2017-09-05, 17:52
Medlem
Rekonstruktion
Man kommer väl att göra en rekonstruktion. Då lär det framgå om hans historia är trovärdig.
Citera
2017-09-05, 17:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ny-haktningsforhandling-for-madsen-i-dag

Ja alltså nu går det lite långt med vittnen som då tidigare har varit i luven med Madsen. Nu får åklagaren precisera mer fakta och mindre vittnesmål om personen Madsen. Ehh!!

Citat:
2 minMaja Strömberg - EXPRESSEN
Ett vittne har tidigare uppgett att Madsen talat med honom om hur man gömmer ett lik till sjöss. Madsen menar att det är en person som är hans ovän. Han menar att det kan vara ett motiv för att orsaka honom skada.
Han säger att konversationen aldrig inträffat.

Citat:
Försvararen fortsätter till ett uttalande från ett vittne som skulle ha seglat med Nautilus 11-12. Augusti. Vittnet har aldrig upplevt Peter Madsen våldsam eller hört att han skulle ha våldsamma sexuella preferenser.
Karina Svensgaard
https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-i-retten-jeg-ser-en-lukket-luge.-jeg-hoerer-et-bump.-jeg-hoerer-ikke
Senast redigerad av Moosky 2017-09-05 kl. 17:56.
Citera
2017-09-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Måste ändå säga att jag är besviken över allt detta som kommer fram. Tyckte det var lite kul med en snubbe som arbetade entreprenöriellt med ubåtar och raketer, intressant och udda. PM var en udda och lite rolig personlighet. Mycket tråkigt att detta inträffade och att det nu kommer fram så mycket detaljer att det blir svårt att veta exakt vad som hände. Han ljuger åtminstone hela tiden.

Trist. Vidare finns det givetvis många udda entreprenörer som inte tar livet folk. (Säger dock inte att PM har gjort det. Går inte att veta exakt i dagsläget.)

Du får flytta över dina sympatier på dom i Copenhagen Suborbitals. De sysslar med samma sak och styckmördar ingen.
Citera
2017-09-05, 17:55
Medlem
Citat:
Nej det gör det inte! Detta är en slags inrotad falsk sanning att starka (i detta fall helt överväldigande) indicier inte räcker.
Det kan ju ha kommit ett UFO och... bla bla.
Grow up!

Har du tagit del av tidigare domar, åtminstone i Sverige? Domare är väldigt smarta, krävs att man tillhör de bästa på juristlinjen, då får man sitta ting etc. Jag vet inte hur många domar jag sett i Sverige där den absolut sista pusselbiten krävs för att man skall kunna dömas för mord. Då frias oftast än fäller. Exempelvis vittnen som varit på plats vid mordet vid gänguppgörelse, men sagt att "fel" person skjutit, det kunde inte bevisas vem som skjutit men att båda var på plats etc. Då friar domarna hellre än fäller.

Eller när en man blev mördad bland andra människor, mycket folk omkring, och DNA från den åtalade återfanns på kniven men han hävdade att han plockat upp kniven efteråt när den låg på marken. Han friades.

Målet med handgranaten som kastades mot polisbilen. DNA återfanns på handgranatsresterna och man fick en träff. MGM menade att han hållit i handgranaten hos en kompis. Friades.

Så ser det ut, tyvärr får man väl säga.
Citera
2017-09-05, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Du verkar tycka att det finns utrymme för en "naturlig" förklaring. Tur att du inte är jurist. Nej, man behöver inte huvudet, bara en idiot skulle ta hänsyn till Madsens förvirrade bortförklaringar.
Läs följande text tio gånger och kom sedan tillbaka och berätta hur du anser att man kan sluta sig till om hon fick skallen krossad eller om han ströp henne? Du kanske inser att vi inte vet om PM har ljugit eller inte? Eller lyckades du inte läsa vad jag besvarade innen du valde att kommentera mitt svar?

Citat:
Kan man av hans svar att hon fick skallen krossad av luckan sluta sig till att hennes skalle krossades? Eller tror ni att han ströp henne?
Citera
2017-09-05, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
S/M klubbar, strypsex på en kvinnlig frisör, pojkvåldtäkter på film och avskurna huvuden i film på hans dator.
Vittnena bara rasar in och det blir mer och mer bisarrt.

Maskinrummet har en dusch och där fann man kläder som var KW.

Hannibal Lecter, släng dig i väggen, du har mött din överman! Detta överträffar de mest extrema hypoteserna i tråden tror jag.
Citera
2017-09-05, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja helt orimligt är det trots allt inte och bökar man med ett lik så dras kläderna av. Tror inte jag sett styckade lik med kläder på. Någon klädtrasa möjligen, men är kroppen kapad vid ljumsken, så sitter inte trosorna kvar det är ett som är säkert.
Det handlar om maskinrummet och där finns en dusch, så att det bör vara där som han grisat.
Nu kommer nästa nyhet- en förvärvad skallskada-
det tar aldrig slut. Men ingenting om resultat av de fortsatta sökningarna/dykningarna efter andra kroppsdelarna. Kanske har mer hittats?
Polisen släpper bara info om det som rör förhör-och delar av vittnesförhör,
det har förekommit en svensk strippa-som umgåtts med Madsen- undrar om hon har förhörts?
Citera
2017-09-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Var bara några dagar sedan som Aftonbladet hade ett klipp med flicka som gjorde push-up med någon form av rep runt fotlederna - plötsligt halkade det där repet av och drog av henne byxorna.
Och trosorna, och styckade henne...
Citera
2017-09-05, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Det där om fogsvansen är intressant. Det gör styckningen planerad, finns ingen anledning att ha en träsåg på båten!
Det märkliga är ju om han bär på en träsåg samma dag som han drar ut med ubåten. Fanns såg i ubåten borde den legat i verktygslådan i flera år.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Äntligen åklagarens argument

Citat:
Vi har att göra med en man och en kvinna på en ubåt. Han säger att hon har varit ute för en olycka. Han är väldigt irrationell och säger att han begravde henne till sjöss. Vi vet inte den sista dödsorsaken. Men vi kan upptäcka att hon har blivit utsatt för en mycket makaber styckning, med en såg, säger åklagaren
.
https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-i-retten-jeg-ser-en-lukket-luge.-jeg-hoerer-et-bump.-jeg-hoerer-ikke

Citat:
Det finns definitivt misstankar om att han har dödat/slagit i hjäl Kim Wall och delat hennes lik, säger åklagaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Har du tagit del av tidigare domar, åtminstone i Sverige? Domare är väldigt smarta, krävs att man tillhör de bästa på juristlinjen, då får man sitta ting etc. Jag vet inte hur många domar jag sett i Sverige där den absolut sista pusselbiten krävs för att man skall kunna dömas för mord. Då frias oftast än fäller. Exempelvis vittnen som varit på plats vid mordet vid gänguppgörelse, men sagt att "fel" person skjutit, det kunde inte bevisas vem som skjutit men att båda var på plats etc. Då friar domarna hellre än fäller.

Eller när en man blev mördad bland andra människor, mycket folk omkring, och DNA från den åtalade återfanns på kniven men han hävdade att han plockat upp kniven efteråt när den låg på marken. Han friades.

Målet med handgranaten som kastades mot polisbilen. DNA återfanns på handgranatsresterna och man fick en träff. MGM menade att han hållit i handgranaten hos en kompis. Friades.

Så ser det ut, tyvärr får man väl säga.

Eller killen som blev "kidnappad av kineser" efter sambon försvann... Han dömdes bara till brott mot griftefriden trots starka indicier
Citera
2017-09-05, 18:00
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Den där gröten är ju obegriplig så jag har ingen aning.. kan du inte översätta innan du klipper in?
"Det kommer finnas spår av Kims blod i ubåten oavsett om jag dödat henne eller hon dött genom.en olycka.
Jag är slut som Raket-Madsen oavsett vad.
Ber om ursäkt om jag är pucktrea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in