen bevis om avancerad hård sex från flera personer och i den andra fru och katt.

Det kan naturligtvis vara så att fru och katt pekar på hans oskuld och att vi idag har en mer öppen syn på strypsex etc (till och med sex mellan två farbröder förekommer och hyllas faktiskt i vår västerländska kultur!).

Men om det stämmer att han dumpat kroppen intakt som han säger måste vi damma av hajspåret för att förstå vad som hänt
Har det inte hittats fisk som är besläktade med pirayor nyligen i Sverige (jo)...
Ja detta tog jag upp att om hon fallit överbord skulle hon kunnat skivats av den rätt så oskyddade propellern... De skulle kunna göra tester med grislik, undra varför inte de lät han berätta detta direkt för media när han ville det...
Citera
Medlem
Citat:
men med tanke på att ubåten sjönk och det forsa in vatten misstänker jag att saker spolats runt

Iofs ett hållbart argument. Beror på hur de upptäcktes också, men visst, det kan man ha som argument.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men käre värld. Ska nu kunders skvaller hos damfrisören ses som bevismaterial också? Det är ju bara hörsägen för det första. Borde inte ens ha lästs upp i rätten.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur är detta relevant?

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tja vittnen är som dom är, men här känns det väldigt konstiga vittnen. Åklagaren drar på med vittnen om hans sexvanor i brist på dödsorsak kanske. Känns som att han liksom drar på sånt som kanske känns lagom ljummet.

I detta läge är det en häktningsförhandling, inte en rättegång, alltså är bevisbördan lägre. Åklagaren vill visa på en bild av att det finns mer att gräva i i en viss riktning, att det finns ett sexmotiv bakom. En kropp eller 100% klarlagd dödsorsak måste inte finnas för en morddom men däremot måste ett motiv finnas (för att bevisa uppsåt). Genom att peka på den stora mängden vittnen som (till synes i alla fall) oberoende av varandra berättar om PMs morbida sexfantasier kan åklagaren visa att det kan vara ett troligt motiv.
Citera
2017-09-05, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Jag har bekanta som gör det hela tiden. "Man var på bio igår." "Man måste klippa gräsmattan i helgen." etc. Rätt störande att höra. Känns som att "man" inte klarar av att vara sig själv.

Fast de exempel som visats så har han sagt "Raket-Madsen" eller "Peter Madsen".. Inte riktigt samma som att använda "man"
Citera
2017-09-05, 18:05
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Tänker man opartiskt så skulle blodet komma av att han spola av sig själv efter att ha blivit nedsölad då han lyfta ut henne, trosorna har kvinnor en märklig tendens att sprida ut överallt (skulle kunna skriva en bok om det...), men med tanke på att ubåten sjönk och det forsa in vatten misstänker jag att saker spolats runt, ( se Das Boot, en sevärd om än lång film i ubåtsmiljö.
Var det en stängd dörr mellan dusch och maskinrum? I så fall bör ju kläder som flyter runt, ändå återfinnas i samma rum som de lämnades.
Citera
2017-09-05, 18:07
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Läs följande text tio gånger och kom sedan tillbaka och berätta hur du anser att man kan sluta sig till om hon fick skallen krossad eller om han ströp henne? Du kanske inser att vi inte vet om PM har ljugit eller inte? Eller lyckades du inte läsa vad jag besvarade innen du valde att kommentera mitt svar?
Man kan sluta sig till att PM ljuger. Juridiska beslut tar faktiskt hänsyn till såna "petitetesser". Du vill väl ha en noggrann utredning om potentiell längd på ett möjligt rep som eventuellt fanns ombord. Vad jag säger är att du snöar in dig på smådetaljer som saknar relevans.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Har det inte hittats fisk som är besläktade med pirayor nyligen i Sverige (jo)...
Ja detta tog jag upp att om hon fallit överbord skulle hon kunnat skivats av den rätt så oskyddade propellern... De skulle kunna göra tester med grislik, undra varför inte de lät han berätta detta direkt för media när han ville det...
Både din fisk- och propellerteori måste naturligtvis kontrolleras noga så att PM inte utsätts för ett eventuellt justitiemord.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det där säger absolut ingenting. Nu sitter jag såklart inte i häktet efter ett "ubåtsmord" men skulle någon ens försöka insinuera att jag gillar att våldta kvinnor eller skulle vara nekrofil så skulle jag också brusa upp.

Jag har gjort jävligt mycket i mina dagar som skulle få folk att tappa hakan, men det har alltid varit på bådas villkor. Du lär få samma svar i bdsm kretsar, folk är generellt otroligt måna om att alla ska vara bekväma.

Har vi fått någon bild utav hur torson är styckad? Tänker på om vaginan varit intakt eller den tillhör det saknade?

Att trosor och strumpbyxor är kvar i den sänkta u-båten medan kjol tröja och skor slängts säger det mesta. Så nog har Madsen ett och annat att svara på och ingen förvånas att åklagaren ser ett sexuellt motiv. KW var nog allt annat än bekväm där nere i u-båten kan jag lova.

Hans telefon är definitivt något man skulle vilja åt säger jag på nytt, KWs har han slängt av andra skäl. Att första historien att hon släppt av skulle gå igenom men PMs är slängd av andra orsaker....
Senast redigerad av proximac 2017-09-05 kl. 18:10.
Citera
Medlem
Citat:

Och de nordiska pirayorna gick in till PMs verkstad, stal hans metallrör och petade in dem i de fina hål de skapat i KWs kropp?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in