Citat:
Ursprungligen postat av
Golga
På tal om slagmot huvudet ännu: Englas mördare Anders E var med om en bilolycka och säger själv att det var efter det han förändrades. Om man alltså undrar över hur Madsen "som inte kan göra en fluga förnär" plötsligt är i stånd till att döda och stycka.
Jag tror inte på (i närtid) slag mot huvudet som orsak. Att PM uppges inte kunna göra en fluga förnär säger egentligen bara hur andra upplevt honom, inte hur han är. För övrigt är rädsla ofta en starkare drivkraft en ren aggression (läs: aggressivitet orsakas ofta av rädsla - d.v.s. folk blir arga när det blir rädda).
PM har uppvisat ett väldigt bångstyrigt beteende, hamnar i bråk (inte fysiskt, men det har t ex varit
stora turer med upprörda känslor avseende ubåten och verksamheten). Så det med "inte göra en fluga förnär" tar i alla fall jag med en stor nypa salt.
Han kan ju ha agerat som han gjort utifrån någon slags "dragning" till ett sådant agerande, men det tror jag faktiskt är mindre sannolikt. Jag tror inte att det är konstigare än att PM gjorde bort sig rejält och det blev till en snabbt nedåtgående spiral.