2017-09-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Madsens klær var fulle av blod etter styckningen når Madsen kom i land, ubåten var også full av blod.
Det er umulig for han å bortforklare dette.
Var kläderna fulla med blod? Det har jag inte läst nånstans alls!:-O
Citera
2017-09-04, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Visst. Möjligt. Men 70% av de som fått hjärnskador blir inte mördare.
Nej, absolut, det menade jag inte heller. Men de som undersökt seriemördare menar att en stor del av dem råkat ut för slag mot huvudet.
Citera
2017-09-04, 20:21
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Madsens klær var fulle av blod etter styckningen når Madsen kom i land, ubåten var også full av blod.
Rent hypotetiskt skulle det väl kunna härledas till någon form av olycka, eller från styckningen därefter som jag är säker på att Madsen genomförde?
Citera
2017-09-04, 20:22
Medlem
Citat:
Var kläderna fulla med blod? Det har jag inte läst nånstans alls!:-O

Nei, du får studere bilder der han går i land da. Enten så er det blod eller så er det ketchup fra middagen om bord på ubåten.
Citera
2017-09-04, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Någon källa kring denna manöver?
En av många provturer

Hur många befinner sig ombord (ballast)?
En glad överlevare...
https://minfil.org/c3b2ufceb5/uc3_pm1.jpg

Hur tvär är svängen?
Ganska tvär, bedöm själv
https://minfil.org/q9b4u9cabf/uc3_sv_ngradie.jpg

Källa på att den är självrätande med 2 personer i tornet, och inget manskap.
Sunt förnuft. Hela överbyggnaden är bara ett påsvetsat plåtskal täckt med durkplåt. Jag har inga siffror men drar en gissning ur r*ven: 5-10 ton ovanför vattenlinjen, 25-30 ton under vattenlinjen. Försök att slå runt med den viktsfördelningen. Två spinkiga personer(56+75?kg) i tornet gör varken från eller till.
https://minfil.org/d8b5u8c1b7/uc3__ppen_f_r3.jpg
https://minfil.org/y3b2u1cebd/uc3_durkpl_t.jpg
...
Citera
2017-09-04, 20:26
Medlem
dialektikers avatar
Hur har det gått? Har inte orkat läsa om det här ett antal dagar.
Han ville ha öppna dörrar när han omhäktas, tyckte jag jag såg (eller hur var det?) Vad har ni att säga om det?
Någon som kan sammanfatta med vad folk överlag tycker i tråden om detta?
Ni tror ändå inte på honom? Va?
Är det någon som har någon synpunkt om det här fallet kan bli löst?
Eller kommer fallet förbli olöst, som någon i media trodde.
Har ni fått någon känsla nu ni som engagerat er mycket, om det här fallet kanske blir löst ändå?
Citera
2017-09-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Jag vet ju inte hur seriös den här källan är, men jag har läst om det där med slag mot huvudet också på andra sajter. Så det stämmer antagligen, fast kanske just 70% inte går att fastslå: http://listverse.com/2013/01/02/10-most-common-traits-of-potential-serial-killers/

Såhär står det i artikeln du länkar till:

Citat:
"70% of serial killers received extensive head injuries as children or adolescents, clearly showing the link between these types of injuries and serial murder. Some researchers believe that the pre-frontal cortex (the area involved in planning and judgement) does not function properly in psychopaths."

Förutom att det där är en "10-i-topp-clickbait-artikel" utan källhänvisningar så skriver de inte något om "slag mot huvudet", de skriver om mycket svåra skador i huvudet.

Dessutom ska man, när det gäller den typen av uttalanden ta det med en stor nypa salt. Varför? Jo, de säger inget om vad som är orsak och verkan.

Många barn som tidigt uppvisar (utan huvudskador) våldsamt beteende o.s.v. löper mycket högre risk än andra att få huvudskador helt enkelt för att de är riskbenägna och har det beteende de har. För att kunna säga något med säkerhet måste man jämföra den gruppen med en i övrigt likadan grupp som inte har fått svåra huvudskador och följa den gruppen under 10-30 år. Annars är risken hög att man drar en felaktig slutsats (att huvudskada är en orsak till framtida brott) istället för det som troligen är korrekt (att det finns en medfödd riskbenägenhet, beteendeproblem, koncentrationsproblem och psykosociala problem som bidragit till en hög risk för fysiska skador)

...och någon sådan studie har jag inte sett. Men jag är öppen för att ändra åsikt om jag får se en.
Citera
2017-09-04, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capoti
Jag var med om en helt absurd och väldigt tragisk händelse för ett tiotal år sedan, vid tidpunkten arbetade jag på ett gatukök, modell större, med sittplatser inomhus...in kommer en kvinna i femtio års åldern, beställer tjock grillad korv med potatismos.

Hon går till ett bord , sätter sig ner, börjar äta.....2 minuter senare ligger hon döende på golvet, en bit korv hade fastnat i kvinnans luftstrupe och hon höll på att kvävas till döds.

Jag gjorde verkligen allt i min makt för att få henne att kräka upp korvbiten men inget hjälpte...den satt fast så långt ner att inget hjälpte. Jag gav henne hjärtmassge sista 4-5 minutrarna innan akutbilen kom men det var försent, hon dog i mina armar...kommer aldrig glömma hennes blick som liksom skrek ut, hjälp mig för helvete...ser du inte att jag dör!!!?

Vem skulle tro en om detta hade hänt i ens egenbyggda ubåt? Ingen!

Hmm... din tragiska upplevelse skulle onekligen kunna inspirera till en ny olycksteori (om den inte redan framförts i tråden!): KW, med aptiten stärkt av sjöluften, tar fram sin medhavda lunchlåda, tar en tugga av en sandwich, sätter i halsen och visar tecken på att kvävas, varvid PM efter fåfänga försök med ryggdunkningar och Heimlichmanöver tar fram en kniv för att göra ett strupsnitt men olyckligtvis slinter med udden mot halsbrosket och råkar kapa halspulsådern istället, med följd att KW snabbt förblöder. Insikten att han är den direkt vållande till dödsfallet (även om hon sannolikt dött i alla fall) driver honom att i desperation städa undan liket... och resten vet vi.

Jag tror verkligen inte att det är så det gått till, men det verkar åtminstone lika sannolikt som teorin om en fallolycka.
Citera
2017-09-04, 20:31
Medlem
Citat:
Nei, du får studere bilder der han går i land da. Enten så er det blod eller så er det ketchup fra middagen om bord på ubåten.
Tycker att jag granskat kläderna. Men tydligen inte .
Citera
2017-09-04, 20:32
Medlem
Som Leif G.W. Persson sier så viser styckningen at vi har med en herdet person å gjøre.

Det betyr vel at Persson mener at han har drept før, selv om han ikke sier det direkte.
Citera
2017-09-04, 20:33
Medlem
Citat:
Tycker att jag granskat kläderna. Men tydligen inte .

Studer beina så ser du at klærne fulle av blod, eller ketchup som noen her sikkert vil tro.
Citera
2017-09-04, 20:34
Medlem
Citat:
Jag ser en del lite mörkare partier där fram. Men inte blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in